30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hoi! Heel druk hier! Even kort reageren! :D

Panda: Goed vooruitzicht! Ver weg vakantie! Canada lijkt me ook gaaf met de walvissen, enorme bomen etc!
    Mag ik mexico ook aanraden? Heerlijke temperatuur, lieve mensen, fijne muziek, lekker eten, mooie bezienswaardigheden.. enz enz...

Goldfishie: ik weet niet hoe ik mijn tempkaartje in onderschrift moet plakken :)

Vlindertje: over hoe een tempcurve werkt zou ik zeggen: Google is your friend! :D Er staat zoveel en zijn zoveel voorbeeldcurves te vinden!
    Kortgezegd: je temp is tussen menstruatie en ei laag, na ei hoger en hier blijft ie als je zwanger bent. Komt je menstruatie weer? Dan zakt je temp even voor tijd!
    Het is een mooie methode om te zien of je ovulatie echt geweest is!

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    RoIn, hoe meer tips hoe beter! Blijft leuk dat uitzoekwerk!

Goldfishie, vervelend nog altijd geen komende ovulatie. Hoelang van te voren heb je normaal streepjes?

Vlindertje: in aanvulling op RoIn, voor de eisprong kan je temp enorm wisselen... Was bij het geval, tussen de 36.4 en de 36.9 en na de eisprong bleef hij meestal rond de 36.9 -37.1 en dag voor NOD zakte hij naar 36.8. Maar zaten ook een ronde tussen dat. Ik die dip al eerder had, had die dag ook bruinverlies en 2 dagen later ongi. De afwijkende dingen zijn als je na je eisprong niet omhoog gaat in temp, alleen wil dat niks zeggen ;) opzich een paar maanden doen en dan naast elkaar leggen gaf mij het meeste inzicht. Maar hoop dat dat niet nodig is'!!

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    RoIn: volgens mij was dat iets van share en get code ofzo, ik vond het toen ook lastig om de link te vinden.

Panda: mijn vroegste ei was op cyclusdag 13 en mijn laatste ei was op cyclusdag 24. Dus dat verschilt per cyclus bij mij. Ik gebruik de ovutesten van de action en ik kan er wel mijn eisprong goed mee vinden. Op gevoel hoef ik dat niet te doen.

4. toers

toers Niet meer actief

Oeehh veel gekletst weer!

Het bijhouden van kwaaltjes probeer ik echt zo min mogelijk te doen want het is toch telkens weer net even anders en dan maak ik mezelf weer gek met hoop niet te doen.
    Ovulatie testen heb ik aantal maanden gedaan van zwanger&kids en clearblue de digitale, die laatste vond ik ideaal. Nu tijdje zonder gedaan maar deze cyclus toch weer terug aan de ovulatie testen. Ook al voel ik mn eisprong toch wil ik meer duidelijkheid en als je cyclus ontegelmatig gaat doen ben je zonder testen snel de kluts (ei) kwijt.

Temperaturen zou ik wel graag willen proberen nog. Helaas werk ik onregelmatig en vraag ik me dus af of het dan geen verstoord beeld geef. Moet soms om 4 of 5 uur opstaan en soms pas 8 uur.

Goeie tips van dat opschrijven van mn vragen aan de gyn ga ik meteen doen. In ieder geval ga ik uit van bloed onderzoek, echo en ga vragen om die samenlevingstest. Zullen dan vanavond maar even gezellig maken in bed.

5. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Olivi, veel succes morgen!! Zou even navragen of ze tempen willen, mijn gyn vind het onzin ;) maar das per ziekenhuis verschillend :)

Ik sta ook onregelmatig op maar ik tempte na min 6 uur slaap :)en meteen als ik wakker werd. dus de ene keer om 6 uur s ochtends en de andere keer om 8 uur :). Als ik korter san 6 uur geslapen had, dan tempte ik wel maar zet ik er bij onbetrouwbaar. Uiteindelijk had ik echt hele perfecte temp curves :) maar vond het een heel gedoe en bracht me veel stress.

Goldfishie, dan bof ik maar zeg met mijn regelmatige cyclus... Pfft mijn ei is altijd op dag 15 en een paar keer op dag 17.. Dat was alles aan onregelmatigheid;)

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Jemig we kletsen echt heel wat af! Ik moet me 's morgens einde ochtend meestal echt bruut van de laptop afplukken omdat de dag anders ineens voorbij is! Jullie zijn verslavend :p

Klutsei, lol! :)

@Annacatharina: keep up the spirits, goedzo! Wel heel mooie aanbieding van dat Zwanger&kids zeg...

@Kinesteet toevallig was ik vandaag ook bij het kruidvat en inderdaad hier ook 7 voor €13,95. Maar da's duur hoor! Bij Sensitest heb je er 12 voor anderhalve euro minder! (en hoe meer, hoe goedkoper, zie Sensitest ovulatietest dipstick sensitive vanaf €12,99 | Sensitest)

Met die van Sensitest ga ik dit keer denk ik zondag beginnen (dat is dan al dag 8, maar ik wil 'm niet missen - sinds ik meet was m'n vroegste sprong op dag 11 en m'n laatste op dag 19). Ik vang in een kommetje m'n laatste plas van de dag op (ik drink 's avonds weinig, omdat ik er alleen maar van moet plassen 's nachts) en hou daar die stick 5 sec in tot de max-lijn. Horizontaal wegleggen tijdens het tandenpoetsen en dan plak ik 'm in m'n schriftje met datum+tijd erbij. Er zit een duidelijke handleiding bij. Ik ben het type persoon waarbij je eigenlijk altijd een streepje ziet, maar tijdens de piek kleurt die ineens veel donkerder. Na de piek wordt-ie weer lichter en na een week ofzo verdwijnt-ie.

@Vlindertje81 wauw da's echt in de buurt! Leuk :) Zoals jij het bijhoudt, da's echt niets voor mij hihi, ik zou helemaal gek van mezelf worden :D

@Pandavliegen Wij hebben nog geen vakantieplannen. Canada lijkt me wel heeeeel gaaf. Ooit. Ik wil liefst eigenlijk eerst weer werk ;)

Maarre meiden, ik heb het gevonden hoor! Pickwick Liefde & Passie thee! Liefde en Passie - Kruidenthee van Pickwick: Herbal Goodness Moest zo lachen in de winkel, heb het gewoon gekocht. En guess what, manlief vindt het nog lekker ook, lol! Die ga ik ons dus serveren als we weer van bil gaan :D:D

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik las net in een ander topic dat de ovutesten van de action uit het assortiment zijn. Die vond ik nou net prima werken. Misschien vandaag even kijken of ze hier nog liggen, anders maar weer bestellen bij z&k of sensitest.

Die thee moet ik ook hebben! Raak je daar zwanger van? ;)

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ga die thee ook maar is kopen, heb de 'slaap lekker' variant maar dat is natuurlijk niet zo'n goeie optie! :D
    Ik zag hem al staan, maar smaakt ie ook??

Ik las ergens ook zoiets van de testen van de action, jammer zou dat zijn!
    Ik heb eergisteren voor het eerst besteld bij Z&K, ik had ze gisteren binnen. Nog goedkoper dan bij de action. Het zijn echt van die stripjes maar dat maakt mij niet uit. Dat is wrs ook de reden dat je minder betaalt.

Jemig, ik was echt heftig ongesteld maar die heftigheid duurde maar 2 dagen, nu al 2 dagen de laatste 'beetjes'.. Heerlijk! Dus mijn menstruatie lijkt in totaal zo'n dag of 5-6 te zijn, dat was vroegah wel anders! :D
    Vanaf morgen maar weer beginnen met temperaturen.

En mooi weer vandaag! Echt weer om flink te klussen Goldfishie! :D

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Het gaat een warme zwoele zomeravond worden! ;)

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Kaarsjes aan, muziekje erbij, glaasje limonade :D
    Hopelijk komt je ei optijd.

11. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Succes!!! Ik ga voor je duimen!!!!

12. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Goldfishie: Veel plezier vanavond :D:D

Haha RoIn, "Glaasje Limonade" ik lig helemaal dubbel om die zin ;):D

MLady, die thee ga ik ook eens halen :D hihi het thema alleen al is al leuk!

Junyor: Volgens mij had ik je nog niet eerder gezien, maar er wordt zoveel gekletst hier ;)

Hier na 2,5 file (bleeghh) eindelijk op kantoor en tijd om alles bij te lezen :D wij mogen dit weekend geen sexytime hebben :(:( volgende week na de operatie maar even flink inhalen!! Zo jammer.. net vanavond is zo een perfecte avond!!

Vind sexytime trouwens echt veel leuker dan klussen haha weet niet meer wie het hier noemde, maar leuke term :D:D

Zo'n beetje voor iedereen komt er weer sexytime aan niet?! :D

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    @Goldfishie Geeeeeen idee het staat er niet op (of je er zwanger van wordt), maar het zal allicht helpen - have fun vanaaf ;)

@RoIn ja ik vind 'm lekker (en ml dus ook!), maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

@Pandavliegen Bijlezen op kantoor haha ssssst (balen van je file zeg...)

Ja haha we krijgen het druk, zitten allemaal min of meer in dezelfde periode van onze cyclus :D Gezellig straks allemaal tegelijk weer in de stress :)

Laten we onze hoofden deze ronde koel proberen te houden... Relaaaaaaxxx... Goed om dan die Pickwick Slaap lekker te nemen voor het slapengaan :) Pickwick heeft het begrepen :D

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja, Sexytime, dat is Goldfischie! :D

Ja, over een week of 2 hoop ik dat we met z'n allen weer kunnen bankhangen! :D

2,5 uur file.. getsie!

Misschien kan ik dan eerst die passie thee drinken en na sexytime kan vl misschien een kopje slaap lekker thee brengen, maar dan wel met een rietje, want we moeten blijven liggen..

De maandag komt toch best snel dichterbij Panda!
    Heel dubbel hè?

15. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    MLady, vond dat ik wel wat had verdient na al die file ;) hihi

roIn, ja , maandag komt ineens wel snel dichtbij!! Ga er nog altijd vanuit dat alles goed is.. maar gisteren zei ml ineens, als er nu iets niet goed is, wat gaan we dan doen :$ ehh vooral niet nu over nadenken en afwachten!

Hoop wel echt dat ik erna niet al teveel last van heb, maandag operatie, en 5 dagen later eisprong! wil wel kunnen genieten van sexytime :D:D

Hahaha slaap lekker thee uit een rietje, en dan met een kussen onder je billen, extra goed voor de zwaartekracht (geen idee of het werkt, maar kreeg de tip van een vriendinnetje, die was de ronde dat ze dat probeerde zwanger (3de ronde trouwens :p )

16. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ja haha ik ben ook aardig wat tijd kwijt op kantoor hieraan ;)

Wat leuk om te lezen dat we inderdaad bijna allemaal een beetje in dezelfde fase van onze cyclus zijn. Volgens mammaaps heb ik m’n eisprong dit weekend, maar ik neem het zekere voor het onzekere en ga ervan uit dat het ook nog maandag kan zijn.

@ Junyor: nieuw hier toch? Welkom :). Ook 30+ en aan het proberen?

@ Mlady dank voor de tip! Als ik serieus met testen aan de gang ga, ga ik ze zeker online bestellen.
    Moet je ovulatietesten ook altijd sochtends gebruiken trouwens? En als ‘ie positief is, betekent dat die dag sexytime of de dagen erna?

@ RoIn: beter, een kortere ongesteldheid. Succes met deze nieuwe tempronde :)

@ Goldfishie: heb je de limo alvast koud staan? Veel plezier deze zwoele zomeravond! :)

@ Panda, Ik ben ook voor ‘sexytime’! Heb een beetje moeite met dat ‘klussen’, weet niet precies waarom hihi. Even een rustig weekend voor jou dus. En maandag spannende dag! Alvast veel succes en sterkte meid.
    Waarom kreeg je advies om te stoppen met tempen trouwens? Om meer los te laten?

17. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Hoi hoi,

ik ben idd nieuw hier.

In het kort zal ik mijn verhaal even doen. In 2011 is er bij mij PCO ontdekt. Was in september 2010 gestopt met de pil, en was heel onregelmatig ongesteld. Heb eerst 9 maanden aan de clomid gezetten en dat vond ik een ware hel.. Vervolgens ben ik gelukkig overgezet op de Puregon en was Pregnyl spuiten gelukkig niet nodig. In 2012 zijn mijn toenmalige partner en ik uit elkaar gegaan. In middels ben ik al ruim een jaar ontzettend gelukkig met mijn huidge partner. We zijn nu bijna driekwart jaar bezig om zwanger te worden. Vorig jaar was mijn pco volledig verdwenen, mijn fertiliteitarts had dit nog niet eerder meegemaakt. Met als gevolg dat ze 3 maanden mijn cyclus hebben gevolg en we een "pauze" hebben gekregen. Mochten we in mei nog niet zwanger zijn dan moeten we terug naar de fertiliteitskliniek.

18. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Dat is een hele geschiedenis Junyor. Wat bijzonder en fijn dat jouw PCOS vanzelf ineens over is. Dus nu gewoon even op de spontane manier proberen.. spannend! Je hebt nu dus wel een regelmatige cyclus? En dus ook zonder extra hormonen?

19. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ik ben trouwens ook wat later begonnen voor een kindje dan ik altijd voor me had gezien, doordat ik eerst een andere relatie had. Ben nu sinds 2 jaar happy met m'n huidige vriend.

20. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Junyor, welkom!

Nou ik heb mn leegloopdag (eerste dag = krampdag, dan leegloopdag, en dan vergeet-het-niet-dag), zo irritant is dat. Zeker nu ik gister iets verkeerds gedaan heb met Yoga. M'n hele rug is stram en stijf. Nu heb ik sowieso al een gevoelige rug dus de combi met ongi en yoga zal wel niet heel handig zijn.

Panda, nog even genieten van het weekend en dan onderzoek, spannend hoor. Hoop dat de uitslag positief is!

Deel Deze Pagina