30+ en nog steeds niet zwangere kippetjes

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by eternity, Feb 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    goorum=forum.. zucht

2. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    WAUW!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!
    nu even verder lezen

3. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Jullie zijn een goed team!;)

4. C78

C78 Niet meer actief

Alex, gefeliciteerd!!! Ik ga zo het andere forum lezen :D

Leo, jij gefeliciteerd met je je verjaardag!

Jippie, ik kan me je gevoel wel goed voorstellen hoor... Mocht de clomid nu aanslaan proberen we dat 3 maanden en dan is IUI ook de volgende stap daarna. Op de een of andere manier blijf ik maar denken dat een volgende stap niet nodig is. Maar mij lijkt IUI ook gelijk zo'n "grote" stap... Dan pas ben je echt in de MMM begonnen.
    Toch hoop ik dat jullie samenlevingstest goed is! Wanneer gaan jullie die doen?

Mijn ovutest was vanmorgen weer heel licht. Gisteravond ook nog weer eipijn gehad. Over een dag of 5 en 8 dus weer bloedprikken...

5. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,033
    113
    Female
    Leo, wanneer staat jou operatie ook al weer gepland?
    Jippiejee, op zich wel fijn dat je zelf veel zeggenschap hebt in je behandeling. toch?
    Alex, wordt jij nog gecontroleerd in het ziekenhuis binnenkort? door bv bloedonderzoek?

Dan heb ik nog een vraag, jullie weten zoveel...
    Toen ik na het HSGonderzoek weer bij de fertilteitsarts kwam vertelde ze dus dat de controle foto niet goed was en dat er daarom een kijkoperatie gedaan zou moeten worden.
    Ze zei toen ook dat als HSG goed was, ze me weer voor half jaar naar huis zou hebben gestuurd en als het dan nog niet gelukt was om zwanger te worden, dat ik dan weer terug mocht komen.
    Zij geeft aan dat alleen vijandig baarmoederslijmvlies geen indicatie is voor IUI omdat dit nooit een bewezen probleem is. Zij zegt dat het niet eens zeker is over vijandig baarmoederslijmvlies wel bestaat.
    Ik ben het hier niet mee eens. Weet dat bij veel vrouwen het probleem zit in de baarmoedermond en ik wil dus wel starten met IUI. Want het is nu 1,5 jaar niet 1x gelukt zijn om zwanger te worden (ook niet eens een paar dagen!) dus waarom zou dat in het komende half jaar dan in eens wel gebeuren?
    Wat vinden jullie? ik ga zo ook nog maar een keer googlen, wie weet vind ik de juiste theorie en dan neem ik die mee naar het ziekenhuis.

6. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,033
    113
    Female
    Ik heb even het lijstje opgezocht:

kippetjesNOD:
    08-02-sonja79-32 jaar-ronde veel!-1e kindje

12-03-Mykelti-32 jaar-ronde 20-ma in ronde9/19-1e kindje
    19-03-Nanette--33 jaar-2e kindje-ronde veel! 5 mk vanaf jan 2009
    20-03-Marjolein-31 jaar-ronde 16- 2 miskramen- en 2 dochters. Eerste dochtertje geboren en gestorven jan'08,2e dochtertje dec'08
    22-03-Jippiejee-31 jaar-ronde 22-1e kindje
    23-03-MamaVanDewi- 32 jaar- ronde 22-2e kindje
    29-03- Kloko- 28 jaar-ronde 21- 1e kindje
    30-03-Knuffel-35 jaar-ronde16-1e wondertje
    01-04-Saskia33-34 jaar-ronde 21-1e kindje
    03-04-Elba- 30 jaar-ronde 13-2e kindje
    ????? -Eternity-31 jaar-ronde 12-1e kindje-IVF traject

Pauze -Bieb-31 jaar-ronde te veel-1e kindje

Afspraken:

16-03: Mykelti gyn MCA
    11-03:Jippiejee afspraak gyn
    18-03: Knuffel afspraak gyn, plan de campagne, poging 2??
    30-03: Kloko afspraak fertiliteitsarts
    31-03: Nanette afspraak Spaarnezh ivm verkleving

7. leonieke

leonieke Niet meer actief

Kloko, ik mag 29 maart. Maar aangezien mijn ei wat raar doet kan het ook de 30e worden... had jij dat ook? Exact zoveel dagen na ongi?

Ik weet geen antwoord op je vraag meis.. maar ze hadden na je operatie toch wel iui laten vallen..??

8. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,033
    113
    Female
    Leo, dat is dus nog even afwachten. bij mij moest het juist tussen menstruatie en ovulatie. Dus dat was wat makkelijker plannen. Het het mocht ook evt wel na de ovulatie, maar dan moest ik wel zorgen dat er geen mogelijkheid was tot bevruchting.

en over IUI hebben we het gehad voor HSG. Maar dat was dus een andere fertiliteitsarts dan ik nu steeds heb. Dat maakt het nu dus wat onzeker...

9. leonieke

Getsie.. wat vervelend dan dat die artsen dan geen zelfde opvatting hebben.. wat moet je daar nu weer mee...
    Zelf wil je wel voor de iui toch? Ik zou gewoon vasthouden aan wat je toen gezegd is.. staat vast ook genoemd in je dossier..

10. Bieb

Bieb Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    1,311
    0
    0
    Ja probeer er weer wat meer te zijn.
    Heb het wat druk gehad.

Hier is vandaag oma gearriveerd....dus we kunnen weer beginnen.

Jippiee, ja wisten we maar of de toekomst voor ons een heel mooi en zeker gewenst wondertje in petto heeft....

Alex, ooohhhhh wat goed zeg dat worden weer hele spannende tijden zeg.......

11. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Moeilijk hè, wat is nu het beste (lees grootste kans op baby)
    Ik wil dus wel graag samenlevingstest, mocht ik vijandig bm slijm hebben (en mijn gyn erkent dus wel dat dit mogelijk het probleem is) dan gaan we wel gauw IUI doen. Mocht ook dit weer goed zijn dan wachten we denk ik nog even af. We zijn nog geen 2 jaar bezig en het is nog steeds niet abnormaal om er 2 jaar over te doen. Dus ja het kan best nog. IUI geeft ook een kans van 1 op 6 en als ik bij freya een kansbereking loslaat op onze gegevens hebben we nu zo'n 30% kans om dit jaar spontaan zwanger te worden, mits de test goed is. De meningen van het nut van deze test zijn verdeeld. Als ik jou was zou ik dus ook proberen IUI te krijgen ivm vijandig bm slijm, maar dit is niet gebaseerd op feiten. Succes ermee meis!

(als ik dit zo hoor is het idd nog niet zo gek om mijn eigen plan te kunnen trekken;))

12. leonieke

Jippie, wat is vijandig slijm precies? Hoe moet ik dat zien? Maakt dat het zaad kapot of werkt het niet zoals het zou moeten bij het innestelen? Lees er verschillende verhalen over...

13. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    huh als dat 2e waar is zouden manlief en ik daar ook eens naar meoten laten kijken..
    Ik dacht dat het het eerste was

14. leonieke

Weet ook niet wat het is hoor... vandaar de vraag.. ;)

maar het bmslijm komt toch pas aan de orde nadat een eicel is bevrucht? Of gaat het al meespelen in het transport naar de eileider??

15. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    volgens mij gaat het om cervixslijm.. dat wat naar buiten komt lopen en het transport zou moeten helpen

16. leonieke

maar dan zou iui toch juist de oplossing zijn? dan omzeil je de eerste zoveel meter...

17. leonieke

Of denk ik nu te simpel en de artsen te moeilijk..?? Kan me daarom niet voorstellen dat het preciesdaarin zit.. anders hadden ze dat bij Kloko bijv toch zonder nadenken iui gedaan..??

18. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    dat klinkt logisch idd

19. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,446
    1,033
    113
    Female
    het gaat inderdaad om het slijm wat in de baarmoedermond zit. Wanneer dit te stug is of bv te zuur, dan kunnen de spermacellen daar niet door heen komen.
    De oplossing is dan IUI, want dan zorgen zij ervoor dat de spermacellen hoger in de baarmoeder terecht komen.
    Maar het irritante is, is dat niet elk ziekenhuis dit als reden ziet om ook direct te starten met IUI.
    Bij mij zijn die samenlevingstesten dus 3x gedaan. Het moment is dan van groot belang, je moet vlak voor je ovulatie zitten. (dat is ook het moment dat je zelf merkt dat je slijm rekbaarder en doorzichtiger wordt) Bij mij was maar 1x goed gepland, maar ook daarbij waren er geen goed beweeglijke zaadcellen te zien. (bij de andere 2x ook niet, maar dat vinden zij dan minder erg, omdat de timing slecht was)
    Ik vind zelf dat dat genoeg reden is om te starten met IUI, dus ik hoop heel erg dat de artsen het daar ook mee eens zijn.
    Het heeft dus niks met de innesteling te maken

20. leonieke

Oh oke... maar dan snap ik nog minder dat ze niet onmiddelijk gaan starten met iui.. ik bedoel.. als nu toch blijkt dat er weinig beweeglijke cellen zijn op het moment supreme.. waar wachten ze dan op? Op een artikel dat zegt dat het echt echt echt bestaat??
    Ik hoop ook echt voor je dat ze snel instemmen met iui.. je hebt er zelf goed over nagedacht.dat lijkt me het belagrijkst! En hallo he.. je hebt nu wel genoeg doorstaan om beloond te worden met een behandeling die slaagt!:)

Share This Page