@elba; ik sta er idd erg nuchter in. Ik vind het ook helemaal niet echt belastend ofzo. Ik had het liever niet gehad, maar goed, het is nou eenmaal niet anders. Sommige mensen hier op m'n werk zijn wel op de hoogte van onze wens. Dus dat is op zich ook wel makkelijk natuurlijk. En niet bij elk ziekenhuis krijg je follikelmetingen las ik laatst. Sommigen laten het ook van ovu-testen afhangen. Maar goed, eerst maar eens afwachten wat ze voor jou gaan doen!
O, een folikel meting lijkt mij inderdaad duidelijker. Ik maak er ook geen geheim van dat we wel een 2e willen maar omdat al m'n collega's te zeggen vind ik wel wat lastiger. Maar goed we zien inderdaad wel hoe het loopt. Ik werk niet dichtbij het ziekenhuis +/- 45 min rijden vanaf mijn werk. Vanaf thuis een half uur (friesland he). Wel dapper van jullie dat jullie het gewoon zeggen tegen collega's. Ik zie daar wel tegen op, maar goed daar gaan jullie me wel bij helpen, hoop ik (doen jullie nu al). MvD, wat is een bbz?
Ik heb het ook niet tegen al mijn collega's gezegd. Alleen tegen 'n paar. En ik vind die follikelmetingen echt reuze handig!! Geen getuur of gestress met die stomme testen! Maar zoals ik al zeg: voor mij is het heel makkelijk, want ik kan dat gewoon net voor m'n werk laten doen. Een bbz is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Alleen mijn directe collega's weten het. Met hen werk ik veel samen, deel ik een kamer en werkruimte. Zij missen me echt wel als ik even weg ga Als ik volgende maand met Clomid mag beginnen verwacht ik eigenlijk ook follikel metingen te krijgen. Hij zou de hele procedure uitleggen op het moment dat ik de medicijnen krijg. Ik vind het ook alleen maar een fijn idee dat je hulp kan krijgen bij een kinderwens. Het is nu eenmaal niet anders. Zelf aan blijven klooien kost volgens mij meer energie dan de mmm...
Zo zie ik het ook ja! Je kunt wel zelf aan blijven klooien, maar dat verkleint de kans op een zwangerschap alleen maar. En dat is nog frustrerender en kost idd nog meer energie. Ik vind sowieso het "verplicht klussen" ook niet echt romantisch meer hoor. Dat is de eerste paar maanden nog leuk, maar daarna gaat daar ook de romantiek vanaf. En manlief en ik zien de humor gelukkig nog wel van de IUI. (mede omdat je er ook belachelijk bij ligt, als ze dat erin spuiten, en je zo nog een kwartier moet blijven liggen )
O ja, das mooi de humor van iui, omdat je er belachelijk bij ligt. Wat zeggen jullie dan tegen elkaar? Romantisch plaatje? Het is inderdaad knap om er de humor van in te zien. Hoe werkt dat eigenlijk. Dan heb je een goed folikel en dan moet je man naar een "pretkamertje"ofzo? En dan wat gebeurt er dan? ..... en dan plaatsen ze het en moet je blijven liggen? Kan dat allemaal op een dag of gaat dat anders? Ik vind dat verplichte geklus totaal niet romantisch en echt een gedoe. En inderdaad zonder de mmm kost het veel meer energie en is het resultaat nog onzekerder. Dat vind ik een hele goede. Was wel alles goed na je bbz, mvd? Wat akelig trouwens.
Verplichte sex is inderdaad al lang niet leuk meer. We doen het eigenlijk ook nog maar weinig "voor de lol" tussendoor... Een vriendin van mij zei over de IUI ook, ik weet wanneer hij echt gemaakt is en wie er bij waren op het moment @ elba, mijn HCG was al dalende dus mijn lichaam heeft het zelf afgebroken. Ik heb wel nog 3 maanden steeds weer opnieuw gevloeit, maar een operatie is mij gelukkig bespaard gebleven.
O, gelukkig dan heeft het geen schade aangericht. Ja wie er bij waren ja. Das een goeie. Wij doen het ook soms voor de lol, maar dat heeft geen zin he.
Ik ben het ook zeker met Eternity eens, Het is fijn om te weten of het zeker wel/niet aans ons ligt. En als het dat geval is, dit ook op te lossen is. Het maakt niet uit hoe, als we maar zwanger worden!
Zou je mij ook op de lijst willen zetten? Ik ben afgelopen maand pas begonnen met tellen dus wordt het voor mij ronde 1? 10-01-sonja79-32 jaar-ronde 1
Omdat wij nog aan het begin van de MMM staan, weet alleen mijn leidinggevende het. Ik woon in Lelystad en werk in Amsterdam. Omdat ik elke dag met de trein ga, moet ik er 2 uur voor rekenen om van deur tot deur te komen v.v. Ik probeer het daarom zo uit te kienen dat ik dan of vrij kan krijgen of aan het begin van de dag of einde van de dag terecht kan. Zodra wij eventueel echt een behandeling krijgen vertel ik het alleen aan mijn directe collega's waar ik mee mijn kamer deel. Zodat ze ook begrip kunnen opbrengen als ik veel "weg" moet. Gelukkig heb ik een heel flexibele baas Hoe was jullie oud en nieuw trouwens??
kippetjesNOD: 20-12-Muppet80--30 jaar-ronde 30 (MMM)-1e kindje 22-12-Beschuitje-32 jaar-ronde 5-1e kindje 29-12-Marjolein-30 jaar-ronde 14- 2 miskramen- en 2 dochters. Eerste dochtertje geboren en gestorven jan'08,2e dochtertje dec'08 01-01-Bieb-31 jaar-ronde te veel-1e kindje 08-01-Eternity-31 jaar-ronde 10-1e kindje 08-01-Jippiejee-30 jaar-ronde 19-1e kindje 10-01-Elba- 30 jaar-ronde 10-2e kindje 10-01-sonja79-32 jaar-ronde 1-1e indje(?) 18-01-Saskia33-34 jaar-ronde 18-1e kindje 19-01-Nanette--33 jaar-2e kindje-ronde veel! 5 mk vanaf jan 2009 26-01- MamaVanDewi- 32 jaar- ronde 20-2e kindje 27-01-Karine-30 jaar-ronde 10-2e kindje 30-01-Knuffel-35 jaar-ronde14-1e wondertje 31-01-Mykelti-32 jaar-ronde19-ma in ronde9-1e kindje Afspraken: 22-2 Marjolein uitslag semenonderzoek man 29-12: MvD afspraak gyn 31-12: saskia uitslag colonoscopie 06-01: Marjolein PRIUS onderzoek 11-01: Saskia afspraak gyn 18/25-01: Jippiejee kijkoperatie apr11: Mykelti gyn MCA Heb mezelf maar weer een maand doorgeschoven en Sonja toegevoegd (was het jullie eerste kondje??)..
@knuffel, ja inderdaad ons eerste wondertje, maar we zijn al sinds augustus 2009 aan het "proberen" maar heb de rondes niet officieel bijgehouden. Is eerste ronde dan goed of is het dan ronde teveel? @de rest, Ik ben de hele avond al misselijk.... En ik weet niet hoe dit komt.. Zit het tussen mijn oren? Had niet verwacht dat het zwanger worden zo een impact op mij zou hebben. Lukt het niet omdat ik "te" graag wil?
@elba: haha, we kijken elkaar dan altijd aan zo van: nou, dat is weer lekker charmant! Manlief wilde laatst ook nog een foto maken van hoe ik er bij lag! hahahaha, dat heb ik 'm maar even verboden. Maar ze doen die follikelmeting, en als ze zien dat het eitje groot genoeg is, dan krijg je een afspraak voor de IUI. (en dan moet je pregnyl spuiten om er zeker van te zijn dat je ei springt) En dan moet je op die dag van de IUI eerst de zwemmers in gaan leveren bij het lab, dan doen ze die in 't lab bewerken, en dan een kleine 1.5 uur later is de inseminatie dan. En dan daarna nog 'n kwartier blijven liggen. En geloof me, dat ziet er echt niet charmant uit!! @sonja: toch stiekem wel wat mensen die het gelukkig met me eens zijn! Wel fijn dat je een flexibele baas hebt! Maar wat ellendig zeg, dat je er zo lang voor moet reizen! Enneh, je zit echt verre van in ronde 1 meis!!! Het is dan idd gewoon ronde teveel! Ik pas het wel ff aan in de lijst! En het zwanger worden kan een behoorlijke impact hebben hoor. Ik heb dat ook! En als het niet lukt omdat je TE graag wil, dan zal het voor ons allemaal niet gaan lukken ben ik bang!
kippetjesNOD: 20-12-Muppet80--30 jaar-ronde 30 (MMM)-1e kindje 22-12-Beschuitje-32 jaar-ronde 5-1e kindje 29-12-Marjolein-30 jaar-ronde 14- 2 miskramen- en 2 dochters. Eerste dochtertje geboren en gestorven jan'08,2e dochtertje dec'08 01-01-Bieb-31 jaar-ronde te veel-1e kindje 08-01-Eternity-31 jaar-ronde 10-1e kindje 08-01-Jippiejee-30 jaar-ronde 19-1e kindje 10-01-Elba- 30 jaar-ronde 10-2e kindje 10-01-sonja79-32 jaar-ronde veel!-1e kindje 18-01-Saskia33-34 jaar-ronde 18-1e kindje 19-01-Nanette--33 jaar-2e kindje-ronde veel! 5 mk vanaf jan 2009 26-01- MamaVanDewi- 32 jaar- ronde 20-2e kindje 27-01-Karine-30 jaar-ronde 10-2e kindje 30-01-Knuffel-35 jaar-ronde14-1e wondertje 31-01-Mykelti-32 jaar-ronde19-ma in ronde9-1e kindje Afspraken: 22-2 Marjolein uitslag semenonderzoek man 29-12: MvD afspraak gyn 31-12: saskia uitslag colonoscopie 06-01: Marjolein PRIUS onderzoek 11-01: Saskia afspraak gyn 18/25-01: Jippiejee kijkoperatie apr11: Mykelti gyn MCA
goedemorgen lieve kippetjes.. @elba.. we zijn toch verdikkiè niet stiekem collega's he.. Onderwijs. friesland.. de lc die er aan komt.. hmmzz waar werk jij eigenlijk? @eternity.. hoest met juliie huisje nu? en voel je al wat @sonja.. je moet gaan tellen vanaf het begin.. of moet.. je moet niks natuurlijk.. Ik tel helemaal geen ronden.. ik kijk gewoon per nod tegenwoordig anders word ik wanhopig
Goedemorgen lieve kippetjes, @nanette, is misschien inderdaad beter, want ik heb het er nu al best moeilijk mee dat ik niet zwanger wordt...
@ all: Ook hier even posten: Van mij ook de allerbeste wensen toegewenst voor 2011!!! Wij hebben een leuk oud&nieuw gehad, was ook laat hier Gisteren op bezoek geweest bij de ooms/tantes & neven/nichtjes van mijn man om iedereen gelukkig nieuwjaar te wensen... Was erg gezellig!! Kleine man zich kostelijk vermaakt met alle andere kids Vandaag lekker een rustig dagje, morgen weer werken... Ik denk tot morgen weer Fijne zondag vandaag lieffies!!! XXX
@nanette; met het huisje gaat het langzaam, maar we komen er wel. En ik had gisteravond na 't klussen wat bruin/roze verlies, en vanmorgen bij 't afvegen dus weer. Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Kan natuurlijk innesteling zijn, maar goed... Ik heb wel wat ongi krampjes telkens, en wat gevoelige (.)(.), maar ook dat heb ik wel vaker. En ik ben verschrikkelijk moe. Maar ook dat kan weer van allerlei oorzaken hebben. Kortom: we wachten het maar af.