Hey meiden, Ik heb iets doms gedaan, wie kan me helpen? Ik ben vanmorgen mijn progynova vergeten. Moest vanavond om 8 uur weer 1 nemen en nu zag ik die van vanmorgen nog zitten. Ik baal zo, kan wel janken. Heb ik het nu al verprutst??? Wie vergeet nou zulke belangrijke medicijnen?? Bah, baal, baal, baal
Ik heb net IVF arts gebeld, was niet zo heel erg, mocht even een dubbele dosis nemen en morgen gewoon voor tp. Pfieuw!Zit nog helemaal te shaken. Verder moest ik me er niet te druk om maken, was niet zo erg...
Jippie vlieg even langs om je heel veel sucses te wensen met de tp van vandaag! Ik hoop zo dat ze beide terug geplaatst gaan worden En duim nog veel harder dat ik straks dan niet meer de enige 2-ling mama ben van het hele stel GO GO GO GO! En blijven plakken!!!! PLEASE *duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*
Lief van jullie, 1 plakkertje zal ook heeeeel fijn zijn! Om nog even terug te komen op je vraag Alex, ze plaatsen of 1 toppertje terug of 2 niet top-emmy's. Een cryo is per definitie geen topembryo dus doen ze 2! Ik ben er wel blij mee, ook omdat het als het niet gaat lukken we 4 maand verder zijn. Dan moeten we ook nog maar es zien hoe het gaat lopen met de zorgverzekering of we dan nog wel tot een 3e poging zouden kunnen komen mocht het nodig zijn. Ik hoop niet persé op een tweeling, lijkt me ook wel `eng'. Met garantie op een gezond stel zal ik natuurlijk direct tekenen!!!! Ps ik zit nu te duimen dat ik niet gebeld wordt, ze bellen als ze niet goed ontdooien nml.... brrrr ook weer spannend!!!
Nee ze mogen niet bellen!!!!!!! Hoe laat moet je??? *klinkt beetje vreemd maar ja hoe zeg je het anders???* waarneer ga je ze in ontvangst nemen???? Knuff
Hihi Hex, je bent een beetje maf... Ik mag ze om 16.00 uur ontvangen, ik vind het ook wel cool klinken! Ze hebben NIET gebeld WHoehoe dus ik ga zo! p.s. een tweeling opzich vind ik niet eng (hoewel er zitten draakjes bij) maar de evt complicaties... Maar dat begreep je al wel denk ik!
Jippie, hoe is het gegaan? (als het goed is, ben je nu aan de beurt) Zijn er inderdaad 2 cryo's terug geplaatst? ik ga voor je duimen!!
Ja ik was toen aan de beurt! Ik heb 2 emmy's on board! Beide goed ontdooid dus ook nog 2 in de vriezer gebleven! Ben helemaal blij, ze zagen er heel mooi uit volgens het personeel. Wij vonden ze ook prachtig, mja dat zeg je altijd van je eigen hè! Nu maar weer broeden!
Ik snapte je wel hoor maar er zijn ook vrouwen die geen complicatie's hebben gehad hoor En daarin ben ik dan niet zo'n goed voorbeeld Zit mat 175 tweeling mama's op een ander forum en de meesten zijn bevallen met 38 weken of er na en zonder complicatie's Dus het kan wel!! En je hebt idd draakjes wou je ze een dagje lenen Nee grapje het zijn schatjes met af en toe een donkere bui boven het hoofd hahahaha Maar ja dat hebben 1-lingen ook natuurlijk On board!!! Goed zo en nu blijven plakken jullie *zwaait met vinger* Ik zeg we gaan voor 2 Maar als het zo moet zijn dat er maar 1 blijft plakken dan duimen we daar heel hard voor natuurlijk *op goed geluk*
jippee, dat klinkt goed allemaal. Zet hem op!!! Hex, leuk dat je er bent!!! Ik heb net een stukje over niche na een keizersnede gelezen. Dat je dan vocht in je baarmoeder kan hebben en dan wil er niets nestelen want het is een soort zwembad, dan spoelt alles weg, brrr. De schrik zit er goed in bij mij want ik heb een ks gehad. Ga vrijdag bij de echo vragen of er vocht in mijn baarmoeder zit. Brrr, er is wel wat aan te doen maar dat doet maar een ziekenhuis in nederland en dan ben je zo een jaar verder. En dan dat gezeur om daar terecht te komen, dan houdt de gyn van nu je natuurlijk tegen, brrr, ik ben hier zo slecht in. Probeer het hoofd maar koel te houden.
Elba, probeer idd het hoofd een beetje koel te houden! Hoe groot is de kans dat jij dat ook hebt? Wacht eerst es rustig de echo af en als je je er erg druk om maak geef het aan aan de gyn! Wat me wel opvalt, maar ik weet niet of dat echt zo is het is niet erg wetenschappelijk onderbouwd meer een gevoel van mij, is dat toch wel veel vrouwen die een keizersnee hebben gehad moeite hebben om weer zwanger te worden. Opzich ook niet heel raar lijkt mij. Maar wat ik zeg, haal eerst even rustig en diep adem voor je vanalles in je hoofd gaat halen...
Het lijkt zo denk ik..... ik ken vrouwen die 3 keizersnedes heeft gehad en was altijd in een zucht zwanger....... het lijk op een moeilijk 2- ling zwangerschap denk ik je hebt de pech of je hebt het geluk! Voel je al wat??? *lol* (moest het ff vragen sorry) @ Elba idd niet druk over maken meis! Er zijn zoveel vrouwen die een ks hebben gehad! En bij de meeste en daar hoor jij ook gewoon bij tot het tegendeel is bewezen is en niks aan de hand! Ik snap dat je een verklaring zoekt waarom je nog steeds moet wachten op een nieuw wonder... en dan zijn deze dingen niet bevordelijk om te lezen maar nogmaals wat Jippie zegt vraag het de gyn1 En tot die tijd hoor jij tot de vrouwen die gewoon pech hebben met zwanger raken hoe lullig ook en wens je natuurlijk snel een wonder! En thx het is fijn af en toe ff bij jullie binnen te vallen en even e kijken hoe het met jullie gaat! *knuff* Dikke knuff
@secundaire infertiliteit Ik stuitte op een goed geschreven artikel hierover. over secundaire fertiliteit « secundaire fertiliteitsbehandelingen
He piep, was ik een berichtje aan het typen is het weg. Hex en Jip, bedankt, Ok, niet druk maken. Ach vanmiddag echo, dan maar eens vragen en tot die tijd geen roze olifanten! Jip zet hem op, en voor de emmys: Blijven plakken jullie, kleef, kleef, kleef, groei! Alex, wat een onwijs goed stuk, super bedankt! Zo, herkenbaar. Jij hebt altijd van die goede stukken, beter dan in het ziekenhuis. Hier en daar een traantje weg gepinkt. En dat stukje over enfants uniques, goed te lezen dat die het niet minder doen. Misschien maar eens wat info over zoeken, dan is daar de druk af. En dat leeftijds verschil, daar probeer ik ook maar de voordelen van in te zien. Alleen dat je steeds ouder wordt dat vind ik niet fijn. Je kans wordt niet per defenitie groter lijkt het wel. En ook dat tijdens de 1e zwangerschap al bezig zijn met de 2e herken ik. Maar toen ik een post natale depressie kreeg was dat wel klaar, eerst herstellen. Maar ik mis wel die vreugde dat het makkelijk gaat, onbezorgd. Dat hoor je wel eens bij andere. Dat vind ik wel jammer. Maar dat zal voor iedereen herkenbaar zijn. Als je langer bezig bent, komen er toch zorgen ect. Ik vind het ook lastig met kinderwensers voor een eerste. Want die begrijp ik ook heel goed. Maar hier vind ik het nooit een probleem. Iedereen is heel eerlijk en gunt het elkaar.
Jippie, spannend nu, wachten. Elba, weet je al meer? Ik hou het verder kort want ik heb zooo'n rugpijn, heb te lang gezeten, maar we zijn bij mc kinderwens geweest. Ivf heeft geen zin voor ons we gaan de ICSI in. Meteen spuitinstructie gehad en ik bel zodra ik vd paracetamol af ben, zonder ongeluk was ik volgende week al begonnen. Ik kom snel weer bijlezen, eerst bijtanken hihi.
@Elba Fijn dat je iets aan het artikel hebt. Tja, dat ouder worden... hangt bij mij ook als een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. Ook ik zou graag de mogelijkheid hebben voor een 2e kindje, maar wil eerst gewoon genieten van mijn 1e en me er niet te druk over gaan maken. @Jordan Wat fijn dat ze bij MC Kinderwens geen tijd verspillen met eerst 6x IUI. Gewoon meteen goed aanpakken die handel. Maar krijgen jullie niet eerst een chromosomenonderzoek? Hebben wij wel gehad, want stél er zou een chromosale afwijking bestaan, dan wil je niet je IVF-pogingen verspillen zonder het te weten. ICSI is trouwens ook IVF, het enige verschil is dat bij IVF het zaadje zelfstandig het eitje binnendringt (reageerbuisbevruchting) en bij ICSI wordt ie geïnjecteerd.
Ja behalve de acties in het lab is het helemaal hetzelfde geloof ik. Wij hebben volgens mij geen chromosomen onderzoek gehad. Hoe gaat dat? En is dat wel gebruikelijk? Ze hebben bij mij bloed afgenomen en oh ja, mijn biologische leeftijd is top, scheelt weer.