Hoi hoi! Ja, weet al ietsjes meer... Vorige week bloed laten prikken en vriendlief heeft zijn zaad moet inleveren. Ik werd getest op het zwangerschapshormoon, chlamydia en op vruchtbaarheid. Zwangerschapstest en chlamydia waren negatief... De waardes bij het testen op mijn vruchtbaarheid waren goed, niets raars... Mijn oestradiol was wel iets aan de hoge kant, maar viel nog wel binnen de 'normale' marges zeg maar. De ha zei dat we de echo maar moesten afwachten. Ik heb deze op maandag 13 februari en heb dan tegelijkertijd ook een gesprek met de gynaecoloog. Het zaad van mijn vriend was wel iets van mindere kwaliteit, maar dat is ook een moment-opname. Over een aantal weken laten we zijn zaad nog een keer testen. Vandaag zit ik volgens mij alweer op dag 91 en nog steeds geen menstruatie te bekennen Dus op naar maandag 13 februari!
@Naatje: wat een spannende periode. 91 dagen.... dat is wel lang om op het wachtbankje te moeten zitten... Ik vind het soms wel moeilijk, ik had eigenlijk het liefst 3 jaar geleden al willen proberen om een kinderen te krijgen, maar mijn vriend was er nog niet aan toe. Als mensen vragen of ik kinderen heb, merk ik dat ik elke keer overvallen word door een beetje een depri gevoel. Anderzijds merk ik wel dat het voordelen heeft om niet heel jong kinderen te krijgen. Zo heb ik kunnen studeren waardoor ik op verschillende vlakken heb kunnen groeien. Tja en wat betreft fiananciele zekerheid: ik heb op dit moment een goede baan, maar helaas wel 1 die heel veel last heeft van bezuinigingen. Zekerheid heb ik dus niet en zal ik de komende jaren ook niet krijgen. Vriend heeft gelukkig wel baan zekerheid. Vraagje: ik zit nu op dag 24, vorige periode duurde 46 dagen. Ik heb het gevoel dat deze ronde korter gaat duren en dat mijn NOD er aan gaat komen. Zijn hier ook vrouwen die de eerste ronde een lange cyclus hadden, maar de tweede ronde niet?
Femmi: Dat is balen dat je baan onzeker is. Mijn vriend en ik hebben een eigen zaak, dus ook niet echt zekerheid. Het loopt nu goed, maar wie weet..... Nu wij eenmaal bezig zijn zou ik soms ook wel willen dat we wat eerder waren begonnen, gewoon omdat je dan wat meer tijd hebt. Maar ik was er gewoon echt nog niet aan toe. Ik ben ook blij dat ik alles heb willen doen wat ik altijd heb willen doen. Nu ben ik wat 'rustiger' en ben er helemaal klaar voor. Nu maar hopen dat wij ook snel kunnen zeggen dat we kinderen hebben!
Ben in de 2e ronde ook met ovulatietesten begonnen om eens een idee te krijgen van mijn eisprong e.d. Heb me er nog maar weinig in verdiept en meer dan 15 jaar de pil geslikt dus geen idee hoe mijn lijf in elkaar zit. Vanmorgen een smiley in de digitalle ovulatietest gezien dus de klustijd is begonnen! spannend hoor!
Wij gaan in maart starten en ik ben zelfs 33! Mijn man is 4 jaar jonger dan ik. We zijn vorig jaar getrouwd en we wisten dat we toch niet meer zo heel lang zouden kunnen wachten met kinderen krijgen, zeker niet als we er eventueel twee willen... Dus in maart ga ik stoppen met de pil. Eindelijk, ik ben er echt aan toe. Ik vind het nu al heel spannend! Ik ga proberen er niet te veel mee bezig te zijn. Dus wel foliumzuur slikken maar niet overdreven mijn dieet aanpassen. Ik drink zeer matig tot weinig en ik rook niet. Ook ga ik geen ovulatietesten doen omdat ons libido vrij hoog ligt, en ik daarom ook niets zou aanpassen bij een positieve ovu-test. Wel ga ik in zo'n handige iphone app mijn cyclus bijhouden. Zwangerschapstesten ga ik pas doen als ik echt overtijd ben. Ik denk dat we een eventuele zwangerschap in de eerste instantie alleen met onze (schoon)ouders zullen delen, en er dan wel bij zeggen dat het nog heel pril is. Mijn schoonvader is huisarts, dus het is handig als hij ervan weet. En op deze manier hebben we wat steun als het mis gaat. En als het -hopelijk- goed gaat, dan hebben we het hen in ieder geval als eerste verteld! Hoe dan ook, een groet aan alle andere 30 plussers, succes allemaal en laten we hopen dat we allemaal positief testen in 2012! Enne... wie weet richten we ooit nog een heuse ZP-club op!
@Miemie: ik ben daarom begonnen met temperaturen. Voor mij is het ook nog allemaal afwachten hoe mijn lichaam werkt en ik vind het wel leuk om dat bij te houden. Ik heb ook 15 jaar de pil geslikt. Volgens mij was ik daarvoor wel altijd heel regelmatig....afwachten dus. @Raket: Spannend he? Heb je een speciale reden om in maart te stoppen met de pil? Ik probeer er ook niet teveel me bezig te zijn (maar dat doe ik stiekem toch) Ik slik nu ook foliumzuur en ben dus begonnen met temperaturen. Maar dat is vooral om wat meer inzicht te krijgen in mijn cyclus. Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik veel meer zin en vriendlief maakt daar dankbaar gebruik van, dus ik ga |(nog) geen ovulatietesten doen. Ik wil niet dat het 'moeten' wordt. Verder hoef ik mijn dieet niet zo aan te passen, ik eet vrij gezond, sport 6x in de week en ik drink zelden en rook niet. Ik heb me er wel op betrapt dat ik een broodje met filet americain afsloeg...hihi..... Het lijkt me inderdaad fijn om een huisarts in de familie te hebben. Ook voor al je vragen enzo. Wij willen het eigenlijk niemand vertellen, maar ik vraag me af of dat gaat lukken. Ik vind het nou al moeilijk om tegen niemand te vertellen dat we bezig zijn. Vooral voor mijn moeder en zusje kan ik zoiets moeilijk verborgen houden.
Hmmm ik rook en drink oook. al moet ik zeggen ik rookte en dronk ook hahah.. Ben in maart gestopt (2011) maar rookte in de kroeg nog.. maar goed.. ben nu haast 7 weken en heb het dus al wat weekenden moeten verzwijgen.. tot op heden met succes... een keer telefoondienst, de andere keer ergens heen waar ik bob was.. gister avond niet lekker. Volgende week vrijdag uitje met collega's moet ik rijden, zaterdag komt lief terug van buitenland v/h werk, dus weer excuus.. enz... maar goed.. je word creatief.. ik ga het vertellen voor de carnavall... Oh en eigelijk mag ik me hier niet mee bemoeien, met dit topic, hahah ben nog geen 30 maar 25 maar was mee aan het lezen!!
Er wordt hier goed gepost! Ik merk ook dat sinds ik met de pil gestopt ben, mijn libido aardig omhoog is gegaan. Jammer dat ik wel last van mijn huid heb gekregen, anders zou ik de pil voorgoed in de prullenbak willen gooien.....
Femmi: ik merk dat ook aan mn huid. Ik heb altijd wel een gladde huid gehad maar nu heb ik veel last van kleine pukkeltjes. Maar ondanks alle pijntjes en kwaaltjes voel ik me nu echt zoveel beter als toen ik de pil slikte! Ik was toen bijna altijd chagerijnig en alles was zo "zwaar". Ik weet niet of ik ooit nog aan de pil begin!
Mijn huid is ook aan het veranderen. Meer pukkeltjes, huid lijkt wat vetter. Ook het feit dat je vanalles voelt, pijntjes, misselijkheid, steken in buik, buikspieren constant aangespannen, zere rug, hoofdpijn, etc... Heb vanmorgen getest, maar helaas OMO-wit :x. Zo lang ik nog niet ongi ben is er nog kans, maar wat vervelend die onzekerheid. Mijn vorige cyclus was 27 dagen, maar deze wordt langer zo'n 36. Denk dat NOD 1 februari is, eisprong is dan 14 dagen geleden. Dus nog steeds maar afwachten.
Ook ik ben 30+ (35 om precies te zijn) We zijn sinds deze maand begonnen, dus nog erg vroeg allemaal. Bij ons is er eerlijk gezegd niemand in de omgeving die weet dat we ermee begonnen zijn, dus de opmerkingen die veel mensen kunnen hebben wanneer je flink in de 30 ben, hebben we nog niet gehad. Mocht het zover zijn/gaan komen, dan zullen die reactie's ongetwijfeld wel komen, maar ze doen maar, mijn leven, onze beslissing! Nu weet iedereen ook wel dat ik uit een huwelijk kom waar het maar goed is dat er geen kids geboren zijn, misschien dat dat scheelt. En met mijn huidige lieverd ben ik sinds 2,5 jaar samen, dus hebben we eerst samen een leventje opgebouwd, hij heeft wel een zoontje uit het vorige huwelijk en ik vond het ook wel zo fijn om eerst aan hem te wennen, om dan ook uit te zoeken of ik zelf wel een kindje wilde. Mensen kunnen denken en zeggen wat ze willen, maar je voelt zelf aan wanneer je er klaar voor bent, de een is dat in haar 20-er jaren en de ander wanneer ze de 30 gepasseerd is.... X
Ik heb net "weer" een zwangerschapstest gedaan: slim? neeeeee, want ik zit nu op dag 25, maar ik ben al een paar dagen misselijk. 2 dagen geleden heb ik er al 1 gedaan omdat ik zo'n apart gevoel had, niet uit te leggen. Dacht even dat deze positief was, maar bij de sensitest cassette krijg je een tweede lijn als je hem tegen het licht houd, je ziet dan de lijn onder het teststrookje erdoorheen. Vandaag toch weer een test gedaan en nu is hij ook positief zonder hem tegen het licht aan te houden: echt een paarse lijn. Heb hem na dit gezien te hebben hem zelfs gesloopt om te checken.... Maar: Ik weet niet wanneer mijn NOD is, heel frustrerend,want zal dus nog wel erg pril zijn, er kan dus nog vanalles mis gaan... Verstandig om nu elke dag te gaan testen? Met leeftijd komt wijsheid?: in mijn geval niet, ben nog net zo ongeduldig als toen ik 20 was
Ik ben ook 30+. Eigenlijk altijd andere dingen aan mijn hoofd maar nu zouden wij toch wel een kindje willen. Ik ben inmiddels al anderhalf jaar ongeveer gestopt met de pil. Eerst een half jaar ruim een beroerde cyclus gehad, toen ook door omstandigheden er niet echt mee bezig geweest en nu wordt het wat mij betreft wel tijd. Ik ben nu begonnen met temperaturen en blijkt dat mijn eisprong later is dan wat er op het internet te vinden is (ook eigenlijk nooit ovulatietesten gedaan). We hebben gewoon ook op de verkeerde momenten geklust:x. Nu hoop ik wel dat het wat voorspoediger gaat. Begin het wel een beetje benauwd te krijgen dat het misschien helemaal niet lukt. Het ongeduldige ken ik wel, elke keer weer: wachten op je eisprong, wachten op je NOD, bij wijze van wachten op de volgende ochtend om weer te kunnen temperaturen...
Ik las trouwens mensen die last krijgen van hun huid: had ik ook toen ik net was gestopt met de pil. Komt door de hormonen. Inmiddels nergens last meer van maar het duurde wel een tijdje.
Ik ben ook dertig en wij zijn in 2012 serieus begonnen met kinderen. We hebben het er al wel langer over en daarom ben ik halverwege 2011 al gestopt met de pil. Helaas door omstandigheden in 2011 nog niet echt ermee bezig geweest. Inmiddels gaat het allemaal weer de goede kant op en we hebben besloten om er in 2012 echt voor te gaan. Ik hield in 2011 wel al de lengte van mijn cyclus bij. Gelukkig ben ik erg regelmatig, eigenlijk altijd precies 27 dagen. De 1e dag van mijn ongesteldheid in 2012 viel precies op 1-1-2012 dus we konden meteen beginnen met ronde 1! Gisteren ongesteld geworden dus ronde 1 is niet gelukt, maar we gaan vol goede moed door naar ronde 2. Hopelijk is ons na alle ellende eind vorig jaar een wondertje gegund in 2012 Ik vind het erg leuk om te lezen dat er nog veel meer dertigers zijn die net beginnen voor een 1e kindje. Dus voor alle dertigers: heel veel succes en ik hoop dat er maar veel positieve tests voorbij mogen komen!
Bedankt Mika. Ik las net dat jij aan het wachten bent! Hopelijk blijft je ongi weg en heb je straks een mooie positieve test!
@ Draak2012: Gelukkig maar dat jullie geen opmerkingen krijgen. Ik ben 30 en van mijn vriendinnenclubje zijn de meeste al 'klaar' met kindjes krijgen, wij krijgen minstens 1 x per week wel de vraag: moeten jullie nog niet? Pff wij hebben gezegd dat we nog een poos willen wachten, maar dan krijg je van die ongelovige blikken toegeworpen. Ach ja... stel nou dat het niet wil lukken, dan krijg je dat ze er echt op lopen wachten als je hebt gezegd dat je ermee bezig bent en daar heb ik echt geen zin in. Gaat men roddelen dat het vast niet lukt bij ons etc. Ik verras ze liever als het zover is. Ik vind het best brutaal dat ze het steeds vragen, stel nou dat je al een hele poos bezig bent, dan kunnen ze je best kwetsen! Alsof baby's te koop zijn in de supermarkt. Gelukkig beginnen wij net en hopelijk is het ook supersnel raak, ik hoop t ook voor jullie!
@wannabemum Dat snap ik idd ook niet, mensen denken vaak niet na of de mensen niet misschien al heel lang bezig zijn, maar dat het niet zo vanzelf gaat. Denk dat dat een van de redenen is dat wij het lekker stil houden. Zodat er niet iedere maand de vraag komt of het al "gelukt" is, omdat de tijd toch wel begint te "dringen" (haha eigenlijk ook wel weer grappig dat mensen ook dat voor je beslissen) En eerlijk is eerlijk,ik denk dat ik de gezichten van de mensen nu veel leuker ga vinden als het zover is. Mijn ouders zullen nu in iedergeval niet verwachten dat ze nog " echt" opa en oma worden
Dat is dus ook de reden dat wij het stilhouden. Ik zit echt niet te wachten op elke keer die vragen en blikken elke maand. Stel dat het niet lukt? Een vriendin van me had tegen iedereen verteld dat ze met de pil was gestopt en toen het niet lukte om zwanger te worden waren die 'grappige' opmerkingen van iedereen voor haar echt ontzettend kwetsend. Mijn vriend en ik zijn 2 jaar geleden een eigen zaak gestart, dus wij zeggen dat we wachten met kinderen tot de zaak echt goed loopt. (die loopt nu dus al goed) @Draak: dat is wel een leuke verrassing voor je ouders! Ik weet dat mijn ouders niet kunnen wachten om opa en oma te worden! Maar gelukkig krijg ik van hen geen opmerkingen of vragen. Pff, ik loop al de hele tijd met buikpijn/rugpijn...Ik heb de hele tijd honger en als ik iets eet wordt ik misselijk...net of ik ongesteld moet worden.