30+ en (nu pas) voor de eerste keer zwanger willen worden

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Nientjje, 24 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik ben 31 jaar en krijg nu pas babykriebels. Heb kinderen altijd al erg leuk gevonden (werk er zelfs mee), maar niet eerder het gevoel gehad dat ik er zelf ook wilde. Ik wilde eerst vanalles doen, zoals veel werken, tot in de late uurtjes stappen, reizen enz.
    Maar nu heb ik toch al een tijdje flinke babykriebels. Ik ben nog maar net gestopt met de pil, omdat ik wilde wachten tot we getrouwd zijn (wat we inmiddels zijn) en nu is het afwachten tot mijn eerste (pilloze) menstruatie. Ik ben me er wel van bewust dat zwanger worden na je 30e misschien wat moeilijker gaat en dat het niet 1,2,3, zal lukken.
    Zijn er nog meer vrouwen van 30 jaar en ouder, die nu pas zwanger willen worden/zijn?

2. puck1234

puck1234 Fanatiek lid

25 nov 2007
    1.186
    0
    0
    hey leentje

ik zie nu waar jeje verhaal hebt gepost.
    hier kijken heel weinig mensen
    veel schrijfplezier bij ons clubke

groetjes puck

3. San76

San76 Actief lid

2 jul 2007
    240
    0
    16
    Hoi!

Ik ben nu 32 en onze dochter is bijna 20 maanden..Ik was 29 toen we ervoor wilden gaan en bijna 31 toen ik van haar beviel. Wilde ook eerst genieten van de vrijheid, dingen last minute doen en het niks "moeten", het flexibele zeg maar. Ik werk ook met kinderen, ben leerkracht op een basisschool, maar dat is toch anders dan een kindje van jezelf! Leuke dingen doen kan nog steeds, alleen is het meer plannen geworden nu! We weten nog niet of er nog een tweede volgt, mijn zwangerschap en bevalling zijn niet helemaal over rozen gegaan, maar voorlopig genieten we heel erg van haar!

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hoi Leentje,

Ik besloot pas op mijn 35ste te proberen om een kindje te krijgen, na ronde 3 was het raak! :)

Ik ben dan wel iets ouder dan de gemiddelde vrouw met een kinderwens, maar eerder voelde het gewoon nog niet 'goed'. Ben er nu helemaal klaar voor, ook al is het nog steeds best eng soms hoor, een klein babietje! ;)

Ik heb trouwens meerdere vriendinnen om me heen die op 30+ voor een babe gingen, ging allemaal best vlotjes eigenlijk. Het zegt niet altijd wat de leeftijd. Veel plezier met je babykriebels :D

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoi Leentje,

Hier ook een wat 'oudere mama'. Niet helemaal eigen keuze (vriendlief wilde niet eerder) maar uiteindelijk ben ik met ruim 30 jaar zwanger geraakt in de 3e ronde (wel al heel lang van te voren gestopt met de pil) en dus met mijn 31ste bevallen.

Heel veel succes en plezier met zwanger worden!

6. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Hallo!

Ik hoor ook bij de club van dertigers hoor!:D
    Kinderen pasten nog niet in mijn leven, daar was ik nog niet mee bezig. Ik vond ze erg leuk hoor, bij iemand anders.
    Ik heb altijd super veel opgepast (en nu nog steeds) op kinderen van familie en vrienden. Maar was blij als ze weer naar huis gingen, lekker rustig en doen en laten wat je zelf wilt!
    Ik heb altijd wel gezegd dat ik zelf kinderen wilden, maar dan later als ik groot ben....haha
    Maar ja wanneer ben je groot?
    Als je mij toen ik begin 20 was vroeg hoe mijn leven er uit zou zien wanneer ik 30 zou zijn, zou ik zeggen: getrouwd met 2 kinderen!
    Nu ben ik 30 en woon ik nog steeds gezellig samen met mijn vriend, zonder kinderen.
    Het is allemaal zo snel gegaan en we houden veel van reizen en leuke dingen doen.
    Maar nu ben ik er echt klaar voor!
    Nog een paar maandjes wachten en dan gaan we beginnen, kunnen niet wachten!!
    We houden elkaar op de hoogte!:D
    Jullie ook allemaal veel succes!

7. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Hoi hoi,

Ik ben 32 en we zijn nu vanaf december 2008 bezig om zwanger te raken.
    Ik heb helaas een miskraam achter de rug, maar hoop toch snel weer een wondertje in mijn buik te krijgen.

8. Bobbie77

Bobbie77 Lid

2 aug 2008
    66
    0
    0
    regio utrecht
    Hoi hoi,

Ik ben vorig jaar, op m'n 30ste gestopt met de pil, nu ben ik 31 en zwanger! Het heeft 11 maanden geduurd.
    Als ik 32 ben zal de kleine (in de veronderstelling dat alles goed blijft gaan) ons leven komen verrijken :).

Wij zijn ook pas "laat" aan kinderen begonnen maar eerder waren zowel manlief als ik er echt nog niet klaar voor en nu dus wel!!

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    hoi ,

ik ben 33 jaar vorig jaar februari gestopt met de pil, 3 maanden later zwanger en in januari dit jaar is onze dochter geboren :D snel genoeg?

10. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi,

Ik word dit weekend dertig... (pffff.... van een vriendin hoorde ik term three-nager, dat klinkt wat jonger), mag ik er ook al bij?

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb altijd wel een kinderwens gehad, maar ik voelde me tot voor kort echt te jong. Druk met werk, relaties die het toch niet waren, reizen, plannen maken, uitgaan... ergens ben ik wel blij dat ik dat eerst allemaal gedaan heb. Ik ben nog niet al mijn wilde haren kwijt, maar als ik vijf jaar geleden een kind gekregen had was ik een heel andere mamma geweest. Aan de andere kant is het nu wel spannender... hoe langer de eerste duurt, hoe minder kans op een tweede. Oh, ik ben helemaal niet inhalig, ook, we moeten de eerste nog creeeren of ik ben al met de tweede bezig ;).

Als ik jullie reacties zo lees vraag ik me wel af of jullie ook vooral door studie en carriere later met kinderen wilden beginnen. Mijn vrienden zijn er nu ook pas zo'n beetje aan toe, maar die meestal ook hoog opgeleid. Speelde dat vooral mee voor jullie? Of had je gewoon nog een hoop jeugd over na je 20ste :D?

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben al 34 jaar (over 4 maanden 35) en sinds oktober 2007 bezig voor de 1e. Komt bij mij doordat ik mijn vriend pas laat heb ontmoet (anders waren we al veel eerder aan kinderen begonnen).

Helaas wil het bij ons op de natuurlijke manier niet lukken. Wij hopen nu via IUI een wondertje te mogen krijgen.

12. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    @Zilvervosje: Ik denk dat bij mijn studie/werk wel meespeelde, ben toch wel een laatbloeier in van alles en studeerde ook pas later af aan de universiteit dan de gemiddelde student.
    Toch, naast dit gegeven, ben ik denk ik ook een laatbloeier als het aankomt op de keuze om mama te worden. Ik heb lang getwijfeld moet ik eerlijk zeggen, kreeg gewoon nog geen 'positieve kriebels' bij het idee 'zwanger worden'. Dat is nu anders, heb het gevoel er helemaal voor te gaan...ook al valt de zwangerschap me soms wat zwaar. De tijd is nu wel rijp, zoiets zeg maar...

Mijn vriend en ik kennen elkaar al 10 jaar, dus dat was het ook niet....gewoon het gevoel van 'nu is het echt welkom'
    Heerlijk!

@ Be Happy: veel succes via UIU, ik hoop dat jullie gauw goed bericht krijgen!!

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

***dertiger meld zich***
    ik ben 33 en heb nu een meisje van 4 maandjes :D
    was niet bewust dat we gewacht hebben tot na ons 30ste maar achteraf gezien heel goed dat het "nu pas" gelukt is.

14. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Ik wil me hier ook melden. Ik was 34 toen nummer 1 geboren werd en ben straks 36 bij nummer 2.

In mijn omgeving zijn ze allemaal zo laat, komt inderdaad waarschijnlijk door lange opleiding en dan eerst eens werken... Ik wilde trouwens wel eerder, maar mijn man moest toen nog even aan het idee wennen. Vervolgens heeft het nog ongeveer twee jaar geduurd. Eerst was er geen ei-sprong, bleek door een trage schildklier, toen twee miskramen. Ik denk niet dat dat per se door mijn leeftijd komt.

Het is wel de reden waarom we snel aan nummer 2 begonnen zijn. Misschien willen we er wel 3 (of 4 ;)) en dan moet ik toch wel een beetje haast maken!

15. Lynnami

Lynnami Niet meer actief

Ik ben 33 en in Maart bevallen van onze eerste.
    De reden dat ik nog niet eerder zwanger was is omdat ik er gewoon echt nog niet klaar voor was. Tegen de tijd dat mijn man en ik besloten hadden dat we zwanger wilden worden duurde het nog 2 jaar voordat ik eindelijk in verwachting raakte. Dat is met ruim 5 weken misgegaan en ik ben de maand daarna direkt weer zwanger geraakt!

16. Claudia1977

4 aug 2009
    56
    0
    0
    PA
    near Rotterdam
    Hej,

Ik ben zelf 31 en ook (nog) niet zwanger van de 1e. Ik ben ook gewoon een laatbloeier, lekker verre reizen maken met me vriendje en doen en laten zonder rekening te hoeven houden met. Sinds april ben ik gestopt omdat ik/we toch wel graag een kindje wil. Mijn vriend was er overigens ook laat aan toe dus dat speelde ook mee. Ik heb er geen spijt van dat we nu pas bezig zijn maar ja me ouders denken daar anders over.
    Veel succes allemaal.

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier ook een ahum.... 30er... nou ja, 31 :)

Ik heb zelfs heel lang gedacht misschien wel géén kinderen te willen, erg he?
    Mijn zus is 8 jaar ouder en kreeg een 2ling toen ik 20 was. Ik heb dus niet echt veel van hun baby/peuter/kleuter jaren meegemaakt ivm uitgaan, vriendjes enz enz... En ze zijn zó druk samen... nee, van mij hoefde het allemaal niet.
    Ik ben op mijn 24ste gaan samen wonen, een 45 min van mijn ouders en familie af en kocht een paard. Dus daar ging ook veel tijd in zitten. Ook twijffelde ik heel erg over de relatie "wil ik dit voor de rest van mijn leven?" Nee dus.......

4 jaar geleden ben ik mijn vriend tegen gekomen, nadat ik bijna mijn wilde haren kwijt was. Samen gezorgd voor werk met vast contract. Ik werk in de zorg dus ........ wat betekend carriere? hahaha! 2 jaar geleden een huis gekocht en vorig jaar kwamen ineens de kriebels! Jeetje... ik wist niet wat me overkwam!
    Okt 2008 serieus begonnen, want het huis is hier voorlopig toch nog niet af.
    Helaas tot nu toe 2 mk gehad, maar ik weet zeker dat het ons voor het eind van dit jaar echt lukt! Al valt het nu op het moment niet mee..

Oja, de dochters van mijn broer zijn bijna 3 en bijna 1... Daar maak ik meer van mee...

Groetjes Cyntje78

18. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Hier ook een dertiger,nou ja ben al bijna 33 ;) Wij willen er z.s.m voor gaan maar vriend moet eerst zijn rijbewijs halen en dan kunnen we gaan kijken of zijn werk makkelijk te bereiken is met de auto. Ik wilde al veeeeel eerder kindjes maar hij helaas nog niet :( Ben in ieder geval al een half jaar met de pil gestopt!

Deel Deze Pagina