30+ en nog steeds niet zwangere kippetjes

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by eternity, Feb 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Dank alex voor de tip. Eerlijk zeggen ja. Maar hij ziet het prikken absoluut niet zitten om dat bij mij te doen en soms zijn we ook niet samen op dat tijdstip dus jah. Gelukkig ging het gister dus.

Zwaai, volgens mijn accupuncturist is zo'n zomer uitrusten en genieten top. En dan weer met hernieuwede kracht aan de slag. Dat geeft vast een boost!!!!

Nanette, niet te streng zijn voor mijzelf das een wijze les. Jij gaat ook voor een boost deze zomer?

Vandaag afspraak echo gehad en ik dacht, ik moet vast nog een keer maar nee. Alles was goed, er waren zelfs 2 eitjes gegroeit. Helemaal top!!! Vanavond Pregnyl prikken en dan woensdag inseminatie. En dan ben ik voorlopig weer even klaar met prikken, pffff. En dan duimen draaien he. Klopt echt wat Jippee zegt, dat je van het een naar het ander geslingert wordt. Vrijdag was ik wel teleurgesteld, nu weer blij. Zo zie je.
    Woensdag moeten we er om 11 u zijn met potje en zijn we pak hem beet 13.30 klaar. Eigenlijk moet ik die dag werken en heb ik lessen die heledag. Maar ik zie dat helemaal niet zitten om een half uurtje te lessen dan weg te hollen en dan terug te komen voor de laatste 3 uur. Het komt ook omdat het midden op de dag zit. Dat was omdat er 2 stellen voor mij waren en ik dus gewoon niet kon kiezen. Maar omdat ik me vandaag al ziek gemeld heb omdat ik echt heel veel keelpijn en ontstoken pijnlijke bijholtes heb en spreken zeer doet, zit ik er over te denken om dat woensdag ook maar te doen en iets van een kuurtje voor te liegen ofzo. Al weet 1 afdeling op mijn werk wel van ons traject (daar kan ik het ook wel zeggen) maar de andere afdeling weet het niet, daar doe ik nog 2 weken inval werk (had geen zin om het voor zo'n korte tijd te melden). Het lijkt mij wel heel relaxed om een dagje niet te werken. Hoe doen jullie dat?
    Ik heb trouwens ook zo'n produceerkamer gereserveerd (moest je aangeven), hoe doen jullie dat, gewoon thuis of ook daar? Al met al flink bezig.

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    voor een boost? ben nog een beetje duf hoor. hahahaha wat bedoel je?

Ik zou gewoon open kaart spelen op het werk. Bij mij hebben ze er altijd alle begrip voor gehad.. tenzij je denkt dat dat niet wijs is. Dan gewoon je ziek melden

3. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Elba, Geweldig nieuws, weet je waar je aan toe bent, dat is fijn te weten!
    En lekker niet werken woensdag hoor. Bij mij wist mijn leidinggeving ervan en kon ik vrij, ruilen met een andere dag, ik had het ook wel nodig, was echt doodop na die tijd, gewoon van alle indrukken. Als je moet werken bij de werkgever waar je nog maar twee weken werkt zou ik gewoon mijn ziekteverlof door laten lopen. Bij je andere baas zal ik het wel eerlijk zeggen.

4. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Met boost bedoel ik dat je weer helemaal op krachten komt en helemaal zwanger fit voor een zwangerschap. Een turbo boost zeg maar. Door de zon.

Ah, ik ben niet de enige die dan niet meer gaat werken. Ik heb al afgezegd, jammer dan. Hierna nog 1 weekje voor de een werken en bij de andere blijf ik gewoon volgend jaar ook. En dit is de laatste IUI voor de vakantie. Na de vakantie kan ik dan altijd nog openkaart spelen mocht dat nodig zijn (duim, duim, hoop van niet)

Trouwens de ampul van pregnyl, daar versplinterde de bovenkant helemaal, overal lag glas. Wat een k*t ampul. Ik hoop dat ik mezelf geen glas heb geinjecteerd, minuscule deeltjes. Ik heb wel een blauweplek en het is wat gevoelig, maar goed. Het is ook altijd wat.

Hebben jullie trouwens bijwerkingen van pregnyl (borsten, of moe ofzo)?

Jip, hoe voel je je wanneer mag je testen. Heb je het spannend?

5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,034
    113
    Female
    Elba, wat balen dat de pregnyl niet goed open ging!
    Volgende keer de HAP bellen hoor, al hoop ik dat dit niet meer gebeurd natuurlijk!
    En nog mooier: dat je geen pregnyl meer nodig hebt!

Ik kreeg wel wat last van mijn borst van pregnyl geloof ik!

Succes morgen!!

6. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Hey Elba,
    Wat een rot ampullen hè, wij hebben ook soortgelijken op het werk, ik maak ze open met een gaasje. (thuis met een zakdoekje of wc papiertje oid.
    Voor IVF krijg ik standaard 2 ampullen, 1 voor het geval er 1 stuk gaat, dus je bent niet de enige hoor;). Hoop ook dat er geen glas geinjecteerd is, maar ach dat gaat er ook vanzelf vast wel weer uit...
    Ik had niet echt bijzonder last van pregnyl, alleen een beetje weeig op de maag, niet misselijk , maar ook niet al te veel zin in eten. En misschien een beetje emotioneler, maar dat kan ook puur van de omstandigheden zijn geweest, laatste keer bij IVF had ik dat nml niet. Oh ja en ook pijnlijke borsten.

Succes morgen!

Ik heb het nog niet zo spannend, zit nu nog net geen week te wachten en verwacht ook nog niet iets te voelen eerlijk gezegt. Zuur is weer over, had vast een andere oorzaak. Ben wel heeeeel moe, dat was ik de vorige keer ook. Kan zo uit werk wel slapen, op de bank ofzo, 't is dat ik ook nog wel andere dingen moet doen anders ging ik even tukkie doen:D
    Volgende week zal ik wel wat meer gespannen zijn!

7. Hexje

Hexje Fanatiek lid

Feb 16, 2010
    4,474
    0
    0
    Friesland
    @ Elba meis heel veel sucses vandaag! Ik hoop dat het je allemaal gaat mee vallen en vooral dat dit de eerste en de laatste keer mag zijn!

Knuff (ook voor de rest natuurlijk!)

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,034
    113
    Female
    Elba, succes!!

Enne, mijn man produceerde ook altijd in ZH, omdat ZH te ver rijden was om het thuis te doen.
    Als we naar het ZH hier dichtbij gaan, kan hij het wel gewoon thuis doen

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    @Alex Ben even gaan Googlen over het chromosomen (en DNA) onderzoek en daar las ik er ook best wel wat over. Dus ik heb de kliniek gebeld en de arts gesproken. Zij vertelde dat dit 'vroeger' standaard werd gedaan maar dat ze tot de conclusie zijn gekomen dat dit eigenlijk praktisch nooit een negatieve uitslag gaf bij traag bewegend zaad (dat heeft mijn man + lage aantallen) alleen bij bijna tot niet bewegend zaad kon het problemen geven, daarom hoeft mijn man dat onderzoek niet te hebben. Dus ik geloof d'r maar hihi. Zoveel dingen waar je ineens over na denkt :) En oh ja, die biologische leeftijd is mooi meegenomen. Ze zei alleen niet wat dan precies die leeftijd was. Haha, jammer :))

@Elba Ja ze zijn hier echt direct en snel. Best hard maar ook wel fijn want tijd verspillen terwijl de kans nihil is, dan maar liever zo haha. Je mag wel paracetamol maar de hormonen kunnen invloed hebben op je gewrichten, die gaan wat losser zitten ofzo. Daardoor hebben sommige vrouwen last van bekken of rug als ze spuiten of bij zwangerschap. Zolang ik Paracetamol slik is de pijn nog te hevig om zonder te kunnen en zal ik sneller pijn krijgen door de hormonen ofzo. En tegen de pijn na de punctie moet je ook paracetamol gebruiken maar als je lichaam daar al mee vol zit zal dat niet aanslaan. Dat is was me er nog van bij staat hahahaha.
    Gelukkig dat het prikken nu wel beter gaat. Nog met je man over gehad? Ik vind het ook heel begrijpelijk dat je jezelf moed in praat hoor. Mijn papa is diabetes patiënt en die injecteerde zichzelf 6x per dag, maar als hij een extreme suiker tekort had en daardoor out ging moet ik hem ook prikken. Destijds vond ik naalden echt scary haha, maar het moest toch gebeuren dus dan zat ik ook tegen mezelf te praten, dat weet ik nog wel. Doe dat sowieso als ik iets eng vind hoor. :) Oh en mijn man wil het liefst thuis 't potje vullen :) Hij vindt het niks om het daar te doen. We moeten er dan wel binnen een uur zijn. Hoe is de inseminatie gegaan?

@Zwaai Heb je al iets van het 'nieuwe' ziekenhuis gehoord, wanneer het gaat worden?

@Jippie Super fijn dat je zo rustig kunt blijven hoor. Ik ben echt een muts als het over al dan niet zwanger zijn gaat. Ga steeds letten op wat ik voel enzo hahahaha. Nog bijna maar een weekje he. Ik duim voor je hoor.

Ja en hier. Beetje heen en weer geslingerd. Zondag en maandag had ik het best moeilijk. Geloof dat toen ineens echt doordrong wat ze had verteld in de kliniek. Dat het bij ons ECHT niet zomaar zal gaan. Het rare is dat ik bijna heel onze relatie het gevoel heb dat het bij ons niet vanzelf zal gaan en dat vermoeden is nu dus uitgekomen en van de week bevestigd. Altijd al op voorbereid dus maar als het dan bevestigd word is het nog steeds heftig. Ik zie niet heel erg op tegen het prikken maar wel tegen de punctie. Ook met name omdat ik bang ben voor alles wat met aderen te maken heeft (iedere gek z'n gebrek he haha) en dat is dan met name dus bloedafname en infuus prikken. Dat infuus zie ik dus het meeste tegenop ook al weet ik dat dát nog het meest erge is hihi. We hebben trouwens besloten dat we het volgende maand doen en als mijn cyclus komende maand loopt als normaal (28 dagen) dan betekent het dat we morgen over een maand gaan starten. Extra fijn is het dan dat de maand augustus super rustig is bij ons op de zaak dus dat haalt de druk een beetje weg ;) Anderzijds ben ik natuurlijk heel dankbaar voor de kans en focus ik me er op waarvoor we het doen maar ik slaap niet zo lekker als normaal de afgelopen dagen, toch wel spannend. Hier trouwens ook nog steeds best last van m'n rug, ook al gaat het IETSIE beter. Mag ook nog steeds niet werken, ik kick nu dus echt af hihi maar ivm m'n rug ben ik dus ook ietsje minder vaak online.

Elba en Jippie, ik duim voor jullie, heeeeel hard.

Tot snel :)

10. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    elba zet hem op! ben benieuwd naar je dag..

jippie dat wachten is slopend he..

Jordan wat een verhaal. En doorpakken is ook goed! Je weet in ieder geval waar je aan toe bent. Gek he zo'n intuitie

11. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,034
    113
    Female
    Jordan, wat fijn dat het zo vlot gaat bij jou! Inderdaad heftig, maar dat langzame gedoe is ook irritant!

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en verwijzing is waar ik bij zat naar ZH verstuurd. Ga ik morgen naar oude ZH bellen en vragen of ze mijn dossier willen doorsturen. Daar zal ook wel even wat tijd over heen gaan denk ik.
    En heb labform meegekregen om bloed te prikken, ook even vit b12,vitd en foliumzuur checken. en Prolactine omdat ik dus nog steeds vocht/melk uit borsten heb ( nu al jaartje of 2, is toen ook onderzocht, kwam niet uit, dus nu opnieuw...)

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    @nanette haha, ben steeds een paar dagen weg en dan staat er alweer zóveel hihi. Hoe gaat het met jou/jullie?

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    @Zwaai hoop dat je snel terecht kan daar. Balen dat het de zomer over moet nu maar het voordeel is wel dat jullie de zomer even lekker kunnen afblazen en weer even met andere dingen bezig kunnen zijn. En je hebt gelijk hoor, het is fijn dat het snel gaat, geen afwacht gedoe en onduidelijkheid meer. Het is meer dat de realiteit soms inslaat als een bom haha.

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    @All even mijn laatste bericht voor nu anders lijkt het wel het Jordan topic haha. Maar ik wil jullie toch ff bedanken. Dankzij jullie ben ik er toch achteraan gegaan om een soort van 2nd opinion te vragen. Had ik dat niet gedaan zaten we nu nog in onduidelijkheid. Jullie zeiden allemaal dat het verhaal van de gyn niet klopte en dat bevestigde mijn eigen gevoel. Dus thanks meiden :) :) mag ook wel eens gezegd worden ;)

Liefs!

15. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    He Jordan, Dat begrijp ik best hoor dat je het aan ziet komen maar als het dan zover is dat je dan toch schrikt. Dat had ik ook toen ze IUI voorstelde en dat was maar iui. Fijn dat je al zo snel kan starten en dat er geen wachtlijst is. En fijn dat het dan wat rustiger is op de zaak. Wel naar van je rug. Helpt een warme kruik een beetje? Brrr, ik heb ook een niet zo beste rug. Is toch onhandig.

Zwaai, goed dat je alles nog eens laat testen. Je weet maar nooit. Beter mee verlegen dan omverlegen zeg ik dan.

Jip, knap hoor zo rustig wachten. Ik denk ook altijd de eerste week merk je niks dus dan maak ik me niet druk. Maar das altijd makkelijker gedacht dan gedaan.

Nou we zijn dus in het ziekenhuis geweest. Beetje vreemd dat wel. Uiteindelijk heeft mijn man daar geproduceert. Ik vind het best. Hij moet hel lekker zelf weten en z'n zaad was goed Genoeg en ook bewegelijk genoeg dus dat was heel fijn. Nou toen dus 1.5 uur gewacht. (zit je daar maar een beetje) en toen inbrengen. En ook mijn bmm zat wat verscholen dus die opzoeken was niet zo'n fijn klusje. Ik ben zo wie so niet zo van die eende bek. Wat een verschrikkelijk ding is dat. Ze zeggen het doet geen pijn. Mooi niet, ik vond t pijnlijk. Maar tis voor een goed doel. Sexen is toch makkelijker maar ja als dat niks opleverd. Nou even liggen en klaar. De accupuncturist zegt dat ik rustig aan moet doen, dat dat beter is. Dus dan doe ik dat maar. Ik ben trouwens wel bang dat alles weggespoeld is. Want er kwam wel vocht uit mij maar ja dat zien we wel weer. Ik hoop het niet.
    Trouwens ik heb wel van die pregnyl borsten en ben wat moe, maar ja dat kan ook van de griep, einde schooljaar of stress komen.
    Dus vanaf nu duimen, bidden en kaarstjes branden. Willen jullie mee doen, ook voor Jippee natuurlijk? Bedankt!

16. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Hoi hoe is het hier?

Hoe is je rug Jordan? Volgens mij hebben veel meiden hier last van hun rug. Ik namelijk ook. Toch toevallig.

Weet je waar ik bang voor ben waar ik over zat te piekeren? Net toen de inseminatie was geweest stapte ik van die stoel zeg maar maar toen liep er heel wat vocht uit. Nu ben ik bang dat die zaadjes zijn mee gespoeld. Ach ik zal het nooit weten. Zou wel jammer zijn.

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Hi Elba,
    Ik heb helemaaaaal geen IUI ervaring maar zeiden ze er in het zhuis niets van? Anders bel je toch ff? Gewoon vragen ;) M'n rug is op en af. Door dat 1 eikel in het verkeer niet zit op te letten zit ik al 2 wkn thuis. Blegh. En hij heeft niks haha. Warmte helpt zeker. Ga iedere dag in wen warm bad liggen en 2x per week zonnebanken. Maar ja, moet maar ff. Gelukkig normaal nooit rug gedoe dus zal er (hopelijk) snel vanaf zijn ;) Hoe kom jij aan je rugpijn dan? En ik ben echt suuuprr blij dat ik snel kan beginnen. Nu al zenuwen hahaha.

Rustig aan met je rug!

18. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Nee hoor Elba, dat is gewoon een gedeelte van de spoelvloeistof, waarin ze zitten om te worden ingespoten, het grootste gedeelte v/h zaad zit echt IN de baarmoeder. Het schijnt zelfs niet eens uit te maken of je blijft liggen, hoewel ik voor de zekerheid het toch maar wel heb gedaan, kost ook maar 10 min. meer!:D Dus niet druk om maken, is echt wel op de goede plek ingespoten en je hebt natuurlijk zo rond je vruchtbare periode ook nog meer afscheiding!

19. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hello ladies.
    Hier weer eens een teken van leven van mij. (al is het wel een enorm ego-berichtje, bij voorbaat mijn excusses:))
    De bijna absurde drukte van de laatste tijd lijkt me nu dan eindelijk op te breken. Heb een authentieke griep te pakken. En hoe, ik heb de afgelopen paar dagen echt voor oud vuil in mijn bed gelegen. Aardige koorts, keelontsteking, hoofdpijn, hoesten tot overgeven aan toe...
    Niet echt fijn dus. En dat boven op mijn enorm lage energie-level:(:(.
    Maandag waren we nog bij de VK en alles was goed!!! Wel 2 dgn terug gezet in zwangerschap (op basis van alle echo's), maar ach wat zijn 2 dgn op 9 maanden. We waren dus weer helemaal opgelucht. Maar nu door het ziek zijn zijn er toch wel weer twijfels...

Ik heb wel alles gelezen, maar op alles reageren is niet te doen.
    Ik zal proberen weer een beetje bij te blijven en dus weer te gaan reageren.

Knuffels voor iedereen!

20. elba

elba Fanatiek lid

Jun 29, 2007
    2,016
    0
    0
    lerares
    Jippee, super bedankt voor deze info. Als dat is wat eruit viel dan zal dat wel normaal zijn ja. Ik was al helemaal met balen begonnen. Hoe is het met jou? Spannend hoor. Ik hoop zo voor je dat het raak is!!! Zal duimen;)

Jordan, ja das balen zeg zo'n ongeluk. HOpelijk gaat het inderdaad beter. Ik heb mijn rug verdraaid al 4 jaar terug. Het blijft kwakkelen. Maar goed ik heb gehockeyed. Ja fijn dat je snel mag beginnen. Schiet het lekker op. Wachten is toch niets he.

Knuf, je mag best een griepje hebben en zwanger zijn. Krijgt het kind niks van. Terug gezet. Ook geen punt gewoon doorgaan. Al is het wel balen zo'n heftige griep. Ik heb hem denk ik ook gehad, met veel keelpijn enzo! Hij was zeer akelig.

Trouwens mijn man is bij de haptonoom geweest dat hij wat beter over zijn gevoelens leert praten. Hopelijk werkt het. Hij was erg nerveus.

Share This Page