30 graden in huis..

Discussion in 'Kraamtijd' started by MaMa, Jun 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Het is hier nu 30 graden in huis en ik zit met een ukje van net iets meer dan een week. Heb hem al alleen in een rompertje onder een lakentje zonder deken in de wieg gelegd. Maar hij is binnen 2 uur van 37,2 naar 37,4 graden gegaan.
    Wat te doen om het niet verder te laten stijgen?
    Heb de kamer al 3 graden gekoeld ten opzichte van de rest van het huis met airco, dan airco uit en bedje weer terug. Maar het blijft snik heet hier..

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Moeilijk he! Ik zou hem gewoon bij jou houden, hij hoeft niet perse in de wieg toch? en dan gewoon lekker in de luier, dat kan best. En als je dit niet fijn vind, dan gewoon alleen in een rompertje. En niet te druk maken hoor, hoe moeilijk ook. Een baby temperatuur mag best een beetje schommelen, en 0,2 graden is niet zo heel veel :) Gewoon rustig aan doen en het is voor iedereen vervelend.

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    ja ik plak en zweet ook helemaal.
    Probeer hem eigenlijk wat te laten slapen, hij heeft tussen 10 en 4 vandaag een paar hazeslaaapjes gedaan van niet meer dan 10min... en tegen mij aan is helemaal plakkerig warm :(

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja dat is zeker zo, maar misschien in de box? Of gewoon op de bank naast je?

5. rums

rums Niet meer actief

Misschien inderdaad beneden in de box vaak een wat grotere oppervlakte.

Heb je geen rolgordijnen/zonneschermen? Misschien verstandig om daar in gaan investeren.

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    jazeker hebben we die, zitten al een paar dagen naar benden, gordijnen zijn dicht en savonds wordt er gekoeld maar dan nog bereikt het tropische temperaturen hier. Beneden en de zolder zijn nog erger dan de slaapkamers dus bivakeren we op de 1e verdieping maar ook daar is het allesbehalve prettig..

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Op een lakentje in de box met een hele dunne romper of alleen in de luier.

Maar als hij er geen last van lijkt te hebben dan lekker laten zonder laken

8. rums

rums Niet meer actief

ooo wouw :$ zelfs dan zo warm! Dan ben je helemaal blij met alles wat de zon tegenhoud.
    Dan heb ik geen tips. Hopen dat het snel gaat regenen en waaien dat het echt kan doorwaaien.

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Ja goed geïsoleerde huizen noemen.ze dat op de beneden verdieping kan geeneens een raam open..
    maar zou ik hem bv ook.in bad kunnen doen die bv een graad kouder is dan normaal als hij heel zweterig is of loopt hij dan risico verkouden te worden?

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Verkouden word je niet van kou, lekker doen hoor, een iets koeler badje.

11. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Aluminium folie tegen de ramen plakken, dat houdt de warmte ook buiten.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Is hij ook klam/zweterig? Als dat niet het geval is, gewoon lekker zo laten, ik zou dan geen 'koude' badjes gaan doen.

13. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Onze dochter draagt binnenshuis alleen een luier omdat het hier ook erg warm is. We houden haar temperatuur goed in de gaten en die komt meestal net boven de 37 uit. Ik voel me bijna een ontaarde moeder omdat ons kleintje geen kleding draagt binnenshuis, haha!
    Maar ze slaapt prima zo, lijkt zich prettig te voelen en de lichaamstemperatuur blijft constant.

14. Koon

Koon Niet meer actief

Lekker toch voor zo'n kleintje. Tenslotte zat ze helemaal bloot in je buik!

15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Het is hier godzijdank wat koeler vandaag. Kleintje heeft wat uitslag van de warmte. Ik vind het zielig, maar zelf lijkt ze er niet echt last van te hebben.

16. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je kleintje! Je kan bij de apotheek cetomacrogrol/lanette halen, ik smeer mijn dochter er ook mee in (ook als ze luieruitslag heeft), dat maakt de huid net even wat vetter en droogt niet zo makkelijk uit.

17. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Bedankt voor de tip. Ik woon in Canada en hier hebben ze weer heel andere producten. Gelukkig is de uitslag vanzelf weggetrokken!

18. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ik woon in de UK, en heel toevallig zitten we hier ook in de hitte golf! Continue 28 graden in huis dus soms alleen luier! Mocht t echt te heet worden kun je altijd met een natte hydrofiel of handdoek op lichaams tempratuur afdeppen vond de kleine hier geen leuk grapje maar dat raadde een vriendin van me aan :)

19. Gazy

Gazy Niet meer actief

Inderdaad, je baby afkoelen door een nat washandje..

Share This Page