30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Jeeej, combitest was heel goed!
    Ook mooie scherpe echo's gehad!

Oh, wacht maar tot jullie zelf zwanger zijn straks en dan weken wakker worden met misselijkheid en er weer mee naar bed gaan. 2-3 maanden duren dan erg lang.
    Even een keer klagen mag dan best! :D

2. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb er echt alles voor over misselijk niet misselijk als ik maar zwanger ben en blijf :(:(

3. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Zeker, mijn misselijkheid was ook goed weg te eten. Maar ik ken ook iemand die 9 maanden boven de pot heeft gehangen. Kapotte slokdarm en lippen tot gevolg.
    Dat is niet leuk..
    Iedereen mag even klagen :)

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Natuurlijk hoeft het niet altijd gecombineerd te gaan. Je hoort zelfs vrouwen die de ene zwangerschap fluitend doorgaan en de andere boven de pot hangend! Elke zwangerschap is anders..

Maar ik bedoel meer te zeggen, ieder heeft zijn eigen leed en gevoelens en bijbehorende emoties, en als iemand even wil klagen over hoe die zich voelt dan mag dat lijkt me :)
    Daarvoor is dit topic toch?

Ik hoop echt uit het diepst van mijn hart dat binnen 1 jaar iedereen hier keihard aan het klagen is over de misselijkheid! geweldig zou dat zijn! En ik gun het iedereen van harte! :D

Hier sinds vorige week al veel minder kwaaltjes, alleen nog wat moe. maar dat kan ook doordat ik 2x per nacht moet plassen en dan een uurtje wakker lig. Maar ik vind dat niet zo erg. ben allang blij dat ik me niet meer hoef vol te proppen om de misselijkheid voor te blijven! :D

5. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    @ Roerei: vandaag begin je toch? SUCCES!!

@ RoIn en anderen: eens, iedereen mag klagen! :)
    Ik moet bekennen dat een vriendin van mij, net bevallen, klaagde over haar zwangerschap en dat ik dacht: wil je soms ruilen? Maar toen ik beter luisterde, besefte ik dat ze het echt heel zwaar had. Andere vriendin ook, hele zwangerschap extreem misselijk, totaan het infuus met sondevoeding toe.
    Voor ons als niet-zwangeren is het soms misschien moeilijk ons erin te verplaatsen, wij kunnen alleen maar bedenken hoe intens gelukkig we zouden zijn en dat we het allemaal op de koop toe willen nemen!

Maar je hebt helemaal gelijk: iedereen heeft recht op z'n eigen emoties en dit topic is er zeker ook voor om die te kunnen delen. :).

6. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amen Kine, ik ben het helemaal eens met wat je boven mij schrijft; iedereen heeft recht op een potje klagen inderdaad. Want bij elk stadium heb je andere zorgen en andere klachten, we zijn er hier voor elkaar en gunnen elkaar het allerbeste, dat weet ik zeker!

@ elpha; meid wat ontzettend balen van je ongi, pffff dat is ook echt zwaar ###. Is het al helemaal doorgebroken?? Sterkte meid!

@ vlinder; vervelend dat je je zo moe voelt en misselijk, ik hoop voor je dat het snel over is en dat je je gauw wat beter voelt, laat je maar lekker verwennen door ml!

@ RoIN; wauw, goed nieuws zeg van die combitest! Is toch om te checken op syndroom van down e.d.? Erg spannend om de uitslag te krijgen of niet? Heb je daar trouwens zelf voor gekozen om die echo te doen of?

@ kine, ja champagne hoort bij een nieuw huis! Wat een lekker vooruitzicht! Ik weet het zeker; juli wordt jouw maand en kan al zeker niet meer stuk;)! Wat gaan jullie allemaal verbouwen? Ben je dan nu ook al druk bezig met je eigen huis leeg te maken e.d.?

En ja Kine, inderdaad vandaag had ik de uitgangsecho, alles zag er gelukkig goed uit en ik mag gaan starten!!! Erg prettig dat ik voor m'n gevoel ook een keer een juich momentje heb. Dus.....het junkentijdperk kan van start :p;):D!

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat spannend roerei!
    Oh wat hoop ik dat het per direct helpt! Dat zou anderen mogelijk ook makkelijker over de streep trekken!
    Moest je nu gelijk injecteren?

Ik heb er zelf voor gekozen idd! Op 'mijn leeftijd':D is het wel prettig om te weten of je meer kans maakt op trisomie (en dat is niet alleen de down btw, maar ook veel ernstiger vormen.. kan bijv ook betekeken dat je kindje een levensverwachting heeft van max 1 jr).

Maar ik had er gek genoeg een goed gevoelover.
    100% garantie biedt het niet hoor!

Het was erg leuk. Ik heb 45 min liggen kijken naar de wiebelende baby in mijn buik. Het wilde zijn nekplooitje niet goed tonen! Ik vond dat helemaal niet erg!

Uiteindelijk moest ik springen in de hoop dat ie goed draaide, nou ja, na 45 min lukte het dus eindelijk :D

Kine! Idd zo spannend je nieuwe huis! Pop the cork!!!

8. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb net de belafspraak met de gyn gehad. Ze vertelde me dat ze de berekening had laten doen voor een spontane zwangerschap. Iedere ronde hebben wij een kans van 48%. De vorige keer hadden we afgesproken om drie rondes nog zelf te proberen, maar nu zei ze nog zes rondes (waarvan er nu al 1 voorbij is). In oktober mogen we pas weer terugkomen.

Ik voel me helemaal ontdaan van dit nieuws. Net alsof er niets meer is om naar toe te leven of naar uit te kijken of af te tellen, net alsof ik weet dat ik dit jaar niet meer zwanger ga worden. Alsof ik pas aan het einde van het jaar een behandeling mag ondergaan en natuurlijk is die ook niet in 1x raak.

Sorry dat ik even klaag, maar zo voelt het momenteel. Mijn hoop komt vast wel weer terug bij de vruchbare dagen en rond nod.

Alle onderzoeken waren goed, dus vandaar dat ze nu na de hsg niets meer kunnen doen. Maar al zoveel rondes bijna 50% kans en nog nooit een bevruchting, waar ligt het toch aan? Ik heb verder geen stress thuis of met werk ofzo, maar aan de onzekerheid en de vraag of het ooit gaat lukken. Iedereen in de omgeving zijn allemaal makkelijk zwanger geworden.

Hopelijk komt manlief snel thuis van zijn werk, want ik heb een grote behoefte aan knuffels.

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Heb jij ook preseed Fishie?

10. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hele dikke knuffel goldie. Snap wel dat je ontdaan bent.

11. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    RoIn: ja, die heb ik liggen. Ook al meerdere rondes gebruikt. Ik heb al zoveel geprobeerd. Sinds deze ronde slik ik nu etos zwanger worden pillen, had daar goede verhalen over gelezen en die had ik nog niet geprobeerd. Al weet ik niet of het iets doet. Vorig jaar een half jaar lang tarwekiemolie capsules en davitamon mama compleet geslikt, dat hielp ook al niet. Sexytime om de dag of juist iedere dag rond de eisprong ook al geprobeerd. Verschillende standjes, gezond eten, noem maar op. Maar blijkbaar doen we het toch verkeerd... Al 15x hebben we de verkeerde 50% te pakken.

De gyn kon ook zo makkelijk praten zeg. Zegt ze: je moet gewoon seks hebben in de dagen van de eisprong. Uhmmm... ja dat doen we ook al 15 rondes!! Maar ja, het is niet anders. Nu nog 5 rondes zelf proberen ipv 2.

Manlief is gelukkig al thuis en was heel begripvol, maar ook teleurgesteld. Hij vind het ook wel lang genoeg heeft geduurd. Hij wilde eigenlijk al bijna de gyn terugbellen om te vragen of we niet alsnog eerder dan oktober langs mogen komen, daarna wilde hij overstappen naar een ander ziekenhuis. Maar ja, dan moet je dat voortraject weer opnieuw doen, ook niet zo zin in. Dus heeft hij nu geroepen dat als we voor een behandeling moeten gaan, dan wilt hij ivf en dan gelijk twee eitjes bevrucht teruggeplaatst hebben. Dan maar gelijk twee! Want hij vind het wachten nu ook wel klaar, aangezien je ook nog die 9 maanden zwangerschap moet wachten totdat eindelijk je baby er is.

Haha, eigenlijk wel grappig! Want een paar maanden voordat ik ging stoppen met de pil had hij nog koudwatervrees en dacht ie zowat dat ie de volgende dag een baby in zijn armen zou hebben en wilde hij toen het liefste alles nog uitstellen. Al was ik nu het liefste al iets eerdere gestopt met de pil.

12. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Och Goldie :(, KNUFFEL!
    Het is gewoon but om zo ineens nieuws te krijgen wat anders is dan waar je op gerekend had!

Maar weet je, eigenlijk is het ook goed nieuws! Je hebt hartstikke veel kans om op een natuurlijke manier zwanger te raken. Ik zou zeggen, ga ervoor. En idd met preseed, tempen, ovutesten, even alles er aan doen, en dan is de kans dus groot dat je binnen een halfjaar een keer raak hebt.

Ik snap wel dat je geduld heel erg op de proef wordt gesteld, maar kennelijk heeft je gyn er vertrouwen in dat het gewoon moet lukken.
    Het is een kwestie van zes gooien, en sommigen hebben heel lang pech, maar echt, hij komt een keer.
    Tuurlijk mag je balen, en klagen, maar hou moed hoor! Op een dag zul jij zwanger zijn. :)

13. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Misschien dat je gewoon moet aangeven bij de gyn.

14. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Oh sorry, lees nu dat je al die dingen als preseed al geprobeerd hebt.
    :S

Spuit 11 hier...

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou die gyn! Je moet gewoon seks hebben rond je eisprong...
    Heeft ze überhaupt wel naar je geluisterd?

Knuf voor jou!

16. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Roerei wat fijn dat alles er goed uitzag en je mag starten! :)
    Spuit erin en gaaan! :p

17. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Goldie: He balen meid dat je nog 6 maanden moet proberen :( Wij moesten ook tot ronde 24 proberen, en hebben net zoiets als jullie qua kansen (40%).

Die vraag leeft hier ook regelmatig, wat doen we verkeerd?! Maar het is ook gewoon een kwestie van geluk.

Ik weet niet meer wie het laatst zei,maar het is net als met dobbelstenen gooien, de een gooit meteen 6, de andere moet er 10 keer over doen, en weer een ander 20 zeg maar. Vond het wel een mooie vergelijking.

Roerei: Fijn dat je mag beginnen nu!!! Spannend ook! Eerste spuit al gezet?

RoIn: Fijn dat alles goed is en dat je zolang hebt mogen kijken! :D

18. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Vaak helpt een nachtje slapen ook wel goed en natuurlijk die winnende score van het elftal telt ook zeker mee! Dus vandaag zijn we al lekker aan de sexytime begonnen en met de zwoele zomeravonden in het vooruitzicht komt het vast goed!!

Roerei: fijn dat jij kan starten en nu hup hup zwanger worden!!

Wie is nu de eerste met nod?? Ik duim alvast!
    En ik duim ook voor de eitjes die nog moeten komen! Go zaadjes!!! :D

19. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik :D Heb last van m'n tepels en was vandaag megachagrijnig. Ik had weinig noemenswaardige humeurhobbels de laatste maanden. Kan ook gewoon komen door slaaptekort na die mooie oranjezege natuurlijk ;) Vandaag in de keuken gestaan om soep te koken (tomaten- en kippensoep) en een heerlijke kersentaart te bakken. Jum. Morgen het huis vol visite. M'n lief is dinsdag jarig :D

Nog altijd last van m'n vagina, heb niet de indruk dat er iets is veranderd (herkennen de 'ervaringsdeskundigen' dat?), maar de tube Canesten is nog niet op. We houden vol... Kan moeilijk langere tijd bewegen (bijv. vanmorgen gestofzuigd met veel bukken enzo: had na een paar mins heel erg het gevoel alsof een schuurpapiertje langs m'n cl*t heen en weer werd gehaald, AUAUAUAU, zo akelig... Terwijl er dus echt niets langs beweegt, behalve m'n lippen :x) en ook is het gewoonweg balen dat vrijen onprettig is :(. Op vakantie (we vertrekken vrijdag) willen we veel wandelen, ik mag toch echt hopen dat het de komende week gaat verbeteren/verdwijnen?! :$

Ik heb veel afleiding vanwege de voorbereidingen voor onze vakantie en sowieso drukke week. Maar goed dat we beiden sinds gisteren al vakantie hebben!

Ik verwacht dinsdag ongesteld te worden. Donderdag kennismakingsgesprek met onze nieuwe huisarts die dus preconceptie-expert schijnt te zijn. Wellicht nog interessant om te delen: ze vroeg ons de vragenlijst op ZwangerWijzer.nl. Gezondheidstest voor vrouwen (en mannen) die zwanger willen worden. in te vullen ter voorbereiding op ons gesprek. Misschien heeft ze tips (betere dan de gouden tip over seks rond eisprong die Goldfishie kreeg, wtf?!)

Meiden maak er een gezellige dag van, vandaag!

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mlady: wij slapen ook alleen in bed, echt zo raar dat ik nog niet zwanger ben... Seks wat is dat? Ooooh, moet je vrijen tijdens de dagen van de eisprong?? :D

Deel Deze Pagina