Deel 2 @Saskia, ook weer spannende tijden voor jou, hoop dat het ontdooien goed gaat. Dat lijkt me ook weer zo'n stress moment. Sterkte meis (zet em op lief klein Sassecryrotje) Hebben ze trouwens wel kleine Nette-mutsjes op?? @Knuffel; Rug gaat dus goed begreep ik? Dat is geweldig! Verder ook alles goed? (al een beetje misselijk??) Heb je nog getest trouwens? Kom die nog es spammen meis! @wie ik vergeet; sorry, sorry, sorry mijn geheugen is niet heel goed, dus moet ik het doen met de berichtjes die hier onder staan (overzicht) en sta je er net niet bij....
Jippiejee ja ze zitten allemaal met mustjes op hun bolletjes in de vriezer Dat onbegrip is heel herkenbaar. De opmerkingen: "Pech volgende keer beter", "Je moet er niet zo mee bezig zijn", "Ja mijn studie bleek ineens ook veel zwaarder dan verwacht net zoals bij jullie het kinderen krijgen zwaarder is dan verwacht...." gaan me steeds meer tegenstaan. Mijn moeder was in het begin ook een ster in onbegrip en goedbedoelde stomme opmerkingen. Ik heb mijn ouders het foldertje van het ziekenhuis over IVF meegegeven en moet zeggen dat er nu meer inlevingsvermogen is. Toch blijft het moeilijk.
@ Sas duim heel hard..... dat hij/zij maar goed mag ontdooien! @ Jippie een goede paasopbrengst (moest wel ff lachen) das ook fijn!Las ook ven het stukje over je moeder en het onbegrip.... goed dat je het gesprek bent aangegaan! Ik hoop voor je dat ze het nu een beetje snapt of in elk geval vragen stelt als ze het even niet snapt! En wat je zei dat alleen mmm meiden je begrijpen...... hmmm snap ik deels.... ja die weten hoe het voelt. Maar ik kan me toch ook inleven en met jullie meeleven als is het voor mij een ver van mijn bed show........ Het is denk ik maar net hoeveel je je wilt inleven..... en dat moet je natuurlijk ook kunnen en willen natuurlijk. Ik heb dan wel niet in de mmm gezeten maar weet wel hoe bijzonder een wonder is (of 2 ) en gun jullie dat gevoel met heel mijn hart! En blijf met jullie meeleven, handjes vast houden, knuffels uitdelen, schouder geven..... en wat allemaal nog meer! Mijn tekst onder mijn banner geldt voor jullie allemaal hoor! En die blijft staan tot dit hok niet meer bestaat! I be here! Dikke knuff
Hexje: maar jij bent lief en wel degelijk een uitzondering.... De meeste mensen vinden het moeilijk om zich in te leven. Vaak wel veel goedbedoelde adviezen en opmerkingen maar inleven doen ze niet echt (of kunnen ze niet).
Hmmmmm inleven is ook niet altijd makkelijk, maar als je het niet probeert leer je het nooit Ik denk dat dat idd meer het niet kunnen of het niet willen proberen want het kost natuurlijk wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel energie om met iemand mee te leven ik vindt van niet het is meer een kleine moeite het te doen! En te weten dat het voor jullie heel fijn is en een groot verschil maakt! Misschien moet ik een curcus gaan geven hahahahaha dan weten jullie vast wel wat cursisten
Even snel via de foon. Hippie wat goed dat je dat gesprek bent aangegaan. Dat o is niet makkelijk.fijn dat het goed voelde en ik hoop dat ze snapt dat plezier niet echt de lading deelt...
@inlevingsvermogen Sommige mensen zijn al heel empathisch van zichzelf. Anderen moeten het eerst zelf meemaken om het te kunnen snappen. Ik heb erg geluk gehad met mijn omgeving. De meeste mensen begrijpen het erg goed en zijn begripvol. Alleen mijn eigen vader snapte er -zoals verwacht- geen hol van. @vraagje aan de iui-ers Een vriendin van mij heeft morgen haar eerste IUI en zij vroeg aan mij of haar vriend dan het spuitje mocht uitknijpen. Nu hebben wij daar zelf toen niet aan gedacht en het werd ook niet gevraagd. Weten jullie of dit wel eens gedaan wordt?
Ik heb wel es op het forum gelezen dat dat wel werd toegstaan, zal ze denk ik even moeten vragen. Zelf heb ik er dus (heel even) over nagedacht en had Jippieman liever bij het hoofdeind ipv turen tussen mijn benen, leek mij niet echt charmant zeg maar. Ook was ik zelf bang dat het door de zenuwen niet ging of misschien wel per ongeluk het slangetje eruit trok, ik werd nogal nerveus van het idee. Maar als je vriendin er wel een fijn gevoel bij heeft moet ze het zeker vragen, echt standaard is het op veel plaatsen volgens mij niet! Wens haar succes van mij en het viel mij echt elke keer 100% mee, geef je dat ook even door!
Boehoe, ik had een heeeeeel lang verhaal.... alles weg grrrrrr:x:x Even kort in de herhaling (ik vergeet nu vast de helft, sorry) @Jippie: wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met je moeder. Kan me voorstellen dat dat heel veel energie gekost heeft! En wat een goede paasopbrengst!!!! Goed man!!! @Saskia: een studie vergelijken met het uitblijven van een zwangerschap. Ik heb wel beeld bij jou met die boodschappentas. Ik ga duimen voor heel mooi ontdooide eitjes!! @Hex: jij bent misschien inderdaad de uitzondering die de regel bevestigt! Veel mensen zijn helemaal niet echt geinterreseerd in "de mede mens". Als jou de vraag gesteld wordt: hoe is het? Moet je voor de grap maar eens zeggen: slecht, en dan letten op het hoofd van de vraag-steller. Mensen willen het vaak eigenlijk ook gewoon liever niet weten... @Alex: ik weet uit een ander topic dat wel vaker de vriend/man het spuitje leeg mag spuiten. Ik had Knuffelman zijn had vast (en goed stevig ook), maar ik had dan ook niet de beste ervaring ooit. Als ze dat graag wil, zeker vragen hoor! En van mij ook succes voor haar, kijk maar naar mij.... 1 keer kan voldoende zijn om zwanger te raken!! @Hier: gaat op zich best goed. Rug gedraagd zich netjes. Ben eigenlijk niet echt misselijk (meer), alleen nog als heel druk ben geweest. Mijn (.)(.) zijn nog wel rete gevoelig, maar verder..... Vooral heel veel last van onzekerheid. Ben toch best heel bang voor herhaling van de vorige keren.... Gelukkig wel druk op mijn werk, dat geeft afleiding. Morgen de gyn bellen en dan hopen dat ik snel terecht kan! Hier nog even een spam-foto van mij:
Deze moest echt nog even.... Heb zo gelachen om Hippie!!! En ook meteen heeeeeel herkenbaar, lekker he die auto-correctie
@knuffel Je test wordt nog steeds donkerder zo te zien. Gaaf hoor! Het gaat gewoon helemaal goed komen! Wanneer mag je voor een echo?
Ja hij wordt nog donkerder!!! (Gelukkig pffff.) Ik ga morgen de gyn bellen... Ben benieuwd of ik moet "vechten" voor een vroege echo... Ik zou gewoon heel graag eens keer een kloppend hartje willen zien, zo ver ben ik nog niet gekomen.....
Het ging me niet om mijn gelijk hoor maar wou het wel ff melden haha Waarneer eerste datum van de curcus? Ik ben er klaar voor
He knuffel ook van mij nog vanharte gefeliciteerd ik hoop dat je lekker kunt genieten. Ik wens je een leuke gezonde zwangerschap en een wolk van een beeb xx
Hopelijk snappen ze dat je gebaat bent bij een vroege echo. Hou er wel rekening mee dat een vroege echo kan betekenen dat je nog geen hartje kan zien kloppen en dat je dan een week later weer een echo krijgt. Je hebt een nieuwe banner! Woot!
PFFFFFFF, heb een heleboel gelezen, hopelijk heb ik alles onthouden, want soms is het hier rustig en soms ineens goed druk... Jippie, goed van je dat je zo'n lang gesprek hebt gehad met je moeder, soms is dat nodig om mensen er iets meer van te laten begrijpen.. Goede opbrengst ook qua eitjes begrijp ik, spannend weer. En wat je moeder zegt over die echo, nou veel plezier, pff, die zou me ook zwaar in het verkeerde keelgat zijn geschoten. Saskia, hoe is het met jou? Ben je al een keer gaan praten, en helpt het je een klein beetje...Ik hoop en duim met je mee dat je cryo goed ontdooit... Nanette, "fijn" dat er iets is ontdekt wat misschien de MK-en kan veroorzaken. Maar: HOE hebben ze dat over het hoofd kunnen zien met al je onderzoeken....Nu maar hopen dat dit de oorzaak was.. @ inlevingsvermogen: Ook ik heb niet meegemaakt waar jullie doorheen moeten, maar ik probeer me er in te verdiepen, zodat ik er alles van snap, en ik doe mijn best om het zoveel mogelijk te begrijpen. En zeker als ik kijk naar de tijd dat we elkaar hier al digitaal kennen, dan is de tijd dat jullie maand aan maand die teleurstelling moeten verwerken, onderhand heel zwaar....... En oh, wat is het soms moeilijk typen hoe ik dingen bedoel... Ik ben er niet meer heel vaak, maar denk echt enorm veel aan jullie. Ik wilde echt dat we elkaar in real life kennen, dan zou ik jullie nog veel meer kunnen en willen steunen, alleen al door een schouder aan te bieden en een dikke knuffel. Dan maar hier op het scherm...
Knuffel: wat een mooie testen! Heb je al gebeld met gyn? MVL: de gesprekken met coach gaan goed. Alhoewel erg veel praten gebeurt er niet. Het zijn meer ademhalingsoefeningen en emoties koppelen aan die ademhaling waardoor ze een neutrale lading krijgen. Dus een stressvolle gedachte/emotie koppelen aan een niet-stressvolle ademhaling en zo je hersenen een soort van herprogrammeren. Pfoe moeilijk uit te leggen. Dank je wel voor de virtuele knuffel!
Ik denk dat ik het snap....moest even een paar keer lezen..Hopelijk helpt het je op weg. Want zwaar heb je het de laatste (lange) tijd wel gehad. Als dan je omgeving je ook nog iets beter gaat begrijpen, dus geen studie met jullie lange weg naar een zwangerschap gaan vergelijken, dan hoop ik voor je, dat je jezelf weer een beetje "terugvindt" Als je nog meer knuffels nodig hebt, of wat kwijt wilt, altijf PB-en!!! Ik luister dan graag naar je...