30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Oeh wat een verhaal panda. Dat moet een zenuwslopende tijd zijn geweest. Maar wat een opluchting dan als de kogel door de kerk is! Dat voelde bij ons ook heel goed, daardoor weet je dat het goed is. Hier gelukkig geen gedoe met advocaten, maar ik werd goed zenuwachtig van al die getalletjes! En met zo'n klushuis spring je sowieso een beetje het onbekende in. Maar we krijgen in juli de sleutel, dus heb nog even de tijd om mijn planningstalent in te zetten. :) We gaan ook wel dingen uitbesteden hoor, kunnen echt niet alles zelf. Maar niet de hele boel aan een aannemer, zelf de regie houden.

2. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    ja, en het onderhandelen natuurlijk. Vre-se-lijk!

3. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ohh bloem, wat een jonkie :p Nou mag ik ook niet klagen, die van mij wordt 29 in juni

Kinesteet, zolang je niet van die goedkope klapramen in een schuin dak hebt zal het wel meevallen :p
    Wel gaaf hoor, alles naar je eigen wens kunnen maken. Hier hebben we in 2010 de sleutel gekregen, maar hier en daar nog steeds een bouwproject ;) Ach we hebben alles om goed te kunnen leven in huis dus zit er niet mee.... Hoewel het fijn zou zijn als de badkamer vloerverwarming het zou doen en het bad geplaatst zou zijn.
    Maar ja, manlief en ik hebben ook allebei 2 linker handen dus moeten helaas een hoop uitbesteden...

Panda, dat zal een stress geweest zijn alles zo kort op elkaar!!

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Bleompje: 26! Lekker jong :D en vlindertje, de jouwe ook!! De mijne word 35 eind van het jaar :p

Kinesteet, wel echt stoer een klushuis :D Gaat vast super mooi worden :D

Ja was even veel stress toen, maar alles wel goed afgelopen en ook super leuke bruiloft gehad daarna (waren zo opgelucht en blij toen :p )

Vlindertje: Vloerverwarming is echt ZO fijn, wij hebben het in de uitbouw van de huiskamer, en ga er graag gewoon opstaan om mijn voeten te warmen :cool:

5. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Hier hebben we vloerverwarming alleen in de badkamer, maar doordat we in een flat wonen lijkt het net alsof de vloer hier en daar ook vloerverwarming heeft. Er wonen turkse mensen onder ons die van een warm klimaat in huis houden en lekker doorstoken. Met als voordeel dat onze vloer daar ook wel wat warmte van af neemt ;)

6. Kinesteet

Kinesteet Bekend lid

13 nov 2013
    647
    4
    18
    Jaa ik wil ook vloerverwaming! :D

Wat een jonkies hebben jullie allemaal! Mijne is 39. :)

7. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Panda, wat een oudje, mijne wordt 28 :D

Kinesteet, gefeliciteerd! Wat goed joh!

Raam weggevlogen, :D nu lach ik er om maar ik kan me voorstellen dat je toen flink baalde!
    Wij zijn gek op klussen en hebben hier ook veel verbouwd 1,5 jaar geleden.

8. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    RoIn, ik kan er zelf gelukkig ook om lachen en manlief tegenwoordig ook .. dat heeft wel wat langer geduurd... :)

Wat een verschil dan weer in leeftijden van de mannen hé ;)

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Kan me voorstellen!

Ik moest erg wennen aan het feit dat vriendje jonger is. Hadden jullie dat niet?

10. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    uhm... ik heb altijd jongere vriendjes gehad. 2x een oudere, maar dat was niet zo best bevallen... dus weer terug naar jonger :) En nee... ik heb dus niet echt hoeven wennen (zeg zelf wel eens het gevoel te hebben dat me ouders een foutje in mijn geboortejaar hebben gemaakt :p)

11. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Zo hee ik moest weer effe bijlezen! Gezellig toch weer ;)

Ja lieve meiden, ik ga heus morgen testen! :D:D Ik heb nog twee testjes over van Sensitest, nog één van het Kruidvat (duoverpakking) en één van ClearBlue (die zegt hoeveel weken je bent). Maar kan ik het nou het beste met ochtendurine doen? We hadden eigenlijk afgesproken dat we het zouden doen als hij uit z'n werk thuiskomt, namelijk.

Jemig wat een boel cougars hier zeg ;) Mijn lief wordt deze zomer 37, we waren 33 en 36 toen we trouwden en ik heb ergens gelezen dat dat de gemiddelde leeftijd is van trouwende stellen tegenwoordig. Wij zijn enorm doorsnee ;)

@Panda wat een mooie motiverende handtekening heb je zo. Super!

Nee RoIn kwam uit de bloemkool! :D

Vlak voor ik uit huis ging op m'n 18e heb ik het mijn ouders een keer *horen* doen (ik had mijn slaapkamer naast de hunne... met alleen gipswandjes...) en mijn moeder zelfs horen klaarkomen... Ik was wel in shock toen ik doorhad wat ik hoorde en wist niet hoe ik het had toen dat laatste gebeurde...! :$ Jaren later is het thuis om de eettafel nog een keer ter sprake gekomen (ja wij zijn best open met elkaar), maar toen kreeg m'n moeder een boei hihi, hard met z'n allen gelachen. Sindsdien weten wij wel hoe we zijn verwekt ;):D

Gaaf, gefeliciteerd!!

En over je bloedverlies: heb je wel eens concreet de vraag gesteld 'wat bloedt er bij mij'? En wat is dan het antwoord?

Ik hoop dat de ovulatietestjes je juist meer zekerheid gaan geven meid. Maar onthoud: ga er eerst maar vanuit dat je ze twee weken gaat doen en dat het lang duurt voor je een verkleuring ziet optreden. Dan valt het ook niet tegen...

12. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    haha mooi doorsnee mlady ;)
    Weet je dan toevallig ook wat de doorsnee leeftijd is van een man en een vrouw om zwanger (ouder) te worden?

Tja ik heb heeeeel lang geleden toen ik een jaar of 12 was me ouders het ook wel eens horen doen... op zondagochtend... terwijl hun dachten dat wij beneden waren. Jaren laten hebben mijn ouders mij verteld dat hun al jaren het niet meer doen omdat me moeder het niks vind en tegenwoordig mijn vader toch incompetent is... nee daar zit je op te wachten... :(:$ (ik ben dus hoogstwaarschijnlijk een zondagskindje omdat juist dat dus standaard kost was...:))

@Kinesteet, ik ben ook wel nieuwsgierig naar het antwoord op die vraag van mlady...

13. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mlady, of straks testen! Dat kan ook, poosje niet plassen!
    Ze zeggen vaak met ochtendurine hè? Toch lees je wel dat sommigen beter in de middag testen...nou ja, ik heb geen ervaring met positieve zwangerschapstesten...

Bloemkool, of ooievaar, dat klopt ja, welke weet ik niet..! :D

14. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hahahahaha RoIn uit een bloemkool.. ik heb er meteen een beeld bij :D:D:D:D

Mijn broertje en ik zijn op vakantie wel eens de vouwcaravan binnen gewandeld terwijl mijn moeder en stiefvader bezig waren.. we wisten niet hoe snel we naar buiten moesten komen ;)

En verder weten we dat mijn stiefpa en zijn ex ook lang over hun kinderen hebben gedaan en uit hun onderzoeken ook kwam dat alles goed was. En ik was een ongelukje :D maar wel welkom :p

MLady: Ochtendurine is in principe "beter" omdat het dan beter geconcentreerd is en je een duidelijkere streep zou moeten hebben. Maar s middags mag wel gewoon. Gewoon doen wanneer jij wilt! :D (je gaat ons toch niet echt een hele dag laten wachten hé?! :$ ;) )

15. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja! Dat kan ook :D en dan morgenochtend nog een keer met de digitale! :cool:

16. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Van het CBS: CBS StatLine - Huwen en partnerschapsregistraties; kerncijfers:

Gemiddelde leeftijd bij huwelijk of geregistreerd partnerschapk
    Mannen 2000 2011 2012
    Huwelijk 34,1 36,9 37,0
    Partnerschap . 37,3 37,5

Vrouwen
    2000 2011 2012
    Huwelijk 31,1 33,8 33,8
    Partnerschap . 34,4 34,9

Ik had het niet helemaal goed onthouden, het was 33 en 37 ;)

En als ik dit goed begrijp worden de meeste mannen vader van hun 1e kind tussen hun 30e en 35e (CBS StatLine - Geboorte; leeftijd vader (op 31 december), rangnummer moeder), vrouwen kan ik niet goed vinden, jullie?

Deze is ook interessant: CBS StatLine - Arbeidspatroon ouders; verandering na de geboorte van hun eerste kind

17. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest in het begin alleen wennen aan het idee van een jonger vriendje. Maar we sluiten echt perfect bij elkaar aan en das waar het uiteindelijk om gaat. Heb wel moeten wachten tot we aan onze kinderwens begonnen. Ik was er wel al eerder klaar voor maar hij nog niet. Als het aan mij lag waren we een paar jaar geleden al van start gegaan. Dus ben heel blij dat we nu eindelijk bezig zijn hihi

18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Net toen m'n lief thuis kwam even besproken wat we nou gaan doen. Morgenochtend voor hij naar z'n werk gaat!

Dus ladies, wordt snel vervolgd *duimduimduimduim*

Vannacht moest ik weer eens plassen om 3.30 (what's new), maar toen ik ging liggen kréég ik toch last van maagzuur! Het borrelde en burrelde enorm luid (boven m'n middenrif) en het brandde in m'n slokdarm. Gelukkig bleef het daar, maar ik lag daardoor wel nagenoeg de hele tijd wakker tot 5.00 (toen moest ik alweer plassen, en veel ook). Sjonge jonge.

19. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ohhh Mlady, super spannend!!!!

20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918