30+ en nog steeds niet zwangere kippetjes

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door eternity, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    vrouwen met meerdere miskramen krijgen eht ook wel eens voorgeschreven. Zeker in België..
    Ik vind de baat het niet..niet eens zo'n rare hoor..

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

Iemand iets van Elba gehoord lately? Hoe gaat het met je meis?

3. leonieke

Kloko, en was je ovu test nog donderder vanmorgen of hebben jullie echt bulls-eye getimed??!!
    Hoop het zo voor je!

4. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    He leonieke, thanks for asking. Hier ben ik dan. Ik heb afgelopen week auditie gedaan voor docent drama opleiding in Tilburg. Vandaar dat ik niet hier was. En.. Aangenomen. Ben natuurlijk ontzettend blij.
    Maar hier is het volgende dilemma. Het eerste jaar is nog een soort selectie. Niet echt handig om dan te moeten bevallen. Nou ben ik natuurlijk niet zo een twee drie zwanger maar toch. Eigenlijk zou ik nog 4 of 5 maand in de hold willen zodat ik op z'n vroegst in de zomervakantie uitgerekend. Maar mijn man vindt we zitten nu in het traject dus doorpakken. Als ik in die maanden nog zwanger wordt kan ik dus beter mijn eerste jaar niet starten. Wat ik wel jammer vind omdat ik bang ben voor van uitstel komt afstel en de opleiding zit ook op de helling. Dus.. Nou ja. Stom he, dat ik nu zo twijfel. Ik denk dat we dus wel door gaan met proberen. Ik bedoel mijn man heeft ook wat te zeggen. En in de zomer komt de laparoscopie. Maar stiekem hoop ik dat ik wel mijn eerste jaar kan starten. Wat vinden jullie. Raar probleem he. Maar helemaal wachten met kinderen tot de opleiding klaar is heeft geen zin. Dan ben ik 35 en we zijn nu al niet al te vruchtbaar dus dat is geen optie wat mij betreft. Het is trouwens een parttime opleiding. Wat natuurlijk wel heel zwaar is bij moederschap en ook 2 dagen werken.

Nou ik ga maar eens bij lezen, ik hoopte dat ik hier felicitaties aan wie dan ook zou lezen.

5. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Alex, het klinkt goed. Ik steek een kaarsje voor je op vanavond!

Jippie dapper hoor je omschakeling. Go for it.

@openheid, bij mij weten vrienden het wel. Maar mijn werk niet. En m'n opleiding ook niet.

Trouwens, als we nu zouden stoppen 5 maand dan duurt het misschien ook weer 5 maand langer voordat we geholpen worden. Dat moest misschien ook maar niet. Dat is wel het lastige van niet heel vruchtbaar zijn (noem ik het maar even, want ik hoop het toch nog een ietsie pietsie te zijn) er valt niks te plannen.

6. leonieke

Elba, Ik geloof dat ik de dingen nu toch echt door elkaar aan het halen ben.. dacht dat jij in Friesland woonde?
    Of woon je dat ook, maar ga je de opleiding in Tilburg doen :(?

Anyway; gefeliciteerd!!
    Maar inderdaad.. dat is een dillema.. Persoonlijk zou ik de lapro doorzetten in de zomer, dan kan het immers geen last met je 1e jaar.. en in het zkh hoeven ze niet te weten van je pauze toch?
    Of gewoon doorgaan met poroberen met de ervaring dat het zo snel niet gaat..
    Als je uitslagen van je lapro hebt kun je wellicht ook gerichter aan de slag (dat klinkt een beetje raar, maar je snap hopelijk wat ik bedoel..)
    En stel dat je toch eerder zwanger bent.. nou.. dan moet het gewoon zo zijn...
    Dan beslist een kracht voor je of je moet gaan studeren of moederen..
    Succes bij deze keuze.. lastig is het zeker.. ;) :(

7. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    @Elba
    Gefeliciteerd! Wauw, docent drama, geweldig. Ik heb ook altijd iets met drama willen doen. Mijn docent drama vond ook dat ik er iets mee moest doen, maar nooit in de gelegenheid geweest. Ik zou zeggen, allebei doen. Komt tijd komt raad. Er is vast overal een mouw aan te passen. En daarbij, je weet nooit hoe dingen lopen. Waar een wil is, is een weg.
    MAar als je dan écht moet kiezen, dan zou ik altijd voor het zwanger worden gaan. No doubt about it. Zwanger worden kun je niet eeuwig, al het andere wel.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    @Elba: gefeliciteerd meis! Super, als je zo'n kans krijgt! Ik ben het met Leo en Alex eens dat wanneer je nu zwanger zou worden, het voorzien is en je ws zonder nadenken voor de zwangerschap gaat.

@all: mijn progesteron was 1 week na mijn ei 26,3. Weet iemand of dat ok is? Ze zei van wel, maar ik lees op internet veelal dat het boven de 30 moet zijn?

9. C78

C78 Niet meer actief

Elba, gefeliciteerd!!!! Ik zou ook voor beide gaan en kijken wat de toekomst brengt. Mocht je heel snel zwanger worden heb je daar gewoon geluk mee. Als het dan toch langer duurt heb je je opleiding in elk geval!

Mykelti, hoe vaak heb je bloed geprikt en op CD hoe veel was hij 26?
    Ik moet namelijk altijd 2x prikken na mijn eisprong op progesteron, op dag 5 en 8 van mijn hoge temperatuur. Op dag 8 was hij tot nu toe elke keer alweer helemaal gedaald (ik wordt vaak op 10 DPO ongesteld). Voor de clomid was mijn hoogste score altijd 14, daqt was echt te laag.
    Misschien kun je bij twijfel nog een maand laten prikken...

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Alleen op dag 8, maar op sommige sites lees je dat het boven de 20 moet zijn, maar de meesten geven toch wel 30 aan. Kijk hier bv maar: De eisprong

Als er nooit zwangerschappen werden aangetoond bij een lagere waarde dan 27, dan schiet het natuurlijk niet op... :cool:

11. C78

C78 Niet meer actief

Misschien kun je het volgende maand ook nog een paar dagen eerder laten prikken. Mijne is op dag 5 altijd een stuk hoger dan op dag 8... Het kan best zijn dat jouwe ook hoger is geweest. Hij kan zomaar 15 dalen in 3 dagen!

12. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    sorry ladies, was even afwezig. Even een bliksembezoekje aan mijn zus in London gebracht :D

@utro; inderdaad, onder dat mom gaan ze nu toch ondersteunen. 2 mislukte tp en ik hoop dat dit nu misschien wel het extra aanzetje geeft tot nestelen. ik hoop het zo!
    Ik heb het na mijn punctie ook moeten gebruiken, maar dan wordt je eigen cyclus stilgelegd en hebt je die hormonen juist nodig. Nu dus een milde ondersteuning van 2x daags 2 bolletjes. We zullen zien. Het zou toch wat zijn.
    Vanmorgen mijn fm gehad en inderdaad...links zat ie alvast verstopt (dacht ook al dat het pasen was :D) Mooi ei van iets meer dan 20mm. BMS was ook weer wat aangegroeig naar bijna 9. In elk geval boven de 8. Pregnyl weer gehad en dan na het weekend dus weer een tp! Nu eerst duimen dat mn emmy goed ontdooit.

Kloko: al uitslag gehad van je slt?

Ik ben overigens tegenover mijn vrienden en familie ook heel open hoor en schaam me er absoluut niet voor. Maar wat Jippiejee ook zegt, als er geen MMM bij kwam kijken was het ook een privezaak en dat vind ik het moment van tp ook nog steeds. De exacte datum praat ik dus ook niet over. Ik vind mijn werk gewoon de grens. Ik werk er dan ook nog niet zo vreselijk lang en heb geen band met de meesten.
    Wel heb ik trouwens eens gevraagd in het zkh of ze iets doen aan psychische begeleiding en dat doen ze! Ik heb voor vrijdag dus een afspraak daar. Toch even je hart luchten enne...baat het niet... :)

@elba: tja, dilemma. maar je weet niet wat de toekomst brengt en je zit nu eenmaal in het traject. Super dat je bent aangenomen en ik zou er juist ook voor gaan. Het zijn allebei dingen die graag wilt en wie dan leeft wie dan zorgt. Je weet niet wat er op je pad komt en misschien is het wel goed te combineren en krijg je spijt van je beslissing om 1 van de 2 te laten vallen.
    Succes met je beslissing!

13. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    tat wat vreselijk spannend allemaal weer voor jou!
    En wat goed dat jij hebt gevraagd om begeleiding zodat je bij een niutraal persoon je hart kunt luchten!

kloko al meer nieuws?

Hier heb ik weinig te melden..
    Ik zit comfortabel op het wachtbankje.. te wachten dus..
    Is niet mijn beste punt.. Maar dat weten jullie.
    Heb mijn nod op de 18e gezet (de 16e zou ook kunnen en eventueel zelfs de 20e.. mijn cyckus heeft bijzondere dingen gedaan deze ronde)
    MAar ik heb mij vorogenomen niet voor de 18e te gaan testen..
    En dat is al heel wat voor deze junk;)

14. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    spannend Nanette! Wachten vind ik toch nog 1 van de zwaarste dingen aan dit hele proces. Elk krampje en steekje analyseer en je kan jezelf echt helemaal gek daarmee maken he(wel, niet, wel, niet).
    Ik schuif na het weekend gezellig aan op het bankje!

15. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.449
    1.036
    113
    Vrouw
    Nanette, spannend weer!
    Tat, goed dat je gaat praten. misschien heb je er wat aan, misschien ook niet...

Ik heb de uitslag gehad. Samenlevingstest was goed! dat is dus wel fijn. Betekend dat ze niks gaan doen, maar merk dat dit me eigenlijk toch wel oplucht (raar zit een mens toch in elkaar. ene moment wil ik persé IUI, andere moment ben ik blij dat het nog niet hoeft)
    nu dus hopen dat ik snel zwanger ben.
    Als dat niet zo is, mag ik in augustus terugkomen...
    we wachten af!

16. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Goed nieuws Kloko!! Fijn een goede uitslag, geeft hoop! Ik hoop dat je voor aug. zwanger bent!!! Ik zou ook blij geweest zijn met die uitslag hoor. heeft ècht een positieve invloed op de mogelijkheden op eigen houtje!! En IUI loopt niet weg!

Hoeveel negatieve testen had je gehad?? Ik ben maar 1 keer getest, twijfel soms of dat nou wel voldoende is, maar gyn was zo overtuigd van het goeie moment en vele dooie zaadjes, dus moet ik het maar geloven hè...

p.s. doe je best vanavond:p (zie banner hihi)

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.449
    1.036
    113
    Vrouw
    hihi, mijn banner loopt achter hihi. Maar ik heb in januari een test gehad met de goede timing en daar waren bijna geen levende zaadcellen in te vinden.
    Maar dit ziekenhuis zegt dat 1 negatieve samenlevingstest niet voldoende is om te starten met IUI. Daarom moest het nu nog 1 keer gebeuren én weer met de goede timing! en nu was hij dus wel goed.
    Zij zeggen:
    1 negatieve test (met goede timing) is niet genoeg reden om te starten met IUI.
    1 positieve test(met goede timing) is genoeg reden om er van uit te gaan dat helemaal goed gaat...

Maar dit verschilt volgens mij heel erg per ziekenhuis. Er zijn ook ziekenhuizen die deze test niet eens doen...

18. C78

C78 Niet meer actief

Tat, spannend, bijna weer een tp!! Fijn dat je nu extra progesteron krijgt ter ondersteuning. Ik hoop voor je dat het inderdaad zal helpen!

Nanette... succes met wachten! Ik merk dat mijn geduld ook bijna op is. Ik roep al bijna 2 weken dat ik er niet in geloof deze maand. Gister alleen te horen gekregen dat een vriendin weer zwanger is van de 2e en nu baal ik weer extra dat er weer iemand voor piept (hoewel, erg fijn voor haar dat het nu met haar nieuwe vriend wel gelijk goed gaat, haar 1e is met IUI 7 gekomen).
    Toch... ik wil ook zwanger zijn!!
    Succes ook in elk geval met het wachten...

Kloko, goed nieuws dat de samenlevingstest ok was! Tsja, ik heb dat gevoel eigelijk ook wel. Aan de ene kant denk ik kom maar op met die IUI, maar eigenlijk hoop ik gewoon dat het niet nodig is.
    Ook van mij veel succes vanavond!

Jippie, jij bent ook al weer bijna aan het einde van deze ronde. Ben je inmiddels wel al een beetje aan het idee van de IUI gewend? Zie je er nog tegen op?

19. leonieke

Jippiejee, Jeetje, dat lijkt me ook gek om te lezen bij de andere meiden.. ga je nog een keer een slt vragen nu?

Kloko, Wat fijn dat de uitslagnu goed is. En niet gek hoor dat je switched met je gedachtes.. je houdt je alleen maar vast aan de uitslagen.. meer kun je ook niet doen. Hoop dat de iui niet nodig blijkt, maar anders loopt het inderdaad niet weg..
    Fijne avond.. ;)

MvD, Ik zat net al in je FF te kijken.. spannend.. helemaal niet raar dat je hoopt tegen je nod aan.. hopen dat je temp morgen ook zo mooi hoog blijft!
    Tja.. da's slikken als je rechts wordt ingehaald... ken het inmiddels ook..

20. C78

C78 Niet meer actief

Ik schreef net al in het andere hok, mijn borsten gaan pijn doen, ik denk dat oma morgen al weer voor de deur ligt!
    Dan ben ik weer een jaar verder na mijn mk en nog geen positieve test gezien...

Deel Deze Pagina