30+ en nog steeds niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bieb, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    kippetjesNOD:
    08-02-sonja79-32 jaar-ronde veel!-1e kindje
    15-02-Nanette--33 jaar-2e kindje-ronde veel! 5 mk vanaf jan 2009
    20-02-Karine-30 jaar-ronde 11-2e kindje

27-02-MamaVanDewi- 32 jaar- ronde 21-2e kindje
    27-02-Jippiejee-31 jaar-ronde 21-1e kindje
    01-03-Knuffel-35 jaar-ronde15-1e wondertje
    02-03- Kloko- 28 jaar-ronde 19 - 1e kindje
    05-03-Elba- 30 jaar-ronde 12-2e kindje
    09-03-Saskia33-34 jaar-ronde 20-1e kindje
    12-03-
    Mykelti-32 jaar-ronde 20-ma in ronde9/19-1e kindje
    ????? -Eternity-31 jaar-ronde 12-1e kindje-IVF traject
    Pauze -Bieb-31 jaar-ronde te veel-1e kindje
    Pauze: Marjolein-31 jaar-ronde 16- 2 miskramen- en 2 dochters. Eerste dochtertje geboren en gestorven jan'08,2e dochtertje dec'08

Afspraken:
    28-02: Knuffel afspraak gyn, plan de campagne??
    01-03: MamaVanDewi Gyn uitslag progesteron van 1e ronde Clomifeen bespreken
    16-03: Mykelti gyn MCA

11-03:Jippiejee afspraak gyn

Dank je Karine, ik houd de colgate in de aanslag!

2. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.443
    1.031
    113
    Vrouw
    kippetjesNOD:

12-03-
    Pauze: Marjolein-31 jaar-ronde 16- 2 miskramen- en 2 dochters. Eerste dochtertje geboren en gestorven jan'08,2e dochtertje dec'08

Afspraken:
    17-02: Kloko HSG onderzoek
    23-02: Kloko afspraak gyn, plan maken

3. eternity

eternity Niet meer actief

kippetjesNOD:

12-03-

Afspraken:
    17-02: Kloko HSG onderzoek
    23-02: Kloko afspraak gyn, plan maken
    28-02: Eternity intake gesprek voor IVF

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ow meis.. da's best weer een stap of niet..

@marjo.. wacht je eerst meer info af meissie???

5. Ja we wachten dinsdag af. T gaat effe helemaal niet zo lekker hier. Gisteravond weer de hele avond lopen malen. Ik ben zo bang dat t echt niet goed is en mij wat overkomt, dat ons meisje dan zonder mama moet opgroeien. Kan t niet uit mn hoofd zetten. Gek word ik ervan...

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    he verdikkie lieve marjo.. ben je zo onzeker nu?
    Een hele dikke knuffel van mij!

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wat zegt je man eigenlijk van alles?

8. Ja ik maak mezelf helemaal gek met allerlei worst case scenarios. Kan t niet uit mn hoofd zetten. Ik hoop zo dat t allemaal mee blijkt te vallen en ik er gewoon oud mee kan worden. Alleen ze weten er gewoon veel te weinig vanaf, tenminste van wat ik lees op internet. Hopelijk komt er toch snel iemand die me gerust kan stellen.

Mn man heeft zoiets van eerst dinsdag afwachten. Hij is er iets rustiger onder. Maar dat is ook zijn karakter en dit t mijne.

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik denk dathet goed is dat je je angsten uitspreekt marjo.. maar je moet je niet door de emotie laten leiden.. Dan heb je zo'n kl*te weekend..
    Ik weet dat het makkelijk praten is voor mij hoor meis..
    Maar zo blijf je malen.. Misschien had de gyn toch iets speciefieker moeten uitleggen wat dat dan voor consequenties had ed.. Nu dobber je maar een beetje rond in het meer van hoop/wanhoop

Eerst was je er een stukje rustiger onder.. Is er in de tussentijd iets gebeurd? of heb je iets gelezen?

Liefssssssssssssssssss

10. Ik ben idd wel iemand die me laat leiden door emoties en angsten inderdaad. Er is gewoon de laatste twee jaar teveel gebeurd om er helemaal releaxt onder te blijven. Maar ik ga mn best doen om t weer uit mn hoofd te zetten. Dank je voor je lieve woorden.

11. leonieke

leonieke Niet meer actief

(ook hier nog even een reactie)

Probeer je vast te houden aan het gesprek met de gyneacoloog afgelopen maandag. Het was een fijn gesprek met een fijne man.. vergeet dat niet! En bovendien is het een bijster slimme man! Die weet waarover hij praat.. Probeer hem maar een beetje te vertrouwen...
    Ik geloof niet dat ie je met een kluitje in het riet zo hebben gestuurd als het heel dreigend zou zijn..
    Dat neemt niet weg dat je waarschijnlijk toch een verhoogd risico loopt op de mogelijke gevolgen door de homo's :)P) maar probeer je niet te angstig te maken...
    lfs

12. C78

C78 Niet meer actief

Ik mis iets... Marjolein, wat is er gebeurt?? Is er nog iets veranderd na je uitslag van maandag?

13. C78

C78 Niet meer actief

ah, ik begrijp vanuit het andere hok, dat je je vooral erg veel zorgen maakt! Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt... Ineens komen er dingen op je dak vallen die je niet had verwacht. Wel fijn dat je dinsdag weer een afspraak hebt staan bij je huisarts.
    Dat malen ken ik ook... je kunt er nachten van wakker liggen en dan komen alle scenarios langs waarna je nog meer hebt om over na te denken.
    Misschien is het een idee om al je zorgen en vragen op te schrijven en die mee te nemen. Dat heeft mij na mijn mk ook heel erg geholpen. Ik zat gewoon met mijn lijstje klaar en afstrepen maar...

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt!

Dikke knuffel!!

14. Leo, even hier een persoonlijk bedankje voor alle plaatsen waar je me hebt geschreven! Je hebt helemaal gelijk, ik denk ook inderdaad dat die gyn me niet weggestuurd zou hebben als hij het ernstig had verwacht. maar weet je wat het is, bij Luna* zeiden ze ook domme pech, terwijl dit niet zo blijkt te zijn dus,. Tijdens de zwangerschap van Luna* werden ze ook boos op me omdat er niks aan de hand zou zijn. Tijdens de zwangerschap van Mayra was ik ook "gezond" en stelde ik me aan omdat ik me zoveel zorgen maakt en toen bleek er ook van alles aan de hand. Ik ben gewoon moe, moe van de laatste 2 jaren, moe van mn lichaam. Ik heb ook met mezelf afgesproken als dit voorbij is (en niet ernstig blijkt) stop ik ermee, met alle zorgen maken en ga ik veel genieten van het NU!

MamavanDewi, ik ben inderdaad ook een malerd. Ik heb inmiddels weer een behoorlijke lijst met vragen en die neem ik dinsdag mee! Ik wil gewoon antwoorden (al zal ik daarvoor waarschijnlijk een verwijzing nodig hebben). Maar inderdaad het malen kan je ook gek maken en je hebt de kans dat je doordraaft... Daarom, ik ga het nu uit mn hoofd proberen te zetten en het over te laten aan de "deskundigen"

15. leonieke

Geen dank meis. Het is ook gewoon klote en onzeker, want je loopt nu eenmaal wel een verhoogd risico op complictaties. Maar het is bekend nu en het schijnt zelfs dat lage doseringen bloedverdunners (oa. aspirines) uberhaupt positief kunnen bijdrage aan voorkomen van meerdere aandoeningen.. (met jouw nier alleen in overleg met arts uiteraard!)

En wat betreft Luna*.. ik denk dat DAT het allerkloterigste is aan de hele prius-situatie. Niet dat jij nu wellicht levenslang pillen slikt en onder controle staat.. maar dat ze dat niet wisten toen je Luna* los moest laten.. dat is niet te verteren en ik snap heel goed dat dat belachelijk moeilijk voor jullie is... liefs

16. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Lieve Marjolein, ik zal niet pretenderen dat ik weet hoe je je voelt, maar het is ongetwijfeld vreselijk zwaar. Alles wat er gebeurd is, Luna*, de onderzoeken, de teleurstelling in je eigen lichaam, de onzekerheid, de teleurstellingen, het niet meer helemaal durven vertrouwen op artsen... het is veel, heel veel om mee te dealen. Je verdient het niet, maar je krijgt het zomaar op je bordje, gratis en voor niks. Je bent een enorme lieverd en ik zou willen dat ik iets tegen je kon zeggen om het makkelijker te maken, maar ik vrees dat dergelijke woorden niet bestaan. Ik kan je alleen maar heel veel kracht en licht toewensen om hier doorheen te komen en dat gaat je lukken. Blijf hier je hart luchten, praat er ook met je man veel over, knuffel nog eens extra met je kleine lieve meid en zorg voor jezelf. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je één uur per dag mag piekeren (meer gaat je echt niets opleveren) en ga daarna iets doen waar je je goed bij voelt, iets om uit je hoofd te komen.
    Hele dikke knuffel!

17. Ja dat en het gevoel dat het toch mijn schuld is (wat iedereen ook mag zeggen, zo voelt dat gewoon). Ik voel me er niet schuldig om, want ik heb het niet met opzet gedaan. Maar mijn lieve kleine meisje wilde mijn dochtertje worden en dat is niet gelukt omdat mijn lichaam zo gek doet. Dat doet pijn.

18. Dank je wel lieve meis voor deze lieve woorden! Zit hier te janken, omdat jullie allemaal zo lief zijn! Jij bent ook een enorme schat Alex!

19. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Jeetje Marjolein, Wat een ellende, ik kan me voorstellen dat je er moe van wordt. Maar volg je hart, als jij je zorgen maakt maak je je zorgen, nou en. En hou voet bij stuk. Je hebt er recht op, zou ik wel zeggen. Heel veel sterkte, rustig aan. Jou kan niemand in elk geval iets verwijten. Jij hebt steeds je best gedaan!

20. leonieke

Het IS ook gewoon pijn meis.. :( Ik snap het..
    En natuurlijk is het jouw schuld niet en weet je dat ook wel, maar dat is je verstand.. je gevoel zegt (nee schreeuwt!!) heel wat anders..

Deel Deze Pagina