30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    En wat zijn die laatste dagen vreselijk! Ik denk dat alles dat anders is dan anders een signaal kan zijn..
    Ik hoop het wel voor je! en dan hoor je toch bij de 80% die binnen 1 jaar zwanger is! Geeft de burger moed!:)

2. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee de gyn heeft niet gezegd. Maar ga op dit moment gewoon uit van mijn cyclus voor de zwangerschap. Dan zou ik begin mei weer ongi moeten worden.

3. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Dit wordt echt een heel spannend weekend hier...

Ik had gisteravond echt enorme oprispingen, zelfs mn eten bleef niet zitten waar het hoort. En vanmorgen liep ik langs een plakkaat kots (werk in het centrum van Amsterdam...) en ik begon te kokhalzen. Nu nog steeds misselijk. Maar ik weet ook dat het allemaal nog veel te vroeg is dus het eten van gister zal wel gewoon verkeerd gevallen zijn.

Wat zijn jullie plannen voor het weekend?
    Wij hebben morgen familiedag en dan gaan we het spelletje Pit spelen. Dit is iets wat m'n vriend met z'n neven en nichten speelde bij 'n opa en oma. Sinds zij er allebei niet meer zijn komen ze af toen bij elkaar om het spelen.
    Voor zondag geen plannen, beetje bijkomen van de week denk ik zomaar.

Iemand trouwens een idee of je cyclus invloed kan hebben op je slaapritme. Ik ga het nu bijhouden maar ik heb het idee dat ik voor m'n ei comateus slaap en na m'n ei heel alert en licht.

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nee, ongesteldheid is vanmorgen nog niet doorgebroken.

Gisteravond voor het slapengaan had ik een erg slecht moment en heb ik nog een hartelijk potje frustratiejanken gedaan, zo van "boehoehoe ik kan geen baan vinden en boehoehoe nou lukt het ook maar steeds niet om zwanger te worden boehoehoe ik ben ook nergens goed voor boehoehoe en dit was de laatste kans om nog voor m'n 35e een kindje te krijgen boehoehoe ik kan ook helemaal niehiehiehiets *jank*". Ml was er voor me. Samen je gevoelens delen kan echt zo opluchten, meestal ben ik erg van het groothouden en hou ik best veel binnen (een echte steenbok).

Hij wil gelukkig niet van stoppen weten. Hebben het nog gehad over onze mislukte wipjes deze ronde (spanningen omdat we teveel bezig waren met het 'moeten') en hebben ons voorgenomen om deze ronde om de beurt de ander te verleiden. Hierover praten brak mijn spanning, het was toen effe weer gezellig in bed (ik bedoel dat we gelachen hebben).

Omdat ik vannacht erge last van mijn onderrug en onderbuik had (zou ik dan echt gewoon ongesteld worden?), plus natuurlijk nog heb liggen piekeren (of zou het nou toch een innestelingsbloeding kunnen zijn geweest?), heb ik wel een verrotte nacht gehad (maak je toch niet zo gek, doos, ga gewoon slapen). Weinig geslapen, dikke wallen. Terwijl ik straks naar het UWV moet om te vertellen waarom ik nog geen baan heb gevonden. Echt, geniaal allemaal.:(

Vandaag echt een baal-/paniekdag dus. Ik geloof dat dit mijn zwaarste ronde is sinds ik ben gestopt met de pil (alles bij elkaar ronde 9).

5. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Meiden, wat Fishie zei: it aint over till it's over!!!!:cool:

Dat had ik de vorige ronde wel, dat slechte slapen na ovulatie. Deze ronde slaap ik heerlijk!
    Had gisteren wat steken links onder in mijn buik en dacht dus: zouden dit innestelingssteken zijn??? Maar eenmaal op het toilet (waar ik echt heeeeeel nodig en per direct heen moest) kwam ik erachter dat het mijn darmen waren.. alles was iets dunner dan anders zal ik maar zeggen.. :)
    Stom dat je overal wat achter zoekt toch?
    Ben nu ook pas 4 dpo.. zou wel erg vroeg zijn geweest (*emoticon met tranen uit ogen van het lachen)

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ja, laat je niet gekmaken door onze verhalen RoIn!! Zoals ze het zingen: "Relax, take it eaeaeae...eaeaea...sy... " ;)

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Grappige is dat ik me er totaal nog niet druk om maak.. vorige ronde al wel hoor! Maar nu zie ik dat het allemaal niet vanzelf gaat bij anderen. Dus waarom bij mij wel..? Voor mijn gevoel moeten jullie ook eerst, diegene die al zolang bezig zijn..:)

Gezellig nummer weer btw!:D

8. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oooooh meiden ik leef echt met jullie mee deze laatste dagen voor Nod. Wat rete spannend is het toch elke keer weer! En dan inderdaad je lichaam die allerlei symptomen lijkt af te geven, heel irritant vind ik dat, probeer het zelf altijd heel hard te negeren.
    Mvanl wat fijn dat je gisteren even goed hebt kunnen praten met je vriend en tof dat ie zo begripvol is en nu zelf ook acties mee sexy time gaat invoeren :D

De plannen voor van het weekend zijn hier als volgt. Straks even sporten en daarna ff badkamer poetsen. Dan ff kanootje kopen voor mijn zwager waar we dan vanavond gaan eten. Morgen moet vriend werken en dan ga ik s morgens ff sporten en 's middags lekker lunchen met een vriendin. En s avonds dan iets leuks met mijn vriend doen, misschien een drankje ergens :D

En de zon in Zeeland is btw aanwezig, dus voor degene die dit weekend hier zijn...hopen dat het dit heerlijke weertje blijft!

9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    MLady: ronde 8/9 vond ik ook het zwaarste! En symptomen zeggen helaas. Maar zolang je ongi nog niet doorgebroken is, wel nog kans!!!

Kop op meis! En goed dat je gisteren even gehuild hebt!! Dat helpt mij in ieder geval wel :) komt goed meid !!

Ik reageer straks wat uitgebreider! Ben net op fotocursus!

10. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Geniet van je cursus!

11. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ladies! Wat een spanningen allemaal!

@ Anna: nog steeds in de race dus... wat spannend joh, ik leef helemaal mee! Weet je al wanneer je gaat testen?

@ Mlady: he wat naar dat je even zo'n paniek en baaldip hebt. Die horen er helaas ook bij:x. Wel heel fijn dat je het hebt kunnen delen met je lover, dat is zoo belangrijk. En het kan ook helpen om het er even uit te gooien, dat lucht dan zo op. Kan me ook voorstellen dat de jobhunt af en toe ook megafrustrerend is.. maar echt, je vindt wat! Duurt alleen effe. Succes bij het UWV meis, en ik hoop dat je een beetje van je weekend kunt genieten.

@ Panda: is het leuk op je cursus?

@ RoIn: spannennnnnd! Wanneer mag jij testen?

Ik ben net terug van de waterecho. Niks te zien, alles ziet er perfect normaal uit volgens de gyn. Hij ziet dus geen reden om verder te onderzoeken, want er lijkt geen probleem. Ergens vind ik dat wel vervelend, ik ervaar namelijk wel een probleem! Maar het is natuurlijk wel goed nieuws dat alles goed moet zijn. Ik heb nu utrogestan meegekregen, progesteronbolletjes. Hij vindt het eigenlijk onzin, maar ik mag het proberen omdat het kan helpen tegen bloedverlies. Vrouwen die ivf doen krijgen het sowieso; het helpt je bmslijmvlies dikker te worden voor een goede innesteling. Ben benieuwd! Je moet die dingen inbrengen, dat geeft wel troep geloof ik :$. Maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen.;)

Ik ga straks weekendje naar zeeland, lekker wijn drinken en oesters eten :D
    Fijn weekend allemaal!
    En wie weet vind ik wel wat positieve testen als ik weer inlog!! :D

12. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat dubbel, heel fijn dat alles er goed uitziet! Maar ja, je wil ook het magische pilletje om zwanger te worden!
    Hoe doen ze dat nou? Zo'n waterecho en voelde je het?

Hoe lang is jouw lf dan? (temperatuur je wel is/heb je getemperatuurd? weet het al niet meer..)

Ik las ergens anders ook een topic van iemand die tussen ei en monster altijd bruinverlies had.. vervelend hoor. Behalve dat het je onzeker maakt is het gewoon ook heel storend!

Ik hoop dat mijn lf langer is dan de vorige keer. Toen was die 10 dagen (en volgens FF 9 trouwens zag ik net, dat was wat bruinverlies op dag 1 en rekende ik niet mee geloof ik..)
    Ik hoop dat die nu toch 12-14 dagen is, dan heeft een evt surprise ei toch de tijd om in te nestelen.. :)
    Maar ik heb besloten om niet voor volgend weekend te testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Dan zou ik op 12 DPO zitten en dus iig een langere lf hebben dan de vorige keer (en eigenlijk zou ik dat al een mooi cadeautje vinden..)

edit: GENIET VAN JE WEEKEND!! Ik duim voor mooi weer!

13. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Ze doen een slangetje in je bm en spuiten er dan water in, zodat echt alles zichtbaar wordt. Ik voelde het wel ja, deed beetje pijn. En er loop nog steeds water uit. Maar verder was het in een vloek en een zucht gebeurd.

Ik weet niet precies hoe lang m'n lf is! Wil na dit weekend, zit nu op cyclusdag 8, gaan beginnen met ovutesten. Misschien is 'ie korter dan ik denk namelijk.
    Ja, tussentijds bruin- of bloedverlies kom je best veel tegen op dit forum. Die lichamen van ons ook! Ondoorgrondelijk. :x

Hee en wat jouw lf betreft: moet je niet rekenen vanaf de eerste dag rood bloedverlies? Maw dan was je lf toch 10 dagen. Dat is genoeg hoor! Heb ik gelezen. Volgens mij ben jij zo zwanger :) Maar nog ff een weekje geduld dus!

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    haha, ik ban AL bijna 36 hè? :D
    Statistisch gezien heb ik 50% minder kans om snel zwanger te worden dan iemand van 30!:):(:D

Ik dacht inderdaad ook dat je moest rekenen vanaf helder rood bloedverlies... nou, dat was dag 2 (of dus 1) in overvloed aanwezig hoor! :D

Fijn dat het zo snel voorbij was, als het dan toch niet heel prettig was.

15. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    RoIn, we kunnen dus samen testen. Ik ga ook volgend weekend testen. Dan weten we zeker of het een paasei is of niet...
    Ik begin mezelf nu helemaal gek te maken. Met m'n hoofd weet ik dat alles wat ik voel niet kan, maar toch voel ik het en ben ik al drie uur aan googlen op vroege innesteling...
    Oh en dan nog een hele week wachten, zucht.

Kinesteet, fijn dat er niks te zien is. Geeft wel hoop, alleen wel jammer dat je probleem niet is opgelost. Heel benieuwd of de progesteron je kan/gaat helpen. Zou wel heel fijn zijn!!!

Panda, heb je al mooie foto's gemaakt?

16. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh ja! Jij 5dpo en ik 4!
    Spannend ja! Houden we elkaar van het testen af! deal?

17. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    RoIn, Gaan we doen (hoop ik)

18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #1078 MLady, 11 apr 2014
    Laatst bewerkt: 11 apr 2014
    Oh, leuk, dan zijn jullie weer aan de beurt. Leuk dat we telkens in groepjes samen opgaan!

Wellicht ten overvloede, maar ik heb altijd begrepen dat innesteling plaatsvindt tussen ongeveer 10 en 14 DPO (bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen met eisprong op dag 14).

Maarre effe hè? Mijn ongesteldheid is trouwens nog altijd niet doorgebroken! :( Hoeveel tijd zit er bij jullie meestal tussen het eerste druppie bruinverlies en je echte ongesteldheid? Irritant, want nou krijg ik toch weer hoop... *geeft klap tegen wang* doe normaal!:$

*edit [ fantaseer ] Als ik nou maandag nóg niet ongesteld ben geworden, ga ik de 15e testen hoor! Op m'n vaders verjaardag dus, for good luck! [ /fantaseer]

19. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    @MLady: Bij mij wisselt dat, had laatst bruinverlies en werd 2 dagen later pas ongesteld :$ maar afgelopen cyclus had ik s middags roze verlies, en s avonds begon het al.. Spannend meid! Bruin verlies kan nog vanalles zijn!

Anna&RoIn: Spannend!! Als ik jullie met tegenhouden met testen, roep maar hoor! Ben goed in het verzinnen van redenen waarom niet :D

RoIn: Een vriendinnetje van mij is 38, en binnen een jaar 2x zwanger :D dus jij bent gewoon snel zwanger!!

@Kinesteet: Heel fijn weekend!!! En fijn dat de waterecho goed was/niks uit kwam, aan de andere kant wel weer vervelend.. want dat bloedverlies is niet leuk :( Hopelijk helpen die bolletjes!!

Hier: Cursus was leuk! Vooral herhaling van dingen die ik ook al wist, maar kreeg andere oefeningen zo dat ik toch nog wat verder kom met mijn camera :D

Verder bij een vriendinnetje langs geweest en... nieuwe kleding gekocht!! Heb me flink uitgeleefd :p

Verder las ik net dat helderrood verlies als dag 1 geld.. dat betekend toch gewoon woensdag als dag 1 dan.. vaag.. maar zet mijn cyclus toch maar een dag korter. Want had al duidelijk flink helderrood verlies woensdagavond.

Blijft lastig wanneer is dag 1 als je niet gewoon in de loop van de ochtend ongesteld word ;)

Edit: Dat dit dag 3 zou zijn, klopt ook wel beter met de hoeveelheid die ik verlies.. het is al bijna over..

En ik heb mijn digitale ovulatietesten binnen van clearblue, Anna: jij deed deze toch ook hé? en 's ochtends? dat ga ik ook proberen.

20. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    @panda, nee ik z&k. Clear blue daar wordt m'n portemonnee blue van....

@mlady innesteling is toch tussen dag 7 en 10...

Ik ben echt mega moe en moet de knoop van m'n broek open omdat ie niet lekker zit (en dat terwijl ik m'n darmen echt goed geleegd heb vandaag).
    Vanavond ga ik lekker niks doen, heerlijk

Deel Deze Pagina