Ha Olivi, dat is een hele lastige situatie. Ik heb geen zus, maar wel een goede vriendin die nu zwanger is. Blijf er vooral met haar over praten.. en moet voor beidde emoties plek zijn, samen lachen , samen huilen zeg maar... dat werkt voor mij En verder, heb ik van bepaalde mensen ook meer afstand genomen, omdat ik het zo oneerlijk vind. Op dit moment heb ik geen "eerlijke" relatie met ze, die kost me meer dan dat het me oplevert. Ik vind dat ene kant wel super jammer, andere kant.. tsja, vrienden zijn er door dik en dun. ook als de ene door dik gaat en de ander gelijkertijd door dun
Kine; ik begrijp dat je dat als iets heel positiefs ziet. Dan gebeurt er idd tenminste weer wat. Ik heb er wel min of meer rekening meegehouden, maar niet zo als dat ik het nu dus in jouw post lees. Ik heb nog maar weinig koffie met cafeine gedronken, na ei geen filet americain meer (of andere rauwvlees-producten). Verder voor ei wel alcohol, na ei niet. Meer omdat ik vanalles las over de innesteling die wat belemmerd zou kunnen worden bij alcohol en iig koffie. Ik ben praktijkondersteuner voor een aantal huisartsen Ik behandel astma/COPD'ers en mensen met diabetes.
Eens.. het is iedereen gegund, hoe oneerlijk het ook voelt.. dat wachten.. gun ik niemand.. (oke, oke, sommige mensen gun ik wat meer als 0 maanden wachten )
Meisjes! Waar halen jullie alle info vandaan wat je wel en niet mag eten? Voedingscentrum.nl? Ik ben nog een groentje en in mijn eerste ronde. Het enige wat ik doe is foliumzuur slikken en verder eet ik gewoon nog lekker sushi, filet, biefstuk etc. Moet er niet aan denken om al volgens alle strenge regeltjes te leven met de gedachte dat het nog zeker een jaar kan duren voordat ik uberhaupt zwanger ben
@ Hee panda, kijk daar kan ik me in vinden, die nuchtere view! Sterkte met de chaggo vandaag, ik ken dat.. :x @ RoIn: ja kan alcohol ook een innesteling tegenwerken? Misschien probeer ik het dan ook maar eens een paar weken met geen of zo min mogelijk alcohol.. Tof, je werk! Lijkt me ook een uitdaging!
Of alcohol dat ook doet? Cafeine iig wel.. Zal is opzoeken! Alcohol kon geloof ik wel van invloed zijn op de kwaliteit van je ei..
Oh Olivi, je was hier al eerder! Ik moet zeggen dat je naam me ook bekend voorkwam. Sorry dat ik je even was vergeten
Nou.. hier ben ik weer! Preconceptie Zowel alcoholgebruik door de vrouw als door de man rondom de conceptie kan effect hebben op de zwangerschap. Zo blijkt uit onderzoek van de Gezondheidsraad (2005) dat er aanwijzingen zijn dat alcoholgebruik van de man de vruchtbaarheid (ofwel de kans om zwanger te worden) verkleint en de kans op een miskraam en foetale sterfte vergroot. Hoe dit precies gebeurt, is in onderzoek nog niet duidelijk. Wel is duidelijk dat bij alcoholgebruik de alcoholconcentratie in sperma even hoog wordt als dat in het bloed. Vervolgens zou dit volgens twee verschillende mechanismen effect kunnen hebben op de bevruchting en op de overleving van de bevruchte eicel vlak na de innesteling in de baarmoeder. Bij het eerste mogelijke mechanisme zou de in het sperma aanwezige alcohol direct invloed hebben op bevruchting en overleving van de eicel. Hierbij zou het alcoholgebruik door de man dus vlak voor de conceptie plaats moeten vinden. Volgens het tweede mechanisme veroorzaakt alcohol schade aan het sperma zelf. Dit kan enkele maanden voorafgaand aan de bevruchting plaats vinden. Het beschadigde sperma kan vervolgens effect hebben op bevruchting en overleving van de eicel. Of deze mechanismen werkelijk plaatsvinden is (nog) niet duidelijk. Ook alcoholgebruik door de vrouw rond de conceptie verlaagt de vruchtbaarheid en verhoogt de kans op een miskraam en foetale sterfte. Zo zijn er aanwijzingen dat alcohol het rijpingsproces van de eicel kan beïnvloeden. Dit kan de eicel schaden en verhoogt daarmee de kans op lagere vruchtbaarheid en op vruchtdood. Daarnaast kunnen vrouwen op zijn vroegst pas twee weken na het moment van conceptie weten dat ze zwanger zijn, waardoor de kans bestaat dat een vrouw drinkt gedurende deze eerste twee weken van de zwangerschap zonder dat ze weet dat ze zwanger is. Ook alcoholgebruik in deze eerste twee weken kan schade aan het embryo veroorzaken. Deze kans neemt toe naarmate de vrouw meer alcohol drinkt (Eggert et al., 2004). Zie voor meer informatie dit advies van de Gezondheidsraad (2005).
Ik denk dat als ik eenmaal zwanger ben, ik een babyshower ge-wel-dig zou vinden. Als ik eenmaal zwanger ben en we hebben die 1e die maanden overleefd, hang ik misschien de vlag wel uit (haha) schreeuw ik het op Facebook en mag iedereen het meevieren! Hoe truttiger hoe beter! Toen een vriendin van me zwanger was heb ik ook een shower georganiseerd. Gingen we rompertjes (witte van de HEMA) versieren met textielverf en borduurdraad Maar het kan natuurlijk ook heel stoer he? Misschien zijn er wel babystropdasjes, of babyparachuutjes, of babymotortjes Over sporten en rampetampen: ik heb na sport altijd wel wat meer zin in seks, herkennen jullie dat?! Enne wat betreft je logee: ja da's effe opletten! misschien dit keer niet rampetampen maar rustig vrijen?
Ik heb de avond voor de ovulatie wel alcohol gedronken en kijk is? Baby in buik!! Oh en een babyshower hoeft voor mij ook niet zo. Maar ik hou ook niet van mijn eigen verjaardag.. etc..
Volgens mij gyn maakte mijn 8-10 glazen voor ei, en 4-6 glazen na ei, niks uit . Ze zei zelfs, oh is prima, ben je tenminste wat ontspannerer. Cafeine let ik wel op drink max 2 , per uitzondering 3 koffie per dag. Maar niet alleen voor het zwanger worden ook voor dat het uberhaupt beter is voor je
Google! The magic word Maar ik vertrouw google nooit echt. Ik hou voedingscentrum maar aan denk ik haha. Alcohol, tja, de wijn volledig laten staan heb ik ook al moeite mee Soms vraag ik me af of ik er wel aan toe ben Haha. Ik zal me niet helemaal volgieten, maar een wijntje op zijn tijd...
Oh, ik wil trouwens ook een babyshower, net als MLady zegt Alles erop en eraan en hoe truttiger hoe beter hahahaha Lijkt me geweldig!
Maar er staat niet bij.. hoeveel alcohol.. dat is nergens te vinden.. RoIn: Weet jij dat wat de grenzen zijn?! (haha zo ben je echt een zoekmachine.. ik typ een vraag.. druk op enter.. en daar is het antwoord )
Er staat gewoon alcoholgebruik, dus ik neem aan dat ze ieder gebruik van alcohol bedoelen. Uiteraard lijkt mij dat dagelijks een fles een groter probleem is dan 1 glas.. Moet weer even aan het werk!
Balen joh. Goed dat je ineens zo'n vermoeden kreeg. Komt het veel voor bij zwangerschappen, weet je huisarts daar iets over te vertellen? Of misschien staat er nog iets over in jouw RoIncyclopedie? Nou dikke doei. Zolang ik niet op een filet-americaindieet ga, geniet ik er zo af en toe gewoon van hoor. Onze voormoeders hebben het ook elke keer gepresteerd en toen was al die kennis er nog niet hoor!