30+ en nog steeds niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bieb, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Oew oew oew oew oew oew oew oew oew,....
    wat een spannende tijd.. Wat een idee ook he, zo'n bevrucht eitje in je baarmoeder!!!

Aan bevruchteitje....
    Lieve minialex en alexman.. Je hebt daar een prachtig plekje voor de komende tijd.. speciaal voor jou gereserveerd! Wel blijven zitten hoor!!!!!!

2. Dank je wel!!:) Volgens mij was het dit wel zon beetje;)

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey ladies,

ik wil me graag in dit topic mengen. Ik ben nl ook 30 plus :$ en over een paar maanden 31.. zucht. Als alles zo gegaan was zoals het " had moeten gaan" was ik met 29 jaar al moeder geweest, maar helaas.. tis nie anders. We hebben nu iniedergeval zicht op een gezinnetje en dat is het belangrijkste. We kunnen ons nu goed focussen op de dingen die erbij komen kijken en het verdriet verwerken voor we werkelijk zwanger zijn. Dan willen we er alleen maar van genieten. Nog een paar maanden en dan zijn wij (als alles goed gaat) ook zwanger! 2011 wordt ons jaar!

Iedereen heel veel succes met zwanger worden!!!

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    welkom muppet!

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    nanette, ik vind het ook wel heel kortzichtig, maar goed...ze kunnen blijkbaar heel veel op het gebied van zwanger maken ( IVF etc.) maar niet op het gebied van zwanger blijven ( herhaalde miskramen). Lees het topic "wie heeft er ook meerdere MK gehad.." maar eens een beetje door...allerlei meiden die niet verder komen in hun ziekenhuis..

6. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    en anders vraag je maar weer hoor....ik heb het toen aardig uit zitten pluizen...hou van duidelijkheid:D;):)

7. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Muppet, welkom, ook al met een heel "verleden" op het gebied van zwanger worden...

8. eternity

eternity Niet meer actief

@marjolein: het gaat nu wel weer hoor! Thanks for asking! :)

@muppet: welkom hier!
    Ook al zo lang bezig zie ik. Pfff... Veel succes!

9. Muppet, helaas ook welkom hier! Jeetje wat heb jij ook al een reis achter de rug zeg. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik alle afkortingen niet precies begrijp, maar ik snap wel dat het een lange en verdrietige weg is geweest tot nu toe:( Ik hoop heel hard met je mee dat 2011 jullie jaar wordt!! (En dan van ons allemaal natuurlijk!;):D) Zet je je naam en gegevens etc ook even in de lijst?

MVL, ik schrijf inderdaad ook mee bij wie heeft er ook meerdere miskramen gehad. Je hebt helemaal gelijk, ze kunnen zo veel maar doen vaak (helaas) zo weinig:x:(

MVL, mocht ik nog vragen hebben, dan weet ik je zeker te vinden!!!

Eternity, gelukkig maar meis! Rustig aan hoor!!

10. Nanette ik lees in het hok dat jullie een gesprek hebben gehad over pleegzorg/adoptie. Wij hebben het daar ook al vaker over gehad. Zowel voor een tweede (3e levende) kindje voor ons, maar ook als het allemaal wel lukt sta ik hier zeker voor open. Alleen de kosten van adoptie houden ons tot nu toe tegen. En wat betreft pleegzorg, daarvoor wil ik dat Mayra iig ouder is. Maar ook wij staan daar zeker niet negatief tegenover!

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Dank jullie wel! Ik zal even kijken hoe dat werkt met die lijst..

Die afkortingen wil ik wel verduidelijken hoor. Bij mijn man is azospermie ontdekt wat inhoud dat er geen zaadcellen zijn in het ingeleverde cemen. Dit heeft te maken met 1 (waarschijnlijk 2) afwijkingen in het CF gen. CF is Cystic Fybrosis (taai slijm ziekte). Mijn man is drager van een afwijking op dat gen maar de combinatie zorgt er niet voor dat hij taai slijm ziekte heeft. De combinatie zorgt er wel voor dat hij net als mannen met de ziekte geen aangelegde zaadleiders heeft... ligt wat ingewikkeld allemaal maar hoop dat je het een beetje begrijpt.

Omdat er op de gewone manier geen zaadcellen uit kunnen komen hebben ze een PESA gedaan (staat mesa maar moet pesa zijn) waarbij de onder lokale verdoving met een naald zaadjes hebben gehaald uit de bijbal. Omdat de hormoonwaarden etc goed waren was men ervan overtuigd dat er wel zaadcellen moesten zijn.

Ik denk dat dit de afkoringen zijn die je bedoelde?

12. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Alex: wauw, wat een goed nieuws! Je bent nu inderdaad "een beetje" zwanger. Ik altijd maar roepen dat dat helemaal niet kan:D:D. Wanneer ga je testen???:p:p:p (Of wacht je netjes tot de 23ste??)
    @Eternity: hoe is het nu na die heftige dag gisteren???
    @Muppet: van harte welkom!! Aan je onderschrift te lezen gaat het bij jullie ook niet zoals je graag zou willen.

En nu weer snel aan het werk, maar wilde toch even weten hoe het bij Alex gegaan was!

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    @marjo.. wij vinden de kosten voor adoptie ook erg hoog, dat zou zeker een probleem worden.. Maar niet een onoverkomelijk probleem denken we.. (hopen we)
    Ook als de 2e wel zou lukken houden we de optie voor pleegouderschap open.. Voor de toekomst inderdaad..

Ben alleen bang dat de geschiedenis van manlief met paniekaanvallen en depressie voor beide opties een probleem zou kunnen zijn..

Heb trouwens net mijn zusje gebeld.. Zij heeft vannacht haar 3e kindje gekregen..
    Ben helemaal emotioneel nu.. Het is me gewoon allemaal te veel even.
    Zit ik verdorie in een familie die om de haverklap baby's krijgt.
    En ik gun ze hen van harte hoor.. Maar dit is al het zoveelste kleintje in de familie sinds mijn man en ik het proberen..
    En dan ook nog op de dag dat ik mijn onderzoek had..

Sorry voor al mijn ego berichten, maar p de een of andere manier is er momenteel alleen maar ruimte in mijn hoofd voor mij.. De rest lees ik echt en ik leef ook met jullie mee, maar het is net of ik het allemaal even niet kan ordenen..
    Komt wel weer

14. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Lieve Nanette, dat is toch heel erg logisch nu, je zit middenin allerlei onderzoeken, je moet een maand overslaan, en om je heen komen de baby's als paddestoelen uit de grond. En dan ook nog eens in je familie. Bekenden om je heen is al erg, maar in je familie is helemaal zo dichtbij..

Genoeg redenen om eventjes lekker ego te zijn hoor...

15. Muppet, jeetje dat is wel heftig allemaal zeg! En begrijp ik uit je onderschrift dus ook goed dat er inderdaad zaadcellen zijn gevonden??? Dat is dan wel super nieuws!! Waar ben je onder behandeling?
    En misschien een hele brutale vraag, maar weet je of hetgeen je man heeft ook erfelijk is? (En dan doel ik met name op de taaislijmziekte, ik weet dat ze daar met de hielpril op (kunnen) prikken namelijk)

Nanette, wij denken er dus hetzelfde over als jullie! En ook wij hebben zoiets van het geld komt wel goed, als het echt moet!! Mochten wij een tweede (levende) kindje krijgen, dan zullen we denk ik niet voor adoptie gaan (wel eventueel later voor pleegzorg), maar als dat niet lukt, dan komt het geld er wel, hoe dan ook!!
    En dat je het moeilijk hebt met je zus, heel begrijpelijk meis... Dat zou ik ook hebben:(:(:( Je wilt gewoon zelf ook zo graag he en dit is dan enorm confronterend. Hele dikke knuf meis!!

16. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    WElkom Muppet. Jeetje wat een verhaal. Hoop inderdaad dat 2011 jullie jaar wordt,( en van een hoop andere natuurlijk).

Nanette, Jemig zeg dat valt niet mee. Al die baby's en jij ligt lekker in het ziekenhuis omdat het maar niet wil. Is niets aan. Weten ze van jouw geploeter? Ik begrijp dat je er niet al te vrolijk van wordt. STerkte!!

17. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Alex spannend hoor, hopelijk wordt het een plakbeeb.

18. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier wat bruin gespot en een sliertje helder rood, dus ik ben bang dat oma aan de poort staat te rammelen.

Lijkt wel of mijn cyclus steeds korter wordt ben pas op dag 25.

19. He bah, Natas:( Maar das wel al vroeg toch, of klopt je banner niet??

20. Shadee, hoe was het bij de ha vandaag??

Deel Deze Pagina