Op stap met baby en hierdoor niet willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bibiche, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn lieve prinsesje slaapt overdag heerlijk als ik thuisblijf. Ik leg haar wakker in bed en geef geen kick en slaapt dan lekker 2 uurtjes per keer ongeveer.

    Maar mama wil ik ook elke dag ff naar buiten om boodschappen te doen of gewoon ff naar een vriendin maar dan begint het probleem. Ze valt dan niet in slaap in de wagen en als ze dat wel doet is het maar heel ff. En daarna als ik thuiskom wilt ze dan ook niet verder slapen. Hierdoor slaapt ze soms van 12 t/m 19 uur niet. Terwijl als ik thuisblijf slaapt ze wel.

    Hebben jullie kindjes daar ook last van? Ik vind het wel vervelend want naar buiten gaan is voor ons beide lekker en ook belangrijk. Maar ik vind haar dutjes ook zo belangrijk.
     
  2. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Hoi, dat probleem hebben wij hier ook. Onze dochter (3,5 maanden) vindt alles interessant en doet dus bij voorkeur alleen hazenslaapjes als je de deur uit bent. Het enige dat helpt is echt een hele tijd wandelen (meer dan 1,5 uur zonder stilstaan), maar dat is eerlijk gezegd niet helemaal wat ik mij bij weggaan voorstel.... ;)
    Ik heb geen oplossing, maar misschien helpt het te weten dat het elders ook voorkomt?
    Ik ga trouwens wel gewoon weg, want ik wil wel dat ze leert dat er meer bestaat dan alleen ons huis!

    Groetjes!
     
  3. Niet meer actief

    ik zorg nu dat ik wegga na haar slaapje.. dus meestal slaapt ze van 12.30 tot 14.30//15.00 en dan gaan we daarna eventje booschappen doen of wandelen of wat dan ook...
     
  4. twijfelaartje

    twijfelaartje Actief lid

    6 jun 2006
    220
    0
    0
    Hier nog één! Ik ben er heel lang mee bezig geweest om onze knul overdag te laten slapen! Uitendelijk is dat gelukt maar kan meneertje alleen nog maar in een bed slapen... Dus na de fles van 7.00 slaapt ie tot 9.00 en dan van 11.30 tot 13.30 en dan tussen 16.00 en 17.00 nog even. En rond 19.30 tot de volgende ochtend! Ik blijf ieder dag tot 13.30 thuis en ga daarna weg. Maar zorg altijd dat ik voor 16.00 weer thuis ben.
    Het punt is als ik wel gewoon weg ga en hij raakt uit zijn ritme worden de nachten steeds korter....
     
  5. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Nou ik hoef maar even te schommelen en hij sliep, heb er geen ervaring mee.
     
  6. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ga ook naar buiten hoor maar daarna wilt ze dan niet verder slapen tot 20 uur dus ik probeer inderdaad in de middag pas naar buiten te gaan.
     
  7. inamargo

    inamargo Lid

    1 jul 2007
    39
    0
    0
    dispatcher
    Grimbergen
    Ik heb met Margo net hetzelfde ...
    Ga je met haar op stap wil ze niet slapen met gevolg dat ze dan heel moe is en vaak heel veel zeurt .

    Maandag hadden we nog een verjaardagsfeestje om 19u30 en had al tegen ventje gezegd pfff zo laat ... en ja hoor na een uurtje ben ik naar huis gegaan heb ze in bed gelegd en ze sliep dadelijk zonder morren .

    Meestal blijf ik nu ook thuis tot na haar middagdutje en zorg dat we s ´avonds ook mooi op tijd thuis zijn .
    Natuurlijk kan het soms niet anders ( zoals een uitstapje naar pretpark of dierentuin ) Ina is er ook nog hé
     
  8. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik houd zoveel mogelijk rekening met de "lange" middagslaap (1,5 a 2 uur). Meestal doe ik direct na de 2de voeding boodschappen (zo rond 10 a 11 uur) en eind van de middag of s avonds plan ik eventueel een bezoekje.
    In het begin had ik er veel moeite mee... werd ik ietwat gestressd als Steven lag te huilen voordat hij ging slapen bij anderen. De eerste paar keren bleef hij ook echt alleen maara jengelen en huilen. Vreselijk, ik had toen echt zoiets van dan maar niet meer op bezoek! Tja en dat is natuurlijk ook weer niet bevordelijk voor je eigen sociale leven, want dat is er naast ons ventje natuurlijk ook nog.
    Maar nu laat ik hem gewoon lekker even huilen en dan slaapt hij meestal binnen 15 minuten en leg ik ff uit waarom we dus niet naar hem toegaan... (mensen vinden het soms zo raar dat je je kindje laat huilen... ) (thuis is het overigens nooit zo lang). Als we gaan wandelen wil onze kleine boef ook lekker rondkijken en gaat hij meestal pas aan het einde van de wandeling slapen (na een uur ongeveer) meestal blijft hij dan ook maar kort slapen daarna.
     
  9. Female

    Female Niet meer actief

    Ik maak hem liefst niet wakker om weg te gaan. Maar vanaf het begin hebben we Kynan overal mee naar toe genomen. Dus het is ook helemaal geen probleem, hij is overal net zo relaxed als thuis...

    Ik zou het gewoon wel blijven doen anders went je kindje er nooit aan denk ik. En als ze niet wil slapen neem je haar toch gewoon lekker op schoot?
     
  10. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    mijn meiden slapen over al
    handig hoor
     
  11. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Niels slaapt niet in de kinderwagen.
    Als we echt op visite gaan nemen we het campingbedje mee. Als ik zelf met de kids wegga naar ene vriendin hoeft dat niet, die hebben allemaal een campingbedje zodat ie daar in kan.

    Als ik een boodschap moet doen dan doe ik dat als hij wakker wordt na zijn fles. Hij is dan vaak 2 uur wakker om daarna 2 uur te slapen. Dus ik zorg dat hij op tijd thuis in zijn eigen bedje ligt.
     
  12. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick sliep altijd overal.....maar nu niet meer.... Een logeerpartijtje bij oma is geen feestje hoor! Oma komt wel hierheen, dan is in ieder geval de omgeving en het bed hetzelfde. Rick vertikt het om in het campingbed bij opa en oma te slapen, dan slaapt hij dus gewoon niet (maar is wel heel lief verder hoor). Voorheen was dit geen probleem...hoop dat het wel weer over gaat *zucht*
     
  13. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Belle is een echt slaapkopje maakt niet uit waar ze ligt
    of waarin ze ligt ze slaapt goed.
     

Deel Deze Pagina