@Elba Ik heb geen ervaring met Fostimon, maar iedereen reageert weer anders op hormonen. Van de Pregnyl merk je volgens mij niks, maar ik moest mijn Pregnyl in het ziekenhuis laten injecteren omdat het intramusculair moest, en die prik voel je goed! Dus jij moet alleen met ovutesten aan de slag? Ik vind het best tricky. Zelf vond ik het erg fijn dat mijn ovulatie met echo's en bloedprikken opgespoord werd. Maar goed, is ook wel fijn als je niet telkens naar het zkh hoeft natuurlijk! Spannend allemaal he? Na de 1e keer is het allemaal gesneden koek voor je, maar wie weet heb je maar 1 keer nodig.
Hoi Elba, ik merk vrij weinig van alle hormonen. Met Fostimon heb ik geen ervaring. Pregnyl is, afhankelijk van de dosis, zelf een beetje voor gifmengster spelen . 2 ampulletjes poeder mixen met 1 ampulletje vloeistof en dan prikken. Ik deed/doe dat altijd rond mijn navel. Vetrolletje pakken en hup prikken. Klinkt enger dan het is. Valt mij in ieder geval reuze mee die pregnyl prik. Van de pregnyl krijg ik soms een beetje opgezwollen borsten meer eigenlijk niet.
sas, fijn dat het in een natuurlijke cyclus kan, waarom is dat? en ik zl vrijdag en de komende twee weken weer hard voor je duimen. elba, dubbel gevoel, lijkt me, blij dat de afspraak er eindelijk was, blij dat ze wat gaan ondernemen, maar ook spannend omdat het ineens erg dichtbij komt allemaal. En dat prikken, zoals ik lees van de andere meiden valt dat mee, maar voor mij met mijn prikfobie, zou er ook wel even van wakker liggen. nog 1 maandje...
@Sas, super vrijdag alweer dus! Fijn even helemaal geen hormonen. @Eba, Ja die eerste keer is wel een beetje een ding hè, had ik ook hoor, daarna zit je 'erin' en toen was ik dan ook gauw aan het idee gewent dat we kennelijk in het ziekenhuis zwanger zouden moeten worden.Probeer er, hoe stom het ook klinkt een leuke dag van te maken als je gaat IUI-en, even een dagje samen en trek iets leuks aan, voel je je ook vaak wat 'leuker'! Het prikken en de hormonen vielen mij meer dan 100% mee, heb nauwlijks last van pregnyl, alleen een beetje verminderde eetlust. Het prikken vind ik ook geen probleem, maar daar ben ik dan ook heel makkelijk mee, ik zal mezelf wel een infuus durven geven, als ik erbij zou kunnen dan hè.... Vooral als je twijfelt kan het even gevoelig zijn, ik had dat na een keer of tig dat ik niet echt op zat te letten, dan prikt het wel even, maar als je gewoon doelbewust doorprikt voel je het amper. Ook hier geen ervaring met fostimon...
Ow, nee, alex, dat is niet zo, ik moet ook naar het ziekenhuis hoor voor echo's, ook vanwege de medicijnen, dus dan wordt alles getimed met echo's en niet met ovu tests. Dat gaat misschien ook moeilijk omdat pregnyl nu je eisprong bepaald. Fostimon is om je follikels te laten rijpen. Hoe bevielen jullie die follikel-rijp medicijnen? Ja ik vraag me ook af hoe dat prikken gaat. Ik kijk bij inenten altijd een andere kant op, ahum, slim van me.
Hoi elba, wat spannend allemaal voor je zeg. Ik mocht eerst ook maar 6x IUI maar ben nu bij zilveren kruis Achmea en daar krijg je onbeperkt IUI. Daarom ben ik ook over gegaan. Ik heb ook Hormonen moeten spuiten. De 1e 3x met fostimon heb ik weinig last van gehad maar alles voelde beter dan clomid daar kon ik echt niet tegen. Het prikken daarvan gaat ook goed geen last van. Ze leren je die spuit er heel snel in te doen maar mijn ervaring is als ik hem er langzaam in druk het minder pijnlijk is. Maar dat is misschien persoonlijk. Gewoon zelf uitproberen. Pregnyl heb ik iets meer last van de spuit is ietsepietsie pijnlijker maar deze hoeft maar 1x. De bijwerkingen ik had alleen wat pijnlijkere borsten. Ben er wel zwanger door geworden maar is ook heel snel weer mis gegaan. Inmiddels ander ziekenhuis en daar kreeg ik gonal f en ovitrelle. Meid heel veel sterkte ik hoop dat het gaat lukken.
he bieb.. gefeliciteerd!!!! je bent een lange weg gegaan.. sas.. vrijdag draaien mijn duimen overuren.. elba ook hier.. fijn dat er wat gebeuren gaat. Wel erg spannend allemaal zo! Knuf.. een vlekje.. wie wil dat nou niet mijn operatiedatunm is bekent. 14 mei (as maandag) wel wat later dan ik hoopte..Ik zit dan nml al op cyclusdag 13. Dus we gaan hier hopen op een erg laat ei (dat hij enorm van die buis schrikken gaat en zich pas op dag 20 laat zien oid) anders is deze ronde ook voorbij zonder kans..
@Saskia: spannend hoor! Gaan ze nog wel ckecken of je eitje dan ook echt gesprongen is??? Ik begin vast met duimen. Moet je nu nog wachten op nieuws of het ontdooien goed gegaan is? (Sorry, beetje IVF-leek). @Bieb: ik had vorige keer op Hex d'r verjaardag posi test. Brengt geluk die dag denk ik @Elba: hoe voel je je nu? Kan me voorstellen dat het dubbel is. Maar nu gat er eindelijk wat gebeuren en zijn jullie een stapje dichterbij jullie wondertje! Ik heb alleen 1 keer ovitrelle gespoten. Daar geen last van gehad, verder geen ervaring met spuiten.. @Nanette: jammer dat het zo laat in je cyclus is. Aan de andere kant, dan is het maar klaar ook. En wie weet hoe het onder de indruk is van alles (Ik hoop dat jij en alle andere hier ook heel snel een vlekje hebben!!!) Hier alles zijn gangetje. Het is bere druk op mijn werk. Had de goede hoop dat het rustiger werd maar helaas. Lijkt wel alleen maar drukker te worden... Ach, gaat vast ooit weer over
@Elba Voor de follikelrijping had ik Decapeptyl. Op mij hadden de hormonen een gunstig effect, ik werd er minder depressief van, maar dat was gewoon mijn persoonlijke situatie. Prikken heb ik niet zelf gedaan, dat heeft m'n lief gedaan. Best wel gek eigenlijk dat ik de Pregnyl intramusculair moest hebben terwijl ik van iedereen hoor dat ze 'm zelf gewoon in de buik mogen zetten. @Nette Oei da's al snel... Vind je het eng?
MVL en Knuffel: mijn cyclus is redelijk voorspelbaar dus denk dat ze het risico durfden te nemen om zonder pregnyl een eisprong af te wachten. Moest daarom wel na eerste echo op vrijdag doorgaan met potjes urine verzamelen tot maandag en maandag is er dus weer bloed geprikt en een echo gemaakt. Aan alle resultaten konden ze maandag zien dat ik zelf een eisprong had. Dus ze checken dat vrijdag niet meer. Morgen word ik gebeld of (er moet natuurlijk een cryo goed ontdooien) en hoe laat vrijdag de TP is. Nette: spannend aanstaande maandag, kijk je er heel erg tegenop?
Elba: ik heb GonalF gespoten voor de follikelstimulering. Dat is een hele makkelijke prik (een soort diabetespen). Voel je zo goed als niks van, naaldje prikt ook heel gemakkelijk. Ook van die prik weinig last gehad qua hormonen.
Ben ik ook weer! @Nanette een productiebedrijf komt inderdaad aardig in de buurt, hahaha. Wat lekker van je nieuwe bed. Wij hebben ook boxspring, heerlijk. Ik hou van m'n bed hahaha. Je ben al snel aan de beurt voor de operatie. Spannend! Zenuwen? @ Elba Bij ons niet echt overleg maar gewoon, we moeten haha. Misschien beetje de verkeerde insteek Spannend IUI en ook spuiten lijkt me spannend. Ben zelf niet zo'n held dus ik zal er ook de zenuwen van krijgen hoor. Vervelend is dat he, goed bedoelde adviezen als rustig aan doen. Ik hoor dat veel over mijn werk. Toegegeven, ik ben bést work aholic maar ik heb nu echt een veel rustigere baan dan eerst. Toen werkte ik wel 80 uur per week + eigen bedrijf daarnaast. Nu werk ik 50 uur per week + eigen bedrijf maar ik vind het zo leuk om te doen. Maar iedereen zegt dat ik minder moet gaan werken, zelfs de verpleegster op de zaal na mijn operatie zei, je hebt zeker een full time baan? Je kan beter minderen. Maar ja, lekker makkelijk. Ik heb een hypotheek te betalen en ben hoofdkostwinnaar. Ik ken je frustratie dus @Knuffel Yieieieh, blij dat het allemaal goed is. Gefeliciteerd met je vlekje Geniet er van ook al is het nog steeds moeilijk te geloven. @Bieb Wij kennen elkaar nog niet maar bij deze Gefeliciteerd! Wat super, en met IUI lees ik! @Saskia Succes vrijdag. Spannend! Ik ben van de week meegeweest met mijn zusje voor haar echo. Ze is nu exact 13 weken. Mooi om te zien, ook 3D beelden gezien. Gelukkig gaat dat goed, nummer 4 wordt gebouwd. Ik ben toch bezig om eerder met IUI te kunnen gaan starten. Dit werkt voor ons alleen frustrerend en ik geloof er steeds minder in dat het nu echt gaat lukken hoewel mijn man er nog steeds zeker van is. Gebeld met het ziekenhuis en ik kan pas eind juni terecht. 2 maanden eerder dan de bestaande afspraak dus maar wel pas 2 maanden vanaf nu. Ik zit toch te denken om ergens anders ook te gaan kijken wat ze ervan denken. Ik zag in Leiderdorp 'Medisch Centrum Kinderwens'. Heeft iemand daar ervaring mee of iets over gehoord? Website komt erg vriendelijk op me over. Verder hooooop ik dat het HEEL snel lekker zonnig weer wordt.
@Jordan Ik weet niks over Medisch Centrum Kinderwens, maar er zijn vast mensen op het forum die er wel ervaring mee hebben. Ik zou even een zoekopdracht doen of een topic openen.
ik zie er wel tegenop ja.. maar dan vooral de ruggeprik. weghalen van de vleesboom en herstel is volgens mij peanuts
Ik heb al es een ruggeprik gehad, niks van gevoeld, gewoon goed je rug bol houden!! Ik zag er ook tegenop, stelde niks voor! (Nu ben ik bijna nergens écht van onder de indruk geloof ik, maar ik vond het helemaal niks voorstellen!1000 keer Liever ruggeprik dan folikelpunctie en ook dat zou ik zo weer doen mocht het nodig zijn)
zo, veel bij te lezen! Elba, wat fijn dat jullie mogen gaan starten met IUI, maar ik snap dat het ook heel spannend is! Vond ik ook hoor! Wel slim om nu niet op stel en sprong te beginnen, maar eerst even rustig de uitleg te krijgen. Ik krijg ovitrelle om eisprong te krijgen en heb daar niet heel veel last van. Nanette, spannend maandag! Ik kan me voorstellen dat je ruggeprik spannend vind, maar komt vast goed! Knuffel, ook hier nog even! Super dat echo weer goed was! Nu kan het genieten langzaam aan gaan beginnen!! Ik ben weer begonnen met spuiten. Deze ronde 87.5 eh ipv 75, in de hoop dat er 2 eitjes gaan groeien ipv 1. Afwachten weer. Merk wel dat ik er zoveel relaxter in sta dan de 1e keer! Wat was ik toen gespannen zeg, omdat ik niet wist hoe alles zou verlopen! Hopelijk gaat IUI-3 het juiste resultaat geven...
@Saskia: lijkt me ook wel een keer fijn. Zonder hormonen. En als ze idd weten dat je ei gesprongen is maakt het niet uit lijkt mij? We gaan duimen dat de cryo goed zijn best gaat doen!!! @Jordan: klinkt als een bezig bijtje jij!!!! Leuk dat je met je zus mee mag. Lijkt me toch ook wel confronterend... Ik kom niet de regio Leiderdorp, dus ken het niet. Maar kan me goed voorstellen dat jullie niet zo lang willen wachten Eind mei komt op zich toch al wel iets meer in de buurt? En zon willen we allemaal wel denk ik!!! @Nanette: dei ruggeprik lijkt mij inderdaad ook wel heel eng. Als je je er te druk om maakt kan je evt nog kiezen voor algeheel??? Dat is mij de afgelopen keren heel erg mee gevallen, maar het is ook wel iets persoonlijks... @Zwaai: op naar 2 eitjes!! Gaan ze bewust voor 2? Bij de meeste zieknhuizen doen ze dat niet volgens mij. Ik ga duimen voor dubbele kansen voor je!! Hier alles goed. Morgen lekker dagje vrij. Lekker uitslapen en dan aan de bak bij de fysio. Zit nog te dubben of ik naar de kapper zal gaan (wel of niet verven...) Knuffelsssssssssssss
Even geheel off-topic, maar dit leuke verhaaltje wilde ik jullie niet onthouden... Wij hebben 2 weken geleden een vouwwagen gekocht. Die moet verzekerd worden (klinkt logisch). Wij hebben al jaaaaren een doorlopende reisverzekering met daarbij automobilisten hulp (als ik mijn been breek wordt de auto door hun gerepatrieerd en ja, dat hebben we al eens mee gemaakt helaas). Ik dacht, laat ik ze bellen voor een verzekering voor de vouwwagen, ik wist dat ze ook caravans verzekerden... Ik kreeg een hele vriendelijke dame aan de lijn, en ik stelde de vraag: hoeveel kost het om onze vouwwagen door jullie te laten verzekeren? Zegt zij (na enig speurwerk): mevrouw dat kan niet want u heeft geen "verkeers-verzekering" bij ons afgesloten, alleen een reis verzekering. Ik antwoord: dat klopt, maar jullie verzekeren ook caravans... Dat was volgens haar een heel ander verhaal... Zij beweerde glashard dat als het zo zou zijn dat ik mijn been brak op vakantie ze wel de auto op zouden halen, maar de vouwwagen laten staan... Het was misschien heel onaardig van mij, maar ik kon alleen maar heel hard lachen... Zie je het voor je... Dat je de ene verzekering moet bellen voor de auto, en de ander voor de vouwwagen en dat er dan 2 van die grote vrachtwagens komen. Op de 1 de auto, op de ander de vouwwagen proest... Ze vond me uiteindelijk niet zo heel erg aardig meer, maar ging het toch nog maar een keer navragen... en wat denk je????? uiteraard kon het allemaal prima. Ik heb me echt kostelijk vermaakt!!!! Verder niets bijzonders te melden! Knuffelssssss