Morgen over een week rond deze tijd is het voorbij! maar ga me niet te druk om maken, gaat volgende vanzelf hihi nee ben wel zenuwachtig en zo maar kan het ook nog goed van me afzetten
Ja, maar waarom loopt mijn schildpad achteraan in mijn banner? Wel gezellig panda, gaan weer weet samen op het bankje!
Hoi meiden ik ben 31 en ook bezig voor eerste kindje. Wij zitten inmiddels in ronde 15. Ik dacht telkens dat ik wel een regelmatige cyclus had maar nu lijkt dat toch niet echt zo te zijn. Laatste tijd schommelt het ineens. In het begin deed ik ovulatietesten maar daar ben ik mee gestopt om er inderdaad minder mee bezig te zijn. Maar dat helpt weinig. Wij zijn inmiddels al naar de ha geweest en hebben een semenanalyse laten doen, dit bleek helemaal in orde. Nu hebben we deze week een afspraak bij fertiliteitsarts om verder te kijken. Pffff ik word er vooral heel onzeker van waarom lukt het niet? Hopelijk kunnen de onderzoeken meer duidelijkheid geven.
Welkom Olivi, fijn dat de semenanalyse goed was. Hopelijk komt er iets uit de tests bij jou dat makkelijk te verhelpen is! Sterkte hoor!
RoIn, je schildpad is ingehaald door een bij! Olivi, welkom! Wij zijn ook al een tijdje bezig , fustrerend he! Spannend de afspraak deze week! Succes!
Welkom Olivi! Ook al even bezig lees ik.. je bent niet de enige! En ik snap heel goed hoe frustrerend kan zijn. Zelf zit ik in ronde 7, maar merkte al heel snel dat je er onzeker en onrustig van wordt. Wel fijn dat je met een arts gaat praten. Want weet je, er zijn nog zóveel mogelijkheden! Je hoort zóveel verhalen van mensen die zwanger zijn geworden na lange tijd proberen, na meerdere miskramen, met IVF, of IUI. Of met een beetje minder hulp, zoals hormoontoevoeging. Als dat is wat er nodig is, dan is dat maar zo! Natuurlijk heb je liever dat het spontaan gaat, dat het niet zo'n vervelend stressding wordt, dat het leuk blijft in bed, maar uiteindelijk wil je gewoon graag een kindje, en als daar hulpmiddelen voor nodig zijn so be it. Wanneer ga je naar de fertiliteitsarts? Heel veel succes alvast en hou ons op de hoogte. @ Pandavliegen, opmaken voor het laatste onderzoek dus.. spannend. Vervelend die klysma maar t is voor een 'goed' doel. Denk maar zo: als er iets uitkomt, heb je een verklaring en daarmee ook hoogstwaarschijnlijk een oplossing. En als alles in orde blijkt, dan weet je dat ook en is dat ook fijn nieuws. En dan nog zijn er manieren om de natuur een handje te helpen, toch? Succes allemaal weer deze week!
Olivi, kinsteet, zelf had ik het het meeste moeilijk rond de 8 rondes proberen. Natuurlijk nu nog wel eens moeilijk, maar de last die ik toen ervaarde, zo heftig heb ik hem niet meer gevoeld. Ben natuurlijk nog wel vaak gefrustreerd als ik ongi wordt en verdrietig, maar probeer het so kort mogelijk m'n dagelijks leven te beïnvloeden (naast dat ik dan dagelijks hier rond neus) RoIn, hihi wie weet helpt de achteruit lopende panda wel
Hi panda, ja ik snap het! Het went ook soort van, je framet het opnieuw, in het kader van, het duurt dus blijkbaar wat langer bij ons. Ik had het zelf best wel moeilijk in november en december, dat kwam ook door dat bloedverlies wat me zoveel zorgen baarde. Uiteindelijk bleek op de dag dat ik er echt over aan het huilen was, ik juist wel bevrucht was, maar ja dat mocht niet duren. Momenteel sta ik er ook wat relaxter in. Fijn dat dat voor jou ook geldt! Dit forum is een fijne uitkomst hè, geeft je de mogelijkheid om er toch mee bezig te zijn, zonder dat je helemaal obsessed rondloopt.
Ik vind je panda echt een vondst! Wie weet brengt-ie geluk Hebben jullie het idee dat de ha gemakkelijk met je meedenkt richting onderzoeken, als je voor je gevoel maar langzaam zwanger wordt? Of moet je juist heel erg doordrammen? Wat zijn criteria?
Ik heb gelukkig weinig miskramen in mijn omgeving meegemaakt. Wel dit vervelende voorbeeld: medio november vorig jaar kreeg een vriendin van me een miskraam na 10 weken (geloof ik), daarna bleef ze bloeden terwijl menstruatie niet op gang kwam. Curettage heeft nog niet 100% gebaat: er is nog steeds 'restafval' aanwezig in haar baarmoeder. Binnenkort heeft ze een soort kijkoperatie waarbij ze proberen dat weg te halen. Ze is nu 1 maand aan de pil om te proberen na die maand haar menstruatie weer op gang te laten komen. Ze hoopt uiteindelijk weer een keer zwanger te worden, maar zit momenteel behoorlijk in de put. Kortom: een miskraam kan een lange nasleep hebben...
Kinesteet, forum is zeker een uitkomst!! Kan je toch makkelijk je verhaal/gevoel kwijt en begrijpen mensen het nog ook! Erg fijn. MLady, hopelijk brengt hij geluk inderdaad Onze HA was niet onwijs supportive, ben na 9 maand eens langsgegaan en toen de "tips" gehad vrij je wel in je vruchtbare dagen enz. begin met tempen en als over 2 maanden niet gelukt is, kom je terug. Door (leuke) omstandigheden werd een half jaar later (trouwen, verhuist ) Mijn huisarts had zoiets, een jaar zelf proberen en na een jaar nog niet zwanger of geweest, dan stuur ik je door. Ik denk trouwens als je problemen hebt met je cyclus je wel eerder moet gaan en doordrammen Maar het gemiddelde is een jaar.. daarom houden een hoop huisartsen dat aan denk ik. Maar langs gaan bij je huisarts als het al even duurt, is denk ik altijd goed. Sowieso weet hij dan dat je bezig bent, plus kan hij je ook misschien steunen / voorzien van tips, of alvast een zaad/bloed onderzoek doen ofzo.
Klopt, denk ik ook! De meeste huisartsen zullen in het eerste jaar nog niet veel doen, en je terugsturen met 'probeer het nog maar even'. Maar het kan wel goed zijn om vast te gaan! Inderdaad, dan weet hij/zij het vast. Ik moest zelf ook een beetje doordrammen voor een doorverwijzing naar de gynea, maar kreeg hem wel. Maar ik had dan ook de klacht van bloedverlies. Bij problemen met je cyclus zou ik dus wel wat harder aandringen.
Olivi welkom! Ik zie dat je er ook voor bent gegaan in maart vorig jaar. Wij ook! Mijn cyclussen zijn alleen wat langer, vandaar dat ik nog in ronde 13 zit. Wij zitten inmiddels in de sexytime fase, nu eerst om de dag. Morgen ga ik aan de ovutesten beginnen.
Pfff kon het topic al bijna niet meer vinden maar verplaatst naar de zwanger worden clubs vind ik een goed idee.. zwanger worden!! Goldfishie, veel plezier deze dagen Ik ga deze maand denk ik ook weer ovulatietesten gebruiken.. omdat ik afgelopen keer een dag te laat ongesteld werd.. ben benieuwd of alles nu verschuift.
Hoe voeg je zo een topic eigenlijk toe aan abonnementen? Kan het niet vinden... Ah.. onderaan bij het toevoegen van een bericht zucht, laat maar !