Wat jammer dat je ongi bent geworden Elphaba! Kan me best voorstellen dat je daar emo van bent (geweest). Jammer dat de test toch negatief was Marjolein! Hopelijk testte je te vroeg en ben je wel zwanger! Ik heb al twee testjes gedaan in de afgelopen dagen en beide waren negatief. Dus ik denk niet dat ik zwanger ben. Ik denk gewoon dat mijn lijf van slag is en, ondanks dat ik mijn ei gevoeld heb, denk ik dat ik gewoon een cyclus over ga slaan. Ik hoop natuurlijk heel erg dat het wel raak is, de gyn zei dat je 19 dagen na de eerste keer onbeschermde seks in principe kan testen. Dus ik ga er morgen toch nog eentje tegen aan gooien... Ik weet het, ik ben hopeloos...
Ik snap er helemaal niets meer van! Afgelopen dinsdag zeer licht roze slijm, woensdag en donderdag ook. Vrijdagmiddag en avond donker roze/paars en rood en daarna slijm met bruine smurrie dat heb ik nooit! Zondag ook wat bruin bij afvegen en nu heel veel doorzichtig slijm met daardoor ook wat licht roze! Durf niet te hopen op een zwangerschap. Maar een ding is zeker dat dit voor mij doen niet normaal is!:S Ik ben echt op van de zenuwen! @Ravi is bij jouw al wat meer bekend? Want het kan idd dat je lichaam van slag is ivm de pil maar het kan ook best eens een innestelingsbloeding zijn!
Goedemiddag dames, nog iemand uit het Brabantse land die mee komt kletsen! Ik ben vorige maand alweer 33 jaar geworden en we zijn deze maand begonnen voor een eerste kindje. Mijn vriend is ook 33 en samen zijn we bezig om een huisje te verbouwen, we verwachten daar in juli-augustus mee klaar te zijn. Nooit gedacht dat het ooit zover zou komen!! Eindelijk, zo fijn en vertrouwd. We gaan ervoor... samen!! Stukje voorgeschiedenis: Mijn exman wilde geen kinderen en ik kreeg dat gevoel plots wel, ondanks dat ik wist dat hij niet wilde. Ik was toen 28. Hij wilde adopteren (kan deze gedachtengang wel gaan uitleggen, maar om het verhaal even kort te houden ga ik dat niet doen), en na een tijdje die procedure te hebben doorlopen trok hij zich terug. Vervolgens wilde hij wel voor pleegzorg gaan en ook daar trok hij zich na een half jaar uit terug. In die periode werd ik onverhoopt zwanger.... Zowaar.... Alsof d'n duvel dr mee speulde! De zwangerschap eindigde na zeven weken in een vroege miskraam. En na zijn zichtbare opluchting (terwijl ik me ziek, zwak en leeg voelde, wit weggetrokken langs het toilet) was het voor mij klaar. Geen kinderen met deze man. Dat en meer redenen leidde ertoe dat we zijn gescheiden. Wat het leven toch vreemde wendingen kan nemen. Met moeilijke beslissingen...
Hey Wesp! Welkom hier! Ik begrijp goed dat je wilde scheiden. Het wel of niet willen van kinderen kan idd echt een breekpunt zijn in een relatie. Als je heel graag kinderen wil lijkt het me sowieso altijd het beste om je gevoel te volgen want je gaat er anders hoe dan ook spijt van krijgen. Maar het lijkt me wel heel moeilijk als je nog veel voor elkaar voelt. Fijn dat je nu gelukkig met iemand samen bent die wel kinderen wil! Ik heb vanmiddag een zw-test gedaan en die was nog steeds hartstikke blanco! Dus toch een vage menstruatie vermoedelijk. Al kan ik het niet echt een menstruatie noemen want heb wel 7 dgn (normaal 3/4 dgn)bloedverlies gehad maar dat was maar heel weinig. Op dit moment zit ik op 15 dpo dus denk dat een zwangerschap er niet meer in zit. Op naar de volgende ronde!
Welkom Wesp! Kan me ook heel goed voorstellen dat je gescheiden bent van je ex-man. Hopelijk is het snel raak voor jullie! Marjolein, nog helemaal niets te zien hier. Ik snap er geen klap van, maar ik denk dat ik gewoon een cyclus oversla, want de zwangerschapstest was hartstikke blanco. Ik heb gewoon een raar lijf
Dank je wel voor jullie reacties. Ik voel inmiddels van alles in mijn lijf terwijl het nog te vroeg is voor een innesteling. Misselijk, krampjes, emotioneel, moe... You name it. Maar zoals ik al zei... Wrsl dus toch wat spanning. Logisch want spannend is het. Gelukkig moet ik deze week veel werken, geen tijd om na te denken! Balen van je blanco test dames. Hopelijk hebben we snel een goeie roze streep in handen!
Hallo meiden, Wel leuk een nieuw topic voor 30+, ik wil wel graag mee kletsen Ik ben 33 jaar, in maart wordt ik 34. Ik heb 6 jaar relatie met mijn vriend die 8 jaar jonger is en om die reden duurde het ook wat langer voordat we allebei klaar waren voor deze stap. Vanaf december 2013 zijn wij van start gegaan. Ik merk dat ik ook echt veel last heb van mijn stemming en dat het toch meer druk en spanning geeft dan ik had gedacht. Ook de verhalen hier van meiden die zo lang bezig zijn of bv een MK of meerdere hebben gehad doen me veel. In die zin dat ik er best onzeker van wordt en denk ooooooh zou het wel lukken.... Ik sta eigenlijk altijd heel positief in het leven en misschien beetje naief zelfs hahaha! Dus dan is het soms best confronterend om de verhalen te lezen. Maaaar we gaan er gewoon voor en hoop voor ons allemaal dat het snel raak mag zijn
Welkom ik herken wel wat je zegt over die verhalen. Heb soms ook wel momenten dat ik bang word of het ooit wel gaat lukken
Welkom Bloempje ! Ja, die spanning die ken ik! Bij mij gaat het steeds zo: 'wat als het over een tijdje nog steeds niet gelukt is of dat het helemaal niet lukt, en wat als het wel gelukt is verloopt de zwangerschap dan wel goed en blijft de beeb wel zitten en is de beeb wel gezond en dan vervolgens de bevalling; als dat allemaal maar goed gaat enz'. Pffffff het is gewoon een hele onzekere tijd. Maar als ik zo aan het malen ben dan zoek ik afleiding. Even met andere dingen bezig zijn doet dan veel goed. Ik denk ergens in de komende 3/4 dagen mijn eisprong te hebben. En dan gaat het weer spannend worden hier. En hoe gaat het bij jullie? Zijn er al die babyspulletjes hebben gekocht? Ik ben daarin echt verschrikkelijk! Als ik in een winkel kom met een babyafdeling dan wordt ik naar die babyafdeling toe getrokken als het ware. Kan er niets aan doen. En als er dan ook nog iets is wat ik zo ontzettend leuk en schattig vind en het is daarbij ook nog eens afgeprijsd dan kan ik het niet laten om het te kopen. *schaam schaam* Heb zo bv al een paar rompertjes liggen en speelgoed van Fisher Price. Oh ja en ook zo erg. Laatst was het bij wehkamp uitverkoop en toen was de positiekleding enorm afgeprijsd. Heb toen 2 broeken gekocht.... Echt erg voorbarig maar ik denk dan maar 'stel dat het niet lukt dan maak ik er iemand anders blij mee'.
Hallo allemaal, Ik zou ook graag met jullie mee willen kletsen. Kan ik toch lekker mijn ei kwijt. Ik heb 1 kindje en wil graag een tweede. Manlief is lang aan het twijfelen geweest en heeft me afgelopen valenstijnsdag een heel mooi kado gegeven. De zwanger kraal van trollbeads. Hier mee wilde hij laten weten dat hij bijna klaar is voor het proberen om een tweede kindje te krijgen. Nu heb ik nog een spiraaltje, die laat ik er hoop ik volgende maand uithalen en dan even mijn ongesteldheid afwachten. Dus we zijn nog niet begonnen, maar meekletsen wil ik wel een beetje.
Joehoeoeoeoe. Daar ben ik weer. Zat de laatste dagen van mijn cyclus op een NOD forum te neuzelen. Best verslavend maar ook wel erg frustrerend. En vorige week ongesteld geworden, tot mijn grote teleurstelling uiteraard. Dacht echt dat het goed zou komen deze ronde. We hadden alles zo netjes gedaan. Anyway, heb echt paar dagen stuk gezeten dat het weer niet gelukt was. Dit kwam uiteraard samen met weer superveel aankondigingen in de omgeving. De meeste van hun tweede.... Nu weer met vrolijke tegenzin op naar een nieuwe ronde. Marjolein, al ovulatie gedetecteerd??
Hallo Mar, Welkom! Leuk dat je meepraat! Wat een mooi gebaar van je man zeg! Echt lief! @Maria: Balen dat je ongesteld bent geworden! Hoop dat het deze nieuwe ronde raak is! Ik heb het ook 2 keer meegemaakt dat ik dacht 'het zit wel goed' maar dat ik toen toch ongesteld werd. De teleurstelling vond ik toen nog groter dan bij de andere pogingen. Ja vervelend is dat he! In mijn omgeving precies hetzelfde! Het is allemaal zwanger of net bevallen. Leuk en fijn voor hun natuurlijk maar ik vind het zo confronterend. Ik hoorde wel van behoorlijk wat mensen in mijn omgeving dat het bij hun ook niet meteen raak was maar dat het bijna een jaar ofzo duurde voordat het lukte. Ik heb mijn ovulatie gedetecteerd ja! Die heb ik vermoedelijk op dinsdagmiddag gehad. Helaas wilde manlief vandaag niet klussen. :/ Arghhhhhh! We hebben wel zondagavond nog geklust. Manlief vind het allemaal maar niets die ovulatietesten. Hij vind het weinig 'romantisch' en dat vind hij ook van preseed. Niet dat hij een romantisch typje is hoor. Maar hij voelt daardoor teveel druk. En als we in de vruchtbare periode klussen dan denkt hij dat hij mij daarmee 'een plezier doet'. Pardon! Hij wil verdorie zelf ook heel graag kinderen! Denkt hij soms dat die uit de lucht komen vallen...??? Sorry moest even mijn frustatie kwijt. Maar ik geloof er helemaal niets van dat het deze ronde gelukt is. En hoe gaat het bij de rest? Wie zitten er nu ook allemaal te wachten op hun NOD?
Mega herkenbaar!!! Mijn man kan dus niet presteren als hij weet dat het vruchtbare dagen zijn. Echt prestatie-angst! Dus ik moet altijd maar een beetje verbloemen en doen alsof ik suuuperveel zin heb na een lange werkdag of wat dan ook. En dan zegt hij ook soms:'neuhhhh niet weer hoor vandaag...' WTF!! Werken, dude! Inderdaad, ze komen niet uit de lucht vallen! En dan heb je soms van die slechte rondjes gedraaid en dan baal ik zo want er zitten maar 12 kansen in een jaar. Mannen...grrrrrrrr...
Ja, echt vervelend is dat he! Zelf wil ik het ook liever leuk en spannend houden maar ik vind dat toch best moeilijk. Want op de achtergrond is altijd die positieve ovulatietest en dat alleen zorgt toch al voor druk. Hoe spannend of romantisch je het ook probeert te maken. Je weet allebei dat dan 'het moment' is en erg spontaan voelt het dan al niet meer. Heb er ook over gedacht om die ovulatietesten een ronde niet te gebruiken maar ik ben veel te bang dan mijn eisprong te missen! Ik zit alweer 7 dagen na mijn eisprong. Nog geen mogelijke zwangerschapssymptomen hier. Maar misschien zou het daar nu ook nog een beetje te vroeg voor zijn.
Balen dat er nog geen pos. Test is voor jullie. Marjolein, ik weet nog bij mijn eerste dat ik echt pas de dag voor ik mijn NOD had ineens wat voelde. Had flink verhoging en sterk het gevoel dat ik een pos. Test zou hebben. Wat de vlg dag ook zo bleek te zijn.
Oh en mijn man wist niet dat ik ovulatietesten in huis had. vond het niet nodig dat te vertellen......
Hey Mar, dat is idd ook een manier! Ik denk dat ik de volgende ronde ( als het niet gelukt is nu) ook manlief de ovulatietesten niet laat zien. Misschien scheelt het. Pas op de dag voor je nod een eerste zwangerschapssymptoom ja? Nou dat geeft toch weer wat hoop! Heb je inmiddels al een afspraak ivm spiraaltje?
nee, ik heb nog geen afspraak. Ik denk eind maart dat ik hem laat verwijderen. Hoop ik echt! ik heb nooit van te voren kleertjes ouzo gekocht toen ik zwanger wilde worden. Dat deed ik toen ik het wist. Ik was wat dat betreft best behouden met het kopen van dingen.
Ach eind maart. De tijd vliegt dus het is zo eind maart! Spannend! Zijn er nog meer dames die mee willen kletsen? Jullie zijn van harte welkom! Het is nog vrij rustig hier. Ik zit nu bijna op dag 11 na mijn eisprong. Net een zw testje er tegenaan gegooid maar die was negatief. Was ook niet met ochtendurine. Dus wie weet komt het deze ronde nog goed. Dacht eigenlijk dat het deze ronde niets werd maar ben nu toch weer aan het hopen. Meestal wordt ik op dag 11 na de eisprong ongi en zie ik aan het slijm op dag 10 al dat er een heel klein beetje lichtroze doorheen zit. Dat is nu nog niet het geval en ik hoop dat het helemaal wegblijft! Verder nog geen symptoompjes hier. Wel enorme hoofdpijn maar ik ben op het moment flink verkouden en denk dat het daarmee te maken heeft.