Jip, nog even wachten spannend! Moet je dan nu ook medicijnen? HOu vol!!! He zwaai, dat klinkt goed zeg! Ben helemaal jaloers, geen dikke buiken, das fijn, 06 nummer ook zoiets. relaxed hoor. Hopelijk brengt het geluk! Hoe bevalt jou ovitrelle in vergelijking met pregnyl? Ik heb van pregnyl een dag na het prikken een blauwe plek. Hoe zit dat bij jou, altijd 1 of 2 eieren? of 3 of altijd hetzelfde aantal? Heb trouwens vandaag gepregnylt. En had 1 ei, dus vrijdag ins. en dan wachten, wachten, wachten. He Sas, hoe is het met jou? Hou je het nog. Valt niet mee het wachten met een morula lijkt mij! Zet hem op!!!!
Spannend weer Elba! Ik had door de Gonal-f de 1e keer 2 eitjes, de 2e keer maar 1 eitje, dus de 3e keer hogere dosering gespoten met als resultaat 2 grote en 1 kleinere follikel. Dus wisselt een beetje. Van de pregnyl had ik ook echt een paar dagen een zere plek in mijn been, blauw niet geloof ik. Van ovitrelle heb ik dat niet, want die gaat net als de gonal-f gewoon in buikvet Ben ook benieuwd hoe het met jou gaat Sas!
Is ovitrelle duurder? Hoe moest dat met hogere dosering spuiten? 2 capsules tegelijk in een prik 10 dagen lang? Of moest je dubbel prikken. Klinkt wel goed gewoon in het buikvet. Dat vind ik ook relaxter. Moest die pregnyl door een verpleegster gedaan worden? Of kon jij dat zelf? Sas, wo bist to? Rustig aan maar.
Ja ovitrelle schijnt duurder te zijn, maar ik heb nog nooit wat bij hoeven te betalen (heb er nu 2 gespoten en 1 in de koelkast liggen) En hogere dosering ging over de Gonal-f en dat is gewoon met zo;n soort insuline pen. heb jij die ook?
Elba succes vandaag! Ik heb voor de ovitrelle wel altijd een eigen bijdrage moeten betalen. Hier gaat het wachten langzaam maar gestaag verder. Geen kwaaltjes waardoor ik zou kunnen denken dat het gelukt is. Maar we wachten maandag geduldig af... Fijn weekend alvast en hopelijk wordt het iets droger....
Thanks meiden voor de peptalk. Het is ook zo hoor, we hebben de keuze gemaakt, zijn ook dankbaar dat het kan. Die negativiteit probeer ik ook keihard te negeren hihi. @Jippie, de 17e. Bijna weer. Spannend opnieuw. Ga wederom keihard voor je duimen! @Zwaai, wat fijn dat jullie er een goed gevoel bij hebben, bij het het nwe ziekenhuis! Goed dat jullie de keuze gemaakt hebben om ergens anders te gaan kijken. En je krijgt er zelfs zin in dus beter kan bijna niet (nu alleen nog een goed resultaat maar daar blijven we natuurlijk gewoon keihard op hopen ) @Elba Succes vandaag!!! @Saskia Ohh wachten is vervelend. Maar nog maar HEEL even. Voor je het weet is het alweer maandag. Hoop dat je volgende week een leuke mededeling te doen hebt. Ik ben afgelopen zondag begonnen met die Provera en de eerste 2 dagen niks aan de hand, toen gister en eergister kreeg ik wat minder lekkere bijwerkingen. Vocht wat gezellig en in grote maten m'n knieholtes ging terroriseren, duizelingen, mood-swings, misselijk, hoofdpijn, buikpijn en best heavy allemaal. Wilde eigenlijk vooral veel slapen. Dus toch maar even kliniek gebeld dus die ging in overleg met een andere arts want mijn eigen arts was er gisteren niet maar die durfde geen uitspraak te doen omdat het hele schema natuurlijk in puin kan gaan. Dus vandaag word ik gebeld door eigen arts maar toevallig lijkt vandaag eigenlijk weer stuk beter te gaan dus ik denk dat ik sowieso maar gewoon doorzet (want zij hadden het er dan over of ik moest stoppen ofzo) want nog maar 9 pillen en dan mag ik stoppen. Morgen gaat mijn man voor 2 dagen naar het buitenland dus een lekker rustig weekend. Jullie nog plannen met dit stralende zomerweer? Fijn weekend!
Spannend Sas!!! nog een dag! Jordan, Jeej zeg wat een gedoe met die provera. Hoeveel pillen moet je op een dag? Tis niet niks zeg. Sterkte. Is dat spul om je cyclus stil te leggen? En gaan ze je daarna weer wat anders geven? Nee ik heb geen prik pen maar gewoon echte injectiespuiten en echte naalden. Is goedkoper schijnt. En ik krijg dus brevactid als er geen pregnyl is. Ook el cheapo volgens mij. De inseminatie vrijdag was niet echt fijn het deed veel pijn en ik had naderhand ook bloed verlies. En nu dus afwachten. Weet je wat ik zo irritant vind, is dat mijn man niet het fatsoen heeft om even extra aardig te doen als ik die ziekenhuis dingen doe.
@Sas, morgen D-day, brrr weer spannend. Heb je nog niet stiekem getest? Sterkte nog even de laatste uren! *Ik denk aan je*
Jordan ,ben je nog gebeld door je arts? Sas, spannend! Elba, irritant lijkt me, dat je man niet begrijpt dat hij in nu extra lief voor je moet zijn! Jippie, hoe is het met jou dan??
Gadverdamme Sas, wat weer kut! Sterkte, hoop dat je nog een beetje moed over hebt voor de 3e poging, geef niet op hè meis... Dikke knuffel! lfs
Elba, je man moet juist super lief voor je zijn met al dat gedoe. Komt dat misschien doordat hij zelf niet goed weet hoe ermee om te gaan? Hoe gaat het nu met je na de inseminatie? Nog last van? Ik slik maar 1 pil per dag. Het legt de boel niet stil geloof ik maar in de bijsluiter en via internet wordt ik niet heel veel wijzer op wat het nou eigenlijk wel exact doet (ik wil altijd ALLES weten als het om medicijnen gaat hihi ) maar het werkt een beetje als de pil, als ik stop word ik, als het goed is, binnen 3 tot 5 dagen ongesteld. Zwaai, ze hebben gebeld, omdat het vrijdag wat beter ging heb ik samen met hen besloten toch door te zetten. Mocht het toch slechter gaan dan gaan we opnieuw kijken maar ik moet nog maar 6 pillen dus dat moet lukken. Dus als het meezit, begin ik volgende week met spuiten!
Sas wat enorm balen zeg. Ach wat een ellende. Het leek zo goed. Wat jammer. Sterkte!!!! Ga je pauze doen of meteen verder? Zet hem op!!! hopelijk is 3 maal scheepsrecht! Sterkte Jordan met de laatste 6 pillen. Poeh ik hoop dat de hormonen zich een beetje gedragen in je lichaam! Ik zeg hou het koest. Hopelijk doen die andere hormonen een beetje rustig aan. Jordan, ja mijn man weet zo wie so ook vaak geen raad met z'n eigen gevoelens dus ja dit zou wel lastig voor hem zijn. Maar ik vind het wel balen, want ik wil soms zo graag een arm om me heen. Ik wil niet altijd groot en sterk zijn en doen alsof het me niets doet. Ik weet het we zitten nog maar aan het begin maar soms voel ik me ook wel moedeloos. Ik heb het gevoel dat het deze ronde niks wordt maar goed er zijn meer wegen naar rome. Verder ben ik lekker mijn haar eens aan het verven. Ik weet nog wel dat ik vroeger dan rekening hielt met mijn cyclus maar dat doe ik nu dus niet meer. Ik koop ook gewoon nieuwe kleren en hou er geen rekening mee dat het ooit niet gaat passen. Jammer dan.
Elba, logisch dat je baalt als hij zo afstandelijk doet. Het is tenslotte iets waar je samen in zit en samen met doen en het is niet zo dat omdat jij toevallig de vrouw van de 2 bent het allemaal maar op jou neer moet komen. Maar goed, dat weer je zelf natuurlijk ook hihi. Maar de mijne heeft het er ook moeilijk mee. Sowieso het idee dat hij nu misschien dan echt vader wordt, daar blijft hij toch tegenop zien. Eigenlijk is 'ie gewoon bang, dat hij het niet aankan, de zorg niet aankan, zijn vrije levenetje van nu kwijt raakt, voor wat het met ons doet enz. In het begin wilde hij er ook bijna niet over praten maar omdat het mij soms toch wel hoog zit praat hij er inmiddels wel veel over. Hij geeft dan ook aan dat hij erg opziet tegen dat ik me moet prikken (hij kan niet tegen naalden) maar ook dat hij zich zo langs de kant voelt staan. Hij vindt het moeilijk dat ik alles moet ondergaan en hij alleen maar kan toekijken. Hij zegt het heel erg te vinden als ik pijn zou hebben ofzo. Dus dat is het voor hem en nu we erover praten is hij er bij betrokken en weten we van elkaar wat er speelt. Hij is er nu echt voor me, gelukkig. Maar ken het gevoel wel. Kun je er niet met hem over praten dat je het zo voelt en dat hij je daar gewoon echt mee kwetst omdat jij het allemaal ondergaan en hij zo afstandelijk lijkt. Of hebben jullie dat gesprek al eens gehad? Enne, groot gelijk hoor. Leven gaat toch ook door. Wat voor kleur verf je je haar? En leuke kleding gescoord? Of ga je nog? Ik heb vorige week in Rotterdam een leuk winkeltje gevonden waar ik ben geslaagd. Lekker toch, zo af en toe
hey iedereen, kom ik weer even om het hoekkje kijken. Dat was al weer even geleden (door alle drukte hier) Sas.. wat verdrietig.. Ik hoopte zo op goed nieuws voor je.. jordan.. Sterkte met de laatste dagen.. Die hormonsters zijn normaal al niet te pruimen, laat staan dat ze zich laten sturen (net mannen als ik er zo even over nadenk) jippie hoe is alles bij jullie?
Hoi Hoi, Jordan, ja hij vindt gevoelens zo wie so lastig en erover praten nog lastiger. En nu we dus IUIen maakt het er allemaal niet makkelijker op. Maar goed misschien is dit een goed moment om dat allemaal te leren. Want vaak als we het erover hebben zegt hij gewoon niets terug en kom ik niet verder. Ben je al op prik instuctie geweest? Ging het een beetje? Ik vind het prikken op zich wel gaan maar ik frustreer me wel eens als ik foutjes maak. Druppels weg spuit, luchtbellen vergeet eruit te halen, potje werkelijk open breekt. Maar ik probeer het te relativeren. En zeker in het begin vond ik het wennen maar nu gaat het wel. Toch ben ik wel blij als het prikken weer voor voorlopig klaar is. Succes! Hoi Nette, heb je al vakantie?
Hoi Nanette, Ja hormonsters inderdaad. Pfff. Ben zelden sjaggo maar nu heb ik buien, dan lijk ik wel die van de Exorcist. Hahahaha. Hoe gaat het met jou? Hi Elba, Ik hoop heeeeel hard dat jullie het kunnen oplossen want je hebt hem gewoon nodig nu. Maar ja, mannen kunnen af en toe wat vervelende figuren zijn. Ik heb spuitinstructie gehad maar ik heb niet mezelf hoeven prikken bij die instructie. Ik dacht echt van nou, dan ga ik mezelf prikken met zo'n zoutoplossing ofzo maar ze liet zien hoe de lucht eruit moet en hoe je een huidplooi beetpakt en hoe je het injecteren verder doet. Maar ja, mijn papa heeft suiker type 1 dus zelfs toen ik nog een kiddo was heb ik hem wel eens geinjecteerd dus de handelingen ken ik wel. Volgende week het echte werk, een naald in m'n eigen ik proppen. Ik vind het best een uitdaging. Klinkt stom misschien maar ik maak overal maar een uitdaging van altijd haha. Nu denk ik, als dát me lukt, dan ben ik echt stoer hihi. De eerste x heb ik wel mijn mama gevraagd er bij te zijn. Die kan ook prikken dus als ik toch de pan 'uit freak' kan ze me helpen zodat ik voel dat het wel meevalt maar daar ga ik natuurlijk niet voor. Is je verfbeurt geslaagd?
Jordan, kanjer, ik weet zeker dat het je gaat lukken. Goed geregeld met je moeder! Ik adviseer je om die naald er snel in te jassen, niet bij na denken. Dat vind ik altijd het makkelijks. Als ik het langzaam doe doet het ook meer pijn op de een of andere manier. Ja m'n haar is ok, ik doe om en om hena, verf. En nu dus verf, tis ie wat licht maar dat lost de volgende keer hena wel op.