30 jaar en gaan voor de 1e ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mirandje81, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirandje81

Mirandje81 Actief lid

1 jul 2011
    282
    1
    18
    hoi nog meer meiden vrouwen die 30 zijn en bezig voor de 1e ?
    hoe gaat het bij jullie ? hier wat moeizaam ronde 6 maar deze week is me eisprong maar er zijn wat familie omstandigheden dus deze maand slaan we over denken er niet eens aan weet je dus ronde 7 gaan we er weer echt voor maar het wil maar niet. iemand die 30 is en zwanger geraakt is nog tips ? is ook welkom hoor groeten mirandje

2. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Aloha..!

Ik ben 29 (does that count?! Hihi!)... En wij zijn op dit moment ook voor de 1e bezig. Alleen zijn we al wat langer onderweg (ronde 14). Zoals je begrijpt wil 't dus niet echt vlotten. Morgen hebben we dan ook ons eerste HA-bezoek.

Succes jij! ;)

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ben 31 en binnenkort alweer 32. Wij zitten nu in ronde 8, ik weet niet of dat nou per definitie aan de leeftijd ligt. Er is gewoon ook wat geluk nodig, dat is wel duidelijk.

@Sushi pff ronde 14 alweer lukt het een beetje om positief te blijven?

Succes alletwee

4. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hoi,

Ik ben ook 30 en ben bezig in ronde 11... Ook wij zijn bezig voor een 1e kindje. Hopen dat het maar snel mag gebeuren, want ik kijk er echt zo naar uit. Ben er gewoon klaar voor!

grts jufaman

5. Milly123

Milly123 Lid

20 sep 2011
    59
    0
    0
    Hai,
    Hier sinds April een dertiger en zit in ronde 4 voor de 1e.
    Zit op dit moment op het wachtbankje (zaterdag is NOD), spannund!!! :)
    Heb dus helaas geen tips voor je behalve...geduld!
    Lastig...ik weet het maar meer kunnen we niet doen, toch?

Groetjes!

6. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben net 30 en ook al wat rondes verder. Volgende week do mijn nod dus ben benieuwd. Kan niet wachten tot wij eindelijk een positieve test hebben :)

7. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Nou, dat is wel erg moeilijk... Vooral omdat ik gewoon een normale cyclus heb, die altijd netjes verloopt. Dus daar kan 't niet aan liggen. Maar ja, zometeen naar de HA... Spannend! Heeft lang geduurd voor ik de stap durfde te zetten. Je wilt tenslotte niet beseffen, dat je lichaam je misschien gewoon een beetje in de steek laat. En wie weet maar om iets heel kleins. We wachten 't maar af, en klussen 'vrolijk' door.

8. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Ik ben gister 29 geworden en hebben besloten te ondervinden of een kindje ons gegund is... Vind het allemaal heel raar en spannend... En als ik het aantal rondes bij anderen soms lees kan ik me niet indenken nog zoveel geduld te moeten hebben. Ik hoop dat jullie gauw het goede nieuws mogen krijgen!

9. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Mirandje, wat bedoel je precies met deze ronde slaan we over?! (vergeef me als ik rare vragen stel, ben nog echt een groentje op het gebied van zwanger worden) Sterkte met de familieomstandigheden in ieder geval.

@ Shusi, spannend! Laat je weten hoe het ging?! Succes!

@ Milly & DLight, lijken me wel rare momenten om op te wachten... Ik ben al helemaal niet geduldig, dus ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor mij.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ sushi Ik kan me voorstellen dat de stap naar de HA een drempel is. Ik ben al wel bij de HA geweest in een cyclus die langduurde, maar om echt de MM in te gaan zie ik ook erg tegen op.
    Heb je al getemperatuurd om te kijken of je een eisprong kon vinden? En laat je even weten hoe eht gegaan is bij de HA. Succes

@jufaman ronde 11...hoe kijk jij daar tegen aan? Ga je meteen na ronde 12 aan de bel trekken denk je?

Iedereen veel geluk met zwanger worden, hopelijk werken de lijven een beetje mee :)

11. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Hai ben 32 en ga voor de 3de. Ben nu al bijna een jaar bezig.. Toen ik 24 was kreeg ik me dochter en van haar was in binnen 3 maanden zwanger van me zoontje binnen 5 maanden dus Miss heeft de leeftijd er wel mee te maken..hoop we allemaal snel zwanger zijn maar hebben een hoop geduld nodig soms..sucses

12. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoe moeilijk het ook lijkt en dat is het absoluut..... Probeer ook te genieten tijdens het klussen. Heb zelf ondervonden dat een moetje op een gegeven moment een sleur werd voor ons. Het leek alsof we een target moesten halen.
    Misschien lukt het bij jou al in de eerste maand of daarna al snel. Hou wel rekening dat het per lichaam maar afwachten is wanneer het ontpilllen echt over is of dat je cyclus een beetje regelmaat heeft.
    Mijn cyclus was meteen al regelmatig maar had weer andere 'dachtdatikzwangerwas' symptomen die hoorde bij het ontpillen.

13. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Succes sushi. Hou je ons op de hoogte?

14. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Ik denk sowieso dat elke zwangerschap/bevruchting gewoon anders is. Als je bij de eerste 3 kinderen binnen 6 maanden zwanger was, betekend het niet dat het bij 4 en 5 ook zo hoeft te zijn. Heeft niet zozeer met leeftijd te maken denk ik (mits je de 35 passeerd misschien)...

15. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij raken vrouwen na een eerste sneller zwanger omdat de baarmoedermond altijd een stukje open staat. Maar dat is volgens mij ook weer afhankelijk van de kwaliteit van de zaadjes.

16. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Nou ladies... Ben zojuist bij de HA geweest. Aan m'n cyclus kan 't niet liggen, zei hij. Want m'n temperatuurstaatjes zien er perfect uit (altijd netjes een eisprong te zien).
    Heb een inwendig onderzoek gekregen, en hij heeft wat kweekjes afgenomen omdat ze gewoon bepaalde dingen (Chlamydia, etc) uit moeten sluiten.
    Mijn vriend is ook onderzocht (z'n ballen), en hij moet maandag z'n zaad naar 't lab in 't ziekenhuis brengen...
    Aan de hand van al deze uitslagen (die volgende week bekend zullen zijn) zal er een plan van aanpak worden gemaakt -> uroloog, gynaecoloog, etc.
    Uiteraard ook weer 't (onmogelijke) advies om niet meer 'verplicht' te vrijen, maar gewoon 3x per week. Tja, nogal lastig als je zo graag wilt.

Weer even afwachten dus...

17. cindyc

cindyc Actief lid

10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Hoi allemaal,

Ik sluit me erbij aan..30 bijna 31 en voor de 1e.
    Het is echt heel frusterend... -__- Wij zijn 2 jaar getrouwens en zijn al een half jaar bezig. Familie om ons heen vragen vaak wanneer een kleintje komt...ja, dat wil ik ook wel graag, maar zo makkelijk gaat dat niet!
    Mijn man heeft het druk met werk en is pas weekend thuis, omdat hij in het buitenland werkt. En ik ga mijn man ook niet elke week pushen als hij al zo moe thuis is.
    Ik ben nu wel wat regelmatig en bereken dan de eisprong. Elke maand zowat rond de NOD word ik een beetje gek, want dan let ik meer op kleine symptonen, drink geen koffie meer...maar elke x weer een teleurstelling -__-
    We hebben zelfs bloedonderzoek gedaan om te kijken of alles in orde is. Bij hem is het allemaal goed, maar bij mij is de prolactine veelste hoog. Dat betekent dat de vruchtbaarheid minder is dan normaal.
    Ik weet niet hoe het komt. :( En weet ook niet hoe ik nu verder om moet gaan...pppffff....

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @Cindyc verrot van die hoge prolactinewaarde. Hoe kwam je daar achter trouwens? Ik had het laten bepalen omdat ik eens in mijn tepel kneep en toen kwam er vocht uit. (meteen paniek natuurlijk). Niks aan de hand hier, zat midden in ref- range.
    En wordt er verder nog onderzoek gedaan waardoor dat komt?
    Nou hopelijk wel snel een 2e streepje

19. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik ben 30 geworden in augustus en zit inmiddels in ronde 6.
    lijkt me gezellig hier mee te kletsen....

20. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Pfff ik ben nog maar een beginner (pas 3 dagen gestopt met nuvaring), maar als ik hier de verhalen lezen heb ik echt met jullie te doen... Het is echt letterlijk wachten tot je een ons weegt, lijkt me erg frustrerend. Kop op meiden!

Deel Deze Pagina