Elba dank je voor je woorden. Het is geen makkelijke weg, maar de wens is gewoon té sterk aanwezig om t te kunnen afsluiten. Een kaartje met supermama? Zet je dat dan zelf erop of staat t al op de kaart? Als je t er zelf opzet en uitlegt waarom dan kan het wel. Ik lees hier wel eens dat vrouwen vrolijke kaartjes wilden ontvangen, maar ikzelf had liever mooie kaartjes (geen rouwkaartje). Maar iets met een vlinder erop bijvoorbeeld, of een mooi gedichtje. 1 kaartje is me bij gebleven je zag een mamahand met een babyhandje. De tekst erbij was dat je een kindje los moet laten en niet altijd t handje kan vasthouden. Dan wel in mooiere woorden. Weet je, eigenlijk maakt t zelfs niet zoveel uit. Als je maar iets laat horen, als t maar uit je hart komt, als je je vriendin maar t gevoel geeft dat je er voor haar bent en met ze meeleeft... Kan me voorstellen dat t confronterend was. Vind t knap van je dat je wel gegaan bent, ik heb de neiging zwangeren uit de buurt te gaan (en dat is zéker ook niet goed...) Nog even iets anders. Ik heb geen eisprong (deze maand). Temp vanochtend was weer laag Zou ik het Geertgen hierover bellen/mailen? Dit aangeven en zeggen dat we aankomende ronde iets willen om de eisprong op te wekken (en eventueel te starten met IUI). Of de cyclusanalyse afwachten en dus weer een maand verder zijnn?
Dank je wel Lobi voor je advies. Ik zal een mooi kaartje uitzoeken. Het is bijna niet voor te stellen door wat voor moeilijke situatie ze gaan nu. Maar ik zal erg m'n best doen ze te laten weten dat ik aan ze denk. Ik zou het Geertgen denk ik wel bellen. Heb je je cyclus in een grafiek? Kan je misschien naar ze mailen en dan kunnen zij ook zeggen wat ze het verstandigst lijkt. En als dat een maandje analyse is (met echos). Nou ja dan maak je wel de gebruikelijke kans. Maar ik hoop voor je dat ze zeggen. We weten het wel ongeveer, IUIen hopsakee. Maar goed mocht je nog een maand moeten wachten. Dan ga je dat echt redden (al is het niet leuk). Ik hoop zo voor je dat het snel raak is. En dat je eitjes aan de goede kant rijpen! STerkte en nogmaals bedankt
Hey meiden, ik ben weer terug van een klein weekje vakantie. Was fijn, maar merkte wel dat er een hele hoop spanning in me zit. Morgen weer afspraak met psych in het zkh, dan dinsdag 1e fm.. Elba, wat een vreselijk nieuws! Alles wat je vanuit een oprecht hart doet kan niet verkeerd zijn, behalve helemaal niets van je laten horen natuurlijk. Sterkte! Mvd, hoe gaat het bij jou?eisprong gehad hopelijk? Jippiejee, fijne vakantie! Geniet ervan meis. Lobi, nanette, hoe gaat het met jullie? Ik heb wel bij gelezen, maar is wat lastig o mijn tel. Sorry
tat eigenlijk zijn bij jou door al die metingen end alle dagen vanje cyclus slopend.. knap dat jij het vol kunt houden meis.. Elba.. zwangeren zijn ook confronterend.. en dat toegeven scheelt al een hoop.. Hier gaat alles zijn gangetje... wachtend op de hystro..
Dikke knuffel aan alle wensmoeders! Ik roep vandaag gewoon lekker uit tot National Infertility Survival Day!
Wat balen zeg dat je temp weer laag was vandaag Het kan best dat je door stres of verandering van levenstijl (veel sporten, lijnen) een keer een cyclus over slaat. Mocht niets daarvan aan de hand zijn kun je wel bellen en vragen of ze je volgende cyclus je bloedwaarden willen controleren. Bij ons prikken ze altijd 3x, op cd 3 voor je FSH en op dag 5 en 8 als je temperatuurstijgt (ik deed altijd 5 en 8 na positieve ovutest) dan prikken ze progesteron. Als je progesteron hoog genoeg is heb je een goede eisprong gehad. Ze doen altijd eerst een cyclus analyse en daarna krijg je ook automatisch eerst de laagste dosis Clomifeen om te zien hoe je lichaam daarop reageert. Mocht de dosis juist zijn doen ze in de regel eerst 6x alleen met clomifeen en daarna pas IUI. Helaas uit ervaring denk ik dat ze niet zomaar clomid geven voor een cyclus analyse. Ik vond het juist ook de pest, ik heb 4x bloed laten prikken (cyclusanalyse) voordat ze verder wilden gaan.... geen eisprong, wel een kind en een mk is natuurlijk ook wat raar! Oh, het is een heel verhaal geworden zie ik... sorry!
Tat, veel succes van de week met je afspraken!! Ik heb wel een eigehad denk ik. Ik ben nu alleen erg verkouden en vraag me af of mijn temp daardoor misschien zo hoog is. Alleen dan wel weer toevallig dat het elke dag hetzelfde is...
MamavanDewi ik denk dat ze inderdaad ook eerst de cyclusanalyse willen doen. Ook wel begrijpelijk eigenlijk. Maar ik zal vandaag toch even bellen om te overleggen denk ik. Kan nooit kwaad. Spannend jouw temp. Hoop dat t niet van je verkoudheid komt!!
Bellen kan inderdaad nooit kwaad... Ik ben benieuwd wat ze zeggen! Mijn temp is alweer 0,2 gedaald en ik ben nog wel verkouden Ik denk ook weer game over voor deze ronde.
Nou heb gebeld en ze doen geen telefonische spreekuren. Ik zou er een afspraak voor moeten maken. Dus nou hebben we besloten om t te bespreken bij de eerste follikelmeting. Een maandje langer wachten maalt nu toch niks meer uit... Maar mamavandewi jij debkt dat t door sporten/afvallen zou kunnen komen? Balen van je temp zeg... Ik hoop dat t niks betekent..!
Als je ineens iets verandert dus erg veel sporten of ineens weinig eten, stress ervoor kunnen zorgen dat je een maandje overslaat. Ben je nu erg veel gaan sporten of gewoon 1 a 2x in de week? Wel balen dat ze telefonisch geen vragen beantwoorden!
Ik ben nu sinds een week of 8 aan t sporten. 2 Keer per week spinnen, is wel heel pittig. En daardoor 4 en en halve kilo afgevallen. Ook wel minder gaan snoepen maar wel normaal eten.
Hoi hoi, Jeej lobi wat super dat je zo aan het sporten bent. Ik zou ook eigenlijk moeten, maar ik ben lui. Een vriendin vroeg me te skaten. dat lijkt mij wel leuk. Het dochtertje van mijn vriendin is begraven. Het was een hele mooie begrafenis. maar wel erg verdrietig. En wat waren ze sterk en wat was het een mooi meisje. Echt pijn in mijn hart. Ik ga maar eens de gyn bellen en een afspraak maken in augustus want als ik in mei niet zwanger zou zijn dan zou ik bellen voor een afspraak voor laparoscopie. Wel dubbel want we gaan de komende 4 rondes ook niet serieus proberen. Wat mij betreft zou die kijk operatie beter in september uitkomen omdat we dan weer serieus gaan proberen. Maar goed dan zit ik weer met m'n werk en ik heb geen zin om een smoesje te gaan vertellen. Trouwens waar ik ook mee zit. Wat als ik behandeld ga worden en ik moet iuien en ik zit donderdag en vrijdag in tilburg voor m'n opleiding, dan ga je niet zo makkelijk naar leeuwarden op en neer. Ik vraag me echt af hoe ik dat ga fiksen. Misschien kunnen de metingen ook in een ander ziekenhuis of je mensturatie verschuiven. Ik kan me er nu al zorgen over maken. Hoewel het nog meer dan een half jaar duurt voordat het zover is. Stom he.
Lobi, ik begrijp het trouwens helemaal hoor dat je kinderwens te sterk is om ervan af te zien. DAt vind ik juist erg mooi dat je ondanks alles toch z'on sterk verlangen hebt. mvd, het lijkt wel of je een eisprong had kwa temp, maar ik ga toch maar vast wat blazen om hem hoog te houden. Hoe is het met je verkoudheid?
Elba, ik kon ook geen enkele sport volhouden. Nu heb ik iets gevonden dat ik echt leuk vind, dat scheelt echt! En daarbij is nu mijn motivatie om miskramen te verkleinen...een betere motivatie kun je niet hebben dacht ik zo!! (En dat geldt voor iedereen!) Misschien is het skaten wel heel leuk en lekker! Wat fijn dat de begrafenis mooi was. Dubbel is dat altijd he. Ik heb aan de crematie van mijn meisje ook hele mooie herinneringen. Maar als ik een liedje hoor dat we toen gedraaid hebben, schiet ik wel weer helemaal vol. Kun je de afspraak niet plannen voor bijvoorbeeld eind augustus dan? En wat betreft het iui-en...dat is moeilijk he. Ik zit er ook mee met mn werk. Ik ga me er proberen er niet te druk over te maken. We zien wel hoe het loopt en wellicht valt het allemaal reuze mee.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel twijfels begin te krijgen nu hoor... Maar dat komt ook omdat het nu zo lang duurt. Ik begin me steeds meer de vraag te stellen misschien is dit het wel. Moet ik dankbaar zijn met wat we hebben mogen krijgen (gezien alle omstandigheden). Ik denk dat we wel blijven proberen, maar we hebben besloten ons ook serieus te gaan verdiepen in pleegzorg/adoptie!
Mijn temperatuur is helaas weer gezakt Elba, ik kan me voorstellen dat je je al zorgen maakt... maar gewoon op je af laten komen is het enige wat je nu kunt doen! Lobi, dat je al zo'n stap kan maken nu... Ik heb er wel al eens aan gedacht, maar ik ben er voorlopig nog van overtuigd dat ik gewoon nog een keer zwanger moet kunnen worden! Het duurt dan helaas wel veel langer dan gehoopt, maar toch, ik denk echt dat het me nog wel een keer lukt (met wat hulp ) Hoe staat het eigenlijk met oma? Staat ze bij jou ook al op de stoep?? Ze komt bij mij vast vandaag mijn verjaardag vieren...
MamavanDewi, neeee wat balen zeg!! Ik had je in het andere hok al gefeliciteerd en gehoopt dat je een prachtig verjaardagscadeau zou krijgen... Sterkte meid, ik wens je ondanks deze teleurstelling toch een fijne verjaardag toe! Oma is hier gisteren gearriveerd. We krijgen een drukke week volgende week: Maandag ziekenhuis voor afspraak met de internist mbt mijn homocysteine Donderdag informatieavond pleegzorg Vrijdag eerste check up bij het Geertgen! Spannende week dus! En wat jij schrijft, ik hoop en denk en hoop vooral heel hard dat een eigen kindje ons ook nog gegeven is. Al hoewel ik wel steeds meer twijfels krijg... Daarnaast heb ik altijd gezegd dat ik het liefst 3 kindjes zou willen. Maar met mijn halve baarmoeder en keizersnede(s hopelijk) is dit helaas niet haalbaar bij ons. Daarnaast is het zo dat ik altijd wel open heb gestaan voor pleegzorg/adoptie. Ik heb vaak gezegd dat ik graag eerst 2 kindjes van mezelf wil en dan daarna eventueel een pleegkindje/adoptiekindje. Als alles nu goed gaat wordt alleen de volgorde veranderd (alhoewel pleegzorg/adoptie ook vaak een meerjarentraject is). Dus om die reden gaan we hier nu al aan beginnen!
Goh, Lobi wat moedig dat je al aan zo'n traject denkt. Knap ook dat je het kan los laten. Maar goed het zou heel goed kunnen dat de volgorde alsnog goed is. Ik hoop het zo voor je! Je hebt ook zo veel nog op rol met het Geertgen. Kan toch ook best goed gaan. Ik heb een raar vraagje en als je er geen antwoord op wil geven prima. Die vrienden van mij hebben hun dochtertje ook gecremeerd en jij dus ook. Ik vroeg mij die keuze af. Is dat prettiger dan begraven? Ja stom he. Ik was van een begravenis uitgegaan en was er verbaast over. Of is dat raar? He, mvd en lobi, wat balen oma op de stoep. Weg met haar!!! Ik heb net heel moedig m'n eisprong gemisd die was vandaag. Nog 3 maanden volhouden. Oef wat lastig.
zo stom, ik krijg uit dit hok geen meldingen meer! @mvd,,, he jakkie! ik had je ook een betere verjaardag gegunt en een knuffeltje voor lobi.. jullie lopen ook zh in en uit meiske