yep en de rust heeft nog geen hele dag geduurd.... Wat is die mmm toch een bitch. Even ego; Ben vanmorgen naar de gyn geweest, we gaan nog 1 IUI met clomid50 proberen, maar daarna liet hij ons toch liever naar het UMCG gaan, waarschijnlijk IVF.... (*&^%$%T^& die zag ik nog even niet aankomen. Waar ik het meest van baal is dat hij het niet echt meer zo zag zitten. Ik heb gevraagd of hij het nog zinvol vond om door te gaan met IUI, maar daar keek hij erg zuur bij. Nou ja dat is wel even weer wennen moet ik zeggen..... Oh ja volgende week weer acu, die chinees blijft nog wel even in beeld!
Jeetje jippie, ik kan me voorstellen dat je daar van schikt! Hopelijk is het niet nodig allemaal. Wanneer staat iui gepland?
@Jippie: ik zeg welkom terug hoor!!! En tuurlijk is jou plekkie op de stok nog vrij!!! En acupunctuur, loop je daar voor het IUI-traject? Ik heb net een afsraak gemaakt voor o.a. mijn rug. Neem het hele zwanger worden "gedoe" meteen maar mee. Ben benieuwd, is voor mij de eerste keer. Maandag avond mag ik... En wat een klap voor jullie van de evt IVF dan, zeker als je het niet zag aankomen. Bah, maar wie weet wat deze ronde jullie gaat brengen (voor een ander is het altijd makkelijker om positief te blijven). @Elba: alweer wat minder last van je buik? En na een laparo geldt volgens mij hetzelfde als bij een HSG. Bij ons zeiden ze ongeveer een half jaar "extra vruchtbaar". Ik was dan ook in de ronde erna zwanger (kwam het door de HSG??? Geen idee, maar zou dus heel goed kunnen). Dus als je deze ronde niet benut geen man over boord hoor!!! En tijdens een curretage doen ze niets met de eileiders. De baarmoeder wordt wel schoon gemaakt, maar f dat ook een verhoofde vruchtbaarhied heeft??? Denk het niet eigenlijk.. @Zwaaistaart: spannend hoor een nieuw huis. En werkt ook heel goed als afleiding! Hoe is het nu verder met je?? @MvD: hoe voel je je?? Al een beetje zwanger? Of durf je nog niet hopen? Ging jij nou eerdaags naar de gyn?? Hier gelukkig geen buikpijn meer. (helaas wel genoeg andere klachten bah...) @Hier: vrijdag voor controle van de laatste curettage naar de gyn. Heb wel een aantal vragen dus ben benieuwd of ik daar ook antwoord op ga krijgen. Zoals: kunnen we nu meteen starten met IUI, of moeten we een ronde wachten... Ook wil ik vragen hoe het zit met zwanger als je rugklachten heb. Mijn rug is namelijk alleen maar erger geworden. De HA denkt aan een hernia, mijn fysio wil daar nog niet aan. Die denkt dat het spierspanning is die zich "ophoopt". Al met al heel pijnlijk (en dan vooral in mijn linker bil, van mijn rug zelf heb ik niet heel veel last). Ik hoop dus dat de acupunctuur daar iets mee kan doen. Sorry, beetje klaagzang maar ben mijn lijf zo zat!!! Zie de hele mmm wel weer on hold gaan vanwege mijn rug (en als ik daar aan denk wordt ik zooooo verdrietig, dus denk ik er maar niet te veel aan). Knuffels voor iedereen!!!!!
Knuffel ik heb precies hetzelfde pijn in mijn linkerbil. Heer irritant. Maar niet wachten hoor. ER zijn er zo veel die last van hun rug hebben in de zwangerschap. Jippee, waarom nu al ivf? Was het zaad niet goed of ben je zo oud? Kunnen toch best nog even iuien?
Knuffel, balen dat je zo'n last van je rug hebt!! Sterkte... Ik durf er nog steeds niet echt in te geloven, morgen eerst maar eens die echo afwachten. Jippie, balen dat IUI ook niet echt de oplossing voor jullie lijkt. Wij liepen ook tegen het IUI/IVF verhaal aan. IUI zou bij ons de kansen niet echt vergroten dus stonden we op de wachtlijst voor IVF. Ik zag de IVF ook nog niet echt zitten... Werkt de clomid 50 nog wel steeds? Heb je nog wel eens na laten kijken of je nu een goede eisprong hebt?
@mvd wordt het al tijd voor een andere banner, of durf je dat nog niet aan? Duim zo voor je dat het er allemaal goed uitziet! (Is het morgen de echo?ja toch?) Knuffel; Hoop voor je dat je ook het IUI traject direct in mag, wordt wel tijd hè... Combi acu rug/vruchtbaarheid lijkt me prima toch? Hoop Dat het wat beter mag gaan, maar meestal staat rugpijn zwanger willen worden niet in de weg toch? Oh shit telefoon, tot later
Deel2; @Knuffel, dacht zelfs dat bij een hernia de artsen een zwangerschap een goed idee vinden... @Elba, tja we hebben nog 1 kans IUI eerste keer met clomid, maar gyn zag in ons geval er niet zoveel in juist omdat alles zo goed lijkt. Ei rijpt goed en snel, zaad is uitstekend eileiders mooi doorgankelijk, verder niks te zien met kijk ok, dus zou hij verwachtten dat het nu al wel gelukt zal zijn als het alleen mijn vijandige baarmoederhalsslijmvlies is. Nou ja misschien dat ze in het UMCG nog wel wat in een rondje IUI zien? Kan dan toch ook misschien??? Moesten wel al een beetje rekening gaan houden met IVF.... Ik ben 31 dus heeeel oud niet...hihi Ook jij rugpijn?? Hoop dat het snel weer over is... @zwaaistaart, moet nog even aan je nieuwe naam wennen hoor, maar dat komt vast gauw! Nieuw huis dus? Moeten jullie veel klussen???
@Elba: had jij niet ook een ernia? Of in ieder geval iets wat er op lijkt?? @MvD: hoe laat moet je morgen? Zal aan je denken en voor je duimen (ben de hele dag thuis, dus tijd zat haha). @Jippie: de artsen denken er wat verschillend over. Maar kan me toch niet voorstellen dat het heel fijn is om hoog zwanger te zijn met zo'n rug als die van mij (maar kan me ook niet zo goed voorstellen dat ik nu dan maar af ga wachten tot mijn rug weer beter is...)
Jippie, ben inderdaad bezig met verhuizen. nog anderhalve week dan gaan we over. heb daar zo'n zin in! Als cyclus weer normaal is heb ik dit weekend weer een eisprong. Hopelijk snapt mijn lichaam het trucje nu en is het snel weer raak. Ik wacht (on)geduldig af hihi Knuffel, balen van je rug. En lief dat je vraagt hoe het met gaat. Het gaat goed. Beter dan ik had verwacht. Miskraam heb ik geloof ik wel verwerkt. In het nieuwe huis 1 moeilijk momentje gehad, toen we aan de gang gingen in de kamer die we bedacht hadden voor de baby. inmiddels ook bij goede vriendin op kraamvisite geweest, maar dat vond ik ook niet moeilijk. Nog lekker zitten knuffelen met de baby. Ben ik wel blij om. En met jou? Elba, hoe is het nu met jou? MvD, succes morgen! Laat je even weten hoe het gegaan is?
Knuffel, tja de tijd zal het leren, maar je zal het pas weten als je hoog-zwanger bent, dus ik hoop dat je er gewoon snel achter komt
@Zwaaistaart: fijn dat het weer de goede kant opgaat! En natuurlijk doet het pijn om dan dat bewuste kamertje te zien. Dat doet pijn. En ook de kramvisite is niet altijd keuk, maar knuffelen met zo'n droppie doet je dan wel weer een soort van beseffen waar je het allemaal voor doet, toch?? (dat heb ik dan wel). @Jippie: ik hoop je over een maand of wat te kunnen vertellen of het en goede keuze was. @MvD: moest jij niet deze week voor een echo??? Gisteren ben ik bij de gyn geweest voor controle na de cur. Als het aan haar had gelegen was het een soort bliksembezoek. Voel je je goed? Hoe gaat het met je? En dat was haar verhaaltje zeg maar. Maar, we hadden zelf nog wel een paar vraagjes. Lang verhaal kort, het plan is nu als volgt: we gaan voor IUI zonder hormonen. Eerste echo rond CD 10. Dan echo's voor bepalen van HET moment en dan dus IUI (ik gok zelf CD 16). We doen dan 3 keer IUI zonder en 6 keer met hormonen. Daarna evt IVF of ICSI. Als nou blijkt dat het sperma van Knuffelman toch te slecht is gaan we direct op de wachtlijst voor IVF/ICSI. Al met al best tevreden over het geheel! Heb zelfs al een soort van kriebels voor als het zover is .
Knuffel, wat spannend!!! Voorlopig toch eerst IUI proberen... Succes!! Ik ben inderdaad van de week geweest... de zwangerschap zit in mijn baarmoeder. Het is er 1. De lapro is ook niet voor niets geweest, mijn ei is links gesprongen!! Het was nog te vroeg om hartactie te zien. 15 september heb ik weer een echo.
Goed nieuws dus! Top!!! Dat is stap 1. Nu zorgen dat het heeeeeeel snel 15 september is!! (Vind ik ook wel een goed idee, dan hoop ik oma de deur alweer uit te hebben)
MvD: wat goed!! super. ik had gisteravond een dikke vette ovulatietest! Precies 2 weken na 1e dag laatste menstruatie. Zo fijn dat cyclus meteen weer goed is. hopelijk over 2 weken weer een dikke vette streep Knuffel, voor jou dus ook spannende tijd. Hopelijk is er alleen IUI nodig! Jippie, heb jij gister IUI gehad? Elba, hoe is het met jou?
zwaaistaart, super zo'n ovu test. Alles doet het weer!! Hier gaat het weer ok. Geen rare last meer. Wel nog een pijnlijke navel maar m'n maag is weer ok. Gelukkig. Nu maar wachten tot we weer kunnen. Ow, wat lastig!
Elba, het is wel verstandig om na ongeveer 1 week de hechtingen uit je navel te halen. Dit zijn oplosbare hechtingen, maar ze lossen eigenlijk nooit op. Na 1 week eruit halen is het beste, anders heb je kans dat het gaat ontsteken. (dit weet ik door mijn werk). Fijn dat het verder goed met je gaat.
Hoi Zwaaistaart, Ik lees het te laat. Had ze al doorgeknipt en laten zitten. En het jeukt inderdaad. Maar wel bedankt voor het advies. Dat had ik moeten doen ja. Uiteindelijk zullen ze toch wel oplossen toch of geeft het lelijke lidtekens? Zeer bedankt, Groetjes Elba
Het is rustig hier dames! Jippie, heb je de IUI achter de rug??? Elba, nog steeds last van de hechtingen?? Dan zou ik ze er lekker uithalen. Zwaaistaart, hoe is het in jullie nieuwe huisje?? Wanneer willen jullie over, of wonen jullie er al? Euhm... en de ander dames hoe is het daar mee??? Hier is oma gearriveerd!!! En zonder hevige buikkramp. Zag mezelf al voor de derde keer naar de OK gaan (en dan bij voorkeur in het weekend), maar het lijkt goed te gaan. Moet zeggen dat ik wel veel last heb van oma, is nu de eerste keer weer sinds eind maart. Vreet energie, en die had ik toch al niet over helaas... Nou ja, de 19e eerste echo, spannend hoor!!