Voel nog niks van eigenwijs cryo-tje... Laatste wachtweek gaat morgen in! Ben wel weer vreselijk moe van de meds, bah, ben bijna blij dat ik hierna weer een stimulatie-ronde in ga erg hè, maar toen had ik VEEEEL meer energie...
Nanette, wat goed dat je jezelf hebt ingehouden. Ik duim nog wel voor je hoor dat er toch iets zit te zitten bij je Ook al voel je niets. Nog maar een paar dagen in ieder geval dan weten we het! Jippie, Ook voor jou spannend dat afwachten. Ben je zo moe van die medicijnen die je na de tp inbrengt? En jij hebt nu 3 x IVF gehad toch? Stel dat dit eigenwijze cryo-tje niet gezellig bij je blijft plakken, ga je dan voor een extra ronde?
Volgens mij is Jippie bezig maar tp plaatsing haar laatste cryo van ivf poging 1. Toch jippie? Zo begrijp ik je handtekening... ik ben weer ongesteld aan het worden. envrijdag is het precies een jaar na de curettage, hoopte dus echt wel weer zwanger te zijn nu...
Oef Zwaai, pijnlijke momenten hè... Ik heb het ook met bv een vriendin die volgende week haar dochtertjes 1e verjaardag viert... Denk ik ook tjeee alweer een jaar voorbij. (ik weet nog als de dag van gister dat ze vertelde zwanger te zijn...) Enne fieuw, nee gelukkig IVF 1 inderdaar. Ik heb nu wel mijn 3e terugplaatsing, maar 1 keer verse terug plaatsing en 2 keer een cryo terugplaatsing... Maar vraag maar gewoon raak hoor, heeft ook even geduurd voor ik het hele systeem snapte!
Zwaai, verdorie. Kan me goed voorstellen dat ni precies een jaar later echt zo'n reminder is. Dat zijn inderdaad zoals Jippie ook zegt pijnlijke momenten. Jippie, Oké nou je zegt vraag maar raak... Here we go... Als ik het dus goed begrijp is het zo... Je krijgt punctie... Meerdere eitjes en meerdere embryo's die ze invriezen, positieve situatie dus, dan tellen ook alle tp-tjes van die cryo's als poging 1 en pas bij nwe punctie is poging 2? Of maak ik het nu mooier dan het echt is?
Ja zo is het precies, een punctie is een poging! Alle cryo terugplaatsingen (en dat blijken er vaak minder te zijn als ik aanvankelijk dacht, 4 is toch al heel behoorlijk!) zijn er 'gratis' bij zeg maar! Wel is de kans op succes minder groot bij cryo dan bij verse, bij 1 cryo heb je zo'n 10% kans op zwangerschap. In het UMCG hebben ze een behoorlijk streng invries beleid, nadeel dat je minder cryo's over houdt, voordeel dat ze wel vaak goed ontdooien, zo'n 80-90% meen ik. (bij mij is helaas 1 van de 4 niet goed ontdooid) Dus als mijn tp nu mislukt dan moet ik weer nieuwe stimulatie en punctie en dat wordt dan mijn IVF poging 2.
Dat is wel beter (als je natuurlijk genoeg hebt wat de vriezer in kan ) want ik dacht dat iedere plaatsing een poging was. Ook vertelde mijn verzekeraar (Menzis) vorig jaar dat een poging geslaagd is wanneer je 10 wkn. zwanger bent ofzo maar een ander sprak dat weer tegen dus ik wist het allemaal niet meer hahaha. Thanks voor je uitleg. Wel lekker dat je er veel had. Scheelt weer een punctie, nu hopen dat deze blijft zitten. 't Is wel leuk geweest zo (ik spreek je ukkie in de maak toe ) Ik ben trouwens echt ZO verkouden, i.c.m. prikkelhoest en dus weinig slaap en hitteuitbarstingen verheug ik me des te meer op de hormonen hahaha. Gister dacht ik een KLEIN beetje bloed te zien (lees stipje) wat bij mij vaak 'het begin' is maar tot op heden is het daarbij gebleven!
Jordan, inmiddels al meer bloedverlies? Jippie, ik had zondag ook een verjaardag van dochter van een vriendin van mij, ook 1 geworden. pffffff heftig! Helemaal toen er een hoogzwangere zat (dat wist ik, maar toch). Maar later kwamen er gewoon 2 maxicosi's binnen met minibaby's. een van de verse vaders van zo'n minibaby (5 weken oud) ging dus naar mij zitten en alle ins en outs bespreken met die zwangere. Wij gauw naar binnen, maar helaas was het al gebeurd, huiloogjes. Dus ik gauw naar de wc om op te peppen, maar toen ik terug kwam zag mijn man dat dit niet geholpen had. Naar vrienden toe gelopen om te zeggen dat we weg gingen, begin ik me toch te huilen. pffffffff zo vervelend! Gelukkig begrijpen zij het wel, maar toch. voortaan ga ik dus ook niet meer naar zulke verjaardagen toe, dan ga ik wel eerder of later, maar deze babybooms hoef ik niet meer te zien... (want dan is er ook de jaloezie dat ik zo graag tegelijk met vrienden kinderen had gekregen, zodat ze samen opgroeien...)
Zwaai, klote is dat he. Ik ken het gevoel wel hoor. Ik heb afgelopen kerst, net als het jaar daarvoor een vmk gehad. (beiden was ik ca. 8 weken) Daar kwam toen voor mij echt ineens de frustratie van. Mijn zusje was net bevallen, een vriendin van mij bleek zwanger en mijn man en ik zaten kerstavond te fonduen, ik zag het geboortekaartje van mijn zusje d'r 3e kleintje staan en ineens barste ik in huilen uit. Was echt ontroostbaar, het de hele avond alleen maar zitten janken. Ik dacht toen wel van, dit is niet ok, ik moet mezelf wel echt kalmeren want ik wil niet dat het een issue word maar ja, inderdaad, vriendinnen met kids die ook weer vriendinnen met kids hebben, op verjaardagen lijkt het net de wachtkamer van de vk en een kinderopvang. Mijn vriendin en ik zeiden altijd, deels voor de grap ook natuurlijk, ja we gaan tegelijk zwanger zijn dan groeien ze samen op. Toen was alles nog zo vanzelfsprekend. Nu weten we wel beter. En mijn zusje wordt al zwanger als haar man naar haar kijkt, die is (ongepland) zwanger van nummer 4. Je probeert uit alle macht erboven te staan maar soms is het gewoon net even to much M.b.t. tot mijn 'situatie' Gisteren had ik dus wel wat bloedverlies maar echt niet heel veel, het kwam er ook niet echt uit zeg maar Dus gisteren heb ik met Kinderwens afgesproken dat als het vandaag ook nog niet helemaal zou doorzetten ik voor een echo zou komen. Nou het is vandaag zeker meer dan gisteren, niet zoveel als normaal maar ook met vers bloed dus ik heb afgesproken dat ik vanavond met de Decapeptyl begin en zaterdag met de Puregon. Here we go 3-8 eerste echo.
@Zwaaistaart Heel herkenbaar hoor, die confrontaties op verjaardagen. Ik ben ook echt heel lang gewoon thuis gebleven omdat ik gewoon niet met een rotgevoel ergens wilde gaan zitten waar je eigenlijk gezellig moet zitten wezen. Gelukkig begrepen je vrienden het wel. Het is voor heel veel mensen echt niet te begrijpen hoezeer je daar verdriet van kan hebben, helaas. @Jordan Verzekeraars spreken van een doorgaande zwangerschap bij 12 weken. Dit geld voor alle verzekeraars, omdat de 1e 3 pogingen in het basispakket zitten. Wat is het toch oneerlijk verdeeld he, dat er stellen zijn die zooo makkelijk zwanger worden. Vanavond begint het dan voor het echie voor jou. Vind je het spannend? Ik zie dat jij dezelfde hormonen krijgt die ik ook heb gebruikt. Ga je zelf prikken? @Jippie Er is eigenlijk geen peil op te trekken wat nu 'normaal' is qua aantallen cryo's. Er zit zo vreselijk veel verschil in. De ene krijgt hyperstimulatie en heeft 23 eicellen, terwijl een ander er soms maar 1 heeft. En dan is het nog maar de vraag of ze bevrucht worden natuurlijk. Een kennis van mij is in de vervroegde overgang en moest een 4x zo hoge dosis hormonen injecteren, om vervolgens maar 1 follikel te zien bij de echo, die een paar dagen later ook weer was verschrompeld. Echt té erg, als je al een jaar hebt moeten wachten voor je menstruatie om eindelijk te kunnen beginnen...
bedankt dames! En Alex, dat is wel heeeeeeeeel zuur voor je vriendin zeg. Dan zakt de moed toch echt ver onder het vriespunt. Is er nog wel kans dat het gaat lukken bij hun? Jordan, heeeeeeeeeeel veel succes!!!
Ik weet niet of ze nu nog verder gaat. Het ziet er op deze manier wel heel erg somber uit. Ze heeft al wel een dochter, dus kinderloos is ze niet, maar de wens is sterk...
Eerste prik gezet. Viel toch tegen. 5 min voor de prik tijd werd ik ineens zenuwachtig. 7x kwam ik niet diep dus toen was ik het zat en heb doorgeduwd. Je moet het natuurlijk snel doen maar het lukte me maar niet. Maar goed. Uiteindelijk toch gelukt. Zat te shaken hihi. Morgen hopelijk beter. @Zwaai thanks @Alex ik prik zelf. Vind ik fijner. Mijn moeder was er wel vanavond die kan injecteren dus voor de zekerheid. Ja soms zo frustrerend, die zeggen dan, wij nemen kinderen en bingo. Nemen ook. Zucht. Hihi. Hoe voelde jij je door de hormonen?
@Jordan De eerste prik gezet, you go girl! Morgen gaat het prikken vast beter. Ik reageerde erg goed op de hormonen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik depressief was en die hormonen juist goed waren voor mijn stemming.
@Alex Thanks, ik ga d'r zéker voor. Vanavond prop ik die naald er zo in...ahem. Hahahaha. Ja die hormonen kunnen je blij maken he? Ik had mijn laatste VMK vorig jaar maar toen ik dus net zwanger was reageerde ik bizar op die hormonen, had ik bij de vorige keren ook niet gehad, maar leek wel euforisch ofzo. Ik bleef maar lachen, alles was leuk, alles was top. Leek wel ff manisch. Zo vaag was dat. Maar dat schijnt ook door de hormonen te komen. Hoop dat ik nu weer zo'n reactie heb. Wel gezellig
Waaah, ik heb mezelf in 1x geprikt nu. Zo gedaan geen gedoe. Maarrrr toen ie erin zat had ik hem helemaal leeg gespoten... Dacht ik. Hij ging echt niet verder. Toen ij de spuit wilde opruimen zag ik een heel klein laagje nog zitten toch wat ik er nu wel uit kreeg. Is dat erg?
Met Decap zeker? Had ik ook, volgens mij niet erg hoor, is maar een mini-drupje maar voor de zekerheid heb ik de keren daarna wel wat steviger doorgedrukt zodat ook dat laatste drupje in mijn buikvet kwam, maar ik geloof ook wel dat ik een beetje overdreven het spuitje leegperste hoor whahaha, gewoon leegspuiten moet voldoende zijn, ze vullen hem hier ook na lijkt me...
Ja Decap inderdaad hihi. Ben normaal niet zo'n stresskip maar dacht ff shiiit nu verziek ik het misschien haha. Ik druktebhem leeg boven de wasbak en er kwam een kort straaltje uit. Maar dan komt het goed. Je hebt me gerust gesteld thanks thanks hihi. Had jij bijwerkingen? Ik had net opvliegers. Kan toeval zijn maar ik had knal rode harses
Jordan, goed gedaan!!!!!! Zet hem op. Ik heb goed nieuws. Ik ben ZWANGER!!! Had gister op vakantie een positieve test. Ik was perplex. Had het niet verwacht. Dacht dit wordt weer een lange cyclus. Maar niet dus. Zwanger. Nu hopen dat het goed gaat. Bedankt voor al jullie lieve steun!!! Ik ga zo weer door op vakantie dus zal er even niet zijn (ik heb nog geen smart phone, al miste ik die gister wel!)