Maak je niet druk over je leeftijd, 30 is nog helemaal niet oud. Zelf was ik 29 bij de eerste en nu met 31 bezig voor een tweede. Maar mijn moeder was 36 (1e ronde) bij mij en mijn zusje kwam daar op haar 38ste (3e ronde) nog achteraan.
30 oud hihihihi hier 37 en bezig voor een kleine..... heb wel als het met 1 a 2 jaar niet lukt dan stopt het wel voor mij.... heb er aantal rondlopen en erg gezegend mee....
Moet er wel een beetje om lachen eerlijk gezegt...30 oud?? Welnee joh! haha Ik was net 30 toen ik zwanger raakte van mijn jongste en dat was in de eerste ronde raak... Maak je niet druk om je leeftijd!
Alledrie m'n zwangerschappen boven de 30 en toch snel zwanger geworden steeds. Ook nooit mis gegaan of andere rare/vervelende dingen gehad omtrent zwangerschap. Dus je leeftijd hoeft niet van invloed te zijn hierop. Succes en veel geluk!
Haha, wat een grappig topic. Alle dertigers in opstand! Ik ook, bijna 31 nu en hopelijk zwanger van de eerste. En voel me prima normaal op leeftijd om aan kinderen te beginnen! Geen zorgen.
Ik was 31 toen ik van ZL zwanger werd.. duurde 8 maanden voordat het raak was. Ik vind 30 echt niet "te" oud.... ik persoonlijk was er voor die tijd er echt niet aan toe. Nu heb ik alles stabiel, heb de wereld gezien en mijn wilde haren een beetje verloren dus echt geen spijt dat ik "pas" met 31 jaar zwanger werd
Ik ben 28 en mij vonden ze erg jong in Amsterdam, ik was enorm verbaasd want vind mezelf helemaal niet jong voor een eerst. De gemiddelde leeftijd voor een eerste bij hoger opgeleiden ligt rond de 33. In Amsterdam zuid zelfs nog hoger. Dus 30 is echt niet oud hoor meid
Ik sluit me volledig aan bij alle andere reacties: ik vind 30 echt NIET oud! Heb ooit weleens ergens gelezen dat vrouwen gemiddeld op hun 28e fysiek en mentaal het beste 'toegerust' zijn om een kindje te krijgen, maar misschien is dat sowieso allang weer achterhaald en bovendien zijn er zo ontzettend veel voorbeelden van dames die na hun 30e gezonde kinderen krijgen! Zelf kreeg ik mijn 1e toen ik 32 was en mijn 2e op mijn 35e. We gaan binnenkort voor nummer 3 en ik word over een paar maanden 36. En ja, officieel kom ik dan in een 'risicoleeftijd' maar we hebben er alle vertrouwen in dat het nog een 3e keer gaat lukken. En de 3 miskramen die ik heb gehad wijt ik ook niet aan mijn leeftijd maar aan pure pech. We hebben namelijk ook 2 kerngezonde kinderen.
haha denk dat het idd meer tussen de oren zit ik wil ook een 3e en wou het voor mijn 30e! dat houdt in dat ik volgende week positief moet testen... 30 is niet oud..maar ik snap heel goed wat jij bedoeld denk een soort ideaalbeeld.
Was een week of 3 geleden toevallig in het nieuws, het gemiddelde in Nederland is nu 31.nog iets. Met name hogeropgeleiden trekken het gemiddeld omhoog, hogeropgeleiden krijgen hun eerste gemiddeld als ze 36 zijn. 30 is dus echt niet oud en zoals je in de reacties al gelezen hebt, hoeft het ook helemaal niet langer te duren. Ik hoop voor je dat het snel raak is!!
Neyomi, je derde ja en je bent nog geen 30? Jeetje hihi! Ik kan me echt niet voorstellen dat ik dat had getrokken voor mijn 30ste. Toen was ik echt nog veel te druk met mezelf! Respect! Superveel succes!