Dat van extra vruchtbaar heb ik nog nooit eerder gehoord. Ik denk eerlijk gezegd dat je niet meer of minder vruchtbaar bent dan tijdens een andere cyclus, zolang je maar een eisprong hebt. Het is alleen een beetje lastig in te schatten wanneer die eisprong dan precies is. Maar dat is voor mij persoonlijk geen reden om eerst te ontpillen.
Ik wordt in mei 30! Ik was er altijd 100 % zeker van dat ik geen kinderen wilde... mijn man wilde ze altijd erg graag maar koos voor mij. Maar de laatste jaren veranderde er steeds meer. In 2010 ben ik gestopt met de pil voor mijn gezondheid (voel me veel beter nu) en vlak tussen kerst en oud op nieuw zijn we met ronde 1 begonnen. Nou ja... eigenlijk is deze 2e ronde de eerste, want we bleken vlak na de ovulatie te zijn begonnen. Geen eerlijke kans dus!
@Raket: ik geloof dr ook niet zo in hoor, maar zij zei dat, komt door hormonen oid, ik ben al lange tijd vd pil af. Schiet op wanneer jullie gaan starten, spannende tijd! (vind ik tenminste) @Welkom Sandana! Herken me in je verhaal! Ik ben 31 en vond kinderen wel leuk maar voor mezelf zag ik het nog niet zo zitten... Deze zomer is de knop om En merk aan mezelf dat ik er nu ook pas aan toe ben. M'n man wilde al veel eerder en is er soms ook meer mee bezig dan ik zelf... Ik zit nu in de 3e ronde, heb lange cyclus, dus moet iets meer geduld hebben... Succes met zwanger worden!
Sandana zat ff je kaartje te bekijken... Je had een pos ovutest! Kan soms ook 2 dagen op rij pos ovutest hebben, wist niet of je dat al wist. Wil niet betweterig overkomen, ik ben 1e ronde daardoor wrs te vroeg gestopt met je-weet-wellen
Van harte Noordbrabant, geniet van je zwangerschap! En ja hoop je snel achterna te gaan Spannend Veerle, hopelijk is je test positief. @ Sandana, welkom hier. Veel succes in je 2e ronde.
Dank jullie voor het warme welkom. @ veerle31: ik weet dat je 2 dagen een + uvotest kunt hebben. Vandaag was hij bij mij echter weer negatief. Wel had ik nog vruchtbaar slijm, dus nog maar even doorgeklust. Dit is pas de eerste maand dat ik temp en observeer. Toen we net begonnen tussen kerst en oud op nieuw (en ik dus blijkbaar net mijn ovulatie gehad had) klsuetn we omdat ik wist dat het ongeveer de datum was. Nu is het dus gecontroleerd en in elk geval is de timing van klussen goed. Daar ligt het dus niet aan. Nu nog maar even wachten en geduld hebben. Ik zit echter net in de nachtdienst vanaf gisternacht, dus tempen is even waardeloos aangezien ik om 5:30 h 's ochtends temp! Maar goed, de ovulatie zal wel gister of vandaag zijn geweest (vrijdag of zaterdag). Manlief is zondag de hele dag weg, dus klussen zat er toch al niet in. Maandag komt ik uit de nacht en dan kan ik dinsdag weer als vanouds tempen. Ik heb vandaag (zaterdag) wel getempt: 5:30 h 36,7 (maar was dus nog aan het werk) 10:00 h werd ik wakker: 36,6 (had het erg koud, werd ik wakker van) 14:00 h werd ik weer wakker: 37,0 (maar ik had ervoor extra dekens op gedaan en had het nu lekker warm) Welke temp ik nu moet aanhouden? Heb de 36,6 maar even ingevoerd.... dan zou de ovulatie vrijdag nog niet zijn geweest. Verder zie ik het dinsdag wel. De komende dagen ga ik zo maar even door. En Veerle31... ik zie dat het bij jou nu erg spannend is? Wanneer ga je testen? Je temp ziet er goed uit namelijk... blijft in de hogere lijn hangen. Ik duim voor je!! @ Noordbrabant1981: gefeliciteerd!!
Oei, das moeilijk om zo te moeten tempen! Ik heb geen idee wat je kan aanhouden, misschien een gemiddelde? Ik meet elke dag rond half 8 als mijn wekker gaat, en in het weekend zet ik de wekker ook gewoon om te meten. Wat ik me wel afvraag, soms lig ik al 'n uur wakker om te wachten tot ik kan meten (draaien, en nog eens draaien), soms word ik gewoon wakker van de wekker, soms heb ik het warm onder de dekens, en soms is het koel in de kamer en heb ik het koud... Zou dat allemaal de temperatuur kunnen beïnvloeden? Zoals jij ook zegt lekker onder dikke warme dekens en het is meteen een hogere temperatuur, of was dat bij jou omdat het intussen 's middags was??
volgens de site van FF moet je inderdaad rekening houden met externe factoren, zoals verwarming een graad hoger,extra deken enz. Moet je de omstandigheden zoveel mogelijk gelijk houden. Vandaag weer op het werk om5:30 uur getest, 36,8 Om11 uur toen ik wakker werd 36,9 en bij het opstaan om13 uur weer 37 (gister ook) Lijkt dus wel op een tempstijging... Heb nu de temp van ongeveer dezelfde tijd ingevoerd als gister. Dinsdagochtend weet ik het pas zeker... nu nog 1 nacht te draaien. Wat een rotmoment net zeg! Maar goed... het klussen heeft er niet onder geleden, dat was goed getimed! Nu afwachten,want ik weet niet hoe lang mijn luteale fase is... houd ik maar even 14 dagen aan. Groetjes!
Hier helaas ongi geworden. Had wel goede hoop, maar helaas... Succes allemaal nog! Lastig tempen met onregelmatige tijden!
Bedankt voor felicitaties! Bij mij hebben die ovulatietestjes dus weer geholpen! Vorige zwangerschap hebben die ook erg geholpen! Dus ik raad ovutestjes aan ipv temperaturen. Liefs xxx en duim voor jullie allemaal!
Dankje meiden! Jullie succes en noordbrabant1981: gefeliciteerd! Ik gebruik ook ovutesten en tempen 2 rondes gedaan om wat inzicht te krijgen. Schijnt als je een lange cyclus hebt, dat het kan zijn dat je geen ovulatie hebt. Door te tempen heb ik iig gezien dat mn temp stijgt, dus dat is positief!
Oh dat is balen Veerle. Heel veel succes in de volgende ronde! Dat lijkt me inderdaad lastig met tempen Sandana. Maar ik lees dat je wel goed hebt geklust dus ik hoop voor je dat het raak is! Ik doe zelf (nog) niet aan tempen. We gaan het eerst nog even zo proberen. Heb voor deze ronde wel ovulatietesten. Moet volgens de bijsluiter hier morgen mee beginnen. Verwacht mijn eisprong ergens komende week, hopelijk geven de ovu testen wat duidelijkheid. Ben de komende week in ieder geval druk aan het klussen
Hier ook gewoon ongi geworden dus bezig met ronde 3 Komende week verwacht ik mijn eisprong, dus maar weer vollop klussen deze week Wellicht dat ik volgende maand ook ovulatietest probeer, kijken of het helpt Suc6 weer allemaal! Op naar knal roze testen!