Hoe te stoppen met nachtfles??

Discussie in 'Voeding' gestart door ML2011, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ML2011

ML2011 Lid

4 aug 2011
    9
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Omgeving utrecht
    Dames,
    Mijn zoontje is nu 1,5 en al een tijdje krijgt hij een fles opvolgmelk (eerst 250ml en al afgebouwd naar 150ml), maar hier wil ik toch wel erg graag mee stoppen maar hoe?
    Toen hij 8 maanden was zijn we netjes gestopt met de avondfles/nachtfles en dat ging toen prima. Maar toen hij 13/14 maanden was kreeg hij kuren en wilde hij geen avondeten meer (geen potjes, geen stukjes, geen vers gepureerd en zelfs geen brood - alleen pannekoeken maar dat vond ik toch wel erg ver gaan). Zowel kdv als consultatiebureau raadde aan om weer te beginnen met de avondfles want anders werd hij midden in de nacht wakker van de honger en daar werd ik ook niet heel gelukkig van. Ondertussen eet hij wel wat beter maar nog niet geweldig en wil ik die fles eruit gooien. Eerder geven op de avond als hij nog wakker is gaat niet want dan weigert hij 'm gewoon. Wat nu?? Gewoon doorzetten een paar nachten en hem laten huilen (schreeuwen)? Heeft iemand tips? Want ondertussen baal ik als een stekker dat ik ooit weer begonnen ben met die avondfles!
    Alvast bedankt!

2. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Wat lastig!
    Ik denk omdat hij er nu aangewend is hij ook niet anders meer wil want zo'n fles drinkt wel makkelijk weg natuurlijk! Ik zou het een paar nachten proberen om het zonder te doen en dan ff flink door bijten. Wie weet is het na 2 avonden/nachten wel verholpen. Als hij door krijgt dat hij door schreeuwen en huilen zijn zin krijgt gaat hij daar natuurlijk mee door en wanneer je laat merken dat het echt gebeurd is zal hij wel moeten.

Veel succes ermee!!!

Deel Deze Pagina