30+ en nog steeds niet zwanger

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Bieb, Oct 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Jolanda, we zitten een beetje in een soortgelijke situatie, ook wij hebben al 3 kinderen waar ik heel blij mee ben. Toch neemt dat de wens van nog een kindje niet weg. Wij zijn nu onderhand ook 14 maanden verder, alleen de ene moet lang wachten op een zwangerschap en wij hebben dan al drie keer dit klote nieuws moeten verdragen...

2. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    NOD-lijst
    25-10-Mykelti-32 jaar-ronde16-ma in ronde9-1e kindje
    28-10-Jolandanr4-37 jaar ronde22 -4e kindje
    28-10-Saskia33-34 jaar-ronde 15-1e kindje
    30-10-beschuitje-32 jaar-ronde3-1e kindje
    04-11-knuffel-35 jaar-ronde10-1e wondertje
    05-11-marjolein-30 jaar-ronde10- 2*-eerste dochtertje geboren en gestorven jan'08,2e dochtertje dec'08
    08-11-Bieb-31 jaar-ronde tel kwijt-1e kindje
    10-11-Eternity-31 jaar-ronde8-1e kindje
    14-11-Nanette-..........-2e kindje
    ??-?? -mvl-36 jaar-4e kindje

Afspraken:
    21-10: Nanette Gyn
    22-10: Bieb uitslagen bloedonderzoek 1e reeks
    22-10: Saskia bloed prikken ivm progesterongehalte
    03-12: Mvl 13.30 uur gyn nacontrole en gesprek onderzoeken
    06-01: Marjolein PRIUS onderzoek

Heb net de poli gebeld, kunnen 3 dec.terecht. Hopelijk gaan de onderzoeken daarna een beetje snel.

3. Hexje

Hexje Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    4,474
    0
    0
    Friesland
    *Breekt in*

Copie uit het andere hok..... wou het toch ook hier even plaatsen...

@ Lieve wensmama's Ik snap wel dat jullie nu een eigen topic hebben.... hoop dan ook dat jullie daar kwijt kunnen wat jullie willen... Hoop wel van harte dat jullie ook allemaal nog hier komen in het kippenhok.... anders moet ik jullie nog gaan missen..... En we blijven die hechte groep hoor!!! Dat hebben we zelf in de hand.... maar denk wel dat we er over moeten waken dat het niet uit een valt..... tot gauw pas goed op jullie zelf dikke knuff

*gaat er weer als een haas vandoor*

4. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem

5. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Heb mijzelf er hier ook bijgezet. Staan er toch alweer aardig wat op het lijstje.

6. eternity

eternity Niet meer actief

@mykelti: waren wij nog geen vriendjes dan??? Tuurlijk wil ik vriendjes worden!! :D

@marjolein: wat fijn om weer wat van je te lezen meid!! Ik heb je gemist hoor!
    Maar ze hebben je toch gebeld voor het onderzoek? Dat is mooi!!!
    Ik hoop dat het heeeeeeeeeel snel 6 januari is!!
    En wat Knuffel zegt: kunnen ze daar geen rekening mee houden dat je toch foliumzuur slikt?!
    Ik bedoel, als ze zo graag willen dat je geen foliumzuur meer slikt, dan moeten ze de afspraak maar eerder zetten! Anders zijn er weer een paar "verloren maanden".

@bieb: ik heb ook op progesteron moeten laten prikken een dag of 5
    na mijn eisprong. Dat doen ze om te zien of je eisprong goed is geweest.
    De kwaliteit van het gele lichaam meten.
    Zo zei mijn gyn dat!

@mvl: och meid toch... Dus je hebt de curretage al achter de rug!?
    Misschien ergens maar beter zo. Ik hoop gewoon dat je snel wat meer gaat weten over hoe dat toch komt, die MK steeds!!
    Ik lees net dat je 3 december je eerste afspraak hebt!
    Doe je wel rustig aan meid? Zorg goed voor jezelf hoor!
    Heel veel sterkte nog, en een hele dikke knuffel voor jou!

@knuffel: mooi hoor, die nieuwe lijst! :D :D

@all: mijn nod is waarschijnlijk later (gezien mijn follikelmeting
    gister) maar ik weet dus niet wanneer.
    Zo gauw ze mijn eisprong hebben gezien op de echo, dan pas ik de lijst aan. Dan weet ik tenminste precies wanneer m'n NOD is.

7. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    @mvl
    Gelukkig heb je die nare curettage weer achter rug. Heb je nog een gesprek gehad met je arts over onderzoeken?
    *knuffel*

8. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    *breekt in*

Lieve lieve MVL, kippevel op mijn armen. Wat heb ik met je te doen!
    Heel veel sterkte om dit een plekkie in jullie hart te geven.
    Dikke knuff voor wat het waard is.

*breekt uit*

9. MVl, ik heb net in het andere topic ook gezet dat ik gisteren veel aan je heb gedacht, en nog steeds... Een hele weg te gaan nu dus weer voordat jullie weer verder mogen. Ik denk dat wij wel een beetje in hetzelfde schuitje zitten, qua onderzoeken in ieder geval. Ik weet niet welk ziekenhuis je naartoe gaat, maar ik ga naar het Radboud en ik krijg het prius onderzoek. Dit is heel uitgebreid en schijnt heel goed te zijn. Als je het gevoel hebt dat je huidige ziekenhuis onvoldoende doet/weet of wat dan ook, dan kun je altijd het radboud bellen. Dat doen er wel meer vanuit andere delen van Nederland, dus misschien heb je er iets aan. Voor nu iig heel veel sterkte en hopelijk kunnen je andere kindjes en je man een beetje voor afleiding zorgen...!

Eternity, hee meiske, ja ik ben er weer:D En ook wel een beetje opgelucht. Vanochtend een verwijzing gekregen voor de fysio en de psych, dus dat voelt wel een beetje als een nieuw begin. Het enige waar ik me nu eigenlijk nog heel erg zorgen over maak is mijn moeder. Zij heeft gisteren een mri gehad van haar hoofd, omdat ze allerlei verschijnselen heeft. Morgen krijgt ze de uitslag. Ik hoop dat het helemaal niks is...pfff vind het wel errug spannend allemaal...! Trek jij het ondertussen weer een beetje? Hoop dat je je snel weer beter voelt meis!!
    En wat betreft die verloren maanden. We gaan inderdaad gewoon door met foliumzuur en dus proberen. Ik ga het denk ik wel nog effe met mn gyn overleggen, maar voor nu denk ik dat dit voor ons de juiste keuze is!

Moest trouwens wel lachen. Mijn man moet ook mee om bloed te prikken. Ik vertelde het hem gisteren en hij werd er toch een potje naar van!!! Hij houdt helemaal niet van naalden, hij was zo bleek als een vaatdoek haha!! (En dan te bedenken dat ik wrs een stuk of 20 buisjes moet laten prikken die dag!!!)

10. Bieb

Bieb Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    1,311
    0
    0

Oke dus omdat je een korte fase hebt na je eisprong ja bij mij is die wel oke dus vandaar dat ze dat niet deden...
    Ik hoop voor je dat het gaat werken.

11. Bieb

Bieb Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    1,311
    0
    0
    @mvl, oohh echt jeetje wat een gedoe maar het is dan nu achter de rug en wel fijn dat je die onderzoeken gaat krijgen..
    ik weet ook niet precies welke je moet hebben maar volgens is dat gewoon van die standaard dingen na herhaaldelijke miskramen.
    3 december de onderzoeken bij mij duren de uitslagen best lang de 1e reeks wat he belangrijkst is duren 6 weken en die chromosomenafwijking duurt 10 weken. Maar is overal misschien anders maar weet je beetje waar je aan toe bent.

@hexje, je kan mij niet missen haha haha ik blijf je stalken

@eternity, oke bij mij wilde ze het nooit doen omdat ik nog altijd denk dat het daarom steeds mis gaat bij mij. Maar goed is nu ook opgelost hoop ik.

@marjolein, ooh wat fijn hoop echt dat het je gaat helpen...en dat je een klik hebt met je psych dat scheelt volgens mij al heel veel.
    Nou weer een datum om naar uit te kijken..
    haha arme marjoman hij hoeft maar 2 buisjes volgens mij dus valt heus wel mee haha.

12. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Bieb: dat van die korte luteale fase heb ik zelf verzonnen :) daar heeft het ziekenhuis nog niet naar gekeken/op gereageerd. Maar las op internet als er niet genoeg progesteron in tweede cyclus is er problemen kunnen ontstaan met zwanger worden en zwanger blijven.

13. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik las net in het ander topic jouw verhaal over de diepe dip van dit moment...Ik kan me heel goed verplaatsen in je gevoelens, ook ik heb dat op dit moment, maar weer om andere redenen. Lucht hier lekker je hart, dan zal ik dat ook doen, en met ons alle anderen hopelijk ook...Het is zo fijn om dingen van je af te schrijven.

14. eternity

@bieb; wat raar dat ze dat bij jou nog nooit hebben onderzocht.
    Dat lijkt me toch wel belangrijk om te weten of je een goede eisprong hebt...

@marjolein: oh jee, wat spannend van je moeder zeg!!
    Wat voor verschijnselen had ze, als ik vragen mag?
    Hou je ons hier op de hoogte van de uitslag? Ik ga voor haar duimen?
    Lijkt me slim om idd even met de gyn te overleggen over dat foliumzuur.

@all; echt, ik word helemaal gek van mijn gewicht. Ik ben gewoon WEER ruim een kilo aangekomen.
    Morgen ga ik de huisarts bellen, want ik snap er echt niks meer van!
    Ik weeg nu 10 kilo meer dan vorig jaar! :(:(:(:(:(

15. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    3 december hebben we een nacontrole en een gesprek voor verdere onderzoeksmogelijkheden. Want dit gaat er iets teveel inhakken. 14 maanden verder, en nog niets..behalve dan 3 MA, die er vreselijk inhakken.

Ben blij dat het met jou goed gaat, dat de hormonen geen vervelende bijwerkingen geven. Hopelijk verloopt de rest van het traject met alles wat deze ICSI poging met zich meebrengt, ook enigzins goed. Ik weet nog dat je het hele traject beschreef, en dat ik daar wel van schrok hoeveel die ene poging met zich meebrengt.

16. eternity

Och lieve meid, jouw dip is niet te vergelijken met mijn dip!
    Maar ik vind het wel super lief dat je zegt dat ik mijn hart mag luchten!
    Soms word ik een beetje moe van als mensen zeggen van: joh, je moet ook naar het positieve in je leven kijken.
    Ja, dat weet ik allemaal wel, maar soms is het gewoon fijn om even je hart te luchten, en gewoon even in 'n dip te zitten omdat het soms gewoon kut is.

17. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Marjolein, wij gaan nu naar het ziekenhuis in Delft, de gyn van gisteren wilde wel de mogelijke onderzoeken gaan nakijken. Ik zag op de site van het ziekenhuis dat hij hiervoor in het Erasmus Medisch Centrum heeft gewerkt in Rotterdam. Dus hopelijk weet hij er veel vanaf. En anders gaan we inderdaad onze blik verruimen naar een ander ziekenhuis..Eerst dit maar weer afwachten, pff, 6 weken wachten tot het eerste gesprek...

Goed dat je bij de huisarts bent geweest en een verwijzing hebt voor de psycholoog. Verstandig...Hier houd iedereen met ook erg goed in de gaten of ze dat niet nodig vinden...Morgen komt de VK langs om te praten..Misschien kan ik daar alvast wat vragen aan kwijt.

Sterkte met je moeder. Hopelijk valt de uitslag morgen mee...

18. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Fijn om een indicatie te hebben van de wachttijd die me te wachten staat. Ik weet nog van jou dat het inderdaad zo vreselijk lang duurt...

19. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Soms wil je ook gewoon even niet naar de positieve dingen kijken, juist omdat je even verdrietig wilt zijn. Daarna komen vanzelf de positieve dingen ook wel weer tevoorschijn...Maar verdrietig zijn, moet mogen hoor...

20. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    het tegen mezelf praten en iedereen quoten wordt vermoeiend....WAAR ZIJN JULLIE???

Share This Page