Haha ja panda, beetje stom verhaal. Ik moest een nickname bedenken en kon echt niks bedenken! En ik had net bij een congres toevallig een test gedaan over hoe je waarneemt: auditief, visueel of kinesthetisch. En ik was kinesthetisch. Hier een linkje: Lichaamstaal: visueel, auditief of kinesthetisch? Ik wil hem wel veranderen in iets wat lekkerder bekt, het zorgt namelijk voor verwarring, zo noemde iemand me al kineSCHEET hahaha!! Maar dat kan geloof ik niet meer. Heb de afspraak om 12u, vanmiddag meer!
RoIn bedoel je wrs Al die namen! Mijne is ook raar maar niet meer dan een combi van letters/namen. Jouwe heeft dan nog een grappige verklaring! Kinesteet dat je d'r bent! Sterkte en succes straks dan!
Jemigdepemig, ben ik er één dag niet en lijkt het ineens met vrijwel iedereen slecht te gaan! @Kinesteet (Kinescheet wel erg lief bedacht hihi) succes bij de gyn vanmiddag! Wil je misschien nog toelichten wat je bedoelde met "ik wil nu echt duidelijkheid over dat bloedverlies"? Want ik geloof dat ik dat gemist heb in dit topic... Welk bloedverlies bedoel je, bloed je tussentijds of bloed je heel veel als je ongesteld bent? Of had jij nou een miskraam gehad? Sorry hoor, we kletsen ook zoveel... @Junyor balen van je PCOS zeg! Ik kan me voorstellen dat je minder ingrijpende routes wilt proberen ipv meteen naar IUI over te stappen... En 32/33... (peptalk)is nog best jong in dit topic hoor!!(/peptalk) @Anna en @Panda, zijn jullie alweer opgeknapt? @Panda wat ongelooflijk balen van die nasleep zeg! Al die onderzoekjes, terwijl je al zo'n pijn had... @Anna in een ander topic las ik over iemand die juist tijdens een paar grieperige dagen de innesteling van haar eitje had - zij is nu zwanger! Kan zoiets bij jou niet ook het geval zijn?? *duim* Overigens kan ik, net als Bloempje, niet zo goed meepraten over de medische mallemolen hoor, maar ik wens iedereen enorm succesvolle (en dus korte) trajecten toe! We doen het erg goed met het uitdelen van beterschap, positieve energie, fluitende vogels en liefdesthee..., wat het wachten verkort en het leven veraangenaamt! (Als ik in andere topics probleemverhalen lees, krijg ik meteen het idee dat ik me ook zorgen moet maken over mezelf, ben 34 en nog niet zwanger... Maar ik wil me niet gek laten maken, het moet ml en mij toch nog wel langs de natuurlijke weg kunnen lukken??) @Bloempje34 burnout? Balen! Geniet van de kleine dingetjes. Zoals volgende week lekker in de tuin (of balkon) zitten met een tijdschrift of boek... Ik vond het op een gegeven moment 'helend' werken als ik bijzonder eten (uit leuke kookboeken) kookte, of een taart bakte. Vooral het positieve gevoel als het geslaagd was, daar kikkerde ik van op. Heb je al iets gevonden waar jij blij(er) van wordt? Over je week overtijd: denk ook dat het gewoon een stresshobbeltje was. In december (toen ik 2 weken overtijd was) zat ik erg in over het uitblijven van de verlenging van mijn arbeidscontract (terecht, want die werd toen dus niet verlengd omdat heel het project uit financiële overwegingen gestopt werd en ik juist voor dat project in dienst was gekomen). Ook was ik er toen heilig van overtuigd dat ik zwanger was en zag ik dat totaal niet zitten als ik geen baan meer zou hebben. Denken dat je zwanger bent is dus niet goed voor je zwangerschap @1982Eva in februari had ik m'n eisprong ook bijna gemist (ik voel die eipijn niet altijd), toen ik later ongesteld werd zag ik de ietsjepietsje donkerdere verkleuring op de ovulatietestjes van twee weken eerder... Dus ja, je kunt 'm missen, dan word je vanzelf ongesteld. (Of niet natuurlijk ) Inmiddels zit je op dag 29, is je eitje al in zicht? Ik ga niet tempen hoor, net wat je zegt: al die stress is ook niet goed...! Heb je al zo'n secure thermometer gekocht? Ik heb de laatste paar dagen niet helemaal regelmatig getest (eerste keer dat me dat is overkomen). Eergisteren om 14.30 (amper streepje) en gisteren om 22.30 (licht streepje). Ik zou 'm dus gemist kunnen hebben, dan was de piek gisteren overdag... Als ik straks weer moet plassen, ga ik weer testen. Ik wilde deze ronde juist op de dag van de positieve test vaker testen en proberen zo'n superdonkerrode knaltest te krijgen! Gisteravond gesekst, wie weet was dat precies op tijd En anders vanaaf nog maar een keer. Ach ja.
Hahah RoIn! Ja sorry, omdat je bericht begon met panda. Inderdaad verwarrend soms al die namen. Ik had trouwens bedacht dat jij irl Robin heet haha.. @ MLady: geeft niks hoor . Ik heb al maanden, nadat ik gestopt ben met de pil, last van tussentijds bloedverlies. Eigenlijk van iets voor m'n ei totaan m'n menstruatie. Vooral met seks komt er best wel veel uit, en daarbuiten bruin/rozeverlies. Ik begin een verband te vermoeden met die miskraam, ondanks dat de gyn dat niet direct zag. Ook waren echo's, hormoonwaardes, uitsrijkje allemaal ok. Maar ik ben er niet gerust op en wil sowieso van deze vervelende klacht af! Hoop dat ik vanmiddag meer duidelijkheid krijg. Ik snap jou ook, dat je je zorgen gaat maken door alle probleemverhalen die je op dit forum leest. Maar je hebt nog helemaal geen reden om te denken dat er iets mis is, en je zit pas in ronde 4! Het gaat jullie vast langs de spontane weg lukken. Ik hoop trouwens ons allemaal! Tralala!
Veel geklets! Kinesteet: Heel veel succes vanmiddag!!! Bloempje en MLady: Maar goed ook dat jullie niet over alle medische dingen kunnen meekletsen toch?! Hopelijk blijft dat zo Hier gaat het langzaamaan beter, lang leve de pijnstiller kan alleen nog niet zo comfortabel zitten, maar werk vandaag een paar uurtje vanuit thuis. Kan zeg maar 45/60 min zitten en dan toch even een half uurtje plat . Ik hoop morgen nog een stapje beter en dat we dan toch nog even sexytime kunnen hebben voor de eisprong (die ik za/zo verwacht).
MLady, je zit toch pas op dag 5 van je cyclus? Zou het ei wel vroeg zijn deze maand! Of begrijp ik iets verkeerd? Ik zei ergens anders ook al, ik hoop dat mijn ei voor pasen komt Panda: fijn dat de pijnstillers hun werk doen, maar wat een nare nasleep zeg.. dat verwacht je toch niet? Kinesteet: Ik heet geen Robin nee, wel een leuke naam vind ik overigens! En wat vervelend dat bloedverlies. Kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.. Ik kan ook niet over de MMM meepraten (gelukkig idd) ;->
Mijne ook niet, had het al is geopperd (hoezo op de zaken vooruit lopen opper het -als het eenmaal toch aan de orde mag zijn- gewoon weer )
Nee, ik doe het ook, eerst oraal, nu vaginaal wat weer hele andere waardes geeft. Oraal zag ik wel een stijging na ei overigens. Maar links en recht van tongriempje fluctueerde de temp op zelfde moment toch steeds wat! Nu dus vaginaal, vond het eerst nogal raar, dat vaginaal, maar eigenlijk vind ik het minder onprettig dan rectaal.. dus ik laat het mooi daar! Ik moet wel zeggen dat ik al een paar weken heel vaak gedurende de nacht wakker wordt en redelijk vroeg ook niet meer slapen kan (rond 6 uur wakker..). Geen idee hoe dat kan, misschien door de vogels of toch het licht dat door de gordijnen schijnt.. met als gevolg dat ik me wel afvraag hoe zeker de meting is. Ik heb echt geen idee hoe ik de FF in mijn handtekening krijg..
Kinesteet, heb wel lang bijgehouden, maar sinds een maand mee gestopt was eigenlijk niet veel bijzonders op te zien, en ik vond het nog al irritant, opzich door de week niet , maar in het weekend wel Ik heb trouwens altijd rectaal gedaan.. vaginaal.. wist niet eens dat het kon! Ik had verder hele keurige temp kaartje, meestal dag voor het ei een dip, daarna 3 dagen steiging en dan bleef hij keurig hoog (soms een 0.1 meer of minder) en dat voor NOD dipte hij minimaal 0.2 graad. Zag op een gegeven moment het nut er ook niet meer van in
Mijn verschillen -voor en na ei- waren (oraal dan) wel groter. Nu ben ik wel benieuwd hoe het vaginaal (ja, panda, ik vind het ook raar!) is..
Hier vannacht een koortsaanval gehad, speelde mee in gast en was op de vlucht voor Ludo... Maar dat was dus niet heel fijn. Panda, fijn dat pijnstillers helpen. Pijn is zo naar. Temperaturen snap ik nog even niet, hoewel ik inmiddels wel het eea hier oppik. Deze maand ovulatietestjes en dan zien we wel wat er gebeurt. RoIn, denk niet dat het een innesteling is, dan is het wel een razend snel ei, net vorige week ongesteld geweest.... Ik moet denk ik op de paashaas wachten....
Ha dames, Het ging goed bij de gyn. Ik had mn excel bij me, waar hij veel mee kon en hij heeft hem ook direct besproken met de fertiliteitsarts. Volgens beide is het geen probleem, dat bloedverlies, maar voor mij is het dat natuurlijk wel. Bij de echo vond hij het bmslijmvlies toch wel dik van vorm, wat zou kunnen wijzen op een poliep. Hoe fijn als dat de oorzaak zou zijn van mijn klachten. Ik krijg nu een waterecho, maar pas ná mn menstruatie, want hij gaat natuurlijk niet verder onderzoeken tussen eisprong en eventuele innesteling in. Op zon echo kunnen ze echt elk kleine oneffenheidje zien. Ben heel benieuwd. Maar ook wel weer een beetje opgelucht/gerustgesteld. Ik doe ook nog niet aan tempen! Leek me erg veel gedoe, zo dagelijks. Ik wist ook echt niet dat het vaginaal kon?! @ Panda: doe je rustig aan? Goed je krachten sparen voor het zwoele weekend. @ Anna: beterschap! Ciao
@Kinesteet: thx voor je peptalk! Ben in juli gestopt met de pil (1 maandje voor jou, zag ik ), dus eigenlijk zijn er al wat meer maandjes verstreken, alleen waren die eerste maanden wel iets teveel op toeval berust haha, dus ik tel pas sinds dit jaar... Een poliep! Jemig, bizar dat dat voor bloedverlies kan zorgen zeg! Maar eigenlijk is dat toch best onschuldig (en dus goed nieuws), of begrijp ik het niet goed? Wat een opluchting! @panda fijn dat je weer (een uur) kunt zitten... Echt verrot hoor. Whaha ik moet echt zo lachen om ons in dit topic! We halen nu allemaal iedereen door elkaar! Kinesteet haalde RoIn en panda door elkaar, @Anna het was niet RoIn, maar *ik* die opperde dat het misschien je innesteling was hahaha Maar ik denk ook dat dat wel veels te vroeg zou zijn, we waren immers zo'n beetje tegelijk ongesteld @RoIn: ja, dan zou m'n ei veeeeels te vroeg zijn. Ik ben inmiddels weer wezen plassen (hihi) en m'n streepje is hetzelfde als gisteravond. M'n ei moet denk ik gewoon nog komen, ik heb altijd de paar dagen voor de jump al een licht streepje. Niets aan de hand, ik denk dat onze eitjes allemaal dit weekend komen (Anna, panda). Gezellig hoor, ladies! Enneh ik ben soms wel aan het bedenken welke namen ik leuk zou vinden, en vraag ml wel eens wat hij zou vinden, maar ik denk dat we beiden nog niet hardop suggesties doen. Ik ben veels te bang dat ik alles jynx (ofhoeschrijfjedat - dat we de goden verzoeken en onze kansen verpesten)
Oh mag mijn ei ook dit weekend? Zaterdag cd14 of 15! Ik vroeg me al af wat ik eerder geschreven had over een ei
Ook ik ben 30+ en heb de wens voor een eerste kindje. Eind vorig jaar besloten mijn man en ik om bij uitblijven van zwangerschap het medische traject in te gaan. Gestopt met de pil in augustus 2011, nu vonden we het welletjes. We zijn benieuwd... Binnenkort eerste afspraak met gynaecoloog.
Oh spannend Pannenkoek! Dan ben je al best een tijdje bezig. Ik ben in aug 2013 gestopt met de pil en nou al onrustig :S Fijn dat je nu naar de gyneacoloog gaat, hopelijk komt er iets uit waar je wat mee kunt. Enne: welkom!
Kinesteet, fijn dat het goed gegaan was bij de gyn!! Waterecho ken ik niet, moet je dan heel veel water drinken ofzo??? Anna: beterschap!! Balen zo een koortsaanval, beterschap!! Hier net een stukje auto gereden als test... Slecht idee!! Dus morgen maar gewoon nog ff rustig aan doen maar met de pijnstillers kom ik wel steeds beter de dag door. Ga vanavond zelfs proberen of voorzichtig sexytime kan net ovulatietest gedaan maar was nog een te licht streepje voor positief, verwacht eigenlijk ook oas vrijdag een positieve Pannenkoek, welkom! Spannend het medische traject in. Jullie zijn ook al een tijdje bezig, poeh!! En nu pas naar de gyn?! Dat je dat hebt volgehouden! Ja RoIn, doe gezellig mee met de eitjes dit weekend! Lijkt wel vervroegd Pasen!!
Dank je Kinesteet! Ja, inderdaad al lang bezig. We bleven 'begrijpelijke' verklaringen zoeken waarom het niet lukte. Maar ja, je word ouder hè, 30+ dus de klok is aan het tikken...
Haha nee bij een waterecho spuiten ze water je bm in, zodat 'ie opblaast en alles goed zichtbaar wordt. Klinkt freaky, maar stelt geloof ik niet zoveel voor. En Mlady, een poliep is inderdaad onschuldig. Lijkt me veel fijner dan hormonale problemen, want dit snijden ze gewoon weg en dan is je probleem opgelost. Succes vanavond Panda! Goed blijven liggen hè!