30+ en nog steeds niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bieb, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ja echt rot. En vooral omdat ik op mn werk zit... Nouja, ben ondertussen wel een geoefende wachter, dat scheelt!;)

2. eternity

eternity Niet meer actief

En dat is al erg genoeg, dat je een geoefende wachter bent geworden! :(
    Maar ik heb daar ook altijd zo'n hekel aan hè! Na 12 uur... Net of we niks anders te doen hebben dan om de hele dag te wachten!
    Succes met wachten meid!

3. Nou ben net gebeld, wat een klote, klote klote zooi!!! HEt enige dat ze zei was je bent al zo vaak zwanger geworden, de kans dat je zwanger wordt het komende jaar is 55% (en dat is heel hoog). Ze had het met een team gyn besproken en ze zeiden allemaal dat ze niks konden doen eigenlijk om die kans te vergroten. Nouja oke, zei ik maar ik baal er zo van dat ik ook links een eisprong heb en maanden dus geen kans. Ja zegt ze vertrouw op je eierstok, die doet het echt goed, dus benut iedere maand! toen vroeg ik of ik niet iedere maand even langs mag komen voor een echo om te kijken of ik die maand wel echt een eisprong heb rechts, dat dat me al heel veel stress zou weghalen (zonder IUI) dus, maar dat wilde ze ook niet. Ik zei tegen haar, ik kan praten wat ik wil, vragen wat ik wil, maar je wil me toch niet helpen merk ik, dus dan houdt het op.

Ze zei we hebben afgesproken om te wachten tot na prius en dan kom je terug om de uitslagen te bespreken. oh zei ik, dus dan krijgen we ook geen hulp?! Nee zegt ze, dan bespreken we alleen de uitslagen en n.a.v. jullie wens spreken we dan af hoe lang jullie nog zelf moeten proberen...

Heb gezegd dat ik het allemaal even niet meer weet. Dat ik niet weet of ik uberhaupt prius ga doen en nier weet hoe nu verder. Bah, ik wil weg bij het Radboud

4. Oh ja en dat ze dan tijdens dat gesprek ook gaan kijken hoe lang de zwangerschapswens er is: vanaf mei 2010. Dus vanaf mn miskraam, wat is dat nou voor belachelijke berekening?!?!

5. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Lieve Marjolein, wat een horken daar. Kan je niet een second opinion aanvragen bij een ander ziekenhuis? Heb je ook aangegeven hoe zwaar het je psychisch allemaal raakt? Dikke knuf

6. saskia33

Heb op oudjaarsdag de uitslag gekregen van colonoscopie: niks nada noppes gevonden. Nu is dossier gesloten en moet ik maar leren leven met wat we dan toch maar spastische/prikkelbare darm moet noemen.

7. saskia33

Nu de start van het mogelijke IUI traject in zicht komt ben ik wel vaak erg prikkelbaar (nee niet de prikkelbare darm :) ) maar mijn humeur. Vrees dat Sasseman daar erg onder te lijden heeft. Heb volgende gedichtje voor hem geschreven:

Onterecht krijg je vaak een grauw of snauw,
    Ondanks dat ik ontzettend veel van je hou.

Met mijn eigen gevoelens helemaal in de knoop,
    Die gevoelens zijn overheersend en een hele hoop.

Als een berg opzien tegen het komende traject,
    Soms neerslachtig, niet zo vaak meer opgewekt.

Voor jou moeilijk mijn stemmings-wisselingen,
    Voor mij moeilijk de vruchtbaarheids-behandelingen.

Het slagingspercentage van IUI zo klein,
    Weer vaak in het ziekenhuis moeten zijn.

Hormonen, bloedprikken, echo's, injecties voor ovulatie,
    Misschien na 3 mislukte pogingen zelfs een kijkoperatie.

Daarnaast dat steeds groter wordende verlangen,
    Waar ik een deel van mijn geluk van laat afhangen.

Het liefst wil ik zwangeren en babies mijden,
    Maar wil dat mijn leven niet gaan laten leiden.

Jij beleeft dit anders, meer vanaf de zijlijn,
    Gelukkig praten we veel en wil jij er voor mij zijn.

Hopelijk kan je ook dit jaar weer leven met mijn nukken,
    En mag het ouders worden dit jaar eindelijk lukken.

8. Ik denk dat ik dat wel duidelijk heb gemaakt ja. Maar ze had al besloten wat ze ging zeggen, daar kon niks aan veranderd worden, Want ja, de protocollen he:x

We gaan voor een second opinion bij t Geertgen

9. Heel fijn, maar aan de andere kant ook balen aangezien ze er nu niks aan kunnen doen. Sterkte hiermee!!

Wat een super mooi gedichtje!! Zit nu te huilen op mn werk, je wordt bedankt!!;)

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    lieve marjo..
    Wat een gedoe zeg! Je was er min of meer al een beetje bang voor he!
    Klinkt een beetje als het verhaal wat ik had..
    soms denk ik dat ik beter de mken had kunnen verzwijgen, dan waren we eerder geholpen!

Maar meis zeg de prius niet af! Daar heb je al zolang naar toe geleefd en wie weet wat daar uitkomt/.Als je dan je heil elders gaat zoeken nemen ze die onderzoeksresultaten mee!!!!

Gooi niet je hele plan om vanwege deze tegenslag meis!

*knuffel*

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    sas wat een lief gedichtje!
    en qua nukken.. ach hebben zij ook eens last van onze hormonen;)

12. Je hebt gelijk. Prius ga ik waarschijnlijk toch wel doen. Moest alleen effe mn kont in de krib gooien (zeg je dat zo??8)).

Maar inderdaad de miskramen verzwijgen, achteraf was dat niet zo gek geweest,. Helaas...tis toch eigenlijk te erg voor woorden!:(

13. saskia33

Ja zou ik ook doen die second opinion. Vind het onvoorstelbaar dat ze nu weer vanaf laatste miskraam willen gaan rekenen. Helemaal vanwege jouw voorgeschiedenis. Een stukje empathie lijken ze daar bij het Radboud helemaal te missen! Zou ook gewoon het PRIUS onderzoek laten doorgaan hoor.

14. Ja precies, protocollen oke, maar die zijn er ook om (in bepaalde situaties) vanaf te wijken!!

15. saskia33

Ja inderdaad je hebt standaardprotocollen maar niet alles kan en moet je volgens standaarden willen doen. Als een situatie (en die van jou lijkt me er absoluut zo een) zich voordoet waarin van zo'n protocol zou afgeweken moeten worden, zouden ze zich wat flexibeler mogen opstellen ipv zo star.

16. Ja dat vind ik dus ook. Maar helaas... Weet je dat ik geen IUI krijg oke, dat snap ik dan nog, omdat het in hun ogen niet echt iets zou toevoegen. Maar 1 keer per maand een echo om te kijken of ik uberhaupt rechts een eisprong heb, is al teveel gevraagd. En juist terwijl dat me zoveel stress geeft!

17. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een mooi oprecht gedicht! En pff ook een tranentrekker!
    Jouw gedicht komt voor mij nu even heel dichtbij en slaat nogal in zeg maar.

*ga even een klein stukje bijlezen*

18. eternity

eternity Niet meer actief

Ja, je zou zeggen dat dat toch echt een kleine moeite is hè! :x
    Zo'n echo is in 2 minuten gemaakt! En dat 1 keer in de maand... Tsss.... Slecht hoor!

@saskia: mooi gedichtje meid!
    En och, dan leren we samen maar leven met spastische darmen. Ik heb ook zo'n coloscopie gehad, en ook geen afwijkingen.
    Maar toch zo'n ellendige darmen!! Bah!

19. Nouja, dat vind ik dus ook!!

20. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    @eternity, wat balen van je ongi: knuf!

@marjolein, wat is prius?
    Wat ontzettend &*@#% dat het ziekenhuis je zo laat aanmodderen! Belachelijk dat die mk je zo "in de weg zitten" voor een behandeling. Het is allemaal al erg genoeg! Sterkte meid!

Deel Deze Pagina