Zo ben weer terug! tp gehad van één 9 cellig embry. Helaas is de tweede niet goed ontdooid. Baal daar stiekem wel een beetje van maar ben natuurlijk wel heel blij met onze 9 cellige! Deze was wel een beetje eigenwijs, want hij kwam weer met de catheter terug en dus moest het nog een keertje, dus als ik nu zwanger ben kunnen we onze borst wel nat maken hahaha...
Spannend weer jippie! Balen van de andere cryo, maar hopelijk is deze zo eigenwijs dat hij zich lekker gaat nestelen! Sterkte de komende wachtweken!
Jip wat een stout cryootje! Hopelijk blijft hij zo stout en gaat hij nestelen. En balen van die ander. Maar goed 1 goeie is nodig. Al is 2 goeie natuurlijk ook mooi Sterkte met die achterlijk lange wacht weken!!!
Jippiejee: balen dat je tweede cryo niet goed ontdooid is, maar gelukkig wel TP van een mooie 9-cellige!!! Ik duim voor je deze wachtweken (ik wil nu wel een keer positief nieuws hier in dit hok).
Hey Elba, heel herkenbaar hoor ook hier praat vriend er moeilijk over. We zijn een paar maanden geleden naar een Freya-dag geweest en wat een feest van herkenning. Vrouwen willen graag meerdere keren praten over dezelfde gevoelens (zonder dat er een oplossing is) en mannen denken goh daar heb je haar weer, daar kunnen we toch niks aan veranderen. Van de week wilde ik weer wat gevoelens kwijt aan vriend, geeft hij als reactie: we gaan de IVF arts gewoon vragen of het niet anders kan. Dus ik praatte over gevoelens en hij dacht meer oplossingsgericht. Maar ik denk dat je hem duidelijk moet blijven maken dat jij het nodig hebt om erover te praten.
Jeetje Jordan, je slaat dus meteen een heel deel van alle stappen over, meteen door naar ICSI. Hoe voel je je nu daaronder? Ik weet zeker dat het je heel stoer zal lukken om jezelf te prikken!
Wij gaan trouwens nu niet meteen verder. Wij hebben over 3 weken een evaluatiegesprek. Vorige keer had ik al aangegeven dat ik liever Cetrotide ga spuiten i.p.v. Decapeptyl (omdat mijn dominante follikels toch wel elke keer ruim groter zijn dan de andere, en door de Cetrotide zouden ze iets gelijkmatiger kunnen rijpen). Maar ik wil deze keer waarschijnlijk aangeven dat zonder verder onderzoek ik geen nut zie in een 3de IVF-poging op een zelfde manier. Want alles is volgens boekje (oestrogeen- en progesteronwaarden, de ovulatiedag, dikte baarmoederslijm, sperma vriend, er onstaan goede embryo's....). Dus ik heb meer het idee dat er geen innestelling plaatsvindt om wat voor reden dan ook. Ik zou graag willen dat ze onderzoek doen naar mijn immuunsysteem (aangezien er redelijk wat auto-immuunziekten bij mij in de familie zitten). Ben nu het boek van Alan Beer aan het lezen (Is your body baby-friendly) zodat ik gericht vragen kan stellen. Als Leiden niks wil onderzoeken weet ik niet of we daar wel blijven. Misschien dat we dan wel voor de 3de poging naar Gent uitwijken....
Elba thanks voor de tip! Ik jas 'um d'r snel in. Hihi. Schijnt ook minder pijnlijk te zijn. Hena, gaaaaaf. Vind het mooi Ik ben legally blonde maar heb het in alle kleuren vd regenboog gehad. Nu m'n eigen kleur. Lekker makkelijk. Jippieieieie, Spannend! Weer afwachten. Maar de tijd vliegt voorbij dus voor je het weet zijn die 2 weken ook omgevlogen! Sas, wat goed dat jullie er echt over nadenken en dat je alvast alle vragen voorbereid. Zeker omdat het jullie 3de poging is. Hebben ze bij jou ook je stollingswaardes onderzocht? Daar schijnt het ook allemaal iets mee te maken kunnen hebben. Ik hoop dat ze met goede ideeën aankomen en meedenken met jullie en natuurlijk jullie gevoel. Maar nu even 3 weken rust dus. Ik ben inmiddels wel een beetje gewend aan het ICSI verhaal (helemaal wennen zal het denk ik nooit hihi). Ik had altijd het voorgevoel dat kinderen krijgen voor ons niet iets vanzelfsprekends zou zijn maar als je dan de bevestiging krijgt medegedeeld is het toch een klap in je gezicht. Dus in begin wel verdrietig om geweest, nu ook meer nuchter, blij dat de kans er is. Dat prikken dat gaat echt lukken, nu alleen nog de drama queen sessie stoer doorstaan (ipv echt als drama queen) tijdens de punctie en dan komt het allemaal (hopelijk) vast goed Succes met jullie gesprek over 3 weken. Wanneer is het precies?
Saskia, ik kan me goed voorstellen dat je eerst wat meer onderzoeken wil, waarom het nu niet lukt! Sterkte ermee! Jordan, fijn dat jij een beetje gewend bent aan t feit dat je gaat starten met ICSI.
nou jordan ik ben benieuwd! eigenwijs klinkt goed.. dan is het vast een meisje Sas.. wat wijs joh.. maar reken bij innestelingsproblemen op een hoop gedoe. Dat is volgens mijn gyn het zwarte gedeelte in de gyneacologie. Ze weten niet goed wat er dan allemaal speelt. Goed dat je dat boek hebt gelezen en zo gericht vragen kunt stellen! Hier gaat alles zijn gangetje. Mijn prachtige prinses heeft nu ook vakantie (vanaf vandaag) dus we gaan in huis afronden (gordijnen hangen, opruimen in een nieuwe kast enz) en dan hopelijk dinsdag rijden richting de zon... Een week later (volgende week zondag oid) is mijn nod. We hebben besloten geen testen mee te nemen, geen zwangerschapstesten, maar ook geen ovutesten. en dan zien we het allemaal wel.
Nanette, Ik krijg ook een meisje (als er wat aankomt dan). Altijd gedacht dat ik een meid zou 'krijgen' dus het maakt niet uit hoor kon alleen het eigenwijze niet plaatsen...ahem. In ieder geval, fijne vakantie en ik hoop dat het thuislaten van de testjes-stress jullie in positieve zin gaat helpen met een leuk resultaat Zwaai, ja het is echt een stukkie rustiger met af en toe nog een momentje, maar dat moet kunnen Al vakantieplannen?
JOrdan, sterkte met de punctie, Dat lijkt mij echt een ramp. Ik zou voor maximale verdoving gaan maar jij bent mij niet. Want ik vind insemineren al pijnlijk namelijk. maar goed. Sas, goed hoor dat je door hamert op onderzoeken. Je hebt er recht op. Kunnen ze niet het innestelen verbeteren met uterogestan of doet dat wat anders? Hier niet echt een goed gevoel over deze ronde, ai. Maar goed er is nog een week.
Allemaal lekker weekend meiden? Thanks Elba. Ik word inwendig verdoofd, links en rechts, en ik krijg morfine en met wat geluk de avond voor en de dag van de punctie Oxazepam. Helaas doen ze geen narcose maar daardoor kan ik jullie wel met een beetje geluk na afloop vetellen dat het gewoon hartstikke meevalt
Wat een stilte hier. Iedereen wezen feesten van het weekend en nu aan het bijkomen? Of veel vakantiegangers? Hier zaterdag laatste Provera pil genomen en nu dus gezellig afwachten. Tussen de 3 en 7 dagen na het stoppen (v.a. morgen dus) zou er een bloeding moeten komen dus we wachten rustig af. Geniet van het weer (in hoeverre dat lukt )
@Jordan Het is toch aardig wat verdoving die je gaat krijgen bij de punctie. Hopelijk valt het inderdaad heel erg mee! Ik snap alleen niet waarom jij een ontrekkingsbloeding moet forceren met de Provera? Sorry als ik iets gemist heb hoor. Inderdaad stil hier de laatste tijd...
@Saskia Erg goed dat je je aan 't verdiepen bent in de 'fertiliteitsmaterie'. Om er ook daadwerkelijk wat mee te bereiken ben ik bang dat je inderdaad naar (bijvoorbeeld) Gent moet. Ze staan in Belgie en Dld. toch veel meer open voor andere behandelingen. Ik hoop dat je in ieder geval tot die tijd even goed tot jezelf kan komen weer. Ik weet dat je er zelf niet meer zo in gelooft, maar uit eigen ervaring weet ik ook dat dat geloof weer terug kan komen als je een tijdje uit de MMM bent en met andere dingen bezig bent. (Niet dat je het volledig uit je hoofd kan zetten, da's denk ik onmogelijk.) *knufs*
Hey Alex! Ja echt eng stil hihi. Nou de week dat ik ongesteld zou worden was vorige week en toen zaten ze vol dus hebben ze het dmv Provera een week uitgesteld zodat ik nog in juli kan starten ipv pas eind augustus. Jammer dat het niet anders kan maar wel fijn dat ik nu al kan
zoooooooooo Ik ben er weer. ben benieuwd hoe het met iedereen is (en met het eigenwijze cyrootje) Zelf zit ik in mijn wachtweek (zondag of maandag nod) Vandaag liep ik langs de kv en ik heb niks gekocht. Iedereen die mij kent weet hoe vreselijk veel kracht me dat heeft gekost Scheelt dat ik ook het idee heb dat ik gewoon ingesteld ga worden hoor Had ik vanalles en nog wat gevoeld was ik vast wel bezweken