30 harde buiken op een dag!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beertje09, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik zou dus niet wachten tot de 21ste als ik jou was! mij hebben ze met 33 weken opgenomen in het ziekenhuis omdat ik dus ook zoveel harde buiken had en ik was toen al "bezig" en heb weeënremmers gekregen omdat dit dus echt niet goed was!

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb ze zo vaak na de seks en mijn vk heeft me dan ook geadviseerd voorlopig geen seks meer te hebben. Harde buiken kunnen de groei van je kindje remmen dus het is zeer wenselijk om ze zoveel mogelijk te beperken.

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Echt? Nu word ik best wel angstig. Maar de ene zegt dat het niet uit maakt als het maar zonder pijn gepaard gaat, maar jij vind dus dat ik moet bellen, ondanks dat ze geen pijn doen.

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL

Seks durf ik al helemaal niet meer, sinds week 20. Maar hoe kun je harde buiken beperken dat kan toch niet?

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ag mij vk zegt 5 a 6 harde buiken per uur is niet erg zolang ze geen pijn doen.
    vind het toch wel vreemd dat elke vk wat anders zou zeggen ze moeten gewoon eens op 1 lijn gaan staan

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ja dat vind ik ook Bengeltje86, al die verschillende verhalen daar word je ook nerveus van zeg, tenminste ik wel.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ik had zoiets van jullie zullen wel gelijk hebben en loop eral weken mee en de uk zit er nog steeds zolang ze geen pijn doen ga ik niet nog een keer bellen heb het gister dus nog eens gevraagt en kon geen kwaad toen moest ik dus weer heen

8. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Zolang ze niet gepaard gaan met pijn, ga ik denk ik ook niet bellen. Als je sommige dingen op het internet leest dan word je daar echt bang van (ik tenminste), daarom ga ik het ook niet meer lezen. Het is voor iedereen anders denk ik.

En nu ga ik mijn warme nestje inkruipen.

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik had hetzelfde hoor, ik heb 4 vk die allemaal zeggen dat het geen kwaad kan. Maar op internet las ik inderdaad enge dingen van mensen die het ook hadden waarbij het wel weeen bleken te zijn.
    Probeer te vertrouwen op het oordeel van de Vk, ik weet hoe moeilijk dat is, maar ik loop nu al 8 weken zo rond en er is nog helemaal niets gebeurd en ik heb echt de hele dag door harde buiken.

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Harde buiken gaan vaak gepaard met te veel drukte/stress. Rustig aan doen kan dus wel veel schelen. En geen seks hebben dus ;)
    Ik krijg ook harde buiken als ik veel loop. Als ik nu zou gaan sporten, dan zouden ze ook veel vaker komen. Je kunt ze vaak echt wel omlaag brengen.

Overigens kunnen harde buiken echt wel weeen zijn zonder dat ze pijn doen. Het is veel beter om te controleren of ze regelmatig komen of niet. Dat indiceert vaak veel beter of het weeen zijn of niet.

Mijn harde buiken doen trouwens soms wel pijn. En het zijn geen weeen :)

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Iedereen om me heen zegt je moet rustig aan doen, maar ik zit 24 uur thuis bijna, ik doe heel rustig aan, sinds ik die harde buiken heb werk ik ook bijna niet meer, dus hoe kan ik thuis mezelf druk maken, vraag ik me dan af.

Ik dacht dat weeen altijd gepaard gingen met pijn en een harde buik, en dan om de 5 minuten of zo.

12. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis om toch even aan de ctg te gaan voor de zekerheid en had geen ontsluiting maar een verkorte baarmoedermond zat tegen de ontsluiting aan en dat werd later steeds erger aan de ctg bleken ze wel heftig te zijn (de harde buiken) en ook bij mij deden ze geen pijn! toen heb ik 48 uur aan de weeënremmers gelegen en hormoonspuiten gehad en tot 34 weken bedrust in het ziekenhuis. ik zeg dit echt niet om jou bang te maken want daar heb ik nix aan ik probeer alleen duidelijk te maken dat je naar je gevoel moet luisteren mijn gevoel zei dat het niet goed zat en ik had gelijk en niemand wil een prematuurtje daarom zeg ik dit!

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    maar meis ik zit totaal 24 uur perdag thuis al sinds 16 weken ik mag niet eens een stofzuiger vastpakken en ik word er ook gek van huisartsen vk's en gyns diezeiden rustig aan te doen nou zij de therapeut dat gister ook ik zij ik doe dat al tv kijken en pc meer mag ik niet doen ja mezelf voorzien van eten drinkken en na de wc gaan
    en heb nog veel harde buiken .

het is erg vervelend allemaal maar helaas het hoord erbij zeggen ze

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik doe ook helemaal niets meer sinds 8 weken en oke ik heb iets minder hade buiken. Als ik ga lopen heb ik er zo 10 in een uur.
    Maar als je het niet vetrouwd bel je gewoon je VK, heb ik ook wel een aantal keren gedaan toen ik zo onzeker was.

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik heb het ook heel erg gehad, dagelijks, de ene x zonder pijn en de andere x met.. mijn vk zei dat harde buiken veroorzaakt kunnen worden door een blaasontsteking. dus urine laten checken, maar het was geen blaasontsteking. nu werk ik minder en heb ik ook minder harde buiken dat wel...

misschien voor jou ook een idee om je urine te laten checken? kan nooit kwaad natuurlijk,, ;) succes!

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    ik begin me nu echt af te vragen..hoe voelen die harde buiken dan?

Ik heb soms ook opeens een heel hard gevoel..maar het is meer het gevoel alsof mijn kindje opeens helemaal naar boven klimt in de zin van alsof hij dus mijn buik uit wilt..dus niet naar boven in mijn buik maar echt tegen de buik wand aan..naar 'buiten' toe zeg maar. en opeens trekt dat weer weg.
    Maar ik dacht steeds dat ze dan gewoon helemaal tegen de buitenkant ging liggen opeens.
    Heb het wel op momenten dat ik bijv. sta te dweilen of te stofzuigen etc.
    Is dat nou een harde buik dan?

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    klinkt wel als een harde buik.... bij mij voelt het net of er een voetbal in wordt geschopt, zo hard... :S

18. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik voel dat harde meestal alleen aan de rechter kant (ze ligt ook altijd rechts)

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik voel het ook niet altijd door de hele buik, soms voel ik het alleen (en wordt het alleen hard) op de plaats waar de baby ligt. Soms doet het pijn, soms merk ik het bijna niet.
    AllahinKullu, wat jij voelt kan heel goed een harde buik zijn, zeker als je het voelt bij inspanning.

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    dankjewel!
    ik merk het wel..dat het hard wordt..maar het doet geen pijn. Maar ik moet wel even recht op gaan staan dan en wachten tot het weg is getrokken. het trekt meestal vrij snel weg.

Deel Deze Pagina