zwanger willen worden van 2e

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door meid, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    hallo,

ik ben meid, ik heb mezelf net aangemeld!
    ik ben 28 en mijn vriend is 31 samen hebben wij een zoontje van 2 jaar,en we hopen dit jaar [als het even kan] nog zwanger te worden van een 2e kindje.
    ik ben eind juni gestopt met de pil en zit nu dus in ronde 4.
    bij mijn zoontje was het na 3 ronde raak, dus eigenlijk voelde het vorig maand wel stiekem een beetje als een domper aan.
    maar goed ik weet natuurlijk ook wel dat 3 ronde wel erg snel was.
    het lijkt me leuk om gezellig meer meer mama's te praten over van alles en nog wat!

groetjes meid

2. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hey hallo,
    Ik ben ook al een mama van een zoon van bijna 7 jaar.
    Mijn vriend en ik zijn ook bezig voor een 2de.
    Mijn zoon is van een andere man dus voor mij zal het een 2de zijn en voor hem de 1ste.
    Ik ben in mei gestopt met de pil en was in juni al zwanger.
    Helaas is dat misgegaan in augustus.
    Zowel bij mijn zoon als bij de vorige zwangerschap was ik in de 1ste ronde zwanger dus herken het gevoel van een domper vooral na mijn miskraam dacht ik zo weer zwanger te zijn.
    Deze maand gebruik ik voor het eerst ovutesten dus hopen dat dat zoden aan de dijk zet.
    Heb je een idee hoe je cyclus er uit ziet?

Greetzz Joy

3. goldyke

goldyke Lid

8 okt 2010
    43
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik en mijn vriend gaan ook voor ons 1ste kindje samen. Ik heb al een dochter van 7 uit een vorige relatie en mijn vriend een dochtertje van 4 uit zijn vorige relatie.
    Ik ben gestopt met de pil op 6 september. Bij mijn dochtertje was ik na 6 maanden zwanger.
    Binnenkort mijn eisprong dus het is weer klustijd :p
    Veel succes!!

Liefs, Goldyke

4. Secondlife

Secondlife Actief lid

17 aug 2010
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid & Joy,

Ik heb ook een al een kindje en wij zijn ook "bezig" voor een 2e wondertje. Wat dat blijft het toch wel hoor. We zitten midden in ronde 3. Net de "klusdagen" weer achter de rug dus nu maar afwachten. Ik gebruik ook ovulatietestjes. Wel weer spannend hoor. Merk wel dat de druk nu niet zo groot is als bij een eerste kindje. Als het komt dan komt het en anders zijn we dolgelukkig met ons meisje. Ze is 2 jaar en fantastisch! Onze dochter heeft wel even op zich laten wachten hoor. Ongeveer 3 jaar. Ik ben inmiddels bijna 36 dus de kansen worden wel wat kleiner nu. Maar we gaan er helemaal voor. We hebben ons zelf een strippenkaart gegeven van 12 keer proberen en mocht het niet lukken dan laten we het bij 1. Erg leuk om zo een beetje te kletsen. Ben ook nog niet zo vaak hier geweest dus ken eigenlijk ook niemand. Heel veel succes dames!

Liefs

5. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hoi,

Hier ook bezig voor een tweede kindje. Ook net de klusdagen achter de rug, maar ik sta er net zo in als de eerste keer. Had gehoopt/verwacht dat ik het nu meer los kon laten. Maar nee.

Het helpt ook niet dat ik van mijn dochter in één keer zwanger was. Dat had ik nu toch wel een beetje verwacht... Hoop echt dat het nu raak is ;)

6. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Wij zijn ook al een tijdje bezig voor een twede kindje. Ik ben van mijn zoontje zonder problemen in ronde 5 zwanger geraakt. Nu zitten we helaas al een tijdje in de MMM en gaat het niet vanzelf.

We hopen met heel ons hart dat het ons nog een keertje gegund is. Maar helaas was mijn test vandaag (1 dag voor nod) helemaal negatief dus ga er van ut dat als ik morgen met de utrogestan stop ik weer ongesteld word :(. We zijn heel erg blij met ons zoontje maar hopen zo dat er nog 1 bij mag komen. Ik ben er nog niet klaar voor om die wens op te geven.

Ik hoop dus ook dit jaar nog zwanger te worden ;)

Allemaal veel succes!

7. sallie01

sallie01 Actief lid

9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wat leuk al die verhalen! Wij willen ook heel graag een tweede kindje. Ik heb een zoontje van twee en anderhalf jaar geleden een mk gehad. Beide keren was ik snel zwanger dus had gehoopt na de mk ook weer snel zwanger te zijn, maar helaas! Kun je toch zien dat we het zelf allemaal niet in de hand hebben he!
    Ik had van tevoren een bepaalde verwachting dat er twee jaar tussen de kindjes 'moest' zitten en moet daar best aan wennen dat dat nu niet zo is.
    Zullen we het eens hebben over de voordelen als er meer tussen zit, bijv. drie jaar?

Liefs Sallie

8. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Wat leuk allemaal meiden die ook voor een 2de gaan! Ik ben Sasa 29 jaar en ben getrouwd. We hebben een zoontje van net 2 jaar. Afgelopen juli heb ik een miskaam gehad met 11 weken zwangerschap. En voordat ik zwanger raakte van mijn zoontje heb ik een miskraam gehad met 6 weken.
    Alle 3 de keren ben ik in ronde 1 zwanger geraakt!
    Nu na mijn laatste miskraam zijn we even een paar maanden gestopt omdat ik er onzeker werd en begon te twijfelen voor een 2de kindje. Gelukkig kwamen de kriebels weer terug en hebben we besloten om erweer voor te gaan!
    Helaas is mijn eisprong net geweest en hebben we daarna pas besloten om er voor te gaan. Heb wel een regelmatige cyclus van 27 dagen. Maar nu eerst maar ongesteld worden. En daarna kunnen we echt gaan beginnen. :)
    Succes allemaal

Groetjes Sasa

9. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ja, dat lijkt me een leuk idee! Ik moet er ook heel erg aan wennen dat het leeftijdsverschil steeds groter aan het worden is. 2 jaar was hier ook het ideaal beeld.

zal ik maar meteen het goede voorbeeld geven:
    - je hebt niet meer z'n onhandige douwagen nodig
    - als het een beetje meezit maar 1 kind in de luiers
    - je oudste kan al goed meehelpen en zichzelf vermaken

zo, vul maar aan ;)

10. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hey meiden,

Ook ik heb al een zoontje van net 2 (in aug jarig).
    Ik heb lang getwijfeld over een tweede ivm PND en zware tijd na de bevalling van me zoontje, anderhalf jaar medicijnen waar ik sinds maart vanaf ben...
    Ik ben ook bij H.A geweest en gyn en ben nu doorgestuurd naar Psych om een oogje in het zeil te houden, maar moet zeggen ik ben al een stuk bijgedraaid en ook best wel bezig met zwanger worden met ovutesten en het lijkt wel of ik een knopje om heb gezet zodat ik niet meer terug kan denken maar alleen maar vooruit haha.
    Ik hoop ook dat ik wel snel zwanger word bij me zoontje was het na mijn eerste natuurlijke ongi al raak dus hoop nu ook weer eigenlijk....
    Maar ja ik lees zoveel verhalen en dan denk ik ja eigen schuld had je er maar eerder aan moeten beginnen maar ja daar was ik toen nog niet aan toe, maar ook ik hoop het nu heel snel omdat ik de leeftijd anders zo groot verschil vind...maar ja het heeft idd voordelen!

- je oudste kan straks alles al zelf, eten, aankleden, naar de wc, spelen, begrijpen als je even met de baby bezig bent.
    - je hebt er nog maar 1 in de luiers dus goedkoper.-
    - je hebt er nog maar 1 aan de fles, potjes voeding etc de oudste eet met de pot mee dus kost dat ook al niks extra's.
    - je kan de babykamer doorschuiven/hergebruiken.
    - evenals de andere babyspullen.
    -je hoeft niks dubbel te kopen want je hebt het allemaal al en niet meer nodig voor de eerste!!
    - de oudste gaat al naar de peuterspeelzaal of school dus heb je meer tijd voor je baby alleen.

Nou zo kan ik nog wel even doorgaan dus volgens mij alleen maar voordelen haha.
    Oja en wil je eigenlijk de tweede van een ander geslacht en krijg je toch hetzelfde geslacht en misschien rond hetzelfde jaargetijden zie dan de postieve kant dat je de kleren kan hergebruiken ;) haha is ook weer een stuk goedkoper!

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hoi hoi,

Ook ik wij zijn bezig met een 2e, we hebben al een dochter van 2,5 en heb 7 mnd geleden de mirena eruit laten halen. laatste 3 mndn letten we echt op wat de "klusdagen" zijn.
    Ik ben 21 en mijn man is 27.

groetjes

12. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Wij willen ook graag een tweede! We wisten al vrij snel dat we niet op heel snel na de eerste een tweede wilden maar even voor haar tweede verjaardag ben ik met de pil gestopt. In ons achterhoofd hadden we dat ik bij onze eerste direct na het stoppen met de pil, zwanger was.

Inmiddels zijn we zo'n 6 rondes verder en ben ik nog niet zwanger. Zoals ik hier al eerder las, dat voelt een klein beetje als teleurstelling omdat het de vorige keer zo snel ging. Aan de andere kant weten we natuurlijk ook dat een half jaar nog helemaal niet zo lang is.

Wij zijn 27 en 29 en onze dochter is ongeveer 2 jaar en 4 maanden. Veel mensen in onze omgeving maken al lange tijd opmerkingen over een tweede, maar daar waren we altijd heel duidelijk in: ze moet eerst maar wat ouder zijn. Als er nu zo'n opmerking gemaakt wordt denk ik 'ja, we willen wel, maar 't lukt nog niet...'. En voor je gevoel wordt 'iedereen' in je omgeving zwanger... m'n cyclus wordt ook nog eens steeds korter (zit nu op 24 dagen) en vorige maand heb ik voor het eerst ovulatietesten gebruikt en niet eens een LH piek gevonden. Vorige keer wat het toch een stuk makkelijker zeg, toen wist ik nog niet wat me overkwam en me te wachten stond ;)

We genieten wel ontzettend van onze dochter dus dat maakt een hoop goed!

13. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik had ook graag 2,5 jaar er tussen gehad, maar het gaat dus iets minder makkelijk dan gehoopt. Ik vind 3 jaar ook niet erg, maar liever niet veel langer. Maar ja, je kunt er zelf vrij weinig aan doen... Ik ga er wel vanuit dat het binnenkort (weer) lukt en goed zal gaan.

We zien wel, het wachten tussen ei en nod duurt wel lang ;)

14. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hallo meiden....
    Mijn zoon wordt volgende week 7 dus ben ons zal het leeftijdsverschil veel groter zijn.
    Ook daar zie ik wel voordelen aan omdat hij al zo zelfstandig is en hij de leeftijd heeft om over dingen te praten en te begrijpen.
    Helaas zijn alle spullen die ik toen had weg dus wij moeten wel helemaal opnieuw beginnen met alles bij elkaar scharrelen.

Succes allemaal

15. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik ga nu voor een tweede.
    Wat gezellig dit forum zeg! Je voelt echt dat mensen met je meedenken...Dat had ik niet op een ander forum. dat was echt een kliek waar je niet zo makkelijk tussen komt. Terwijl dit toch veel leuker is? OP elkaar reageren en ervaringen uitwisselen.
    Mijn eerste was ook bij de 1e ronde meteen raak. Hoop dit nu ook weer! Heb na mijn ovu nu al 7 dagen last van ongi buikpijn...sommige zeggen dat het innestelinsbuikpijn is en de ander pil ontwenning...wie zal t zeggen?

gr a

16. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    eeeh sorry...we gaan voor een tweede...alleen gaat het wat moeilijk he

:)

17. matje

matje Niet meer actief

ook wij gaan voor een 2e.
    ons zoontje wordt volgende maand 2
    en heb net mijn ongi achter de rug.......... eindelijk na 11 dagen
    we beginnen dus nu aan ronde 1
    ik ben 25 en mijn man is 29

18. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    Hallo,.

ook wij gaan voor een tweede:D

We hebben al een dochter van bijna 6 en nu zouden we het ergg leuk vinden om nog een kindje te krijgen! Ik ben 29 en mijn man is 41! we zijn nu in de derde ronde...en hopelijk mogen wij dit jaar ook nog zwanger zijn!

19. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    wat leuk al die reacties!
    ik heb ook al wat op andere sites geweest, maar je kan niet zoveel vinden over als je voor een 2e gaat.
    dus dacht laat ik eens wat beginnen dan!
    echt leuk dat jullie zo leuk reageren!
    ik heb gevoel dat ik er nu zeker meer mee bezig ben als bij ons zoontje, toen was ik met de pil gestopt en we hadden zoiets van; dat duurt wel een jaar, maar toen was het met de 3e ronde al raak. nu ben je er bewuster van van hoe en wat.
    wij hadden net geen 3 jaar ertussen leuk gevonden maar dat wordt het niet meer, hihi zoontje eind juli 2 geworden.....met beetje geluk deze ronde raak dan hangt het erom....
    hoe weten jullie wanneer je eisprong is? gebruiken jullie ovulatie testen?
    mijn cyclus waren, 32-30-29 aardig regelmatig dus.
    de eerst dag van mijn ongi was 1 okt dus dag 15, vandaag dus zou ongeveer mijn ei moeten wezen.
    nou ja we doen ons best, hahaha...

fijne dag groetjes

20. sallie01

sallie01 Actief lid

9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tjonge ik wist niet dat er zoveel meiden waren die in het zelfde schuitje zitten ;)
    Meid, een super leuk topic!!

@Minke dat herken ik ja, dat mensen (soms subtiel) vragen of er nog geen tweede aan komt. 'Want dan kunnen ze veel aan elkaar hebben' en dat soort opmerkingen. Wel begrijpelijk, maar o zo moeilijk als je het zelf ook graag wilt!

Ik heb het complete lijstje hier even neergezet:
    - je hebt niet meer z'n onhandige douwagen nodig
    - als het een beetje meezit maar 1 kind in de luiers
    - je oudste kan al goed meehelpen en zichzelf vermaken
    - je oudste kan straks alles al zelf, eten, aankleden, naar de wc, spelen, begrijpen als je even met de baby bezig bent.
    - je hebt er nog maar 1 in de luiers dus goedkoper.-
    - je hebt er nog maar 1 aan de fles, potjes voeding etc de oudste eet met de pot mee dus kost dat ook al niks extra's.
    - je kan de babykamer doorschuiven/hergebruiken.
    - evenals de andere babyspullen.
    -je hoeft niks dubbel te kopen want je hebt het allemaal al en niet meer nodig voor de eerste!!
    - de oudste gaat al naar de peuterspeelzaal of school dus heb je meer tijd voor je baby alleen.

Aanvulling van mij:
    - je hebt nu alle aandacht voor je eerste, ze zijn toch al zo snel groot!

Dat lijstje is een goed middeltje om jezelf weer moed in te praten als je even een dipje hebt! (als je weer ongi bent geworden bijv..)

Ik zie dat verschillende van jullie ovutesten gebruiken. Zelf voel ik mn eisprong altijd dus weet wanneer ik vruchtbaar ben. Vinden jullie het niet vervelend om 'verplicht' te klussen?

Liefs

Deel Deze Pagina