30+ en nog steeds niet zwangere kippetjes

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door eternity, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Wat balen jippee!!!!!

2. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Stil hier.

Ga maar eens bij het andere hok kijken.

3. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    ja zeker stil... pompidompiedom... eh ja ga ook even aan de andere kant kijken, pffff ook wel warm hier....

4. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Kloko: nog steeds aan het broekloeren???:p:p Hoe is het met alle drukte thuis?? hadden jullie nu wel al een ander huis gekocht (sorry, ben het een beetje kwijt..)

@Jippie: oh nee meis. Bah, bah, bah. En natuurlijk ben je verdrietig, dat begrijpen wij heel goed!

Hoe is het met de rest van de dames??

Ik ben vandaag bij de gyn geweest voor controle. Een lang verhaal kort: we starten in september met IUI. Het zaad van Knuffelman is zo slecht dat ze eigenlijk twijfelt of IUI wel nut zal hebben (dat ik 2 keer zwanger ben geweest vind zij een heel groot wonder). Als blijkt dat na de opwerking er eigenlijk niets overblijft zullen we dan toch voor IVF of ICSI gaan... (dat moet alleen in een academisch ziekenhuis, dat doen ze hier niet).

5. C78

C78 Niet meer actief

Knuffel, wat fijn dat ze gelijk weer stappen gaan ondernemen! Ook positief dat ze jullie niet lang laten aanmodderen en verder kijken als de IUI geen kans lijkt te bieden!

Hier, ik heb er echt wat afstand van genomen deze maand. Het bevalt me eigenlijk wel... Morgen wordt ik denk ik weer ongesteld. De 7e heb ik mijn lapro en daarna wordt het misschien wel weer spannender. Ik ben beneiuwd of we de ronde daarna ook met IUI kunnen starten (hoewel ik dan denk ik eigenlijk nog op vakantie ben).

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik ben ook wel blij. Deze gyn vond he niet helemaal "eerlijk" om ons met een kluitje in het riet te sturen. Op papier hebben we echt heel weinig kansen op een spontane zwangerschap.

Wat lekker dat je wat afstand hebt kunnen nemen. Dta geeft vast wat rust. En spannend de 7e!
    En als je op vakantie bent is het vast minder erg om eventueel nog een ronde te wachten met de IUI (vakantie is immers ook wel heel belangrijk). Jullie weten wel zeker dat jullie voor IUI gaan??

7. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0

8. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dat vind ik zelf ook wel inderdaad. Op meer als dit had ik niet durven hopen! En net wat je zegt, misschien ben ik inderdaad stiekem wel reuze vruchtbaar;););) (zou wat zijn...).

Hoe is het nu met jou? De klap weer een beetje te boven?

9. leonieke

leonieke Niet meer actief

MvD, Hoewel ik je mis online snap ik heel goed dat wat afstand rust kan geven.. ik ben dan ook echt blij dat het goed voor je werkt..!
    Ik ben vanaf volg wk op vakantie, dus als ik je niet meer spreek hier wens ik je nu alvast toi toi voor de lapro...
    Je kunt het! Liefs

10. C78

C78 Niet meer actief

Als er niet iets vreemds uit de lapro komt, gaan we voor IUI. Het zaad is met voldoende aanwezig en bewegelijkheid was ook in orde.
    Het is nu ruim een jaar na mijn mk en de 6e ronde met clomid. Hopelijk geeft het wel gewoon net weer wat meer kans.
    Maar, na de vakantie vind ik ook prima!

11. C78

C78 Niet meer actief

Laten we hopen dat je inderdaad super vruchtbaar bent en dat net die ene zaadcel genoeg is :D

12. C78

C78 Niet meer actief

Leo, heel erg bedankt!!!
    Hele fijne vakantie alvast! Geniet er van!

13. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    het is ook wat, zo lang wachten.....
    En als dat het zetje is wat je nodig hebt!!!
    Ik heb inmiddel wel gemerkt dat het heel veel scheelt per gyn, en dan ook binnen 1 ziekenhuis. Ik hoop stiekem dat ze iets vinden en de IUI inderdaad de uitkomst is voor jullie (en dan natuurlijk wel gewoon direct na de vakantie ;););)).

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Ik hoop ook dat jullie lekker doorstromen en dat IUI in dit hok de uitkomst gaat bieden! en voor de andere gewoon een roze olifant of zo.
    Knuffel ik hoop dat je wel lekker kunt iuien ook. En dat dat werkt!

15. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Jeetje nou dit wordt wel zo'n beetje het 30+IUIkippenhok, dat het maar moge helpen voor ons allemaal!!!!!!!!!!!!!!!

Hier weer een andere gyn, die het met me eens was dat de timing niet optimaal was de 1e 2 keer. Omdat ik al een positieve ovulatie test had voor mijn pregnyl spuit. Beetje jammer dus van die pogingen, maar geeft me wel net even iets meer hoop voor de volgende keer, die we WEL goed gaan plannen!:D Die andere gyn vond het wel goed zo, maar ikke niet, mijn buik, mijn toekomst!

16. leonieke

leonieke Niet meer actief

Jippiejee... Ik sta eventjes paf! Zegt deze gyn nu eigenlijk gewoon dat ze het in het zkh slecht getimed hebben...?
    Te laat dus eigenlijk..? Dat is ook wat... :$
    Geeft wel meer hoop voor de volgende iui.. maar ook wel klein beetje mosterd na de maaltijd voor de eerdere pogingen..

17. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Jippiejee: dat is echt balen! Dat idee had ik de eerste IUI's ook (zonder ovu-testjes hoor) en toen heb ik gewoon de eerste FM van de daaropvolgende IUI eerder laten plannen (bleek achteraf dat de timing wel klopte want toen was de follikel wel echt kleiner). Maar het gaf me een beetje het gevoel dat ik eindelijk zelf eens de touwtjes in handen kon nemen. Wel ontzettend fijn dat deze gyn jouw vermoedens bevestigt maar wel jammer van de eerste 2 keer IUI dan.

18. saskia33

saskia33 Niet meer actief

Knuffel: fijn dat deze nieuwe gyn jullie niet verder laat "aanmodderen" en meteen voor IUI of zelfs ICSI wil gaan.

19. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Ja en nee. De eerste keer had ik een folikel van 17mm, dus een hele logische timing opzich. Ik heb het toen ook niet vermeld omdat ik de (zondag) van de pregnyl geen gyn gezien heb, de echo was een dag daarvoor. Maar de volgende dag had ik wel een vreemd gevoel alsof ik al vlak voor eisprong zat (m.n. vruchtbaar slijm) Om mezelf maar gerust te stellen, ik had met mijn eigen ogen het folikel gezien, een ovu testje gedaan, die bleek positief, maar ik wist niet zo goed wat te doen, ook omdat ze zeggen dat een eitje ook 24 uur kan leven (Ik vind het een ietswat positieve gedachtte, net als dat zaad wel 7 dagen in baarmoeder kan overleven, zal best wel een keer voorkomen, maar niet heel waarschijnlijk) Ivm de paasdagen toen zat er ook niks anders op om het maar gewoon door te laten gaan. (ik zei toen al 'oefenronde')

De tweede keer had ik een folikel van 20mm en een positieve test, maar toch nog 2 dagen later pas de IUI, nu had ik het wél aan de gyn gezegt en hij zei dat dat prima was, misschien pregnyl niet nodig, maar doe maar gewoon voor de zekerheid. (wel mee eens soms weigeren eitjes op het laatste moment door bijvoorbeeld spanning, best mogelijk dus.) Helaas pinkstermaandag geen IUI mogelijk en dus zo doende dus IUI op dinsdag 2e dag na positieve ovulatietest. Nu had ik ook zoiets van als hij er in gelooft proberen we het maar, we zijn nu toch al zover anders was het weer een maand afwachten door ongelukkig vallen van pinksteren.

En ik hou dit wel in mijn achterhoofd, mocht het na 6 keer niet gelukt zijn en ik geloof er nog wel in wil ik het gewoon nog twee keer zo proberen, omdat de eerste twee keer domweg slecht getimed waren.

Jeetje lang verhaal dus.... haha, moet nu ook weer weg, we gaan lekker uit eten! Ik zal over een half uurtje bij Jippieman zijn werk zijn, gaan we vandaaruit verder.... Tot morgen, dan ga ik over jullie lezen:):p

20. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.045
    0
    0
    Zo heeerlijk gegeten, lekker veel knoflook, bij de griek, mjammie lekker veel vlees...:D

@Knuffel, waarschijnlijk doet knuffelman het wel, maar ik wil toch even wat tips geven wat volgens mij bij Jippieman wel bleek te werken. Hij eet braaf elke dag centrum en veel fruit. Hij is trouwens ook gestopt met roken na de eerste keer toen het zaad werd getest. Dat is misschien nog wel de beste verbeteraar... ;). Maar hoe dan ook zijn zaad is vele malen beter elke keer dan de eerste keer, dus ik geloof wel dat het helpt. Oh ja en veel seks is ook goed, alleen dan niet vlak voor IUI, wij stoppen zo'n 3 dagen voor IUI daarmee. (baal ik van want juist dan is het het leukst:p) Ik hoop dat je hem kan motiveren;).

MVD, fijn dat ook voor jou hulp in zicht is, hoop dat alles goed is bij lapro en dat IUI ook werkt. Het is helaas geen wondermiddel.

Saskia, ja wel fijn als je mag meedenken, ik ga al de 10e dag voor de eerste echo. De tweede keer ging ik dag 11, de gyn was toen dag 12 van plan, maar hij luisterde wel dat dat te laat was (en dat was ook zo...) Ik denk ook juist dat meedenken de kansen vergroot, want niet iedere cyclus past in de protocollen. Hoeveel folikels heb jij iedere keer eigelijk? Jij hebt er hormonen bij toch? Heb je nog hoop of zit je je al op IVF te orienteren? Ik vind het nu al moeilijk te geloven dat het nog mogelijk is, maar aan de andere kant met negatief denken kom je er ook niet hè, we moeten er gewoon in geloven!!!!!

Deel Deze Pagina