30+ en nog steeds niet zwangere kippetjes

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door eternity, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Wauw, Knuffel, wat lijkt me dat bijzonder te weten! Super nu lekker namen brainstormen zeker!?

Sas, ook goed nieuws, lijkt me ook weer extra spanning met zich meenemen zo'n goeie, maar het beste nieuws wat je nu op dit moment mag krijgen! Hoop zo dat dit hem (of haar hihi) nou eindelijk es mag worden!

2. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @Alex 6,5 weekjes nog:$, wow wat gaat dat ineens snel zeg, inderdaad nog even lekker genieten van die buik, maar kan me ook best voorstellen dat ie af en toe met dit weer toch wel een beetje in de weg zit...

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    elba.. gelukkig kon je nog wat regelen!

knufke.. een jongen, leuk hoor!

Lexiee.. de laatste loodjes..

verder alles goed met iedereen?
    hier weinig te melden, nog druk in het huis bezig./. ben er zo klaar mee;)

4. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.033
    113
    Vrouw
    Klinkt goed!! Ik ga voor je duimen!

Met mij gaat het wel goed hoor. Woensdag intake in andere ZH, dus ben benieuwd wat zij voor plannen gaan maken met ons...

Alex, jij gaat hard inderdaad!!

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Zwaai, woensdag gaan jullie he. Ben benieuwd hoe het bevalt! :)

Jippie, nogal late reactie, sorry, maar balen dat vorige poging toch mislukt is maar wel fijn dat je snel door kunt voor jullie.

Nanette, ook nogal late reactie en ook sorry daarvoor. Wat jammer dat je toch negatief ging testen :(

Elba, en ook voor jou, sorry, late reactie maar ook balen. Het gevoel dat je eigenlijk tranen verwacht maar dat die uitblijven ken ik wel hoor. Ik denk altijd dat het ook beetje zelfbescherming is ofzo. Maarrrr nieuwe ronde, nieuwe kansen! ;)

Saskia, Ik ga hard duimen dat deze blijft plakken bij je. Duimen tot de blaren erop staan zeg maar ;)

Alex, gaat al aardig dichtbij komen voor jullie. Leuk leuk :)

Knuffel, een zoon. Leuk! Gefeliciteerd!!!

4e x sorry in 1 bericht maar sorry (dat is dan dus 5) dat ik zo lang niets heb laten horen. Heb ook veel gemist, heb net helemaal bij gelezen. Maar ik moest even de boel de boel laten zeg maar. Ik zou naar verwachting donderdag 19 juli ongesteld worden maar die week zat al vol gepland bij MCK dus nu begin ik morgen met progestron pillen (beetje extra hormonen kan d'r ook nog wel bij haha) om de boel een week uit te stellen. Daardoor ga ik over ca. 2,5 week (rond de 25ste/27ste) beginnen met spuiten want dan ben ik als het goed is ongesteld die week. Ik weet dat het misschien onbegrijpelijk klinkt en ik heb een keuze gemaakt hoor, dus ik ga er voor en wil niet zeiken maar soms heb ik het er toch echt best moeilijk mee. Ik heb de pil geslikt van mijn 13e tot mijn 18e/19e en toen ben ik gekapt omdat ik die hormonen in m'n lijf maar niks vond. Nu ga ik een hormonen cocktail naar binnen werken hihi. Ben geen health freak maar toch. Daarnaast ben ik anderhalf jaar terug geopereerd en dat ging niet helemaal goed, daarom sta ik wat sceptisch tegenover medische ingrepen en ik zie niet op tegen het spuiten (hoewel ik misschien wel een chicken ben als ik echt moet straks hahaha) maar ik zie wel op tegen de mogelijke bijwerkingen van de hormonen. Ook die punctie lijkt me maar niks maar goed, dat hoort erbij. Het grootste deel van de tijd besef ik me dat dit een mooie kans is omdat de kans op een kindje voor ons anders praktisch uitgesloten is en we niets liever willen maar anderzijds maakt het ook wel een verplichting omdat je geen andere keuzes heb. En dat laatste benauwd me soms ineens. Zit ik ineens recht overeind en zeg ik tegen m'n man, waarom DOEN we dit. Kennen jullie dat gevoel ook? Veel mensen die deze behandeling gaan starten zeggen, eindelijk, ik mag. Ik denk, ik moet nu. Hihi. En dat bedoel ik niet ondankbaar hoor. Maar goed, nog 2,5 week dan gaan we beginnen en over anderhalve maand plus een beetje weten we hoe het verlopen is én wat het eindresultaat is dus daar focussen we maar op. Sorry voor mijn klaag verhaal hahaha. Maar dat is ook de reden dat ik niet zoveel op zp ben geweest omdat ik me er zo min mogelijk mee bezig wil houden nu. (stuisvogel acties he hihi) Maar ook blij weer te lezen hoe het met jullie gaat. Ik kom snel weer langs meiden!

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo dames. Sorry voor mijn afwezigheid. Ben heel druk en erg moe geweest. Morgen vertrekken we voor 3 weken naar het zuiden, dus voorlopig zal ik er ook even niet zijn!
    Dikke knuffels voor iedereen en tot over 3 weken!!!

7. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Knuffel veel plezier en lekker genieten van je welverdiende vakantie!

@Jordan, tja het ís gewoon niet niks. Hormonen heb ik niet zo'n last van, tenmiste veel minder dan dat ik dacht. Ik ben via de IUI de molen in gestapt en ik denk dat de stap dan ook veel kleiner is naar de IVF. Je zegt dat je geen keus hebt, maar die heb je wel, alleen niet de keus die je graag zou willen. Ikzelf heb hier ook mee gezeten en heb er even diep over nagedacht en kwam tot de conclusie dat ik kon kiezen tussen 1.misschien wel of 2.geen kinderen. En bedacht me dat ik vreselijk spijt zou krijgen als ik het niet zou proberen. Ik wist diep in mijn hart dat ik het toch wel zou doen, alleen ik wilde eerst ook niet. Toen ik dat bedacht heb heb ik me ook helemaal overgegeven, dus; 'ik ga het toch doen dus ga ervoor, zonder al te veel nadenken over hoe en wat van de hormonen etc' Dus als je je keus hebt gemaakt niet meer twijfelen. Maar dat is wel moeilijk die knop omgooien, maar wel erg prettig hoor!;) En je kan natuurlijk gewoon es een ronde proberen, je mag er altijd uitstappen hè.., ik vond het IVF echt heeeeeel erg meevallen, alleen de spanning van de wachtweken is KILLING! Succes met je traject, ik zeg probeer het gewoon es een keer en wie weet is 1 keer genoeg:p!

8. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Jordan
    Ik sluit me aan bij wat Jippie al gezegd heeft.
    Ook herkenbaar hoor, dat je je opeens gaat afvragen "Waarom doen we dit?". Dat is normaal. Op een gegeven moment ga je je toch afvragen of het die ellende allemaal waard is. Ik heb altijd gevonden dat het het waard is, als het resultaat dan ook maar een kindje is, maar daar zit 'm de moeilijkheid, die zekerheid heb je niet en het wordt steeds moeilijker om hoop te blijven houden.
    Ik wilde het op een gegeven moment 'niet meer willen'. Ik zei dan tegen mijn lief "Ik zou willen dat ik gewoon geen kinderen meer wilde en dat we hiermee konden stoppen." (Al had hij ze nog steeds wel gewild natuurlijk.)
    De tactiek van 'verstand op nul en doorgaan' werkte soms ook wel voor mij. Wat mij ook goed heeft gedaan is een pauze nemen, al voelt dat heel tegenstrijdig.
    Voor wat betreft het starten met ICSI, het is heel persoonlijk wat voor een effect hormonen op je gaan hebben en hoe pijnlijk de punctie gaat zijn. Je er van tevoren zenuwachtig over maken heeft geen zin, het gaat zoals het gaat en misschien valt dat 100% mee.
    (Ik heb nu makkelijk praten, maar ik zou het allemaal zo weer over doen. ;))

9. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    He Sas wat fijn een goede tp. It takes only one! Hopelijk is dit hem gewoon!!!!! Mijn duimen draaien op volle kracht!!!!

Alex, Jemig wat gaat dat snel zeg. Sterkte met de laatste loodjes.

Zwaai ben benieuwd wat ze zeggen woensdag. Zet hem op, welk ziekenhuis ga je?

Knuffel, fijne vakantie!!!

Jordan. Het gevoel is herkenbaar. Al doen wij alleen IUI. Die hormonen, je weet niet hoe het voor jou uitgaat pakken. Maar bedenk je dat de cocktail alleen maar aan het begin is met ei cellen rijpen en dat is "maar" een maand hoog uit (of vergis ik me)? Daar kom je echt wel doorheen. Verder die punctie lijkt mij ook vreselijk maar de mogelijkheid om die onder narcose te doen is er ook en daar is niets op tegen. In al de ons omringende landen schijnt dat heel normaal te zijn. Dus ik zou zeggen go for it. Waarom zou je leiden als dat het hele verhaal alleen maar moeilijker maakt? En dat wachten dat is gewoon killing, wat een ellende. Maar ook daar zit een begin en een eind aan. Sterkte zet hem op!!!! Het gaat je lukken.

Hier weeeeeeeeeeeeeer gedoe met de medicijnen. Kunnen ze nu de pregnyl weer niet leveren. Moet ik weer naar een andere apotheek. Ja, ze hebben het besteld maar ze weten niet wanneer ze het hebben en ik heb het vrijdag nodig (want voor het weekend) Ik wordt hier zo moe van. Wat een geknuppel. Heb je daar weer stress om.

10. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Elba
    Wat een gedoe weer met de Pregnyl. Kun je anders niet de synthetische variant krijgen?

@punctie onder narcose
    Dit doen ze niet in elk zkh. Ik zou er gewoon even naar informeren, dat zou ik ook gedaan hebben bij een volgende punctie want bij mij was die dus vreselijk. (Meestal schijnt het goed te doen te zijn, maar ik had gewoon pech met de ligging van mijn bm/eierstokken.)

11. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Wat is de synthetische variant?

12. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Wat is de synthetische variant? ovitrelle?

13. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    yups

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ik heb nu decaptid mee naar huis gekregen maar dat moet in de spier en kan je dus niet zelf doen. Brrr, waardeloos vind ik dat. Maar goed beter iets dan niets. Misschien heeft het ziekenhuis nog wat op voorraad.

15. Alexandra2008

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik moest sowieso naar de EH om de Pregnyl intramusculair te laten inspuiten. Ik vond het prima. :)

16. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.033
    113
    Vrouw
    Jordan, ik snap wel dat je het er soms moeilijk mee hebt! Helemaal niet raar. En dus ook niet raar dat je hier soms minder komt, dat hebben wel allemaal op z'n tijd. Succes nog even met je kop in het zand;)

Elba, ik kreeg inderdaad ook ovitrelle ipv pregnyl omdat het niet leverbaar was. Wat jij krijgt, ken ik niet, maar zal wel vergelijkbaar zijn

Knuffel, fijne vakantie!

Dossier was nog niet in nieuwe ZH, oude ziekenhuis heeft het wel opgestuurd, dus rara, waar is het dan.
    Morgen maar weer bellen en anders ga ik smiddags wel kopie dossier ophalen in oude ZH. We zullen zien.
    Ga naar Rijnstate in Arnhem.

17. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    @zwaaistaart, zucht, hoe moeizaam kan het soms gaan hè... gelukkig is er nog een copy!

@all, dinsdag de 17e weer een tp, tenmiste bij goeie ontdooiing natuurlijk!

18. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.033
    113
    Vrouw
    Spannend Jippie! Nog een weekje geduld dus! En dan die verrekte wachtweken nog natuurlijk!

ik werd vanmiddag gebeld dat dossier is aangekomen! Gelukkig maar!

19. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.446
    1.033
    113
    Vrouw
    Ik heb net de intake in het ziekenhuis in Arnhem gehad. We hebben er een heel goed gevoel bij!
    Mooie afdeling (het oog wil ook wat:D) helemaal los van de gynaecologie en verloskunde, heb geen dikke buiken gezien, heerlijk!
    Toen we binnen geroepen werden, lag mijn dossier uit Amersfoort inderdaad op tafel én ze had het duidelijk ook echt doorgenomen, wat duidelijk was toen ze opsomde hoe onze situatie was en welke onderzoeken we al gedaan hebben.
    Daarna nog meer gegevens genoteerd in hun online dossier.
    We hebben nu afgesproken dat we in augustus of september starten met IUI. Gaan dat dan nog 3x doen en dan gaan we evalueren.

Ook kan J. nu gewoon thuis gaan produceren. Zodra hij dan het ZH inloopt, kan hij een 06nummer bellen, dan komt er iemand naar hem toe aan wie hij zijn "materiaal" kan afgeven, zodat hij niet in de rij hoeft te staan bij het lab.
    Het komt allemaal erg prettig en meedenkend over. Heel anders dan we gewend zijn.
    Daarnaast kunnen we ook via email vragen stellen en is er ook in de weekenden iemand bereikbaar om vragen te stellen mocht er iets zijn (met de medicatie bv)
    Krijg nu zelfs weer zin om te gaan starten met IUI, dus dat is fijn!

20. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Wat fijn zwaai! Goed dat je de overstap hebt gemaakt een goed gevoel is zo belangrijk! Geniet nog even van de zomer! (ondanks het hollandse zomerweer...:cool:)

Deel Deze Pagina