Oh meid ik zou het je echt niet kunnen zeggen. Het ziekenhuis moet een samenwerkingsverband hebben met medischegegevens.nl. Elk zkh kan zlef bepalen of wat voor manier ze dossiers inzichtelijk willen maken.
Jeetje wat een rust hier in het hok, even wat rust nodig denk ik. Ik krabbel hier maar even wat heen, anders komen we zo achter in de lijsten. Heb eigelijk niks zinnigs te zeggen...wacht op Oma, ik hoop dat ze een beetje op tijd is, kunnen we van start. Ik ben al een beetje aan het idee aan het wennen en ik begin er zelfs een beetje 'naar uit te zien' niet het hele gedoe natuurlijk, maar wel een beter gevoel over de kansen die ons worden geboden! Hoe snel kan een mens verwerken soms hè, verbaas me over mezelf. Ik heb waarschijnlijk me zo vreselijk vastgeklampt dat ik het zo graag op de natuurlijke manier wil en zo verzet tegen deze optie, als de test positief was had ik het zeker nog weer een half jaar willen proberen, dat het toch wel een klap was dat die kans wel erug klein werd... Nou ja toch weer een heel verhaal geworden! Ik hoop dat het hok wel open blijft, ondanks dat het zo rustig is hier, want we 'kennen'elkaar nu al zo lang, Voor ieder een dikke zoen!
Jippie, wel spannend hoor!! Ik hoop ook dat dit het zetje is wat jullie nodig hebben om wel zwanger te worden... Succes!
hello dames, ik merk dat ik ook weer even achter loop hier en heb heel wat bij te lezen! Jippiejee, tja dat is het allerzwaarste om je daarbij neer te leggen dat het niet gaat zoals je zou verwachten. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat het me misschien niet zou lukken op een natuurlijke manier zwanger te worden. Daarom kwam die deksel misschien ook wel des te harden op mn neus toen dat wel bleek. Laat staan alle andere praktische zaken die daarbij gaan komen (moet je ook neit te veel en te lang over nadenken) maar goed, je denkt er toch over na. En dat is de reden dat ik bijvoorbeeld op mijn werk nog angstvallig vast hou om het niet te vertellen en het moment van terugplaatsing voor onszelf wil houden. Er is al zo weinig prive aan het hele zwanger worden voor ons en dan moet ik dát ook nog delen!? Er zit bij mij gemiddeld 4 man in de kamer als ik een tp krijg...neee echt heeel romantisch!! echt goed van je dat het toch accepteert! je kan ook echt niet heel veel anders eigenlijk he. Maar zie in dat we blij moeten zijn dat het überhaupt mogelijk is op deze manier voor ons en hoe fantastisch dat is! Gisteren is een goede vriendin van me bevallen die zwanger is geworden met IUI. Zo trots en blij voor haar en dat geeft mij ook weer kracht en energie om weer door te gaan en te hopen dat het ooit wel gaat lukken. Ik hoop voor jou ook Rest van de dames moet ik echt even teruglezen hoe het met jullie gaat. In elk geval een dikke knuf. Alex, jij bent ook weer in de ww? Ik heb morgen weer een afspraak voor een cryotp. 1e FM en dan waarschijnlijk weer aan de ovutesten. op zoek naar mijn ei en hopen op een tp
@Tat Dus voor jou gaat de rataplan ook weer beginnen. Succes morgen! Waarom was het dat jij aan de ovutesten moet i.p.v. FM +bloedprikken? Wanneer denk jij dat je weer een tp gaat krijgen? @update Copy+paste van mijn blog: Vanmorgen om 11.10 uur werd voor de vierde keer een pre-embryo teruggeplaatst. De vorige keer was er een embryo niet goed ontdooit, waarna ze een nieuwe embryo hebben moeten ontdooien. Deze keer echter, hebben we een super embryo! De cellen waren met zo veel dat ze niet meer te tellen waren. In dit stadium wordt de embryo een morula genoemd. Bijna een blastula. Natuurlijk heb ik even gegoogled om meer te weten te komen over succeskansen en het schijnt dat cryo's die op dag vijf (na de eisprong) teruggeplaatst worden, 35 tot 50% meer kans hebben op implantatie, dan cryo's die op dag twee teruggeplaatst worden. Ik zit vandaag op dag vier (of vijf?), net als bij de vorige terugplaatsingen. In die zin is er deze keer geen verschil, maar dit is wel de eerste keer dat ik een ontelbaarcellig embryo teruggeplaatst heb gekregen. Elke ronde kan dé ronde zijn en misschien wordt dit 'm wel! Oh jee.... stop... niet hopen. Niet doen, Alexandra! - "Maar ik heb een morula in me! Ik en mijn lief hebben een morula voortgebracht! Dit embryootje wil graag!" Ja, maar dat wil niet zeggen dat het deze keer wel blijft plakken. Er kan van alles misgaan. En vergeet die schildklier niet, die zou ook nog wel eens roet in het eten kunnen gooien. - "Ik kan niet meer terug... Er is hoop in mijn hart geslopen en ik wil het koesteren."
Lieve Alex, zonder hoop kan je wel stoppen, dus ja heb hoop! Het lijkt een positief verhaal en wat kan je anders dan daar hoop aan te koppelen? Je weet zelf ook (maar al te goed) dat het geen garantie is, maar in ieder geval een hoopvol begin!! Zet em op meis!
Dat is inderdaad ook de reden waarom ik het op mijn werk niet wilde vertellen, maar inmiddels heb ik het toch maar open gegooid. Mede omdat ik vandaag weeeeeer later op het werk ben ivm een samenlevingstest. De smoezen waren op en ik kan er niet tegen om smoezen te bedenken. op mijn werk is het helaas niet mogelijk om gewoon af en toe later te beginnen, dus daarom toch maar verteld. Zo weer naar 't ziekenhuis, ovulatietest was gister wel redelijk positief, maar ik weet niet of hij nog positiever kan. Is namelijk 1e ronde met nieuwe merk. Maar er dus nog wel een kansje dat het op het goede moment is vandaag. We wachten weer af. Alex, ik duim voor je! Allemaal een fijne dag vandaag!
het is idd nog dat kleine beetje prive houden aan het hele circus wat er met je gebeurt en zelfs dat kunnen en willen sommigen mensen (collega's) helaas niet begrijpen Jippiejee...heel naar en erg respectloos! Maar ja, op naar Pasen!! Iets zegt me dat het juist in deze periode toch eens moet lukken!! In mei leggen ook alle vogels een ei...kom maar op met de clichés...if that's what it takes Alex, wat spannend, je hebt een moerbei in je! Wiehoeoeo! Geeft weer net dat beetje extra hoop en wat jippiejee zegt, zonder hoop kun je wel stoppen. Je gaat door een 8-baan van emoties en omdat we al zo vaak de hoop verliezen, maar door dit soort positieve momenten krijgen we het weer net zo hard terug, jeuj, aangrijpen die hap!! Mijn duimen draaien inmiddels overuren, maar ik doe het heél graag. EGO: vandaag 1e fm gehad voor deze ronde. Linker eierstok was weer ondergedoken en rechts was nog niet echt een dominant ei te zien. Dus toch voor de zekerheid weer aan de ovu testen (geen bloedtest. Ik denk procedure zkh, Alex) BMS was al mooi 7.9, dus dat is ok gelukkig. Ze hebben wel besloten om toch te gaan ondersteunen met utro-balletjes na deze TP. Ooh ik hoop zo dat dat wel net dat extra zetje geeft om te nestelen!! Ik ga dit weekend even een bliksembezoek brengen aan mn zus in London en met mn 2 heerlijke nichtjes knuffelen. Kijk er erg naar uit en hoop daar ook weer wat energie uit te halen. Die is ook een beetje zoek na de laatste mislukte TP. geniet van het weekend dames!!! Het wordt prachtig weer volgens mij.
tat.. ik hoop ook voor jou dat deze ronde de ronde is. nu dus met utro begrijp ik? Ik heb het op mijn werk allemaal wel verteld. Omdat wij de ene na de andere miskraam te verwerken kregen en ik gewoon soms heel verdrietig was/. Bovendien vroegen mensen mij met de beste bedoelingen of wij geen 2e willen.. Dat vond ik zo pijnlijk (mensen moeten dat gewoon niet vragen eigenlijk) Dus om die reden hebben wij het verteld. En dat is mij goed bevallen.. Niemand bemoeit zich er mee en ze zijn belangstellend, maar niet te! Alleen is er soms een domme opmerking van niet te snuggere mensen.. Maar dat probeer ik dan maar naast mij neer te leggen.. Dat gaat de ene keer ook beter dan de andere keer
@Tat Waarom nu opeens wel Urogestan? Mijn gyn schrijft het me ook niet voor. "Niet wetenschappelijk bewezen" dat het iets bijdraagt. Andere artsen zouden het alleen voorschrijven onder het mom van "Baat het niet, het schaad ook niet." Ik heb het wel gekregen bij de verse tp. Eigenlijk hoop ik dus dat die Utro in een natuurlijke cyclus inderdaad onzin is, maar ik duim natuurlijk wel voor je dat het mag lukken deze keer! @openheid Ik ben van het begin af aan al open geweest tegen iedereen. Vandaar ook mijn blog. Desalniettemin zijn er dan nog steeds stommerds met ondoordachte opmerkingen, maar ik ga eerder in strijd modus dan dat ik me er gekwetst door ga voelen. Ik heb er ook nooit zo'n moeite mee gehad om te vertellen dat we afhankelijk zijn van de medische wetenschap. Het is toch zeker niet iets om je voor te schamen? Waarom rust er toch zo'n taboe op?
Hey ladies, sorry voor mijn lange afwezigheid... @Tat: hoop dat de utrogestan helpt! En idd waarom niet gewoon proberen!? @openheid: hier is het ook bij iedereen bekend ivm de MA. Moest toch ergens mijn gejank verklaren... En wel handig, want iedere maand als het weer nix is geworden, heb ik een jankbui op mijn werk... Krijg iig geen rare vragen dan... Verder ben ik het met Alex eens dat het niets is om je voor te schamen en ik sta ook vaak verbaasd dat er zo geheimzinnig over gedaan wordt...
Nee zeker niks om je voor te schamen, maar ik heb ook niet verteld dat we bezig waren voor een kindje toen er nog geen dokter bij was en dus vind ik het zo-wie-zo een privé gebeuren, ik zal het ook niet angstvallig blijven geheimhouden als ik eenmaal zwanger ben, mogen ze best weten dat het allemaal niet zo eenvoudig is geweest. Maar nu is het iets tussen ons (en een paar mensen extra....) Zo lang als ik het redelijker wijs vol kan houden tenminste!
Wat is dat urogestan dan? zijn dat hormonen? Ik heb vanmorgen weer een samenlevingstest gehad. Waarschijnlijk is hij goed getimed! Gister dacht ik al een positieve ovulatietest te hebben, maar wist het niet zeker omdat ik een nieuw merk gebruik. Dus vanmorgen toch even spannend. Maar er mooi dik baarmoederslijmvlies te zien en follikel was 19,5mm. Hoor dinsdag of er nog leven te zien was in 't slijm dat is weg gehaald. Afhankelijk daarvan hoor ik hoe het verder gaat.... nu lekker genieten van het weekend!
@Kloko Utrogestan (werkzame stof is progesteron) wordt gebruikt om bms op te bouwen. Normaal gesproken wordt het oraal ingenomen om een onregelmatige cyclus te regelen, maar in geval van IVF wordt het vaginaal ingebracht om zo de innesteling te bevorderen.
Sommige artsen zeggen van niet, andere artsen zeggen schrijven het voor onder het mom "baat het niet..."