30+ en nog steeds niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bieb, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Waarom mijn ff grafiek zo groot is geworden, snap ik niet. Jullie misschien?

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik zie hem niet groot hoor sas.. vrij klein zelfs..
    misschien staan je instellingen even niet goed?

Jippie meis.. Ik snap het wel hoor.. De stap naar hulp kan soms groot zijn en een gevoel van falen met zich meebrengen. dat is niet zo!
    Je bent geen kneus..
    Ook is er een stukje van je hoop weg..
    En ook dat is niet nodig meis!
    Ik denk aan je..

Knuffie??
    Mykelti??
    De temp dames:p

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    mijn zusje kwam gisteren met baby langs en liet de baby even bij mijn man en mij en nam mijn dochter even mee..

Was zo vertederend om mijn man met die baby te zien.. 't is een stoere vent, maar geef hem een baby en hij smelt helemaal..
    Zie ik echt dat een 2e ons verlangen is en niet alleen de mijne..

4. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Jippiejee: wel begrijpelijk hoor dat je liever niet naar gyn wilt. Je komt op die manier toch in MMM terecht. Maar aan de andere kant hoeven ze helemaal niks te vinden waardoor het niet lukt (kijk maar naar mij). Ik heb mijn collega's niet ingelicht (op 3 mensen na), dus geen vragen daarover.

5. saskia33

Hier heel emo. Weer die teleurstelling, krijg het er elke keer moeilijker mee. Waarom lukt het nou niet?
    Vandaag 5 jaar geleden dat ex-man vertrok. Waarom heb ik het daar nou weer moeilijk mee? Heb nu een ontzettend lieve vriend waar ik heel gelukkig mee ben. Maar dat stukje gedeeld verleden en samen opgroeien (helaas is mijn ex-man opgegroeid tot niet zo'n leuke figuur) heb ik met ex-man en niet met vriend. Ook waarschijnlijk dat 5 jaar geleden mijn leven zo op zijn kop gezet werd. Net even mailwiseling met ex schoonmoeder gehad. Zij mist me nog steeds en zat aan me te denken op deze dag.
    Kortom lekker emotioneel wrak ben ik weer.

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    He bah meis, als je het over slechte timing hebt. Die stomme oma ook! Kan me heel goed voorstelling die teleurstelling. En ik denk de meesten hier wel (eigenlijk iedereen). En dan ook nog z'n dag als vandaag er tussen door... Ik ken mijn manneteje al 19 jaar, als wij nu uit elkaar zouden gaan heb ik met een evt volgende partner ook nooit meer wat ik nu hb. Ik kan me (denk ik) wel voorstellen hoe dat zou kunnen voelen. En daar is eigenlijk maar 1woord voor, het is gewoon kut!!! Laat de tranen lekker gaan, misschien lucht het (even) op. Ik kan helaas niet heel veel meer doen dan je virtueel een heeeeeeeeele dikke knuffel te geven!!!

7. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Oh meis... Je hebt het wel heel erg zwaar nu. Probeer er niet te veel over na te denken. Kun je niet iets leuks gaan doen om een beetje je gedachten te verzetten? Bel een vriendin, ga naar de bios, ga shoppen, wat dan ook! Anders blijf je maar zitten malen in je hoofd en op dit moment voelt het allemaal extra zwaar aan he.
    Hele dikke knuffel van mij!

8. saskia33

Bedankt voor jullie steun! Ga mijn schouders er maar weer onderzetten en verder met het leven (zo zei mijn ex schoonmoeder dat). Hier op het werk malen dingen altijd meer door mijn hoofd dan thuis.

Alex: heel mooi stukje weer op je blog! Kan me heel goed voorstellen dat je dat denkt (ben ook vaker een doemdenker dan een rasoptimist). Maar het is jullie zo gegund en Vincent heeft ook gelijk als hij zegt dat er meer kans is dat het goed gaat met jullie beebje!

Knuffel: hoop dat je temp lekker hoog blijft!

Mykelti: jeetje dat ze je vader niet kunnen dotteren. Spannende tijd voor hem dan nu.

9. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ja, ik ken dat wel die stap naar de mmm. Ik zie er ook tegenop omdat mijn huisarts. Misschien 1 jaar proberen wel te kort vindt. En elbaman het dus ook niet zo nodig vindt. Daar zie ik wel tegenop tegen die strijd. Ik vind het nodig zij misschien wel niet. Maar ja, al dat "geklus"ik ben het wel zat. Nog 2 cycli en dan zitten we bij de ha. Maar ja dan duurt het vast ook nog wel een cyclus of 2 voordat je bij de gyn zit. Ach geduld is een schone zaak.
    Vandaag weer een collegatje zwanger. Dat vind ik nu wel lastig als ik dan denk wat een geploeter het bij ons is. Maar het meeste zie ik nog op tegen het leuren bij m'n man om toch naar de ha te gaan. En om de ha ervan te overtuigen om ons door te sturen. Daar is hij namelijk niet zo makkelijk mee. Maar ja anders maar een second opinion dan van een andere ha. Al ben ik bang dat elbaman dit zwaar overdreven vindt. GRrr mannen. Maar goed, even geen beren op m'n pad halen het is pas over 2 maanden of iets minder.

Elbaman denkt bijvoorbeeld dat hij geen zaad onderzoek hoeft omdat het 3 jr geleden al is gebeurt en het toen tamelijk ok was. Maar volgens mij moet dat steeds opnieuw. Wat zeggen jullie ervan?

10. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik heb Knuffelman nu zover dat als het deze ronde niet raak is we naar de HA gaan. Maar dat heeft wel een aardige tijd geduurt hoor, dat overtuigen!!!!
    Je zou natuurlijk eerst zelf naar de HA kunnen om te vragen hoe hij erover denkt. Dan kan je dat overleggen met je mannetje....
    En over het zaad-onderzoek durf ik niet te zeggen, maar in 3 jaar kan een hoop gebeuren natuurlijk...

Sterkte met de strijd! Weet je, na de VMK vond ik het eigenlijk nog het ergste dat ik iedere maand die strijd weer moest leveren (tuurlijk ook dat de zw-schap misging, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).

11. C78

C78 Niet meer actief

Hoi meiden!

Ik ben weer terug van ons weekendje Zeeland. Ik heb niet alles terug gelezen, maar zal nu weer meelezen... Het wordt een druk weekje, maar tussendoor kom ik af en toe even buurten van de week.
    Het weekendje was heerlijk! We hebben sneeuw op het strand gehad! Verder niet echt veel gedaan...

Ik wil Saskia in elk geval een dikke knuffel geven, het is elke maand weer zo'n telleurstelling... de ene maand ook nog meer dan de andere (of je kan er dan misschien net even iets beter tegen). Maar we hopen natuurlijk allemaal eind van de maand toch een positieve test in handen te hebben.
    Balen...

12. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ja, dat snap ik helemaal Knuffel. Dat leuren is gewoon niets. Zou fijner zijn als je het gewoon kado kreeg. Je voelt je dan ook zo alleen bij dat leuren. En je wil het ook niet aan iedereen vertellen, dus daar kan je ook moeilijk steun halen. Overigens vertel ik wel best wat mensen dat we bezig zijn. Maar het lijkt mij wel lastig te vertellen dat je aan het mmmmen bent. Ik ben bang dat anderen daar een mening over hebben (zo van nu al, is dat wel echt nodig?) en dan moet ik weer zeggen dat het echt nodig is omdat ik vaginistisch ben en daar heb ik dus geen zin in. en ga ik zeker ook niet doen bij iedereen.

13. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik ben ook naar de HA gegaan toen ik 10 rondes bezig was. Standaard staat er een jaar voor. Mijn HA deed er niet moeilijk over dat ik al eerder bij haar aanklopte.

Ik snap het wel hoor, dat je het zat bent. Het is ook niet leuk als "making love" een verplicht nummertje wordt en je met al je onzekerheden zit of het wel goed gaat komen en dan ook nog al die zwangere vrouwen om je heen. Ik ken het gevoel.

Elbaman zal er toch aan moeten geloven. In de eerste plaats omdat dit voor jou heel erg belangrijk is en het voor hem een kleine moeite is.
    Een zaadonderzoek is altijd een momentopname. Hij zal toch weer opnieuw zijn zaad moeten laten onderzoeken en mocht dit niet al te best zijn, dan zal een gyn waarschijnlijk nog een 2e onderzoek laten doen.

14. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Lieve schat, mensen hebben altijd meningen, ook als ze er geen ene reet verstand van hebben. Het gaat erom wat JIJ nodig vindt en wat JIJ wilt en een ander heeft dat maar te respecteren.
    Overigens hoef je er niet bij te vertellen dat je vaginistisch bent als jij dat niet kwijt wilt.

15. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    lieve elba,

Mannen zijn er vaak makkelijker in, omdat ze met de daadwerkelijke telurstelling niet lijfelijk worden geconfronteerd.
    Uiteindelijk wil elbaman ook een kindje toch en zoals alex zegt.. elbaman zal wel moeten;)

Wat anderen vinden moeten ze lekker vinden meis!
    Het gaat om jullie.. en niet iedereen hoeft alles te weten! Als je het maar niet laat uit schaamte, want jij hoeft je nergens voor te schamen!

16. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Elba, ik ben het helemaal met Alex en Nanette eens! En als jij "de mensen" niet wil vertellen doe je dat toch lekker niet.
    Wat jij vind is het belangrijkste!

17. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    @ Elba: Met dit soort dingen moet je je eigenlijk niet drukmaken om wat andere mensen ervan zouden vinden/zeggen... Het gaat om jou/jullie en dat gaat dan dus de rest even helemaal niets aan ;) *dikke knuf*

18. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Sas, je hebt ook heel wat voor je kiezen gekregen, en dan na zo'n gesprek met ex-schoonmoeder logisch dat je even goed emo bent, zeker in combinatie met oma op visite...

Elba, denk aan jezelf, wat jij wilt en niet teveel aan anderen denken of denken aan wat zij ervan vinden.

Knuffel en Mykelti, spannend weer zo op het einde van het wachtbankje...we wachten volgens mij allemaal in spanning af.

Bieb, hou je het nog vol onder de bank? Of zit je ondertussen alweer op de bank nagels te bijten...Nog een paar dagen volhouden.

Hier ook behoorlijk emo, heb het idee dat ik weer in een diepe dip terecht ben gekomen. Miskraam is duidelijk nog totaal niet verwerkt in dat hoofdje van mij. Eerste contact gehad via de mail met mijn zusje, maar gaat toch een beetje anders dan ik hoopte. Merk dat ik er nog niet helemaal sterk voor in mijn schoenen sta...
    Vanmiddag dus ook een gigantische huilbui bij mijn ouders....

19. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Nanette, gaat het nu beter met de pijn met al die pijnstillers? Hou je het vol tot donderdag?

Mama van dewi, fijn dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad...

20. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    MVL, Nanette, Karine, Knuffel en Alexandra, super bedankt voor jullie steun. Ik ga deze pagina copieren en opslaan, Kan ik hem altijd nalezen wanneer nodig!!! Super fijn om suport te krijgen. Kan me zo druk maken. Maar jullie hebben gelijk. Het moet maar. En daar moet ik me niet druk over maken.

He MVL, Kan me zo voor stellen 3 miskramen is ook niet niks. Je mag gewoon huilen hoor. Het blijft toch een gevoelig punt. Ik kan me goed voor stellen dat je verdrietig wordt als je er aan denkt. Rustig aan maar.

Saskia, das niet eenvoudig. Ik begrijp dat je terug denkt en dat dat het lastig maakt. Ik heb dat ook wel soms, als het moeilijk gaat. Ik had vroeger een ex die heel graag kinderen wilde. Maar dat heb ik uitgemaakt (tis lang geleden) omdat ik hem te oud voor mij vond. We scheelden nogal wat. Maar aan hem moet ik ook wel eens denken als elba man moeilijk doet. Dan denk ik was ik maar met hem. Maar ja dat kan niet he.
    En zo'n oma op bezoek maakt het nu alleen maar erger bij jou he. Niets aan te doen.

Deel Deze Pagina