30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ha meiden :)

Wat een gezelligheid hier
    Mlady lekker dat je jouw eitje hebt kunnen vinden. Dat je cyclus van slag is door je vroege mk. kan best. Bij mij was hij vorige ronde ook ineens een paar dagen langer.
    Panda wat een toffe tekening van mlady!

Wat wij nog wel eens zeggen over "klussen"
    -tussen de lakens duiken
    -primetime
    -oefenen

Die flessen vind ik echt niet kunnen RoIn, ik zou er zeker melding van maken. Ik weet wel dat ik zelf iig niet voor de bezorgservice ga. Ik heb hier van die geraniumburen...
    Morgen mvm maar eens bellen :)

Na aanleiding van mijn droom de hele ochtend bijna spastisch veel naar de wc geweest. ;)
    Vanavond alleen nog als ik echt moest plassen (en ja dat is al vaak zat:p)

Panda, wat lief dat je dat regelt!
    En jouwe komt inderdaad nog wel. Mochten ze iemand vergeten, dan doen we het gewoon dunnetjes over in het pannenkoekenhuis :cool:

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja, ik ga het zeker melden, vraag gelijk of ik het niet ergens af kan leveren.

Ik denk het ook hoor Mlady, dat het door je mk komt!

Ik plas me ook een ongeluk, morgen even testen op blaasontsteking op mijn werk.

3. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Bij mij op het werk zijn ze er van overtuigd dat ik een blaasontsteking heb. ik laat ze maar even in die waan.
    Zo lang het plassen geen pijn gaat doen, vertrouw ik er wel op dat het geen blaasontsteking is bij mezelf.

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat schijnt dus geen pijn te hoeven doen als je zwanger bent.. :)
    Vandaar, ben het afgelopen uur 4x geweest, is toch niet normaal :)

5. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    :$:$:$
    Waardoor komt het dan, dat je geen pijn zou hebben? En uhhh 4x in 1 uur red ik niet... maar ik drink daar dan ook niet genoeg voor ;)

6. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik ook niet had 1 glas sap bij avondeten en 1 kop thee. Dat was het over de hele avond :D
    Daarom!

7. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    hmmm... nee, dan plas ik toch wel wat minder... en ik vind al dat ik vaak ga:)

Even testen lijkt me inderdaad geen overbodige luxe bij je;)

8. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Balen RoIn, als je een blaasontsteking hebt!!

Simran, ja mega confronterend. Maar ja, samen zo een aparte tijd doorkomen als vrienden, is ook wel bijzonder hoor.. Ik wordt enorm geconfronteerd met wat bij ons niet lukt, wat vaak voor toch wel moeilijke momenten zorgt, wat bij haar toch ook weer een stukje genieten van de zwangerschap wegneemt, ze kan het niet zo delen met mij als ze misschien zou willen. Ze probeert rekening te houden met mij , en ik met haar... enorm dubbel. Maar ben wel blij dat we er zo samen uitkomen :) heb niet mega veel vriendinnen, dus eentje kwijtraken zou jammer zijn, zeker om zo een reden!

Elph: zeker goed je grenzen aangeven hoor, misschien inderdaad maar goed dat je niet hoeft te gaan nu. Ken je dat zwangere meisje goed?

Vlindertje: morgen een nieuwe mijlpaal! Spannend!

MLady: Gezellige avond gehad?! :D:D:D :p:p Morgenavond zeker ngo een keer doen hoor! Ei springt, net als RoIn zegt, tussen de 12-48 uur.. dus als je een latertje hebt, kan die zelfs nog de dag er na springen.. gewoon fijn 3 dagen rij doen :D;)

Hier net thuis van spellenavond, was weer ouderwets gezellig en onbeladen , mede dankzij een goed gesprek tussen die vriendin en mij van te voren :). en heb mooi gewonnen! :D

Ga nu wel slapen, over 6,5 uur moet in namelijk weer in de auto zitten naar het noorden! :$:$

Truste!

9. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ken het zwangere meisje wel, maar niet heel erg goed. Heb haar paar keer gezien en is 1 keer met die vriendin en mij naar een musical geweest.

10. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Oh panda wat knap dat je dat gaat doen, maar vooral ook super lief!
    RoIn, die flessen kunnen echt niet hoor. Zou zeker melding maken.
    Mlady, jeej je hebt je ei! Kan heel goed door vroege miskraam komen, ze zeggen dat je cyclus dan 4 - 6 weken kan duren. Dus kan prima. Ik hoop zelf dat het hier iets sneller gaat, wil heel graag verder. Maar heb het helaas niet voor het zeggen.
    Elphaba, wat ontzettend irritant dat je nog niet ongesteld bent. Zwanger kan het niet zijn he, vanwege de clomid die je niet hebt gebruikt deze ronde. Super vervelend die onzekerheid.

Ik heb gister echt een super nare avond gehad. We waren uit eten met de 5 vriendinnen van de middelbare school. 1 heeft twee mooie kindjes, 1 is na 2 jaar proberen eindelijk zwanger nu 21 weken. En gister kwam daar nummer 3 bij met 8,5 week. Ik ben aan tafel in huilen uitgebarsten. En niet omdat ik het zo ontzettend erg vond (tuurlijk ben ik jaloers) maar meer omdat ik het zo leuk had gevonden om samen zwanger te zijn. En natuurlijk omdat ik nu elk jaar een herinnering heb aan wat er nu is gebeurt. Maar goed, de vriendin met twee kindjes heeft een MA gehad met 9 weken en die wist al niet meer goed wat bij haar de termijnen waren waarop het precies mis was gegaan, dus er is nog hoop dat ik het ooit "vergeet".
    Wat ook zielig was is dat de vriendin met 21 weken niet een helemaal goede echo heeft gehad en vandaag naar het AMC moet voor een controle echo. Helemaal voor haar zielig, ze is zelf verloskundige en weet dus precies hoe en wat. Het is een twijfelgeval, maar toch weer die onzekerheid ook voor haar.
    Nou toen ik eindelijk thuis was, ben ik huilend bij vriend in de armen gevallen en hij heeft me in slaap getroost, maar vandaag voel ik me nog steeds verdrietig.
    Ik snap de dames hier nu ook een stuk beter die dit verdriet ook hebben meegemaakt. Als ik heel eerlijk ben, gun ik het ons gewoon meer dan hun. Zij zijn net 3 jaar samen, gaven in februari aan nog geen geld te hebben door het huis wat ze hebben gekocht. Terwijl ze toen al gestopt was met de pil. Ik vind het voor nu heel erg oneerlijk, maar ik vind het ook niet fair van mij naar haar toe,want waarom zouden zij geen kindje mogen krijgen..
    Wat een ellende toch al die emoties

11. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    oh Anna, wat super vervelend!!! heel naar zo een avond, en snap je gevoel prima hoor! Het is ook gewoon oneerlijk , bij sommige mensen lijkt het zo vanzelf te gaan.

Gewoon dat verdriet even laten zijn!!! En dat verdriet zal zeker wel minder worden als je straks een goede zwangerschap hebt! En die komt er zeker!!

Hoor wel een klein positief verhaaltje, een vriendin die na 2 jaar nog zelf zwanger is geworden?!

Dikke knuffel meid! Het komt goed!

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik begrijp je reactie heel erg goed..echt!
    Maar heel eerlijk moet ik nu wel zeggen deze reacties de reden zijn dat ik het niet goed tegen mijn schoonzus durf te zeggen..die nota bene al 3 jaar bezig is..

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Anna wat ellendig was dat gisteravond! Inderdaad wat was het heerlijk geweest om tegelijk zwanger te zijn... Maar kop op: een zwangerschap duurt 9 maanden (duh), dus dat betekent dat je nog een paar maanden hebt om alsnog tegelijk zwanger te zijn! Neem de tijd om dit te verwerken. Zo een potje (een paar potjes) flink huilen helpt. En wat lief dat je lieverd er zo voor je was... <3 Ik hoop wel dat het voor die ene vriendin goed afloopt! Je zou het je nog enorm kwalijk nemen als het slecht zou aflopen, wat een verdriet! Dat gun je iemand nou toch ook weer niet...! Je wilt alleen het liefst allemaal en+en+en!

RoIn ik begrijp dat ook ja... Ik weet ook nog niet hoe ik het mijn schoonzus zou moeten vertellen (die zelf dus wel wil, maar een vriend heeft die beslist niet wil)...

Ik begin trouwens wel steeds meer te snappen van die term moederliefde. Er is voor ons allemaal nog nooit iets geweest (nieuwe kleurpotloden, een nieuw springtouw, een nieuwe fiets, een nieuwe tv) dat we zó graag wilden als een kindje! Misschien heeft de natuur deze ingewikkelde hindernisbaan wel expres voor ons vrouwen ingebouwd... :$

Gisteravond trouwens nog gezellig gesport tussen de lakens. En er kwam zelfs nog een beetje rampetampen bij kijken :D Vanavond weer!!:cool:

14. Haagsmeisje

Haagsmeisje Actief lid

21 mrt 2014
    479
    307
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi meiden! Ik plug ff wat later in. Ga geen 277 pagina's terug lezen:D, maar ik ben 30+ en hoop ook op een 1e kindje. Zit nog maar in ronde 1 dus ben nog een groentje;).

15. Simran

Simran Lid

5 mei 2014
    81
    0
    6
    Vrouw
    Rotterdam
    Nou mijn schoonzusje (vrouw van zwager) is nu zwanger. ze waren er niet lang mee bezig en zijn eigenlijk later begonnen dan wij.

Mijn zwagertje wilde het dolgraag persoonlijk aan ons vertellen. Dus wij wisten van niets en waren uitgenodigd op zijn verjaardag. Mijn man is geweest, ik kon niet want had een andere afspraak. Maar op die verjaardag hebben zij aangekondigd dat zij zwanger zijn. Toen is er tegen mijn man gezegd om dat niet aan mij te vertellen want zij wilden het heel graag persoonlijk tegen mij zeggen en zouden een paar dagen later daarvoor langskomen.

En dan blijkt weer wat een schat mijn man is. Die heeft zich, om mij voor te bereiden, niet aan die afspraak gehouden, is thuisgekomen en heeft mij heel voorzichtig verteld dat zij zwanger zijn.

Ik wilde hem ook niet laten merken dat dit voor mij heel hard aankwam. dus heb even een moment voor mezelf genomen om tot mezelf te komen en kon hem na een douche en wat te eten feliciteren met het feit dat hij oom wordt.

Ik was hem toen zo dankbaar dat hij het al verteld had en ik dus een paar dagen de tijd had om over dit bericht heen te komen en dan wanneer ik ze weer zou ontmoeten OPRECHT blij voor ze kon zijn.

Het heeft twee weken geduurd voordat ik eroverheen was en nu nog 'steekt' het af en toe, we zien elkaar vaak en er wordt natuurlijk in de familie veel over gesproken etc. MAAR aan de andere kant ben ik echt oprecht vanuit mijn hart superblij dat we straks oom en tante worden!

Maar jouw schoonzusje zal ook even de tijd nodig hebben om over het nieuws heen te komen, maar uiteindelijk zal zij ook blij zijn dat zij tante wordt van jullie kindje!

16. Simran

Simran Lid

5 mei 2014
    81
    0
    6
    Vrouw
    Rotterdam

Hahaha you go girl!!!

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Prima Mlady!! Hopen dat de legers sterk genoeg zijn om het fort binnen te dringen! :D

Daarom willen we het ze ook heel graag persoonlijk vertellen Simran.. ik zal haar ook zeker zeggen dat het voelt alsof ik voor mijn beurt ben gegaan..

Welkom Haagsmeisje!
    :D

18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Goed dat je dit vertelt Simran, ik denk dat Panda je verhaal ook herkent. Ik knoop het in mijn oren!

Je zit met je eigen verlangens in de knoop, maar diep in je hart misgun je een ander zijn/haar recht op geluk nou ook weer niet!

19. Simran

Simran Lid

5 mei 2014
    81
    0
    6
    Vrouw
    Rotterdam
    Welkom Haagsmeisje!

20. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars

Yes herken dit zeker!

Wat bij mij heel erg werkt, is inderdaad dat ik het al hoor via mijn man.. zodat ik het even 'alleen' kan verwerken, om vervolgens oprecht blij te kunnen reageren.

Een vriendinnetje van me, die nu net bezig zijn voor de tweede, mee afgesproken dat ze me whatsappt bij een posi test, en ze houd me de hoogte van haar eisprong ;) dus dan zie ik het aankomen, kan ik blij typen en als ik haar dan zie, ook blij reageren.

Wat voor mij wel echt echt een tip is, vertel het niet in een te drukke omgeving, zoals op een verjaardag waar nog 20 man zit.. gewoon persoonlijk , 1 op 1, (en mijn mening : liefst zo snel mogelijk ;) geeft meer wen tijd, voor de openbaring van de 12 weken en dat het bij veel mensen nergens meer anders over gaat ;))

Dit is een lastig iets hoor... :)

Deel Deze Pagina