30 jaar en pas gestart voor de eerste?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannabemum, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    Hey allemaal!!
    Wie is er net als ik (ongeveer) 30 jaar en is pas begonnen voor het eerste kindje? Ik ben in december na 35 dagen zonder pil voor het eerst ongesteld geworden op de natuurlijke manier. Na 14 jaar aan de pil gezeten te hebben. Daarna zijn we 'begonnen'. Gister voor de 2e keer ongesteld geworden 27 dgn na 1e dag laatste keer (dit keer trouwens zwaarder dan de eerste bloeding; meer zoals vroeger), de eerste ronde is dus niet gelukt. Moet nu gaan uitvogelen hoe mijn cyclus verloopt... ;)
    Wat een informatie bestaat er toch, als je je er zo in gaat verdiepen hè?? Ik wens iedereen enorm veel succes!!

2. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Hier ook een 30+ er. Ik ben in oktober 2010 gestopt met de pil en na 3 gewone menstruaties in februari 2011 begonnen.
    Dit is ronde 12 en zoals mijn banner aangeeft kan ik morgen testen. Zou een mooi begin zijn van 2012.
    mijn cyclussen zijn regelmatig. 28 of 29 dagen met mijn ei rond dag 17 a 18. Mijn lutale fase is niet zo lang, zo'n 11 dagen

*edit* sorry, lees nu pas dat je reacties wil van meiden die net begonnen zijn.

3. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    Oh nee hoor, maakt niet uit! Altijd super interessant.. Reageer gerust. ;) Veel succes met testen morgen!

4. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    Ik heb mezelf trouwens toegevoegd bij een clubje net!! ;)
    Ben nieuw hier en zag net pas dat dat mogelijk was hihi! x

5. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben 31 jaar en in december is mijn koperspiraaltje verwijderd. Nu bezig met 2e ronde :)
    Eind vd maand maar afwachten weer, spannend!
    Ik doe niet aan ovulatietesten e.d., probeer de natuur op zijn beloop te laten, dus geen idee wanneer ik exact ovuleer. Ben wel heel regelmatig, 28dgn cyclus.
    We proberen gewoon regelmatig te vrijen rond mijn eisprong, en dan zien we het voorlopig wel!
    Succes!

6. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @ Nik: Hoi! Tja, inderdaad, als je het in ieder geval om de dag 'doet' dan moet je een keer raakschieten! En ook niet ál teveel mee bezig zijn schijnt te helpen... Maar omdat ik er net mee begin vind ik het mega-interessant om alles te lezen en wil toch wel een klein beetje uitzoeken hoe mijn cyclus verloopt, mijn lijf leren kennen. Ovulatietesten koop ik over een aantal maanden wel als het dan nog niet gelukt is... Jij hebt in elk geval regelmaat, das wel fijn! Ik wens jou ook veel succes toe!

7. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Hoi wannabemum,
    Ik ben 33 jaar en mijn vriend 40. Wij zijn sinds eind november gestopt met de pil en heb ik ook mijn eerste pilloze menstruatie na 27 dagen gehad. Zijn nu bezig met ronde 2. Over 9 dagen testen. Ben benieuwd. Ben wel aan het temperaturen en heb ook ovulatietesten in huis.

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi,

Ik word over 4 weken 30 en we zijn inmiddels in de 5e ronde. Was vorige maand zwanger, maar helaas ben ik afgelopen maandag de vrucht verloren. We gaan het vanavond maar weer eens proberen!;)

9. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @FBdB: Ojee wat is dat een domper als het mis gaat!! :( Als je die vreugde hebt gehad van een positieve test, balen!! Succes deze maand! Klussen maar en daarna duimen!
    @Mika03: Als je nog ruim een week moet wachten voor je je NOD hebt... de dagen kruipen dan voorbij.. Ergens is het erg leuk om ermee bezig te zijn maar het is ook zenuwslopend!! Steeds hopen dat je geen bloed ziet als je naar de wc gaat...
    Ook goed dat je zo snel uit jezelf ongesteld bent geworden, ben ik ook blij om, je leest wel eens anders hoor. Wij gaan voor ronde 2!! Succes!! ;)

10. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    #10 wannabemum, 15 jan 2012
    Laatst bewerkt: 15 jan 2012
    En meiden, ben benieuwd hoe jullie hierover denken: mocht het binnenkort positief bericht zijn, weten jullie al hoelang jullie de zwangerschap geheim willen houden voor de buitenwereld? Totdat de risico-12 weken om zijn of vertellen jullie het meteen zodra je het weet? Tegenwoordig is het bijna 'in' om het na 5 weken te vertellen maar dan zit je er ook mee als het mis gaat, en je aan iedereen moet uitleggen dat het fout was als ze enthousiast naar je toe komen om te feliciteren. Ik denk dat ik het maar een paar weekjes voor mezelf en mijn mannetje houd. ;)

11. Milly123

Milly123 Lid

20 sep 2011
    59
    0
    0
    Hoi,
    Hier ook een dertiger!
    Afgelopen zomer gestopt, gelijk mooi cyclus en in de 4de ronde zwanger.
    Door de maand December (feestjes, niet drinken enz) inderdaad verteld (eigenlijk verraden) met 5 weken.
    Helaas in week 8 mis gegaan :(
    Mocht het weer raak zijn dan gaan we nu zeker onze mond wat langer dicht houden, ondanks alle lieve berichten want steun heb ik zeer zeker gehad uit mijn directe omgeving toen het fout ging.
    Nu dus opnieuw proberen zwanger te raken en hopen op een mooie, gezonde zwangerschap! :)

12. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    @Milly123: Jeeetje das wél jammer zeg :(! En inderdaad, in de decembermaand zit je er al mee he, wat je eet en drinkt bij al die bezoekjes en gezellig samenzijn met anderen. Hopelijk is het snel weer raak voor jullie, na een paar weken ben je al zo aan het idee gewend dat je moeder wordt, lijkt me... Zet 'm op!! En ook sterkte...

13. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Gezien ik normaal rook ( op feestjes etc),en zeker wel van een wijntje houd, zou het wel heel erg gaan opvallen als ik dat allemaal ineens niet doe...ik zou het dus wel lastig vinden, en ben bang dat we het voor de 12 weken dan wel moeten verklappen...;) (liever niet)

14. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    @milly, vrienden van ons hebben ook een MK gehad, en vertelden ons dit pas een jaar later..zij baalde er achteraf van dat ze het niet had gezegd, omdat ze toen de MK alleen moesten verwerken..dus misschien wel fijn dat je lieve mensren om je heen had! Sterkte en heel veel suc6!

15. miemie79

miemie79 Actief lid

15 dec 2011
    178
    22
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben 32 en ook sinds november gestopt met de pil, net de 1e ronde gehad en pas laat ongesteld geworden; na 5 weken, dus cyclus lijkt nog niet helemaal op orde te zijn.. Ben nu ook volgens mij veel korter ongesteld dan tijdens de pil en daarvoor herkent iemand dit?

16. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    ik ben 30 en afgelopen december weer met de pil gestopt. ben in juli 2010 ook al een keer met de pil gestopt en in december was ik zwanger. helaas is dit niet goed gegaan. het zwangerschapshormoon hcg heeft nog tot mei in mijn bloed gezeten en van het ziekenhuis mocht ik daarom een half jaar niet zwanger worden. 1e ronde helaas niet meteen raak dus op naar de volgende ronde! cyclus eerste ronde was 24 dagen, erg kort vind ik zelf. succes allemaal!

17. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Ik ben nu 6 dagen 30 jaar :p en ben vorig jaar april gestopt met de pil. Sinds september zijn we voor het 'eggie' bezig, maar zit nu nog steeds in ronde 2 doordat deze cyclus ONTZETTEND lang is :( Zit nu op dag 81 en nog steeds geen eisprong te bekennen. Doe aan temperaturen en eigenlijk ook ovulatietesten, maar doordat mijn cyclus zo van slag is, ben ik maar gestopt met ovulatietesten (duur grapje).. Woensdagochtend ga ik naar mijn ha. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft..

Groetjes,
    Naatje

18. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Vervelend zo'n cyclus Naatje, ik kan me voorstellen dat je even naar de huisarts gaat! Ben benieuwd of ze daar iets aan kunnen doen! Of dat er iets anders aan de hand is? ;)
    Ik ben pas in ronde twee nu, dus afwachten..vorige keer precies 28 dgn en de maand ervoor ook, daarvoor nooit bijgehouden.
    Over 11 dgn zou ik moeten kunnen testen, eisprong is al geweest..vind het weer zooooo spannend! ;)

19. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Noord-Holland
    #19 wannabemum, 16 jan 2012
    Laatst bewerkt: 16 jan 2012
    @Miemie79: Ik was eerste keer na 35 dagen ongesteld zonder voortekenen, alleen 2 dgn erg zere tepels (na mijn eisprong zou dat zijn), toen erg licht ongesteld geworden en max een dag of 4, een beetje zoals toen ik aan de pil was.
    Eergister na 27 dagen weer ongesteld geworden. Geen zere tepels gehad tijdens cyclus dit keer. Eerst een paar dagen steken en kramp in mijn onderbuik. Dat had ik bij 1e cyclus niet. Ik dacht: das misschien innesteling, gaan we de week erna wel testen... niet dus: Toen de eerste dag ongesteld: wél met stolsels en 'redelijk' veel, gister weinig en vandaag enkele druppeltjes en nu lijkt het al over te zijn! Raaaar! Ik herken dit dus wél. Vroeger voor ik aan de pil zat duurde het langer en was het erger. Misschien dat het vanavond of morgen weer ff terugkomt hoor, wie weet... Innestelingsbloeding is meestal weinig bloed zonder stolsels begreep ik dus dat is het niet.
    @Noordbrabant1981: Poeh das niet niks dat je zo lang moet wachten voor je weer zwanger mag worden! Succes in de volgende ronde! Als je een korte cyclus hebt heb je wel extra kansen per jaar..
    @Naatje: Pff jeetje zo lang wat t dan duurt! Word je wel gek van zeker... Tja die testen zijn wel duur ja.. Ik ben nu aangemeld op Fertilityfriend.com. Daar kun je dagelijks je temperatuur met tijdstip invullen, hoe je slijm eruit ziet en wanneer je vrijt enzo. Er ontstaat een grafiek waaruit je je cyclus kunt opmaken. Maar misschien heb je daar al van gehoord hoor.. Succes!
    @Nik: idd het kan ook zo zijn voordelen hebben als je het hebt gedeeld met je dierbaren! En tja, als je een beetje een 'feestbeest' of een 'gezelligheidsmens' bent wordt t lastig haha!

20. Nik

Nik Bekend lid

7 dec 2011
    741
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben een gezelligheidsmens ;):p

Deel Deze Pagina