30+ en nog steeds niet zwangere kippetjes

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door eternity, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    O, das mooi jordan! Ik heb geen idee hoe mijn biologische leeftijd is. Mag je geen paracetamol als je icsi doet? of wil je gewoonfit zijn als je begint? Wel fijn dat ze meteen doorpakken. Met icsi kwaliteit sperma is het lastig iuien volgens mij en dan verlies je alleen maar tijd ja.

Bij mij alles goed. lidteken zag er goed uit zei ze, dus das mooi. Verder aardige gyn trouwens. Maar m'n follikel was 14mm en dat was niet genoeg om een iui datum te plannen, dus maandag weer. Hoop dat hij dan groot genoeg is. Uiteindelijk moet hij 20 mm zijn. Weten jullie hoe snel zoiets groeit? Waar ik op moet rekenen? Dus nog even doorgaan met prikken, heb nog een extra receptje gekregen.

2. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Elba
    Een follikel groeit 1 tot 2 cm per dag. Maandag is dus een prima tijd voor een volgende meting.

3. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Voor een chromosomenonderzoek moet je gewoon bloed laten prikken. Meestal onderzoeken ze het alleen bij de man geloof ik. Het is een heel duur onderzoek, maar in mijn zkh was het standaard procedure voorafgaand aan IVF/ICSI.

Dat je een top biologische leeftijd hebt is weer een mooie opsteker!

4. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Jeetje Jordan wat een verschil, van nog een half jaar zelf proberen me ovutesten naar ICSI! Denk dat je daar goed zit! Fijn goeie biologische leeftijd, das TOP! Ik weet ook niet hoe mijn bioleeftijd is.

Elba, inderdaad, wat Alex zegt, maandag lijkt me ook prima! Spannend meis!

5. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    A dus 1mm per dag. En wanneer dan ongeveer de inseminatie? Donderdag? Niet vrijdag toch? Dan ben ik namelijk ver van huis. Maar wat moet dat moet.

6. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Dat is niet bij iedereen hetzelfde. Bij mij was het 3 mm per dag, maar daar keek de gyn ook zo :$ bij...
    Hoe lang is je cyclus? Die van mij is zo'n 24-25 dgn, dan moet het eitje ook wel snel groeien hè...
    1-2mm is normaal.

7. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    lees net even Lex haar berichtje, maar 1 - 2 cm is gelukkig niet zo, dan zou je een enorme tennisbal hebben met 14 dgn hihi.

8. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Hihi, liever niet in cm inderdaad. Foutje. ;)

9. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Nee zeg een tennisbal is wel wat groot. Kwam er ineens achter dat ik te weinig medicijn voor maandag heb liggen en de apo kon het niet meer bestellen voor maandag. Gelukkig een apo in leeuwarden wel, alleen het is zo'n gedoe, heb wat rond gebeld. Dan denk ik was het vrijdag maar ok dan had ik het ook niet nodig en hoefde ik niet nog eens voor dezelfde meting en hoefde ik ook niet meer te prikken voorlopig. Maar ja dan denk ik we zijn net begonnen, niet zeuren dat je naar het ziekenhuis moet. Waar een mens zich niet druk over kan maken he. Trouwens springen die eitjes niet zo maar stiekum? Zonder pregnyl, lijkt mij zo lullig kan alles weer opnieuw. Mijn cyclus is normaal zo'n 28 a 29 dagen. Dus dan zou woens of donderdag de inseminatie zijn. Is dat reeel?

He, Jip hoe is het? Spannend, voel je iets?

10. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ze kunnen wel zelf springen, maar meestal is het goed te timen met pregnyl! Wat een gedoe met die meds zeg, gelukkig heb je nu wel wat! Ik zorg ook altijd dat ik a.s.a.p. alle hormonen in huis heb, zodat ik niet net in het weekend zit te klooien of dat het op is (pregnyl is lang niet altijd aanwezig, soms zelfs landelijk niet)

Ik heb last van zuurbranden/oprispingen, heb ik nooit, maar om hier nu positieve conclusies aan te verbinden gaat me te ver. Lijkt me ook we heul vroeg!! Denk dat het door de hormoonpillen komt!

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden, kwam even gluren hoe het met jullie is.....zie vlug dat Elba eindelijk niet meer in het diepe gelaten wordt en nu voor de IUI gaat, spannend meis.

Jippiee volgende TP gehad dus.....mijn druimen draaien...

Voor iedereen verder dikke knuff.

12. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Jip, ik duim ook voor je. Ik heb ook wat zuurbranden gehad, ik denk dat ik een griepje had. Maar ik hoop voor jou dat het wat anders is :)

He, goof, leuk dat je even langskomt! Ja, eindelijk wat hulp, na 28 rondes waren we toch een beetje moedeloos ja.

Maar nu het volgende. Gister tijdens het prikken stond m'n man over m'n schouder mee te kijken en hoorde me een beetje in mezelf brabbelen. Maar op een of andere manier gaf dat wat stress en ging ik een beetje hyperventileren. Niet heel erg maar een beetje. En toen dacht ik oei, misschien houdt ik het nu wel niet vol, en ik ben nog maar net begonnen. Ik weet dat ik een beetje een aansteller ben, maar het is toch een vervelend gevoel. Ik denk dat ik hem zeg dat ik vanavond gewoon even alleen boven ga zitten, en dat ik het dan rustig op mijn gemak doe. Hopelijk gaat het dan beter. Als hij mee kijkt voel ik me een beetje een kluns, omdat ik mezelf aanmoedig om te prikken, dat heb ik kennelijk nodig. Maar dan doe ik het wel. Ik ben gewoon niet zo'n held. Hij begrijpt het niet zo goed. Ik vind het toch een beetje moeilijk om die naald er in te duwen en af en toe een beetje weerstand te voelen en dat geluid vind ik niet zo fijn. Ik vind het alleen zo gek, de eerste paar keren stond ik er niet zo bij stil. Ik ben bang dat mijn man mij overdreven vind doen en dat hij het stom vind dat de film stop moet en dat ik het te opzichtig doe in de kamer ofzo. Kortom ik ga wel naar boven. Ik hoop niet dat jullie een verkeerd beeld krijgen, we hebben het ook goed samen maar dit punt verijst nog wat communicatie, ben ik bang.

13. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @Elba, je bent geen aansteller, zeker de eerste keer is het allemaal ontzettend spannend. Ook ik prik mezelf het liefst alleen, lekker rustig en geen potteijkers. Als dat beter voelt dan doe je dat toch gewoon? Dat mag geen probleem zijn. Zeg het gewoon tegen Elba man; nergens om, maar ik doe het gewoon liever even rustig alleen dan is dat duidelijk. Raak niet in paniek, zie dit gewoon maar als oefen ronde om es te kijken hoe het allemaal in zijn werk gaat. De eerste IUI vond ik ook ronduit de vervelenste behandeling en toen we naar het ziekenhuis reden voor de inseminatie heb ik ook gezegt dat ik het NOOIT WEER zou doen!!! Achteraf viel het allemaal wel mee, zelf voor de IVF heb ik me niet meer zo druk gemaakt, het is gewoon net die drempel die je over moet, stap er overheen en kijk hoe het is aan de andere kant, stoppen kan altijd, dat en het tempo waarop heb je zelf in de hand. Wil je hierna een ronde niet, dan doe je het niet. Heb ik ook gedaan!!

lfs Jippie

14. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Oh ja er zijn zoveel mensen die tegen zichzelf praten, dan vind ik het niet raar dat je je zelf moed in praat, zie er de grap van in! En zoals je zelf al zegt, je doet het maar mooi wel even!

15. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Thanks Jippee, Wat lief van je om me zo te bemoedigen. Ik ga vanavond gewoon rustig boven zitten. Vind ik ook. Gelukkig ben ik niet de enige die het wel eens lastig vind. Bedankt voor je steun! Ik ga lekker rustig aan doen en misschien valt het wel mee. Vind ik ook dit is een oefenronde, we zien wel. Ja ik weet niet hoe ik die inseminatie ga vinden. Maar ook dat, we zien wel. Ik merk wel dat ik er wel wat licht over dacht, maar het is toch anders als je het doet. Aan de andere kant is het wel te doen natuurlijk. Misschien vond ik het ook wat moeilijker omdat ik wat langer moest prikken dan geplant dan denk je, ik prik wel maar werkt het ook? Hoe lang nog? Ik heb echt respect voor mensen met diabetes. Dat wel.

16. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Graag gedaan!
    Inderdaad die mensen moeten een leven lang prikken, daar moet je ook wel es gek van worden!
    Tja wel een tegenvaller dat je langer door moet gaan, ik heb nu wel allang door dat bijna niets zo gaat als je dankt, dan gaat het weer sneller dan je denkt, dan heeft het ziekenhuis ineens vakantie. Dan hoor je weken niks en dan heb je weer tig afspraken achter elkaar. Ik heb me maar voorgenomen; Go with the flow!;)
    succes straks, komt vast goed!

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.034
    113
    Vrouw
    Elba, helemaal niet raar dat je je zelf steeds wat moed moet inpraten hoor!
    Door mijn werk kan ik al prikken (in anderen :D), maar toch kostte het mij in de eerste ronde ook aardig wat moeite.

Ook omdat het zo spannend is, of het wel gaat doen, wat het doen moet. De 1e IUI poging heeft mij heel veel energie gekost. Na die 1e ronde zijn we wel direct verder gegaan met de 2e ronde.
    Daarna pauze ivm vakantie, maar daar was ik ook heel blij mee! Even niet met zwanger worden bezig zijn.
    Toen de 3e IUI poging en deze rond weer lekker niets!
    We zijn nu bezig om over te stappen naar een ZH dichterbij huis en dan hoop ik in september of oktober weer bezig te gaan met IUI (tenzij er in de tussentijd een wonder gebeurd natuurlijk!)

18. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Elba
    Heb je overwogen om je man te laten prikken? Mijn lief deed het prikken bij mij omdat ik er ook moeite mee had. Ik ging dan gewoon lekker op de bank liggen, tv aan voor de afleiding, en hij prikken. Op die manier was het toch een aangenaam ritueeltje van ons samen en had hij het gevoel dat hij ook wat kon bijdragen.
    Als je dat idee helemaal niks vindt, kan ik alleen maar als advies geven om eerlijk over je gevoel te praten, zoals je ook tegen ons doet. Het is zeker geen aanstellen! Ik vind het juist stoer van je dat het zelf durft!

@Zwaaistaart
    Lekker genieten van de zomer, heerlijk! Zo'n pauze geeft toch weer frisse moed om daarna weer door te gaan.

@Jippie
    Lastig als je zkh vakantie houdt en jij eigenlijk door wilt, maar een hele goede instelling hoor, "Go with the flow". Wat je niet kan veranderen kun je beter accepteren. :)
    Maarrr... jouw cryootjes hebben geen vakantie hoor, maak ze dat maar effe duidelijk want ze moeten aan de slag! :D (Nou ja, in ieder geval 1 van de 2. :D)

19. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ja, jip, dat denk ik ook. Het valt allemaal niet te plannen. Dus ja, go with the flow is misschien een goeie ja! Mijn duimen draaien nog steeds voor jou, zou toch een goeie flow zijn en waarom niet?

En zwaai, een zomer wonder, het is je zo gegund! Ik hoop het! En anders snel lekker dicht bij huis iuien.

Het prikken ging goed vandaag, geen paniek. pfffffffffffffffff, dat scheelt weer. Pfffffffffffffffffff, mogen weer een echo en dan zien we wel weer. Heel erg bedankt voor jullie steun nogmaals, hielp me er echt doorheen!

20. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    elba.. ik zsou ook tegen mijzelf praten en helemaal kriegel worden als mijn man boven mij mee stond te gluren.
    Krijg nog pil door mijn keel als er meegeken wordt.
    Niet te streng voor jezelf zijn meis!

Deel Deze Pagina