Uitstellen kan ook geen kwaad hoor marjo, wat een vage temp. Maar uit eindelijk gaat het niet om de temp maar om een bevrucht ei zullen we maar zeggen!!! Hier weer een vriendin zwanger, zo hopla, leuk voor haar maar ik wordt er niet bepaald vrolijk van. Maar ja, eens.........
Jippiejee, ik kan me voorstellen dat je er voor kiest een onderzoek buiten je eigenwerkplek te doen. Zie je er erg tegenop? Marjolein, Zolang je temperatuur maar goed omhoog gaat! Als hij niet echt stijgt of weer snel daalt is de kans groot dat je geen ei hebt. Je temperatuur stijgt trouwens door het progesteron gehalte. Nog even in de gaten houden en anders volgende keer met de gyn bespreken! Wij hebben heerlijk in de sneeuw gespeeld vanmorgen! Ik heb alleen gegantische keelpijn en vanavond een feestje... Hopelijk zakt het nog een beetje.
MamavanDewi daar dacht ik dus ook aan. Een progesterontekort?? Ga maandag toch eens bellen... Hopelijk voel je je vanavond weer beter!! Elba klote is dat he... Moet dan steeds aan het stukje van Alexandra denken...
Jouw temperatuur is vorige maand in elk geval best wel goed omhoog gegaan. Is dit nu je 2e maand dat je tempt? Ik kijk even of ik je mijn oudere kaartjes kan laten zien... Moment!
Nee dit is de tweede maand pas. Dus heb niet meer vergelijkingsmateriaal... Op zich loop ik precies gelijk met vorige maand. Vraag me meer af of het erg is dat de temp pas zo laat stijgt: 4 dagen na ei...?
@marjolein: als jullie vanaaf op tijd nog klussen, dan zou 't volgens mij niet zoveel uit maken. Ik bedoel; ze raden je aan om om de dag te klussen, want dat zou 't beste zijn voor de zwemmers. Beetje raar dan dat ze willen dat je 't 3 dagen "opspaart". Maar goed, wij gaan nu deze ronde ook alles dubbel doen, dus misschien is mijn raad een beetje bevooroordeeld !
Mijn kaartje van september. Wel een positieve ovutest en toch wat verhoging, alleen uit bloed waarden bleek geen ei sprong.
MamavanDewi, die zien er toch best goed uit als je niet beter zou weten... Wat vind je als je die van mij dan ziet??
Die van jou van vorige maand heeft wel meer hoge temperaturen dan die van mij... Moet jij ook progesteron laten bepalen in je bloed? Dan heb je uitsluitsel! Misschien zou je dat anders sowieso kunnen vragen aan de gyn. Het moet (bij ons in het zh) op dag 5 en 8 van je hoge temperatuur. Dat zou je eventueel deze maand ook nog kunnen laten doen. Anders volgende ronde vragen...
Nee, ik hoef dat niet te doen. Maar ik wil dat wel graag... Dag 5 en 8, betekent dat dan ook dag 5 en 8 na je eisprong? Ik ga denk ik sowieso maandag even bellen. Ik hoop dat ik dan diezelfde dag een (bel)afspraak kan krijgen. Wil het liefste deze maand nog prikken...! Het is bij mij natuurlijk nog moeilijk te zien omdat ik maar 1 volledig kaartje heb, maar ik vind die van mij toch wel lijken op die van jou..
@progesteron: volgens mij kun je een progesterontekort ook grotendeels aflezen aan je LF (fase na je eisprong). Deze moet geloof ik tussen de 12-14 dagen liggen. Door je progesterongehalte blijft je ongi uit en kan een eitje innestelen. Volgens mij is er geen sprake van een progesterontekort als je wel een normale LF hebt, maar een lagere tempstijging. Als er maar 0,2 tussen zit en die zit er tussen. Maar misschien zijn er vormen van tekorten waar ik geen weet van heb, maar dit is wat ik weet...
@Marjolein: jouw LF van je eerste cyclus was 12, dus dat zou ok moeten zijn. Ieder tempkaartje is weer verschillend, dus daar kun je weinig aan verbinden, zelfs niet als er wel sprake is van een zwangerschap. Maar ik begrijp je frustraties wel op dat vlak... 8)
Ik heb zojuist een positieve ovutest!! Zo eerst maar even aan de klus Mocht het toch echt een ei zijn die gaat springen nu dan hebben we in elk geval weer een kans... @ Mykelti, mijn LF is inderdaad ook altijd erg kort! Tussen de 7 en 11 dagen... Bij mijn mk vorig jaar april begon ik ook op cyclus dag 22 al te bloeden. Vandaar dat ik toen ook dacht ongesteld te zijn...