Kan me de bibber wel voortsllen (denk ik). En kan me ook voorstellen dat de opbrengst je wat tegen valt (zeker na de eerste hele positieve berichten). Maar inderdaad, 1 kan genoeg zijn!!!! En daar gaan we allemaal heel hard voor duimen!!!!
mvl, bedankt hoor voor je medeleven. Altijd fijn! Jippee, inderdaad, ik hoop voor je dat die ene plakkerd erbij zit. Het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit zullen we dan maar zeggen. Hier, mijn afspraak met de gyn is verlaat. Ik kreeg een brief van het ziekenhuis. Maar goed 5 dagen. En als het een beetje mee zit of eigenlijk niet, dan ben ik net een dag ongesteld. Ik hoop stiekum eem beetje dat we dan die ronde meteen aan de iui gaan. Ik bedoel als je toch bij de gyn bent, dan ook maar iets anders dan alleen praten.
he verdikkie elba.. zo'n verlate afspraal is niet grappig (ging jij nou naar heerenveen? ) En bij mij was de eerste afspraak dus wel gewoon een kletspraatje en pas een cyclus later!!! de metingen.. aar ik kan mij voorstellen dat ze bij jou op dag 3 wel een meting gaan starten. Je zit zo mooi in het eerste deel van de cyclus. En euhmmm Anders keihard zeuren om iui start!!!! (je mag mij mobiel bellen als je daar zit.. dan zeur ik mee) @jippie.. oké laat ze nog maar even zitten tot dinsdag.. En er kan nog wat een groeispurt hebben he.. Ik had op woensdagmiddag 15 mm en op vrijdag 20. Da's 5 mm in 2 dagen
Er zaten zeker wel 10 folikels in mijn rechter eierstok, maar ook veel kleintjes. Die kleintjes zijn zo rond de 11mm of kleiner, als ze al 3 mm per dag groeien zijn ze nog maar net 17mm dus das niet groot genoeg. Vanavond om 23.00 pregnyl, dus dan zouden ze ook al groot genoeg moeten zijn om uit te rijpen. We zien wel, ze proberen tussen de 5 en 10 folikels te hebben, als die hele grote (die nu 22mm was dus valt nog mee) ook meedoet hebben we 6. Het is ook zo als het is, kan er ook niks aan doen of veranderen. Misschien mag ik de volgende keer als het nodig is iets meer mag spuiten. Wat me nu meer zorgen geeft is ons hondje, die is ineens heel ziek. Gister liep ze nog gewoon rond het huis, nu ligt ze alleen nog lusteloos op de bank en wil niet eten (wel drinken) Heeft geen pijn ofzo, dus we zien het maar even aan. Ze heeft ook al jaren bulten en bobbels. Ik vrees het ergste. Zal je zien dat we deze week ons hondje ook nog in mogen laten slapen.... Ben wel verdrietig en bang.... Als het toch moet hoop ik dat ze vanacht ofzo veilig thuis inslaapt. Ze vindt het helemaal niks dierenartsen ofzo, dus ben bang dat ze zich wel een beetje veraden voelt als we haar daar heenbrengen...) Liever nog dat ze morgen weer fit en vrolijk is natuurlijk, maar mijn gevoel zegt van niet..
@Jippie Oh gets wat naar dat je hondje opeens ziek is. Hopelijk knapt ze toch uit zichzelf weer op. Dit kon je d'r nou net effe niet bij gebruiken he meid. V.w.b. de follikels; ook in kleine follikels kan toch een goede eicel zitten. Het is jammer dat ze in Nederland (nog) niet aan IVM doen. Dan worden onrijpe eicellen buiten het lichaam verder gerijpt.
Nou wie weet toch iets meer dan 5, valt het hopelijk mee. Als ze 5 goeie eicellen eruit halen ben in trouwens wel tevreden hoor en helemaal als ze ook worden bevrucht!
@Elba: ik hoop dan inderdaad dat ze meteen doorpakken en e.e.a. in gang gaan zetten!! (Maar hou er in je achterhoofd rekening mee dat het niet zo hoeft te zijn, anders valt het zo enorm tegen...) @Nanette: hoe is het met jou> Wanneer mag/moet jij nu "naar de OK"? @Jippie: wat zielig voor je hondje, en dus ook voor jullie! Bah, en dan net nu.... Sterkte meis, wel veel tegelijk zo... (*duimt ondertussen lustig door*) @Saskia: moest jij niet morgen voor een TP?? Weet je al of het ontdooien goed gegaan is???? @Iedereen: dikke knuffels!!!!!!!!!!!!! Hier net een Whopper naar binnen gewerkt. Jammie, lekker hoor
jippie, zielig voor je hond en jullie, hopelijk knapt ze toch nog weer op. En als het niet anders is, dan liever thuis dan bij de dierenarts, zeker als je hond daar zo bang voor is. En ik duim met je mee, dat er meer dan 6 goede follikels zijn, of dat deze 6 zich goed laten bevruchten. Sterkte dindsag met de punctie. Komt allemaal ineens wel dichtbij voor je. Ik denk aan je. Elba, jammer dat de afspraak verzet is, en inderdaad hopelijk niet meer al te lang daarna echte actie. Sas, ook voor jou een knuffel en we wachten met smart met je mee af of je cryo goed ontdooit is, spannende weken dan weer met wachten.
Ach jippie, wat zielig voor je hondje! STerkte! Als er maar een goede follikel met eicel bij zit een plakkerd! Alex, waar doen ze dat wel dan follikels door laten rijpen? Nanette, keihard zeuren. Ik ga je bellen, al heb ik je nummer niet Ik zit in Leeuwarden en ben ook opeens naar een andere gyn gezet. Ik weet niet waarom, was wel te vrede over die oude. Saskia, ik hoop ook voor een goede ontdooing. In de lente ontdooit toch alles mooi. Dus dat hoop ik ook voor jou.
@Elba Ze doen het in het UZ Brussel, maar vast ook in Duitsland en wellicht ook andere landen. Wereldwijd zijn er al 1000 kinderen d.m.v. IVM geboren. In Nederland zijn ze nog in de experimentele fase.
Tja, das jammer he, in Nederland, we lopen niet bepaald voorop. Waarom weet ik eigenlijk niet? Waarom wordt er hier zo moeilijk gedaan over vruchtbaarheidsbehandelingen? Is dat toch iets calvinistisch?
Jippiejee wij hadden de eerste keer ook meer follikels die aangeprikt werden dan ze van tevoren gedacht hadden. Hoop dat je hondje zich snel beter voelt. Hier is de ontdooiing goed gegaan en morgen om 12 u de TP.
@Sas, dat is goed nieuws! Super zeg, duimen voor een plakkertje! Was het gelijk de eerste emmie? Helaas is ons hondje al overleden, dus een echt K*T zondag hier. We waren van plan om naar de dierenarts te gaan, maar in de auto werd ze niet lekker en is zo onder mijn handen dood gegaan. Ben zo verdrietig nu, bah vreselijk gewoon, wat kan je toch veel van zo'n beesje houden. De dierenarts (waar we zo'n 5 min later aankwamen) Dacht aan acute hartfalen, omdat het zo ontzettend snel ging. We hebben haar niet eens de auto uit gehaald, bizar gewoon. Gister rende ze nog rond het huis. Wel fijn geen lijdensweg voor haar, maar voor ons ging het toch wel erug snel.
@Jippie Heel veel sterkte met het verlies. Het is vreselijk om een dier te verliezen, vooral als het zo plots is... *dikke knuffel* De regenboogbrug Aan deze kant van de hemel is een plaats die regenboogbrug heet. Wanneer een geliefd huisdier overlijdt gaat het naar de regenboogbrug. Er zijn weiden en heuvels voor onze speciale vrienden, zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Er is een overvloed aan eten, drinken en zonneschijn en onze vrienden zijn er gelukkig. Dieren die ziek en oud waren worden weer gezond en sterk, dieren die gewond of verminkt waren worden heel gemaakt, zoals wij ze ons herinneren in onze dromen van dagen die voorbij zijn. De dieren zijn blij en tevreden; er is maar een ding wat ze missen; die speciale persoon waar ze zo aan gehecht waren, die ze achter moesten laten. Ze spelen en rennen samen, maar de dag komt dat er een plotseling stop en in de verte staart. De heldere ogen oplettend, het lijf trilt van verwachting. Ineens rent ze van de groep weg, vliegt over het gras haar benen dragen sneller en sneller. Ze heeft jou gezien en wanneer jij en je speciale vriend eindelijk weer samen zijn, omhelzen jullie elkaar in een vreugdevolle hereniging, nu verlaten jullie elkaar nooit meer. De blijde kussen regen over je gezicht, je handen strelen dat geliefde hoofd en eens te meer kijk je in de ogen van je lieveling, die je zo lang hebt moeten missen, maar nooit bent vergeten. En dan gaan jullie samen over de regenboogbrug. (Auteur onbekend)
ach jippie.. wat vreselijk meis... zo snel kun je gewoon niet bevatten @sas.. hier ga mee duimen. zo vreselijk spannend @elba.. wie is jou arts dan? en ga je naar de fertiliteitspoli?
Ach, Jippie, wat snel ineens.....wat een K*T dag voor jullie...Sterkte meis, wat een onwerkelijk gevoel moet dat zijn. Gisteren nog rondrennen, nu ineens dit. Sas, fijn dat het ontdooien goed is gegaan, nu morgen weer spannend. Succes. We duimen mee voor een plakkerd!!!
Oh ja, Nanette nog, las dat je er af en toe een beetje doorheen gaat. Let je op jezelf, je hebt de laatste tijd ( lees: jaren) gigantisch veel voor je kiezen gehad...Even Nanette tijd nu hoor!!!
Jippiejee: wat ontzettend verdrietig!! Inderdaad fijn dat haar een lijdensweg bespaard is gebleven maar dat maakt het verdriet niet minder! Dikke knuffel.
Alex mooi stuk over de regenboogbrug. Ja 12 u vinden wij ook laat maar tis niet anders. Morgen even vragen of dit cryo 1 was die meteen goed ontdooid is...