Lekker koken voor je kindje-club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Kat1981, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Vooropgesteld: Ik persoonlijk vind dat er niets mis is met potjes voeding, of mamma's die hun kindje graag potjes geven. Ik zou het ook fijn vinden dat alle mamma's van elkaar respecteren wat ze hun kindje te eten geven.
    Verder zou ik het ook prettig vinden als er geen discussies vs gepureerd, biologisch of Rapley methode gevoerd worden. Iedere moeder is vrij om te doen wat zij graag wil.
    Alleen vind IK het persoonlijk fijner om lekker voor mijn kindje te koken.

Wie heeft er zin in een topic waarin recepten voor baby's, peuters en kleuters uitgewisseld kunnen worden en waarin we foto's zien van lekker etende kindjes?

Ik trap wel af: Gisteren heb ik broccoli gemaakt en gepureerd met een beetje water.
    En ik had ook nog wat winterpenen over. Ook gepureerd en alvast de diepvries in. :cool:

Kleine Harley tijdens het eten van de broccoli a la mamma:
    "Wat schotel jij me nu voor?":$:(

2. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier is macaroni met vers gemaakt saus en basilicum en een beetje kaas erg in trek.

Ook maak ik veel hapjes uit het boek: lekker koken voor je baby van Sharon van wieren. Staat per gerecht in vanaf welke maand ze het mogen hebben.

Ben benieuwd naar andere recepten van jullie:D

3. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    kan altijd wel ideetjes gebruiken voor het avondeten.:D
    Hailey vindt broccoli, courgette en rijst heerlijk. deze week had ze voor het eerst nasi, viel ook goed in de smaak.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Venkelstampot is ook een aanrader!

En... Ik heb ergens diep verstopt in m'n geheugen ook nog wel een leuke site...
    Even zoeken :)

5. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Wat leuk, allemaal. Hebben ze lekker gegeten?

Knuffie Q: Wat leuk! Ik ga direct kijken voor dat boek. De meeste recepten die ik vind, zijn vaak voor de wat oudere kindjes.

Proudmamma2012: Fijn dat ze de nasi zo lekker vond. (Leuke naam heeft je kindje, trouwens. Ik twijfelde tussen Hailey en Harley, bij ons is het de laatste geworden.):D

Saskia78: Kijk wat leuk! Een groentesoort waar ik nog niet aan had gedacht. Harley mag het ws nog niet hebben, maar leuke tip voor de mamma's met kindjes die dit misschien heel lekker gaan vinden.:)
    Ik ga meteen je links bekijken.

Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat lopen hier. Harley heeft in het begin wat potjes gehad die ze heel lekker vond. Mamma's broccoli vind ze echt niet lekker, terwijl ze de potjesbroccoli het liefst met potje en al opeet.;)
    Dat wordt dus pech voor haar, want ik heb nogal een hoeveelheid in de vriezer staan, en ik ben benieuwd hoe ze erop reageert als ze die meerdere malen aangeboden krijgt.

Vanavond krijgt ze worteltjes trouwens. Ik had van de week nog wat winterpenen over. Zal er, qua zoetheid echt heel veel verschil inzitten tussen kleine worteltjes en penen? Is het voortaan toch beter om een bosje worteltjes te kopen?

6. Saskia78

Volgens mij mag venkel al vanaf heel jong.... Denk dat het je mee zal vallen :)

Gewoon venkel plus aardappel... Smaakt beetje anijsachtig... Hele aparte smaak dus maar het ging er bij baby-Anne in als koek :)

7. Saskia78

Oh en het opperdepop kookboek is ook leuk.
    Recepten ingedeeld op leeftijd :)

8. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    De worteltjes zijn boven verwachting goed gegaan! Wat heeft dat meisje heerlijk lopen smullen. :)

9. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    @Kat: Harley vind ik ook een hele leuke naam. Hij is hier ook gepasseerd bij de favorieten:D. Fijn dat ze de worteltjes lekker vond. Hier ook favoriet hoor. Ze vindt ze nog altijd lekker.

@Saskia: opperdepop heb ik ook. Echt een aanrader.

Hier hebben we vanavond pasta op. Hailey had een aangepast sausje: tomatenblokjes uit blik, uitje, basilicum en tartaar. Alles ging erin. Wat komkommer en augurk erbij.

10. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    At Hailey de augurken ook? Knappe meid hoor, ik ken hier geen enkel kindje die ze lusten. Wat heerlijk om een kindje te hebben die ook dat soort dingetjes lusten.

11. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    haha augurk vond ze meteen lekker. komkommer heb ik denk vier keer moeten aanbieden voordat ze het lustte. moet zeggen er is nog niet iets wat ze echt niet lekker vindt. als ze iets niet meteen accepteerd blijven we aanbieden en tot nu toe gaat het goed

12. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Brabant
    Ik dacht haar vandaag eens lekker te gaan verwennen en verse pompoen voor haar te maken. Ik heb een kindje nog nooit zó boos zien kijken.:$

Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om lekker voor haar te koken,maar het lijkt wel alsof ze vers helemaal niet op prijs stelt. :(

Deel Deze Pagina