30+ en nog steeds niet zwanger

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Bieb, Oct 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieve Elba, wat ontzettend naar dat je vaginistisch bent. Ik ken en herken het wel, want ik ken iemand in mijn nabije omgeving met hetzelfde probleem. Het zwanger worden wordt op die wijze natuurlijk wel een stuk moeilijk en ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat dit een hele goede reden is om (eerder) naar de huisarts te gaan! Ik denk dat ze jullie dan zeker gaan helpen! Hebben ze bij die bekende van mij wel gedaan. Al was het bij haar wel in combinatie met een onregelmatige cyclus maar toch.. Goed dat je het uitspreekt hoor, is helemaal niks om je voor te schamen (wel heel naar en vervelend..). Hopelijk mag je er ooit nog eens vanaf komen!

2. Haha dank je meis!!:)

3. Als ik het een volgende keer over klussen heb of hier schrijf, moet ik vast aan jou denken!!;)

4. En dit wordt dan de "Marjolein pagina" :D

5. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Ook een leuke pagina, de marjolein pagina! Bedankt voor je reactie (s). Grappig dat jij ook iemand kent die vaginistisch is. Er wordt niet zoveel over gepraat en daarom lijk je wel de enige met zo'n probleem en soms zeggen mensen ook kwetsende dingen als giet je zelf eens vol dan lukt het wel. maar dat is niet zo, weet ik uit ervaring (wel heb ik hier jaren voor bij de gyn gelopen, maar dat was in groningen, wel een beetje ver nu). Is die vrouw ondertussen al zwanger? WAt goed dat ze dat verteld had, is toch niet zo makkelijk. Ik vind het erg lastig om aan mensen te zeggen. En als het bij haar ook een goede reden was, dan houdt ik dat in mijn achterhoofd. Bedankt!

6. shadee

shadee Actief lid

Nov 10, 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag!

Mykelti, dit tempo en dan in 2 topics?! Pff erg gezellig maar voor mij niet bij te houden helaas.

Saskia33, zag in je onderschrift dat je clomid gebruikt. Mag ik vragen waarom? Ik ken het namelijk alleen van meiden met pcos en dus hele lange cyclussen. Jouw rondes zien er best netjes uit dus vandaar mijn nieuwsgierigheid.
    Hopelijk wordt er met je darmonderzoek een oorzaak gevonden en kunnen ze je helpen, sterkte!

Marjolein, jee wat een heftig verhaal van je 1e dochtertje. Wat moet dat moelijk zijn geweest en nog steeds. Knap van je en fijn dat je er zo goed over kunt praten.

Zoals ik al eerder zei lees ik veel heftige en nare dingen hier. Echt mijn respect voor hoe jullie er mee om gaan!

Elba, in jouw situatie zou ik ook sneller naar de ha stappen. In de ogen van de medische wereld is een jaar nog niet zo lang maar als je er zelf mee bezig bent lijkt het wel een eeuw te duren. Aangezien het bij jullie vanaf het begin al niet op de "gewone" manier gaat lijkt een beetje hulp mij erg prettig en ook volkomen logisch dat jullie die willen.
    Enne trouwens helemaal niets om je voor te schamen!!!!!

7. Ze heeft het me persoonlijk verteld en ze vond dat ook heel moeilijk. Dat merkte ik heel goed aan haar. Maar ik vond het wel super dat ze me hierover in vertrouwen nam, dat doe je toch ook niet zomaar. Want je hebt gelijk, er is toch een soort taboe, ondanks dat het volgens mij vaker voorkomt dan je denkt, maar dat is meestal zo met dingen waar een taboe op rusten. Ik vind de opmerking die naar jou gemaakt is, echt ontzettend kwetsend en heel erg dom. Zulke mensen zorgen er juist voor dat het taboe in stand blijft en mensen er niet over durven te praten. Vreselijk toch, hoe weinig inlevingsvermogen sommige mensen hebben!

Die vriendin van mij is helaas nog niet zwanger. Hopelijk mag het snel zo zijn!!

8. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Hey Elba, lijkt me een hele goede reden om iets eerder aan de bel te trekken hoor. En veel HA's en gyns doen eigenlijk ook helemaal niet moeilijk als je boven de 30 jaar eerder een verwijzing wil voor de MMM.

9. shadee

shadee Actief lid

Nov 10, 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten trouwens ook rondom het jaar en zijn nu al naar de huisarts gestapt. Ik vind het gewoon een fijn idee dat er even gecheckt wordt of er een reden voor is dat het nu nog niet gelukt is. Misschien wat vroeg ook om naar de gyn te gaan maar gelukkig begreep mijn ha ons en stuurde hij zonder moeite door.

10. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Hoi Shadee, helemaal duidelijk is me dat ook niet geworden. Heb namelijk elke keer eisprong. Ze hebben vorige ronde ook een beetje lopen klooien in het ziekenhuis. Dossier kwijt, gyn kwijt, behandeling volgens een andere gyn niet zoals het hoorde. Eigenlijk wilden ze dus de eisprong extra stimuleren en dan met pregnyl het exacte moment eisprong reguleren zodat we dan gericht konden klussen thuis. Maar gyn heeft geen pregnyl voorgeschreven. Nu een soort "verloren" ronde en volgende week weer afspraak met een nieuwe gyn en dan hopelijk wat meer duidelijkheid en een behandelplan voor de volgende ronde....

11. Shadee, bedankt voor je lieve woorden!

12. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    #1612 Alexandra2008, Nov 12, 2010
    Last edited: Nov 12, 2010
    Ah dat is mooi! Heeft hij ook een semenonderzoek voor je partner voorgeschreven?

13. Alexandra2008

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Ik heb een formulier gekregen voor de 23e. Vind het zelf nogal vroeg eigenlijk... is dan 12 dagen na de tp.

Misschien moet ik mezelf toch maar op de lijst erbij zetten, maar vind het zo'n gedoe in topics. ;)

14. Doe toch maar!! Kunnen we met je aftellen!!!;):D

En Shadee, jij "moet" er ook bij hoor!!;)

15. Alexandra2008

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    @Saskia
    Gelukkig was de gastroscopie goed. Nu maar hopen dat je wat wijzer gaat worden van de colonoscopie...

16. shadee

shadee Actief lid

Nov 10, 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gedoe zeg Saskia! Onvoorstelbaar dat sommige ziekhuizen er zo'n puinzooi van maken. Een verloren ronde is natuurlijk wel het laatste waar je op zit te wachten!

Marjolien, geen dank! We zijn er om elkaar te steunen!

Alexandra, hij heeft ons niets voorgeschreven of zo maar alleen de doorverwijzing gegeven. Ik neem aan dat de gyn dat gaat onderzoeken. Geen idee hoe een eerste afspraak daar gaat...

17. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Elba, niets om je voor te schamen hoor...En ik denk inderdaad ook dat het een reden is om (nu al) naar de HA te stappen voor een verwijzing...als jullie zelf al aan de MMM toe zijn..

18. Alexandra2008

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Ik zou absoluut voor Heerenveen gaan. Het is veel belangijker dat jij je prettig voelt. Wat nou als het heel lang gaat duren en je ondertussen met verpleging opgescheept zit waarbij je je niet op je gemak voelt? 30 minuten rijden is niet zo lang toch?
    Is er trouwens helemaal niks anders in de buurt, een kraamhotel ofzo?
    Ik ben een beetje verwend hier in Den Haag. Er zijn hier heel veel ziekenhuizen en een paar kraamhotels.

19. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Bloedtest geeft eerder uitsluitsel dan een urinetest, daarom waarschijnlijk al de 23ste....fijn toch? Hoe eerder je wat weet, hoe beter....

20. Alexandra2008

Aug 21, 2008
    3,438
    6
    38
    Female
    Almere
    Ja dat is natuurlijk ook zo. Maar ik vind het ook eng... Meestal geven die uitslagen niet meteen een definitieve uitslag. Er wordt dan wat hCG gemeten en dat kan dan heel laag zijn en dan moet je nog een keer en als het dan gestegen is is het goed. Dat lees ik bij anderen wel eens.

Share This Page