30+ en bezig voor je eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door pandavliegen, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Mijn mannetje is 3,5 jaar jonger dan mij... die heeft nog uitzicht naar de 30 toe ;)

Hier krijgen we niet zoveel vragen doordat ik altijd heb gezegd geen kinderen te willen. Scheelt wel :)

2. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dat heb ook ik altijd gezegd, maar de vrienden van mijn vriend krijgen nu zo langzamerhand ook kinderen. Die hadden er nog niet naar gevraagd, wij schelen 8 jaar!( Ja..dat vond ik ook veel en belachelijk maar we hebben het leuk):D

3. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    haha vrienden van mij schelen ook een jaar of 10 dus ik kijk nergens van op. Mijn zus scheelt 4 jaar met haar man en aan mijn schoonfamiliekant is het bij de oudste broer van mijn man en zijn vrouw 7 jaar en de middelste scheelt het 4 jaar

Op de oudste na zijn bij allen wel de vrouw ouder haha. Ik heb zelf ook een ex die 9 jaar ouder was. Het is maar net hoe het klikt. Leeftijd zegt mij vrij weinig. (soms alleen niet altijd even praktisch...)

4. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ja mijn ex was ook 8 jaar ouder, nu dus 8 jaar jonger, vond ik en rare gewaarwording, maar ach, eigenlijk is het heel hip natuurlijk!

5. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    hehe grappig toch dat er zoveel overeenkomsten dan blijken te zijn hé

Wel K*t dat je nu weer bruin bloedverlies hebt :(
    Kan het geen innesteling zijn?? je nod is nog 2 dagen weg...

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb volgende week maandag laatste onderzoek en dan ben ik helemaal perfect uit de testen gekomen. Wel fijn :) fysiek moet het dus kunnen, nu nog gebeuren! Hihi

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Helaas.. vanmorgen is mijn ongesteldheid begonnen. Op naar volgende maand! Ik hoop dat ik nog op mijn 34e moeder word, maar die kans wordt nu wel erg klein...

Nou hoor ik jullie af en toe over 'bruinverlies', als in 'bloedverlies door de innesteling'. Domme vragen bestaan niet toch? Hier komen ze :cool:

- Nestelt je eitje elke maand in, bevrucht of niet?
    - Hoelang kan dat 'bruinverlies' duren, dágen?

Misschien handig als hierop alleen *moeders* antwoord geven? ;)

(ik ben natuurlijk vooral benieuwd of ik ipv ongesteld, niet last heb van dat bruinverlies - ik had me voorgenomen om pas na mijn NOD te testen - 19/3)

8. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Moeder of niet.. De eerste vraag kan ik zonder al moeder antwoorden:

Je eitje nesteld zich alleen in als het bevrucht is. Anders niet.

Als je moeders zoekt voor je antwoord, is 30+ en voor je eerste kindje bezig misschien niet het meest handige topic, omdat de meeste hier dus voor hun eerste bezig zijn ;)

Beuinverlies heb ik weinig ervaring mee, niet meer al 2 dagen voor m'n ongi :)

Succes!

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Zie ik nou dat jullie in de ongi zitten? Nee toch, dat is helemaal niet leuk... :(
    Veel succes in de volgende ronde en dat we allemaal op roze mogen! :)

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    #130 MLady, 15 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2014
    Haha je hebt helemaal gelijk :(:D Had de vraag ook in een ander gesprekje gesteld maar geen antwoord gekregen, zo hierheen geknipt en geplakt. Lekker suf ;) Sorry allen ;)

Laat ik dan vragen of iedereen die iets weet over het verschil tussen 'bruinverlies' en gewoon ongesteld zijn, wil reageren:) Ik vind 'bruinverlies' best een vaag begrip namelijk...

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn temp is ook gezakt, gisteravond was het toch ook wel rood, dus ik ben er ook zeker van.
    Maar ik mag niet klagen, ik ga ronde 2 in. Was al bang voor en cyclus van 100 dagen ofzo, dus kan alleen maar zeggen dat dit meevalt.:)

12. Helemaalindewar

16 mrt 2014
    6
    0
    0
    België
    Hoi hoi,

Even een schets van mijn situatie,
    Ik heb op 1 februari mijn laatste pil genomen, daarna ongesteld geworden, 25 dagen later opnieuw ongesteld (regelmatige cyclus dus) maar veel korter, 2 dagen en zeer donker bloed, ik voel me nu al 2 weken ongemakkelijk, last van het zuur en misselijkheid over gans de dag. Gisterenavond kreeg ik wat bruinverlies, ongeveer een week te vroeg dus.

What is hapening to me?

Groetjes

13. LieslVdB

LieslVdB Bekend lid

11 aug 2013
    599
    0
    0
    NULL
    België
    op 32 jaar zoontje, nu 34 en terug zwanger
    heb heel lang de pil genomen en bij mijn eerste stop heb ik wel cyste gekregen waardoor ik 1 maand terug aan de pil moest om cyste te stoppen, maar was gestopt in april of mei, dan moest ik terug maand de pil in juni of zo en in augustus zwanger

nu bij mijn dochter zwanger in ronde drie....door slechte bloedresultaten en mijn leeftijd, had ik volgens computer gyn grote kans op downsyndroom, maar gelukkig was de nipt negatief

veel succes dertigers met zwanger raken! xx

ow ja cyclus was bij eerste rond de 29 dagen stipt, bij de tweede was het al dag langer geworden 30 dagen

14. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    @pandavliegen, ben je zenuwachtig voor die laatste test? Heb je het gevoel van laat er maar niets uitkomen dan proberen we nog even verder of juist van laat er maar wat uitkomen want dan ligt het iig niet volledig aan ons? Lijkt me zo lastig als je al zo lang bezig bent, medisch goed bent maar het niet wil lukken :S

@MLady, je kunt door de innesteling wat bloed verliezen. Dit zal nooit veel zijn en nooit volledig helder. Vandaar dat als iemand alleen bruin meld ik me afvraag of het dan wel al de ongesteldheid is en niet een innesteling oid.
    Ik heb zelf overigens voor mijn miskraam uit geen bloed oid gehad. Merkte wel aan heel mijn lichaam dat ik zwanger was en weet nu dus ook dat het voor mij geen kleine signalen zijn maar dat ze echt wel opvallen haha
    Wel balen dat je zelf nu ongi bent... hopen op roze volgende maand

@RoIn, aan de ene kant fijn dat je een fatsoenlijke cyclus hebt, aan de andere kant wel balen dat het deze maand nog niet is gelukt. Succes komende dagen

@helemaal in de war, ik heb geen idee... waarschijnlijk ligt dit ook aan het ontpillen. Je lichaam moet weer wennen aan het feit dat de hormonen niet beinvloed worden. Als je zelf twijfelt of je zwanger zou kunnen zijn, dan moet je testen...

@Lies, bedankt voor je positieve bericht. Fijne zwangerschap toegewenst!

15. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    MLady, bruin is in principe gewoon opgedroogd bloed, dus in theorie kan je bij de innesteling een bloedvaatje beschadigen, maar voor dat bloed beneden is zeg maar, is het al lang opgedroogd (ook omdat het heel weinig is).

Mijn menstruatie eindigt altijd met bruinverlies, heb 1 dag helderrood, en daarna nog 1 of 2 dagen bruin. Maar lees van veel mensen dat ze er mee beginnen 1 of 2 dagen en dan pas helderrood.

Ik heb altijd begrepen, 1ste dag helderrood, is dag 1 menstruatie.

@vlindertje81: ja ben enorm mega zenuwachtig. Vooral ook bang voor de pijn ;) en bang voor het klysma wat ik de avond ervoor moet doen!! :$:$
    Ik hoop eigenlijk dat er wel iets (kleins) uitkomt.. wat ze zo kunnen verhelpen, maar ik verwacht van niet, aangezien alle andere onderzoeken goed waren (De kans is daarmee heel klein dat er nu iets uitkomt). Ja het is lastig, ene kant is fijn om te weten dat je helemaal in orde bent, maar daarmee ook weer frustrerend waarom lukt het dan nog niet.

@RoIn, helemaal doorgezet nu?!

16. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Mlady: ik heb altijd heel licht bruinverlies 1 of 2 dagen voordat de ongi begint. Met helderrood is weer cyclusdag 1. Na 2 dagen ongi is het eerder bruin dan rood en dan word het langzaam minder. Na 5 dagen is het bij mij weer klaar.

17. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    ik ga voor jullie duimen dat het dan dit jaar wel een kerstkindje gaat zijn...

Pandavliegen, heel veel succes morgen. Zal aan je denken. Wanneer krijg je de uitslag?

18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Thx voor jullie uitleg over dat bruinverlies ladies, verhelderend! Ben dus vandaag pas echt ongesteld geworden.

@pandavliegen ik zie dat je al even bezig bent :( maar omdat ik nog niet zo lang op dit forum ben, weet ik de reden voor je klysma en het onderzoek niet. Mag ik vragen hoe oud je bent en waar het onderzoek voor moet dienen? Klysma lijkt me naar, maar als het een goed doel dient...?

@helemaalindewar als je twijfelt kun je een zwangerschapstest doen? als die negatief uitwijst, maar dit lijkt geen normale ongesteldheid, kun je je huisarts bellen?

19. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Vlindertje81: het is pas volgende week maandag :) en krijg de uitslag meteen!

Mlady: ben 31 en het onderzoek is een kijkoperatie naar verklevingen in de eileiders (omdat het al zolang duurt) maar de. Verwachtingen zijn dat die er niet zijn. Klysma is denk ik omdat de baarmoedermond verdooft wordt :) alle onderzoeken waren allemaal goed, dus ben bang dat we gewoon geduld moeten hebben :)

20. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Succes morgen, kan me goed voorstellen dat je dat eng vindt.. Maar, het is voor een goed doel, morgen om deze tijd heb je het achter de rug!

Deel Deze Pagina