@Jordan Leuk als je lichaam je voor de gek houdt... NOT! Misschien dat er toch even iets gezeten heeft. @Bieb Volgende keer een volle supermarkt, veel leuker. Bankhangze! @Knuffel Ja lekker hoor, dat saaie gedoe. Goh, heb jij hormonsters... niet voeren! Gaan ze gek van doen. @Jippie Ik vind het best mooi weer vandaag eigenlijk. Hopelijk maandag mooi weer voor je bbq. Leuk hoor, een boxer. Ik vind ze wel aandoenlijk. @ego Ik was vandaag met m'n lief even naar de stad. Ik heb lekker zittende schoenen gekocht vandaag, voor nog geen 20 euro. Wat zitten ze fijn! Straks gaan we saampjes weer Diablo III spelen. Zo tof! (Zegt jullie waarschijnlijk helemaal niets, maar goed. )
Jippie een puppy, wat leuk! Jordan, wat balen, stommetests. Die dingen zijn ook niet gratis he. Wat een ellende! Ja gewoon de gyn bellen! Laat hen het maar opknappen.
He over op je werk vertellen. Hoe doen jullie dat? Wie weet er allemaal van een tp of inseminatie? Ik heb dan het idee dat alle ogen op je gericht zijn of het lukt of niet en dat iedereen het dan meteen weet. Dat lijkt mij niet zo ontspannen. Wat vinden jullie daarvan. Hoe doen jullie dat? Aan de andere kan leeft iedereen met je mee. Maar het is totaal geen verrassing dat je zwanger bent. Het is wat minder prive.
Ja echt balen zeker omdat ik gisteravond ook nog eens heavy buikpijn kreeg. Grrr. Maar ja, we wachten weer rustig en geduldig (ahem) af. Ohja Elba, sorry helemaal vergeten. Ik heb open kaart gespeeld ook omdat ik denk dat het voor mezelf dan ook beter is. Ik werk full time en als je dan ineens weg moet geeft van die rare situaties. Dus ik heb het hele verhaal op tafel gegooid. Ben begonnen met aan te geven dat ik iets wilde vertellen wat wel gevoelig ligt (ik werk in een mannenwereld dus dan weet je het wel hahaha) en dat ik er verder geen big issue van wil maken maar dat ik het wel belangrijk vind dat ze het weten omdat het echt iets is dat een rol speelt in mijn leven. Dat helpt ook wel om het te brengen op de manier dat je de belangrijke mensen in 't bedrijf bij zoiets betrekt. Dat wekt ook begrip op. Ik heb zelf een management functie en het is echt rot als een werknemer zoiets brengt van 'het is zo dus accepteer het maar', dat komt meestal verkeerd over. Het is natuurlik wel zo, maar je wilt begrip kweken dus daarom heb ik het zo aangepakt. Sowieso zou ik echt een 'afspraak maken' met de persoon die je het verteld zodat je er de tijd voor hebt om te vertellen wat jij wilt zeggen. Laat ff weten of je het gaat vertellen? Hoop dat je hier iig iets aan hebt
Omdat al mijn collega's ervan af weten en ik de vorige keer 4 dagen weg was ivm punctie en terug plaatsing ben ik er maar open over geweest, ook omdat ze ook wel konden ruiken wat er aan de hand was... Wel vervelend idd toen ik toch ongesteld werd en mensen belangstellend waren, moet je wel tegen veel zeggen dat het niet gelukt is. Privé is het al lang niet meer hier. Wel heb ik mijn collega's expliciet gevraagt of het aub op de afdeling kan blijven, ik heb het idee dat dat aardig goed gaat. (zeker weet je dat natuurlijk nooit) Wel probeer ik mijn terugplaatsing straks wel een beetje geheim te houden, maar ik ga er ook niet heel moeilijk meer over doen als het niet haalbaar is... De IUI's heb ik redelijk in het 'geheim' kunnen doen, door een vrije dag op te nemen. Wel gaf 1 mannelijke collega wel een helder inzicht door te zeggen dat ik er waarschijnlijk wel veel mee bezig ben, maar dat de collega's er toch wel minder mee bezig zijn dan jezelf, dus voor je gevoel denk je dat zij wel zullen denken zal ze al.. ofzo, terwijl in het echt iedereen eigenlijk met hele andere dingen bezig zijn...hmmm ja daar kon wel es een ern van waarheid in zitten...
Oh ja, mijn directeur weet ervan, een collega afdelingshoofd waar ik veel mee werk en de meiden die ik aanstuur. Ik heb ook hen gezegd dat het vertrouwelijk is en dat ik verwacht dat ze er ook op die manier mee omgaan. Ik heb ook gezegd dat ik er zelf wel mee kom als er nieuws is dat ik wil delen. Zo vraagt eigenlijk bijna niemand er naar. Ik vind dat persoonlijk prettiger dan iedere 2 weken aan iedereen tekst en uitleg te geven.
Dank jullie wel. Ik heb het ze dus al wel verteld. Maar ik wilde inderdaad niet elke keer als ik weg moet vertellen van nu dit en nu ben ik weer ongesteld ect. Ik vind dat wel een goede van als er nieuws is dat ik het zelf wel wil delen maar dat niet iedereen hoeft te vragen elke 2 weken. Dat lijkt mij namelijk niet fijn. En dat van die manlijke collega, ja, ik hoop dat dat inderdaad zo is. Dat zij er niet mee bezig zijn dus je ook niet de hele tijd aanstaren.
He jordan, weet je al wanneer je met IUI gaat starten? Of moeten er eerst nog onderzoeken plaats vinden?
Jippie en Elba wel fijner als ze het weten toch? Elba, ik heb zo'n kijkoperatie gehad, onder volledige narcose met m'n buik vol lucht enzo. Ook hebben ze blauwe vloeistof door m'n eileiders gespoten. Alles zag er super uit zei ze. Niks gevonden. In het zhuis willen ze eind augustus met IUI starten maar heb gevraagd of dat eerder kon, ik heb daar nu gesprek eind juni. Komende vrijdag ga ik naar MC Kinderwens, kijken of zij willen starten met IUI of wat zij er verder van denken. Maar nog steeds niet ongesteld dus morgenochtend maar weer testje
@Jippiejee: is de BBQ vandaag wel door gegaan??? Leuk hoor een boxer (ik vind alle pups leuk). @Zwaai: heb je een leuke dag gehad gisteren??? @Alex: yep, hormonsters. B=Maar denk dat mijn vitamine B12 ook een beetje van de leg is/was. Heb vandaag weer een shot gehad en voelt nu al iets beter! Heb goed hoop dus! En lekker gesjopt dus! Was het "spelletje" leuk? (en zoals verwacht zei het mij niets nee) @Elba: je moet op je werk vooral doen waar jij je goed bij voelt. Ik vond het idee dat ik moest "liegen" niet fijn, dus heb het wel aan mijn leidinggevende verteld... De rest weet nog steeds helemaal van niets. Even een klein stukje ego/zwangerschap. We hebben vandaag weer een echo gehad en alles was goed! Voor degene die wil staat er een foto in mijn album. Verder hier alles wel oke. Dit weekend was ik niet echt lekker, maar denk dat de vitamine B12 daar toch echt schuld aan hebben. Vandaag weer aangevuld dus wie weet! Knuffels voor iedereen!
Knuffel, wat fijn dat de echo goed was!!! Elba, ik heb het snel aan mijn directe collega's verteld, omdat we in een klein team werken en ze er dus toch wel snel achter zouden komen. Maar vond het ook fijn dat ze het wisten. Mijn bazen weten het inmiddels ook allemaal, om te voorkomen dat er rare situaties ontstaan. Gister supergezellig feestje gehad! En ben verwend. Kreeg van mijn man een vuurkorf. Van mijn ouders had ik laatst al een duikcursus gekregen en van de rest van de familie en vrienden krijg ik een ballonvaart!! en een standaard voor mijn hangstoel! 1e wachtweek zit er ook bijna op. Heb vandaag al hele dag een trekkerig gevoel in mijn onderrug en onderbuik Jordan, ik ben benieuwd of er veel verschil zit in beleid tussen beide ziekenhuizen/klinieken
Zwaai, spannend hoor. Ben zo benieuwd!!!! En je hebt lekker weer gehad op je feestje. En actieve cadeaus ook! Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil, ik hou jullie op de hoogte. Knuffel, Ik ga zo meteen ff naar je ukkie spieken. Ben benieuwd. In ieder geval is alles goed! Ik ben nog steeds niet ongesteld en had gister gewoon weer een spontaan negatieve test. Balen. Ik heb trouwens de test uitlagen van mijn man zijn onderzoek en die heb ik vergeleken op internet met wat het zou moeten zijn maar in mijn ogen heeft de gyn het wel HEEL positief afgeschilderd allemaal. Ik zal de waardes eens plaatsen hier want een aantal van jullie hebben verstand van die waardes toch? Maar sowieso weinig goede cellen (ca. 6%) en 66% deed helemaal niets. Ook weet ik nog uit m'n hoofd dat hij 18mlj cellen heeft wat minimaal 20 zou moeten zijn als ik het goed begreep. Benieuwd wat ze er vrijdag over zeggen. Geniet van de zon meiden, ik zit met m'n raam open te werken, super lekker.
@Jordan Ik neem aan dat je met die 6% klasse A en B samen bedoelt? (progressief beweeglijk en beweeglijk) Dat zou >50% moeten zijn. Maar zelf al gaat het alleen om klasse A, dan nog moet het >25% zijn. Je gynaecoloog is inderdaad veel te positief geweest. Mijn lief had 5% in A en zo'n 21% in B. De eerste gynaecoloog die wij spraken scheepte ons ook af. Enorme droplul was dat, maar dat terzijde. In ons huidige ziekenhuis ondernamen ze wel meteen actie. Met die 18 miljoen zaadcellen, bedoel je dan het totale aantal of de concentratie per ml? Als het gaat om de concentratie, -wat ik aanneem gezien het aantal- dan moet het minimaal 15 miljoen zijn. In dat geval zit het goed. Als het gaat om het totale aantal, dan moet het minmaal 39 miljoen zijn. De WHO heeft deze laatste waarden in 2009 iets naar beneden bijgesteld. Hoe dan ook, met de beweeglijkheid zit het helaas niet goed.
Dank jullie wel voor de felicitaties! Jordan, ik kan je niet helpen qua waardes, maar gelukkig heeft Alex al antwoord kunnen geven. Wat je kan doen is bellen met het ZH en de uitslag opvragen. Ik heb die toen ook opgestuurd gekregen. Dan kan je het even rustig bekijken....
@Alex thanks, ik ga vanavond wel even de exacte waardes erbij zoeken, maar heb er een apart gevoel bij. Zij gaf aan dat het zo best moet kunnen maar als ik het zo lees is dat eerder moeilijk dan vanzelfsprekend. Met d'r 'probeer nog maar een half jaar'... @Zwaai Ik heb nu alle waardes via de huisarts in een soort van 'doorverwijsbrief' dus heb ze thuis liggen Ik ga ze kopieren dan ben ik ze vrijdag niet kwijt. Hoe gaat het met wachten?
Hello Ladies. Ik ben er even niet zo vaak. Heb het rete druk. Zowel op het werk als prive. Mijn schoonmoeder is maandag met spoed opgenomen in het ziekenhuis met een compleet uit de hand gelopen nierbekken-ontsteking. De infectie zit in haar bloed en ze zal nog wel even moeten blijven. Mijn schoonvader kan niet alleen thuis blijven dus dat lever wat "logistieke" problemen op zeg maar... En aangezien mijn energie level al niet zo hoog was... Ik probeer wel alles te lezen hoor, en dat lukt meestal wel. Ik wil natuurlijk wel op de hoogte blijven. Knuffels voor nu en tot snel!!!