30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh en Tazzy, in mijn kennisenkring zitten meerdere ouderen, de oudste is nu 42 en bezig voor kindje 2, de eerste is nu 1,5 jaar. :D
    Geeft de burger moed niet?

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja vond je het vervelend?

Dat temperaturen vind ik echt een kleine moeite, maar doe het niet helemaal volgens de regels, doe het nl oraal.
    Daarnaast heb ik een wekker in mijn hoofd en word ook in het weekend rond 7 uur wakker (helaas).
    Ik vind het juist heel interessant om te zien hoe het allemaal werkt in je lijf.

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    vriendin van me was net 5 weken zwanger toen ze 38 werd :) dus dat geeft ook al moed, dat het ook met ons "oudjes" allemaal nog wel kan ;)

Wij zijn denk ik in onze vriendengroep wel een van de laatste, maar de rest is ook wel allemaal 1 of 2 jaar ouder dan ik ;).

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben nu niet meer bezig voor mijn eerste kindje, maar was bijna 31 toen we probeerden zwanger te worden. Vrij "jong" nog. Het is gelukt, toen ik 31 was zwanger en bevallen van onze eerste jongen.
    Veel hangt ook af van de leeftijd van de man, zaadkwaliteit etc.
    Mijn man is 2 jaar jongen dan ik.

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Nou, dan ben ik een bofkont met mijn jongere kerel (die overigens al eerder kinderwens had dan ik :D )

6. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    mijn man is maar net ouder dan ik, maar volgens de gyn maakte het voor de man een heel stuk minder uit dan voor de vrouw. (ze zei zelfs dat het niks uitmaakte, weet niet vanaf welke leeftijd wel, maar mijn man is bijna 35) Bij de kans berekening (hoeveel procent kans je hebt op een natuurlijke zwangerschap komend jaar) nemen ze de leeftijd van de man niet eens bij (bij ons dan) omdat die niet uit maakt.

Maar ze vond mij als 31 ook nog een jonkie :)

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Lijkt mij ook hoor. De 2e leg (en dan dus echt met groooote leeftijdsverschillen met de kinders van het eerste nest) zie je toch voornamelijk bij mannen, gewoon omdat het kan ;)

En zo'n 2e leg zullen wij hier niet meer meemaken vermoed ik :D

8. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    hahaha nee dat denk ik ook niet ;) dan zouden we over een jaar of 10/15 met de 2de leg moeten beginnen :$ ben 45 joh! haha nee als het ff kan hoop ik gewoon voldoende te leggen in de komende jaren!

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Kijk dat zijn positieve berichten:D

10. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Hee meiden!
    Hier nog een :)
    Ik ben 33 en begin net aan ronde 7 voor een eerste kindje. In augustus 2013 gestopt met de pil, ik had gehoopt voor mijn 33e zwanger te zijn, maar helaas duurt dat wat langer. In januari jl had ik een vroege miskraam met 5,5 week.

Soms hijgt m'n leeftijd wel in m'n nek. Bijna al m'n vriendinnen hebben al een kindje of zelfs twee. Ik voel me soms aan alle kanten ingehaald.
    Maar heb ook mijn huidige vriend pas op m'n 31e leren kennen, dus ja, je kunt niet sneller gaan dan goed voelt!
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige 32-plusser ben haha.

Ik heb een regelmatige cyclus van 30 dagen, alleen verlies ik tussendoor bloed (waar ik een ander topic over heb geopend). Ik maak me daar soms zorgen om, maar volgens m'n laatste echo en bloedprikken op hormoonwaardes is alles in orde.

Geduld en loslaten lijkt me nu het beste. Ik heb wel vast ovutesten gekocht dit weekend, maar weet nog niet of ik er al mee wil beginnen.

Leuk om hier mee te kletsen. Succes allemaal! :)

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat jammer dat je een vroege miskraam had!
    Ronde 7, een aantal hier zijn toch al een poosje bezig..
    Ik hoop dat weer hier gaan zien dat het soms ook binnen en paar rondes kan bij 30+..

12. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ja ik ben ook voor positieve berichten! :)
    Even abonneren.

13. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben (net een paar dagen) 36 en 21 weken zwanger van de eerste. Rede? Gewoon heel lang getwijfeld of we het wel wilden... Maar vorig maar toch de knoop doorgehakt. Na 20 pil gebruik, ben ik in mei 2013 gestopt. In juli pas de eerste menstruatie gehad, en vervolgens na 4 rondes zwanger. Ik had echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Maar idd, ik voel me soms ook wel erg oud hier. Volgens mij ben ik ook een van de oudste met een eerste zwangerschap.

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    tja, meiden, ik ben ook 30 jaar, en bezig voor ons eerste kindje. Inmiddels al bijna twee jaar bezig.
    Ik was liever wat eerder aan kinderen begonnen, maar ja je hebt niet alles voor het zeggen. Soms loopt het wat anders, omdat je wat later de ware tegen het lijf loopt of een nieuwe baan moet zoeken en vervolgens het vaste contract afwacht.

Maar ja, in ieder geval zeiden zowel mijn huisarts als de artsen in het ziekenhuis dat ik met mijn 30 jaar nog best jong ben en dat we nog genoeg tijd hebben. En op mijn werk zijn er genoeg moeders pas na 30 jaar begonnen met kinderen krijgen. Dat geeft ook wel moed.

Maak jullie niet druk, bij mannen speelt leeftijd minder een rol. Ik ken een man die voor het eerst vader werd op zijn 52ste, en nu twee jaar later op zijn 55ste is de tweede op komst en zijn vrouw is nu 36 of zo.

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Niekske, ik had dat ook! Past het wel in mijn leven? Wil ik het wel? Na lang overwegen durf ik het eindelijk te zeggen! Ja, we willen het, we zijn er klaar voor.
    Fijn dat jij zo'n mooi bericht hebt gebracht!

16. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik hier ook moeten duidelijk maken. Beslissen om ervoor te gaan is één ding, maar dat wilt niet zeggen dat de volgende dag er een baby in je armen ligt, verre van...

Ik hoop voor je dat het toch snel raak is, want ja, het is echt lang voor jullie.

17. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, VL wilde eigenlijk nog even wachten. Ik heb toen gezegd dat we gewoon gaan proberen want het hoeft niet zo te zijn dat je direct zwanger bent. En dan nog duurt het nog 9 maanden voordat het kindje er is. Oftewel, je bent vaak minimaal een al een jaar verder voordat het echt zover is. Uiteindelijk ben ik gestopt met de pil en gezegd dat als hij echt niet wilt dat hij dan de verantwoordelijkheid moet nemen. Eigenlijk was dat het laatste zetje dat nodig was.

18. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik wou altijd kinderen toen ik wat jonger was, maar leerde mijn man pas kennen toen ik bijna 26 was, en eigenlijk zakte dat gevoel bij mij toen. Ik wist dat hij ook nog even wou wachten, en toen op mijn werk iemand zwanger werd, dacht ik, nee dat wil ik echt niet. En toen vorig jaar zei hij ineens, zullen we voor kinderen gaan, nou ik weet niet wat er gebeurde, maar mijn hormonen waren pats boem er helemaal bij ineens ;)

hahaha kan me nu niet eens meer voorstellen dat ik ooit gedacht heb, nee dat wil ik niet!

Jammer wel dat we zolang moeten wachten.. ons geduld wordt in ieder geval al flink getest!

19. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Heel herkenbaar allemaal! Ik wilde eigenlijk ook al eerder stoppen met de pil, maar er speelden nog zoveel andere dingen op dat moment en m'n vriend dacht dat ik direct zwanger zou zijn.. Nou, mooi niet dus. Nu zegt 'ie, was je maar eerder gestopt hihi.

In zijn vriendenkring overigens wel heel veel vrouwen die pas na hun 30e begonnen, collegaatje van mij was 35 bij d'r eerste. Dus het is heus nog niet te laat voor ons!
    Soms vind ik het wel een vervelend idee dat we van die oude ouders zullen zijn, ik dus 33, hij al 39, en ik wil er misschien wel drie! Als dat ons gegund zou zijn dan hè :)

Nou ja, ik ben pas in ronde 7 en al een keer zwanger geweest.. het kan dus wel. We houden moed.

Spannend hoor, ik leef met jullie allemaal mee!

20. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Wij willen er ook 3! of meer :) houden van een groot gezin! als dat ons gegund is, nu de eerste zo moeizaam gaat.. pfft :( we hebben steeds vaker zoiets, hopelijk lukt het in ieder geval 1 keer. Zien we daarna wel verder :).

Het allerliefste zou ik wel 4/5 kids willen, ben zelf opgegroeid in een groot gezin en dat was super gezellig (niet allemaal biologische broertjes/zusjes, die heb ik maar 1 en had natuurlijk ook zijn nadelen zoals alles). Maar ja, je hebt dat niet voor het kiezen helaas.

Deel Deze Pagina