Vraagje, wanneer naar buiten??

Discussion in 'Kraamtijd' started by Trinity, Jul 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    hoihoi! :)

24 juni ben ik bevallen van een zoontje en we willen heel graag morgen even naar de stad toe met het openbaar vervoer met zn viertjes. Ik ben met de kleine zelf nog niet naar buiten toe gegaan. Maar het word morgen zulk lekker weer dat we even naar de stad toe willen gaan. Ik heb een ks gehad dus we kunnen niet al te lang gaan.

Maar ik vroeg me af kan het wel?? Mn zoontje was 3890 bij zn geboorte en woog gister 3700 gram. Zal vandaag rond de 3740 zijn. Hij groeit ongeveer 40 gram per dag. Hij was geboren met 38 weken en 1 dag. Hij houd zichzelf goed op temperatuur! :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik ben met de kleine op dag 8 voor het eerst een rondje om geweest. Hij was tot dag 5 11,5% afgevallen, maar hij groeide alweer goed bij. Dat was voor de kraamverzorgster belangrijk. Als ze weer goed groeien, hebben ze wel energie over voor een blokje om.

Meenemen naar de stad zou niet mijn keus zijn, ook niet met openbaar vervoer. Maar ik weet dat sommigen het wel doen aan het eind van de kraamweek en dat gaat prima.

3. lindsay83

lindsay83 Niet meer actief

Ik ben ook op dag 8 voor het eerst een klein blokje om gegaan. Dit mocht omdat de kleine zich goed op temperatuur wist te houden. De kraamhulp adviseerde om echt een klein blokje om te gaan en niet verder, en dat was ook best pittig. Ik zou dan ook nog niet de stad in gaan als ik jou was.

4. Xannetje

Xannetje Actief lid

Sep 24, 2012
    293
    0
    0
    Ik heb een eigen bedrijfje. Butterfly Beads! Ik m
    Noord-Brabant
    Hier ook op dag 8 naar buiten gegaan. Maar ook echt maar een klein blokje om.. Ik had geen ks gehad dus weet niet hoe dat is maar ik was na 10 min wandelen al op.. mijn heupen begaven het toen al.. daar schrok ik wel even van en had dat ook echt niet verwacht.
    Nogmaals ik weet niet hoe dat zal zijn met een ks maar ik zou wel rustig aan doen als ik jou was! Maar zeker wel genieten van de zomer die er eindelijk is :)

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Allebei de keren met dag 5 al even buiten geweest.
    Als hij weer aankomt en zich goed op temperatuur houdt geen probleem. Zou alleen niet met het ov gaan, als het tegenvalt moet je zolang wachten.

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Blokje om prima, maar zou nog niet met ov naar de stad gaan. Niet voor de baby maar eerder voor jezelf... Beetje bij beetje duur opbouwen

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,947
    113
    Female
    Is best bijzonder, zo'n eerste uitje. Maar ik zou het idd bij een boodschapje of loopje door het park houden.
    Kijken hoe dat voor jou is en voor baby. Heb bij nr 2 ook een ks gehad, je lijf moet ook weer wennen aan belasting!
    Het is zomer dus je hebt nog alle tijd! :p

8. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Dank jullie wel :) We hebben het inderdaad maar even kort gehouden. We hebben onze oudste zoon van school gehaald, en zijn weer terug gelopen. Heb wel gemerkt dat ik de marathon niet kan lopen, haha

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,947
    113
    Female
    Komt vanzelf weer.En lekker wandelen is prima om mee te beginnen! :))

10. marl0es

marl0es Actief lid

Mar 29, 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Wij gingen op dag 4 naar buiten ik moest en zou gaan de kraamverzorgster vond het goed, maar wat had ik een spijt zeg aan het einde van de straat kon ik niet meer

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Ik mocht op dag 4 even met de kleine naar buiten, maar het weer speelde toen een beetje tegen, dus uiteindelijk gingen wij op dag 7 naar buiten toe. Idd kun je nog geen verre stukken, maar dat zal iedere dag een stukje beter gaan.

12. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

Jan 16, 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Dan ook maar even vraagje van mij: Even los van jezelf, voor de baby maakt het niet echt uit toch wanneer je naar buiten gaat? Althans ik neem aan dat een beeb in wandelwagen net zo prima ligt (met dekentje oid) als thuis in een wiegje?

13. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik dacht op dag 4 mn oudste wel even mee te gaan brengen naar het kdv.. Was al moe van het stukje naar de auto lopen haha.
    Thuis voel je je dan helemaal geweldig, en in huis lopen gaat prima. Maar die 1e wandelingen buiten.. poeh die vallen best tegen.

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik ging zelf met manlief op dag 5 naar buiten, saampjes. Kraamhulp heeft even "opgepast". Vreselijk vond ik het! Had ik eindelijk een dochter, ging ik zonder haar op pad :):(:) Maar ik had het vreselijk nodig. Ik ben nl nog een wiebelkont, heb een baan waarin ik alleen in de pauze's stilzit (ouderenzorg verpleegafdeling). Ik MOEST naar buiten. Verloskundige had ook zoiets van: ga alsjeblieft wandelen. Met 9 dagen hebben we haar mee naar buiten genomen. Vonden bewoner te vroeg ;)

15. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Nee voor de baby maakt het mijns inziens ook weinig uit. Kraamverzorgende zij ook als ze zich goed op temperatuur kunnen houden kun je prima met dr naar buiten. Dat ze eerst op geboortegewicht moeten zijn heb ik hier niet gehoord, ons meisje zit nu nog niet op dr geboortegewicht maar gaat gewoon mee naar buiten!

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dag 4 was ik zo handig om even aan het einde van de straat broodje te halen.

Kleine geboren met 3760gram en bleef poosje afvallen, bijna op het kritieke randje moest nagevraagd worden bij verlos....maar voor de uk maakte het niets uit, die lag goed en het was warm en mooi weer...ikzelf daarentegen.....pfffffffff wat viel dat tegen. Ik was bang dat ik niet meer thuis zou raken..Zo moe en zwak!

Bij mij pushte de kraam en huisarts dat ik naar buiten ging voor een frisse neus.

17. mama4life

mama4life Bekend lid

Dec 20, 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Is voor iedereen en na elke bevalling anders.. :)
    Ik had de pech dat zl op dag 5 terug moest naar t ziekenhuis, maar t geluk dat ikzelf eigenlijk nergens last van had.. Kon dus wel mee met mn manneke..
    En de dag daarna nog n keer.. ;)

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier met dag 3 al naar buiten gegaan, maar ze was dan ook maar zo'n 30 gram afgevallen en woog bij de geboorte (42 weken) 3800 gram

19. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier is gezegd : als ze dr eigen warm kon houden en op geboortegewcht was.
    Waarom geboortegewicht? Kindjes moeten anders veel van hun energie steken in het zich warm houden. En dit kost meer moeite als ze nog niet op geboorte gewicht zijn.
    Hier zat ik op de 3e dag al met kleine buiten. Het was erg warm en kleine was goed ingepakt. Dagen daarna ook lekker buiten in een wikkeldoek en op dag 5 nog op bezoek geweesr bij opa.

20. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Er is mij nooit iets verteld over wanneer ik naar buiten mocht.. Ik ging op dag 8 naar buiten.. Zat toen ruim 200 gr onder haar geboortegewicht..

Share This Page