30 jaar en pas gestart voor de eerste?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wannabemum, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Ben inderdaad ook aangemeld bij Fertility Friend. Heb zelfs de app op mijn iPhone, super handig! Nog één nachtje slapen en dan weet ik hopelijk meer :)

2. cindyc

cindyc Actief lid

10 nov 2010
    115
    0
    0
    Grafisch ontwerpen
    Rotterdam
    Ik word volgende maand 31...we zijn al een jaar bezig, pas de laatste 3 maanden echt met tellen van de dagen en eisprong.
    Klussen is nu meer een "must" op bepaalde dagen en daarbij krijg ik meer stress, vooral de dagen na de eisprong.
    Ik probeer nu zo min mogelijk aan te denken, en doen wanneer wij het willen -_- misschien is dit wel beter...

3. MHR

MHR Actief lid

17 mei 2011
    180
    0
    0
    Noord-Brabant!
    Hier ook een 30-er! Helaas al wel iets langer bezig. November 2010 gestopt met de pil, in maart 2011 zwanger van een eeneiige tweeling en helaas de tweeling in juli verloren. Nu dus al weer een half jaar bezig, zonder resultaat. Soms voel ik me al wel een beetje oud om nog kindloos door het leven te moeten en vind het dan ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
    Ik probeer er ook zo min mogelijk aan te denken, maar da's net zo moeilijk als wanneer iemand tegen je zegt dat je 1 minuut niet aan roze olifantjes mag denken. Da's dan ook het enige waar je die minuut aan kunt denken.
    Na de extreme vroeggeboorte was m'n cyclus helemaal van slag en ben dus al wel een paar rondes met ovulatietesten in de weer. Volgende week mag/moet ik weer op controle bij de gynaecoloog. Hopelijk worden we daar iets wijzer van.

Voor alle dames hier: Veel succes en hopelijk hebben we allemaal snel goed nieuws!

4. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    @cindyc: Ja, toch proberen om het luchtig te houden:). En probeer in de week na je ongesteldheid elke/om de dag/avond een uurtje vrij te maken om het leuk te hebben met z'n 2en. Een beetje uitgebreid met voor-en-naspel, dat bevordert ook. Tot op de dag van de eisprong, dan daarna heeft het toch geen zin meer en dan hoef je 2 weekjes lekker niks, haha. Ik kan me voorstellen als het al een tijd duurt dat je er gestresst van wordt:(... Succes he...
    @MHR: Zo dat ook ff niet niks! Je hele lijf ontregeld en toch ook erg verdrietig natuurlijk... Hopelijk komt er binnenkort regelmaat in en gaat het snel lukken!! ;) ALLEMAAL SUPER VEEL SUCCES!

5. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik meld me ook even! Ik ben net 31 geworden en sinds eind december gestopt met de pil. Ik heb dus geen idee hoe mijn cyclus verloopt...even afwachten nog.
    Ik probeer me nu nog nergens druk om te maken, maar ik vind het wel leuk om er vanalles over te lezen en heel stiekem heb ik ook al berekend wanneer mijn eisprong zou zijn als mijn cyclus gewoon doorloopt......

6. angela33

angela33 Actief lid

7 mei 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    #26 angela33, 18 jan 2012
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
    hoi
    ik ben 33 jaar oud en heb in okt 2010 de knoop door gehakt, ik wil graag een kindje er is alleen een probleem.
    ik heb geen partner dus op zoek naar een geschikte donor, nou die had ik gevonden en we hadden goede afspraken gemaakt. oke durf ik het aan of niet. ja ik ga ervoor dacht ik.
    na eerst wat met elkaar gemaild te hebben kwam hij langs voor de eerste donatie, dat is toch wel vreemd hoor.
    maanden geprobeerd en ik had zoiets van hoe kan het sneller, hoe kan ik mijn eisprong voelen dus heb ik in juli clomid genomen, en was dus zwanger helaas is dat mis gegaan met 5 weken. ik geloofde zelf al niet dat ik zwanger was maar de testen gaven het toch duidelijk aan tot ik in september wat bloed verlies had en totaal geen pijn, krampen of wat dan ook.
    dus voor de zekerheid toch maar een inwendige echo laten maken en daar werd het bevestigd er was geen zwangerschap. balen zeg. nu weer opnieuw beginnen.
    dus ik trouw weer clomid genomen maar er kwam geen donor, de persoon die ik had , van wie ik dus zwanger was heeft niks meer van zich laten horen terwijl ik steeds vroeg of het dit keer lukte: ja zij hij dan laat maar weten wanneer ik ben er nou nee hoor., ik heb nog een mail gestuurd met daarin zo ga je niet met mensen om als je een afspraak hebt en het lukt niet dan laat je dat even netjes weten toch.

dus nu ben ik weer op zoek naar een nieuwe donor.
    mocht iemand iemand weten dan hoor ik het graag.
    groetjes angela

7. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Hier een 31-er en sinds sept '11 bezig... Nog niet lang dus, alleen helaas een lange cyclus, zie handtekening. Ben al meer dan 1 jaar zonder pil, dus daar ligt het niet aan. Naatje: heb je nog iets aan je huisartsbezoek gehad? Succes allemaal!

8. raymoont

raymoont Actief lid

17 jan 2012
    168
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    dedemsvaart
    hallo meiden ik ben ook 30 ook mijn vriend en ik gaan voor de eerste wondertje we zijn nu 6 maanden bezig hopen dat het gauw raak is

9. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik word over twee maanden 29 (is toch bijna 30 he? :D) en ben sinds mei vorig jaar bezig. Hoop ook dat het gauw/NU!! raak is.

10. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Ja, heb zekers wat aan mijn huisartsbezoek gehad! Gisteren een inwendig onderzoek, maar ze voelde niets raars ofzo.. Wel zei ze dat mijn baarmoeder iets groter aanvoelde :( Vanochtend wezen bloedprikken, 5 buisjes en vriendlief heeft zijn zaad ingeleverd. Mijn vriend kan begin volgende week bellen en ik woensdag. Daarnaast heb ik ook een verwijsbrief gekregen voor een echo. Omdat dit gecombineerd gaat worden met een bezoek aan de gynaecoloog duurt dit wel een maand voordat wij terecht kunnen. Het ziekenhuis zal nog contact met mij hierover opnemen.

Dus al met al hartstikke blij dat ik vorige week gebeld heb!

11. wannabemum

wannabemum Actief lid

14 jan 2012
    447
    3
    0
    Werk @ apotheek, bevalt prima!
    Noord-Holland
    @Lotje02: Spannend voor je! Ik ben ook net bezig. Waarschijnlijk zit ik over een paar dagen in mijn vruchtbare periode, bij mij ook nog ff afwachten hoe mijn cyclus deze maand is! Enneh... dat rekenen doen veel meiden volgens mij hoor, je moet wel weten wanneer je actie moet ondernemen! Hihi.
    @DeesjeBeesje & Raymoont: Leuk zeg, allemaal ermee bezig. Het is ook zoiets aparts, als je er eenmaal voor gaat... Ik hoop voor iedereen dat jullie je baby'tje nog in 2012 zullen krijgen!!
    @Veerle31: Da's ff een minder leuke bijkomstigheid, een lange cyclus! Een maand duurt al te lang als je ermee bezig bent... Kun je wel geduld opbrengen elke keer? Nouja, geduld wordt beloond hoor...
    @Angela33: Tjee das heftig zeg!!! Wat een verhaal. Je wilt het dus écht alleen gaan doen... Weinig succes in de liefde gehad?
    Wens je veel sterkte en succes met zoeken!
    @Naatje: Nou je bent in elk geval weer een stap verder, hopelijk komt er duidelijkheid! Zet 'm op he!

12. Grumpy

Grumpy Niet meer actief

Naatje: fijn dat er onderzoek wordt gedaan! Wordt wel een te lange cyclus zo! Ben benieuwd!
    Angela: respect dat het alleen aan gaat! Jammer dat je een mk hebt gehad, hopelijk vind je snel een donor!
    Hier lijkt de cyclus iets korter denk dat m'n ei is geweest:)

13. Quintatje

Quintatje Lid

18 jan 2012
    17
    0
    0
    NULL
    noord-brabant
    Hoi allemaal,

Ik ben 34 jaar,over een paar maandjes al 35 en sinds vorig jaar augustus gestopt met de pil.
    Krijg vaak reacties dat ik te "oud"word om nog aan kinderen te beginnen....
    Maar dat is toch mijn eigen,zeer weloverwogen, keuze?!

14. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Hallo,

Ik ben 31 jaar en vorig jaar zomer gestopt met de pil. Nu ik 'ontpilt' ben heb ik een regelmatige cyclus. Gisteren had ik ongesteld moeten worden, maar geen drup! Heb nu wel steekjes in mijn onderbuik, dus ik verwacht dat het één dezer dagen wel komt. Anders ga ik komende zaterdag een test doen. SPANNEND!

Wij zijn ook bezig voor de eerste. Zou enorm gewenst zijn als het raak is.

Wel gevreeën vlak voor eisprong, dus wie weet is het deze keer raak.

Leuk om contact te hebben met leeftijdsgenoten.

15. Elly80

Elly80 Lid

22 jan 2012
    88
    0
    0
    Friesland
    Hoi Quintatje,
    Wat een onzin zeg! Dat is inderdaad je eigen keuze. Mensen hebben toch altijd wel hun mening klaar. Lekker bij jezelf blijven en je er niets van proberen aan te trekken. Je kunt er de voordelen ook van in zien: als je ouder bent heb je meestal al carriere gemaakt of sta je financieel zekerder. Misschien zit je ook al langer in een relatie, dat ook meer stabiliteit geeft. Trek je er niets van aan: men vind altijd maar vanalles overal van. Het gaat erom wat voor jou goed voelt!

16. femmi

femmi Actief lid

15 dec 2011
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil me hier ook graag melden. Ik word over een paar maandjes 30. Zit nu in de 2de ronde. Mijn eerste ronde duurde 46 dagen (veel te lang :( hoop dus nu op een kortere cyclus)
    Ben ooit eerder gestopt geweest, toen duurde het niet zo lang. Echt waardeloos om niet te weten wanneer je kan testen en dat is ook nog eens slecht voor mijn portemonnee, pff wat heb ik veel testen versleten de eerste ronde.....

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    @Naatje: En weet je al iets meer? IIg fijn dat er onderzoek naar gedaan is.

@Quintatje: Wat een onzin! Wat Elly al zegt: iedereen vindt overal wel iets van, trek je er niks van aan.

@Elly: Oh wat spannend zeg!
    Het is inderdaad leuk om contact te hebben met leeftijdsgenoten/'lotgenoten'. Wij hebben tegen niemand verteld dat we bezig zijn, en het is wel heel fijn om er toch over te kunnen praten. Vooral met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.

@Femmi: Vervelend die onzekerheid. Ik zit nu op mijn eerste menstuatie te wachten (of eigenlijk juist niet :D) Maar ik heb dus geen idee of mijn cyclus meteen netjes doorloopt of hoe kort of lang die is.... Als alles volgens het boekje gaat zou ik volgende week vrijdag ongesteld moeten worden. Ff afwachten dus. Ik ben bang dat het hier ook een vermogen aan zwangerschapstesten gaat kosten want ik ben wel heel benieuwd.......

18. Mika03

Mika03 Bekend lid

26 dec 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Weer een berichtje van mij. Ben herstellende van een fikse buikgriep, dus niet veel energie om volop te reageren.

Welkom aan de dames die zich hebben aangesloten bij het clubje. Heel veel succes en laten we hopen dat het hier snel rose mag worden.

Zoals mijn banner al zegt ben ik 3 dagen overtijd. Volgens FF is mijn eisprong verplaatst en dus dan ook mijn NOD. Heb voor de zekerheid er al een testje tegenaan gegooid maar die is negatief. Nu wachten ;) tot na het weekend en in die week ga ik eens weer testen als ik dan nog steeds niet ongesteld ben.

19. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Spannend Mika!

20. kalli

kalli Niet meer actief

Hoi allen! Ik meld me ook even aan... 31 jaar, maar wel al heel wat rondes bezig, sinds januari 2010. We zouden dit jaar in de mmm starten, maar in november bleek ik zwanger! Helaas is ons kindje een sterretje geworden... De gynaecologen die we gesproken hebben voelen nog niet veel voor verdere onderzoeken, want het is nu bewezen dat we via de natuurlijke weg zwanger kunnen geraken. Tot nu toe hebben we zo'n instelling gehad van "het komt zoals het komt", maar sinds deze ronde zijn we er toch maar wat serieuzer mee bezig gegaan en zijn we met ovulatietesten begonnen. Ik ben dus druk op zoek naar m'n ei op het moment! ;)

Deel Deze Pagina